Atzinums

Projekta ID
23-TA-742
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība", 4.1.1.2. pasākuma "P.Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas infrastruktūras attīstība" un 4.1.1.5. pasākuma “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstība” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka paralēli šim noteikumu projektam tiek risināts jautājums, par SIA “Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” Eiropas savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020.gada plānošanas perioda projektu sadārdzinājumu, un iespējamajiem risinājumiem sadārdzinājuma segšanai, lūdzam šo noteikumu projektu virzīt izskatīšanai Ministru kabinetā  tad, kad būs skaidrība, par SIA “Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca” projektu sadārdzinājumu segšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība", 4.1.1.2. pasākuma "P.Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas infrastruktūras attīstība" un 4.1.1.5. pasākuma “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstība” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu un tā pielikumu, un anotāciju, norādot, ka šis noteikumu projekts ir par 4.1.1.1.pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība" 1.kārtas (no četrām) īstenošanu, t.sk. nosaukumus, kā tas minēts anotācijas projektā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība", 4.1.1.2. pasākuma "P.Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas infrastruktūras attīstība" un 4.1.1.5. pasākuma “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstība” īstenošanas noteikumi
Iebildums
Noteikumu projekta 12., 13. un 14.punkts paredz, ka nacionālais finansējums sevī iekļauj gan valsts budžeta, gan privāto finansējumu, savukārt, noteikumu projekta pielikumā norādītajām ārstniecības iestādēm privātais finansējums nav paredzēts, līdz ar to nepieciešams salāgot. Vienlaikus, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikuma projekta pielikumā norādītajam visu nacionālo finansējumu nodrošina no valsts budžeta, savukārt atbalsta saņēmēji ir arī pašvaldību kapitālsabiedrības, uzskatām, ka nacionālais finansējums daļēji sedzams arī no pašvaldību kapitālsabiedrības finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
8. Pasākuma iznākuma rādītājs ir jaunu vai modernizētu veselības aprūpes iestāžu kapacitāte - līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzot, ka pasākuma ietvaros izveidoto vai uzlaboto veselības aprūpes iestādi vismaz vienu reizi gada laikā apmeklēs 4 266 306 iedzīvotāji.
Iebildums
Lūdzu papildināt MK noteikumu projektu, norādot kādus rādītājus jāsasniedz projekta iesniedzējam -  Valsts tiesu medicīnas ekspertīžu centrs
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
8. Pasākuma iznākuma rādītājs ir jaunu vai modernizētu veselības aprūpes iestāžu kapacitāte - līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzot, ka pasākuma ietvaros izveidoto vai uzlaboto veselības aprūpes iestādi vismaz vienu reizi gada laikā apmeklēs 4 266 306 iedzīvotāji.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 8. punktā norādīto informāciju atbilstoši 4.1.1. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstam:
1. Atbilstoši rādītāju metodoloģijas aprakstam šī rādītāja definīcija ir "Maksimālais to cilvēku skaits gadā, kurus jaunā vai modernizētā veselības aprūpes iestāde var apkalpot vismaz vienu reizi viena gada laikā".
