Projekta ID
23-TA-2350Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
15.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā atsevišķu būvdarbu sezonālo raksturu, kā arī apstākli, ka būvdarbu veicējs pats nav tiesīgs samazināt avansa nodrošinājuma apmēru, atkārtoti lūdzam precizēt noteikumu projekta 8. punktā ietverto 20.1 punkta redakciju atbilstoši piedāvātajai redakcijai, nosakot, ka būvdarbu veicējam ir tiesības arī biežāk par vienu reizi pusgadā prasīt avansa nodrošinājuma samazināšanu par noteikumu 22.4. apakšpunkta kārtībā dzēsto avansa summu.
Piedāvātā redakcija
20.1 Ja līgumā noteiktais būvdarbu termiņš ir viens gads vai vairāk, būvdarbu veicējam ir tiesības ierosināt avansa nodrošinājuma samazināšanu par noteikumu 22.4.apakšpunkta kārtībā dzēsto avansa summu. Pasūtītājam ir pienākums ne retāk kā vienu reizi pusgadā saskaņot būvdarbu veicēja ierosināto avansa nodrošinājuma samazinājumu.
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai viennozīmīgi būtu saprotams galējo norēķinu veikšanas brīdis par noteikumu 26. punktā minētajiem būvdarbiem, lūdzam noteikumu 26. punkta 1.teikumu izteikt atbilstoši piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
26. Ja līgumu izbeidz pirms termiņa, līgumslēdzējpuses veic galējo norēķinu par faktiski izpildītajiem un pasūtītāja pieņemtajiem būvdarbiem 10 darbdienu laikā no dienas, kad līgumslēdzējpuses ir parakstījušas aktu par faktiski izpildītajiem būvdarbiem un būvdarbu veicējs ir iesniedzis līguma noteikumiem un šajā punktā minētajam aktam atbilstošu rēķinu. Rēķinam pievieno garantijas saistību nodrošinājumu par faktiski izpildītiem un no pasūtītāja puses pieņemtajiem būvdarbiem. Ja līgumslēdzējpušu starpā līdz līguma izbeigšanas dienai pastāv strīds par faktiski izpildītajiem būvdarbiem (tai skaitā to apjomiem), šajā punktā minētajā aktā iekļauj tikai tos faktiski izpildītos būvdarbus, par kuru izpildi līgumslēdzējpusēm nav domstarpību. Līgumslēdzējpuses strīdu risina šo noteikumu 9., 10., 11., 12. vai 13. punktā noteiktajā kārtībā.
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Uzskatām, ka garantijas saistību nodrošinājuma samazināšana būtu pieļaujama tikai gadījumā, ja garantijas termiņa pirmajos divos gados nav konstatēti būvdarbu defekti, jo garantijas saistību periodā konstatētie defekti paši par sevi liecina par risku pieaugt garantijas pretenzijām nākotnē un vienošanās par līdzšinējo defektu novēršanu nesamazina vajadzību pēc nodrošinājuma nākotnē. Līdz ar to lūdzam 28. punktā svītrot vārdus "vai būvdarbu veicējs un pasūtītājs ir vienojušies par pieteikto būvdarbu defektu novēršanas termiņu".
Piedāvātā redakcija
28. Garantijas saistību nodrošinājums, ja tāds ir paredzēts, ir nosakāms līdz 5 % no līgumcenas par normatīvajos aktos būvniecības jomā noteikto minimālo garantijas termiņu. Garantijas saistību nodrošinājumu samazina minimālā garantijas termiņa trešā gada pirmajā mēnesī uz atlikušo tā daļu, nosakot to līdz 2 % no līgumcenas, ja garantijas termiņa pirmajos divos gados nav konstatēti būvdarbu defekti.
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka pasūtītāja riski nemazinās proporcionāli faktiski izpildītajiem būvdarbiem, bet tieši pretēji - pat palielinās, un līdz ar to Satiksmes ministrija neatbalsta noteikumu projekta 13. punktā ietverto 29. punktā paredzēto saistību izpildes nodrošinājuma samazinājumu proporcionāli faktiski izpildīto un no pasūtītāja puses apmaksāto būvdarbu vērtībai.
Taču attiecībā uz pašlaik piedāvāto risinājumu, vēršam uzmanību,ka līgumsaistību pārkāpumi un līgumsodi dažādos būvdarbu līgumos var būt atšķirīgi gan pēc to nozīmes, gan apmēra, un piešķirot pārkāpuma vai līgumsoda esamībai vai neesamībai lomu, kas kalpo par pamatu saistību izpildes nodrošinājuma samazinājumam, tas var radīt nesamērīgas sekas. Proti, ja jebkura līgumsoda piemērošana radīs izpildītājam nesamērīgas sekas, tas provocēs strīdus, kas attiecīgi prasīs papildus administratīvos resursus un apgrūtinās no līgumā izrietošo saistību izpildi.
Taču attiecībā uz pašlaik piedāvāto risinājumu, vēršam uzmanību,ka līgumsaistību pārkāpumi un līgumsodi dažādos būvdarbu līgumos var būt atšķirīgi gan pēc to nozīmes, gan apmēra, un piešķirot pārkāpuma vai līgumsoda esamībai vai neesamībai lomu, kas kalpo par pamatu saistību izpildes nodrošinājuma samazinājumam, tas var radīt nesamērīgas sekas. Proti, ja jebkura līgumsoda piemērošana radīs izpildītājam nesamērīgas sekas, tas provocēs strīdus, kas attiecīgi prasīs papildus administratīvos resursus un apgrūtinās no līgumā izrietošo saistību izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam svītrot lieko skaitli "35.".
Piedāvātā redakcija
-