2. Lūdzam atspoguļot šī rādītāja sasniedzamo vērtību arī atsevišķi par katru pasākumu- 4.1.1.1., 4.1.1.2. un 4.1.1.5., jo šobrīd noteikumu projekta 8. punktā sasniedzamā vērtība tiek norādīta visam 4.1.1. SAM.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
9. Pasākuma specifiskais iznākuma rādītājs ir noslēgto līgumu īpatsvars par ieguldījumiem veselības aprūpes infrastruktūras objektos - līdz 2029. gada 31.decembrim sasniedzot, ka pasākuma ietvaros noslēgti līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanu 100 procentu apmērā no visiem ieguldījumiem, tai skaitā nodrošinot, ka uz 2024. gada 31. decembri būs noslēgti līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanu vismaz par 10 procentiem no pasākumiem pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma, kas ietver ES fondu finansējumu un nacionālo līdzfinansējumu.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 9. punktā norādītais specifiskais iznākuma rādītājs ir SAM līmeņa rādītājs, nevis pasākuma rādītājs, ņemot vērā 4.1.1. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstu. Līdz ar to rādītāja aktuālās vērtības netiks uzkrātas atsevišķi katrā šī pasākuma projektā un neieskaitīsies pasākumā un SAM, bet gan būs manuāli jāaprēķina un jāievada KPVIS SAM līmenī divas reizes gadā. Lūdzam atbilstoši precizēt 9. punktu, vārdu "pasākums" aizstājot, piemēram,  ar "4.1.1. SAM". Papildus lūdzam Veselības ministriju skaidrot, kurš nodrošinās šī rādītāja uzskaiti un aktuālo datu ievadi KPVIS.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
10. Pasākuma rezultāta rādītājs ir personu skaits, kuras izmanto jaunu vai modernizētu veselības aprūpes iestāžu pakalpojumus, skaits gadā - līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzot vērtību 3 878 460 lietotāju gadā.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 10. punktā norādīto informāciju atbilstoši 4.1.1. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstam, atspoguļojot šī rādītāja sasniedzamo vērtību arī atsevišķi par katru pasākumu- 4.1.1.1., 4.1.1.2. un 4.1.1.5., jo šobrīd noteikumu projekta 10. punktā sasniedzamā vērtība tiek norādīta visam 4.1.1. SAM, nevis konkrēti šim pasākumam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
11. 4.1.1.5. pasākuma specifiskais iznākuma rādītājs ir Neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sniegšanas efektivitātes uzlabošana, izveidojot 3 brigāžu atbalsta centrus tuvāk pakalpojumu saņēmējiem reģionos.
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai uz 4.1.1.5.pasākuma "Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstība" finansējuma saņēmēju attiecās arī noteikumu projekta 8., 9. un 10.punktā minētie rādītāji. Norādām, ka no noteikumu projekta izriet, ka uz 4.1.1.5.pasākuma finansējuma saņēmēju attiecās tikai noteikumu projekta 11.punktā noteiktais rādītājs.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
17. Pasākuma attiecināmais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums nepārsniedz 85 procentus, nacionālā finansējuma valsts budžeta finansējums nepārsniedz 15 procentus no šo noteikumu 12., 13. un 16. punktā minētā pasākumam pieejamā kopējā publiskā finansējuma. Attiecināmais nacionālais privātais līdzfinansējums katram projektam tiek noteikts saskaņā ar šo noteikumu 43. punktu.
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 17.punktu norādot, ka nacionālā finansējums, valsts budžeta un privātais finansējums, nepārsniedz 15% no kopējā plānotā vai pieejamā finansējuma, lai skaidri saprotams, ka 15% tiek ietverts valsts budžets un privātais līdzfinansējums.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
18. Komercdarbības atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas lēmumu (2012/21/ES) par Līguma par ES darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – Eiropas Komisijas lēmums Nr. 2012/21/ES).
Iebildums
Atbilstoši ERAF regulas Nr.2021/1058 7.panta d) apakšpunktam ERAF un Kohēzijas fonda atbalstu nedrīkst piešķirt uzņēmumiem, kuriem konstatējamas grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, kas tiek vērtēti saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta nosacījumiem. Līdz ar to šos MK noteikumus nepieciešams papildināt ar atbilstošu punktu par nepieciešamību veikt pārbaudi, vai šajos noteikumos noteiktie finansējuma saņēmēji neatbilst grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
29. Sadarbības iestāde 4.1.1.1. pasākuma projektu iesniegumu atlases ietvaros organizē ierobežotu projektu iesniegumu atlasi, ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās, uzaicinot tajā piedalīties šo noteikumu pielikuma 1. punktā minētos projekta iesniedzējus.
Iebildums

Lai izvairītos no situācijas, kad projektu iesniegumu atlasi nebūs iespējams izsludināt no Aģentūras neatkarīgo apstākļu dēļ MK noteikumos noteiktajā termiņā, lūdzam  MK noteikumu projektā  29., 30. un 31.punktā un anotācijā neatsaukties uz konkrētiem  termiņiem, bet anotācijas projektā norādīt SAMP atlašu secību. Vēršam uzmanību, ka atlases izsludināšanas termiņi tiek saskaņoti ar AI  atlases laika grafika skaņošanas brīdī. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
33. Šo noteikumu 32.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir attiecināmas finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba līguma vai uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktās piemaksas un nodokļi, šādā apmērā:
Iebildums
Vēršam uzmanību uz Vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 21.atsaucē norādītajiem ierobežojumiem (kas ir lielāki). Līdz ar to lūdzam Ministru kabineta noteikumu 33.1. un 33.2.apakšpunktos un anotācijā salāgot ierobežojumus tiešajām projekta vadības personāla atlīdzības izmaksām līdz fiksētajai summai saskaņā ar iepriekš minēto vadlīniju noteiktajiem ierobežojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
34. Šo noteikumu 32.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir attiecināmas šādas ar būvdarbiem saistītās izmaksas:
Iebildums
Skaidrojam, ka Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 10.2.apakšpunktā noteikts šādi: "Projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus)".
Līdz ar to lūdzam nodrošināt minētā ierobežojuma iekļaušanu Ministru kabineta noteikumos, kā arī salāgot informāciju ar anotācijā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
40. Šo noteikumu 32. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas projekta netiešās attiecināmās izmaksas, ko projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 32.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla atlīdzības izmaksām.
Iebildums
Ņemot vērā VI vadlīniju Nr. 1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 79.punktā noteikto, ka SAM pasākumos, kuros ir plānots komercdarbības atbalsts, ne tikai par tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet arī par netiešajām attiecināmajām izmaksām, FS ir jāveic izmaksu uzskaite atbilstoši faktisko izmaksu uzskaites metodei un, tā kā šajā pasākumā komercdarbības atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas lēmumu (2012/21/ES) par Līguma par ES darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, lūdzam izvērtēt, vai netiešo izmaksu vienotās likmes piemērošana nodrošinās procesu vienkāršošanu un administratīvā sloga samazināšanu, kā arī to, vai pilnvarojuma uzlicējs VTNP pakalpojuma sniedzējam spēs nodrošinās pārkompensācijas novēršanu atbilstoši Komisijas lēmumam (2012/21/ES). Ja nodrošinās, lūdzam identificēt, kādas izmaksu pozīcijas attiecināmas no netiešajām izmaksām, kā arī aicinām izvērtēt iespēju piemērot vienkāršotās izmaksas personāla atlīdzības izmaksu segšanai. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
43. Saskaņā ar šo noteikumu 32. punktu finansējuma saņēmējs aprēķina infrastruktūras izmantošanas proporciju un piemēro to projekta kopējam finansējumam, nosakot publiskā un privātā finansējuma apmēru, atbilstoši šādam aprēķinam:
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un pēc nepieciešamības papildināt MK noteikumu projekta 43.punktu, norādot, ka infrastruktūras izmantošanas proporcijas aprēķins netiek piemērots NMPD un VTMEC, jo to projektu ietvaros netiek piešķirts valsts atbalsts.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
48. Pasākuma ietvaros kā stratēģiski svarīgs projekts noteikts šo noteikumu pielikumā norādītais valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca" projekts, kura ietvaros ne retāk kā reizi pusgadā tiek organizēti komunikācijas pasākumi par projekta aktualitātēm, ne mazāk kā piecas darbdienas pirms pasākuma informējot sadarbības iestādi un atbildīgo iestādi.
Iebildums

Lūdzam papildināt noteikumu projekta 48.punktu ar informāciju, ka stratēģiski svarīgo projektu/darbību gadījumā izstrādā komunikācijas plānu (pārējiem projektiem plāna izstrāde nav obligāta, to izstrādā pēc izvēles).
Norādām, ka ja noteikumu projekts paredz stratēģiski svarīgu projektu īstenošanu, noteikumu projektā iekļauj pienākumu finansējuma saņēmējam nodrošināt papildus komunikācijas pasākumu īstenošanu atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
49.1. nodrošina šo noteikumu 32.4. apakšpunktā minētos informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī ievēro saistītās komunikācijas un dizaina vadlīnijas.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 49.1.apakšpunkta redakciju, norādot atsauci gan uz regulu, gan nacionāliem normatīviem aktiem, t.i., "Regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas".
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
52. Projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā plāno valsts budžeta līdzekļus un veic maksājumus. Sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja pieprasījumu un atbilstoši projekta finansēšanas plānam, veicot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka to kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma. Avansa maksājumu ir iespējams saņemt vairākos maksājumos.
Iebildums
Lai nodrošinātu nepārprotamu normas uztveramību, lūdzam noteikumu projekta 52.punktā precizēt atsauci uz normatīvo aktu šādā redakcijā: "..saskaņā ar valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā.". 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
53. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, kas noslēgts starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
Iebildums
Ņemot vērā, ka ir plānoti dažādi projekta iesniedzēji, tai skaitā, Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrs, kas atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 7.septembra noteikumiem Nr.776 "Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centra nolikums" ir  veselības ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, tad lūdzam 53.punktā un visā noteikumu projektā nodrošināt atbilstošu terminoloģiju un papildināt ar vārdiem - vienošanās par projekta īstenošanu (ja nepieciešams, to saīsinot). Skaidrojam, ka ar finansējuma saņēmējiem atkarībā no to juridiskā statusa tiek slēgti civiltiesiski līgumi (ar privātpersonām) vai vienošanās par projektu īstenošanu (ar publiskām personām) (likumprojekta 18.panta pirmās daļas 1. un 2.punkts).
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka, piemēram, 9., 54.punktā ir lietoti abi termini, savukārt 46.,53.punktā tikai līgums par projekta īstenošanu. Vienlaikus aicinām precizēt terminoloģiju arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība", 4.1.1.2. pasākuma "P.Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas infrastruktūras attīstība" un 4.1.1.5 pasākuma “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstība” atbalsta saņēmēji un finansējuma sadalījums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pielikumā atsevišķiem projektiem (Nr. 1.2., 1.5., 1.11., 1.12.) ERAF finansējuma intensitāte pārsniedz 85%, vienlaikus 4.1.1.2. pasākuma projekta ERAF un Valsts budžeta finansējums sadalījumā pa B un A 2 korpusiem kopā ir par 2 eiro lielāks nekā projekta kopējais finansējums. Lūdzam atbilstoši precizēt pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu “Pašreizējā situācija , problēmas  un risinājumi” ar informāciju:

 - par labumu sabiedrībai un ieguvumu ekonomikai ko sniegs 4.1.1.1.pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība", 4.1.1.2.pasākuma "P.Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas infrastruktūras attīstība" un 4.1.1.5.pasākuma “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstība” ieguldījumi, t.i. investīcijas;
 - par izvērtējumiem, kas veikti pirms investīciju plānošanas – vai ir ņemta vērā iepriekšējā ES fondu plānošanas perioda pieredze, atziņas, īstenojot līdzīga veida investīcijas;
 - kādas sekas vai zaudējumi varētu iestāties, ja šādas investīcijas netiktu veiktas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt ar skaidrojumu, kāpēc neparedzētās izmaksas ir paredzētas tieši tādā apmērā. Vēršam uzmanību, ka atbildīgā iestāde izvērtē katram specifiskā atbalsta mērķim (turpmāk-SAM) vai tā atlases kārtai nepieciešamo procentuālo neparedzēto izdevumu apmēru atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM. Vienlaikus lūdzam papildinot ar nosacījumu, ka neparedzēto izmaksu faktiskai izmantošanai finansējuma saņēmējs sadarbības iestādē iesniegs pamatojumu, kuru sadarbības iestāde detalizēti izvērtēs.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar ERAF un KF regulas Nr.2021/1058 7.panta 1.punkta h)daļas iii)punktu iespējams iegādāties tikai tādus transportlīdzekļus, kas atbilst direktīvas Nr.2009/33/EC nosacījumiem un to atbildīgā iestāde, izstrādājot MK noteikumus par SAM īstenošanu, norāda sākotnējās ietekmes izvērtējumā (anotācijā). Līdz ar to lūdzam sniegt attiecīgo skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot anotācijā skaidroto, ka finansējuma saņēmējs VTMEC un NMPD valsts deleģētās funkcijas īstenošanai paredzētās darbības un izmaksas nodala no citiem pakalpojumiem (tostarp maksas pakalpojumiem), lai plānotie ieguldījumi infrastruktūrā attiecībā uz VTMEC un NMPD nekvalificētos kā komercdarbības atbalsts, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu kā tiks nodrošināts, ka plānotie ieguldījumi infrastruktūrā attiecībā uz VTMEC un NMPD ir tādi, kas tiks izmantoti tikai saistībā ar deleģēto funkcijas veikšanu un ka infrastruktūra, kurā veikti ieguldījumi, netiks izmantota maksas pakalpojumu sniegšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4. Atbalstīt, ka starpība starp šī ziņojuma 2.punktā minēto 4.1.1.2. pasākumam pieejamo kopējo finansējumu un līdz Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskata apstiprināšanas plānoto kopējo finansējumu 104 502 947 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 88 827 505 euro apmērā un nacionālo finansējumu, kas iekļauj valsts budžeta un privāto finansējumu, 15 675 442 euro apmērā, tiks nodrošināta no valsts budžeta virssaistībām.
Iebildums
Nepieciešams precizēt MK sēdes protokollēmuma 3.un 4.punktu, ņemot vērā, ka finansējuma starpība starp 4.1.1.2. pasākumam pieejamo kopējo finansējumu un līdz Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskata apstiprināšanas plānoto kopējo finansējumu jārod ES fondu projektu ietvaros, neradot ietekmi uz valsts budžetu, kā arī nav pieļaujama līgumu slēgšana, ja finansējums nav nodrošināts pilnā apmērā. Attiecīgi precizējama anotācija.
Papildus vēršam uzmanību, ka šobrīd pasākumam pieejamais finansējums (līdz Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam vidusposma izvērtējumam) ir 88 212 058 euro (ņemot vērā arī plānoto sadārdzinājuma segšanu), vienlaikus, līgumu, par Stradiņu B korpusa būvniecību, lūdzam slēgt tikai tad, kad būs skaidri zināms plānoto darbu apjoms un izmaksas.

 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība", 4.1.1.2. pasākuma "P.Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas infrastruktūras attīstība" un 4.1.1.5. pasākuma “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstība” īstenošanas noteikumi
Priekšlikums
Saskaņā ar MK noteikumu projekta “ Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā” anotācijā noteikto,  lai veicinātu ES fondu projektu izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanu ne tikai gadījumos, kad ES fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot MK noteikumus par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izmaksu un ieguvumu analīzi ES  fondu projektos, kuru finansējuma apjoms plānots virs 5 milj. un kur paredzēta ierobežota projektu atlase. Atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par SAM īstenošanu anotācijā. 
Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt un pēc nepieciešamības papildināt MK noteikumu projektu, paredzot finansējuma saņēmējam veikt izmaksu un ieguvumu analīzi projektos, kuru finansējuma apjoms plānots virs 5 milj.  vai pamatot minētā risinājuma nepiemērošanu  MK  noteikumu anotācijā. 
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
1.3. pasākumam pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt uz: "1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;"
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
4. Pasākuma ietvaros sadarbības iestādes funkcijas pilda, piešķir komercdarbības atbalstu un slēdz līgumu par projekta īstenošanu Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde).
Priekšlikums
Lūdzam dzēst šo punktu, jo tas jau ir noteikts Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā un nav nepieciešams dublēt informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
9. Pasākuma specifiskais iznākuma rādītājs ir noslēgto līgumu īpatsvars par ieguldījumiem veselības aprūpes infrastruktūras objektos - līdz 2029. gada 31.decembrim sasniedzot, ka pasākuma ietvaros noslēgti līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanu 100 procentu apmērā no visiem ieguldījumiem, tai skaitā nodrošinot, ka uz 2024. gada 31. decembri būs noslēgti līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanu vismaz par 10 procentiem no pasākumiem pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma, kas ietver ES fondu finansējumu un nacionālo līdzfinansējumu.
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 9.punktā vārdu "specifiskais", ņemot vērā, ka Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā nav specifisko rādītāju. Norādām, ka  vadlīnijās Nr. 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" norādīts, ka iznākuma un rezultāta rādītāji, kuri ir iekļauti Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021. – 2027. gadam, ir programmas rādītāji, taču rādītāji, kurus atbildīgās iestādes papildus sasniegt vai uzkrāt, tad tie ir nacionālie rādītāji.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
11. 4.1.1.5. pasākuma specifiskais iznākuma rādītājs ir Neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sniegšanas efektivitātes uzlabošana, izveidojot 3 brigāžu atbalsta centrus tuvāk pakalpojumu saņēmējiem reģionos.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punktu, norādot arī termiņu, kad ir jābūt sasniegtam rādītājam.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
13. 4.1.1.2. pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 151 185 240 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 128 507 454 euro un nacionālais finansējums, kas iekļauj valsts budžeta un privāto finansējumu, ir 22 677 786 euro.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punktu un norādīt arī elastības finansējumu atbilstoši Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam papildinājumam. Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotācijā norādīto pasākuma plānoto kopējo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
19.5. sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 19.5.apakšpunkta redakciju atbilstoši Komisijas lēmuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES) 4.panta c) apakšpunktam. Vēršam uzmanību, ka līgumā nav jābūt lietotam terminam 'īpašas' vai 'ekskluzīvas' tiesības, bet līgumā jābūt ietvertai īpašo vai ekskluzīvo tiesību būtībai, kā to nosaka iepriekšminētā EK lēmuma 4.panta c) apakšpunkts.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
22. Pilnvarojuma uzlicējam un finansējuma saņēmējam ir pienākums dokumentāciju par saņemto komercdarbības atbalstu glabāt 10 gadus no pilnvarojuma termiņa beigām, savukārt atbalsta sniedzējam ir pienākums dokumentāciju, kas saistīta ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu, glabāt 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas 22.punktā ir domāts ar atbalsta sniedzēju un aicinām izvērtēt iespēju to aizstāt ar sadarbības iestādi, ņemot vērā, ka sadarbības iestāde slēdz līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
27. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumam un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu.
Priekšlikums
Ierosinām dzēst šo punktu, jo tas ir jau noteikts Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā un nav nepieciešams dublēt informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
35.4. 4.1.1.5 pasākuma ietvaros ir atbalstāmas tehniskā nodrošinājuma iegādes izmaksas.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas projektu, skaidrojot kādas tehniskā nodrošinājuma iegādes ir atbalstāmas SAMP  4.1.1.5. Piemēram, autoparka atjaunošana. 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
49.5. uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 8., 9., 10. un 11. punktā minētajiem rādītājiem;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, ka finansējuma saņēmējs projekta ietvaros uzkrāj datus par faktiski sasniegtiem šo noteikumu 8., 10. un 11. punktā minētajiem rādītājiem, nevis par projekta ietekmi uz šiem rādītājiem. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 9. punkta iznākuma rādītājs nav projekta līmeņa rādītājs, dati par to tiks uzkrāti SAM līmenī nevis projektos. Lūdzam skatīt kontekstā ar iebildumu pie noteikumu projekta 9. punkta.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
51. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka atbalsts ne mazāk kā 30 procentu apmērā tiek ieguldīts infrastruktūras attīstībai, kurā tiek nodrošināti sekundārie ambulatorie veselības aprūpes pakalpojumi, kā arī attiecīgi nodrošina uzskaiti. Izņemot šo noteikumu pielikuma 1.13. apakšpunktā minētajam 4.1.1.1. pasākuma finansējuma saņēmējam un 4.1.1.5. pasākuma finansējuma saņēmējam.
Priekšlikums
Šobrīd nav precīzi definēts kā un kuros procesos (atlase, noslēguma maksājuma pieprasījums, projekta grozījumi u.c.) nepieciešams uzraudzīt minēto procentuālo apjomu. Vai pastāv iespēja, ka minētais procentuālais apjoms tomēr projekta īstenošanas laikā samazinās vai tomēr finansējuma saņēmējam jānodrošina šo 30% ievērošana bez izņēmumiem.
Izvērtēt nepieciešamību papildināt anotāciju atbilstoši komentāram.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
52. Projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā plāno valsts budžeta līdzekļus un veic maksājumus. Sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja pieprasījumu un atbilstoši projekta finansēšanas plānam, veicot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka to kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma. Avansa maksājumu ir iespējams saņemt vairākos maksājumos.
Priekšlikums
Aicinām aizstāt vārdus "projekta finansēšanas plānam" ar "projekta plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafikam", jo projekta finansēšanas plānā tiks atspoguļots tikai kopējais projekta finansējums sadalījumā pa avotiem.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
54. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
Priekšlikums
Lūdzam dzēst šo punktu no noteikumu projekta, ņemot vērā, ka vienpusēja uzteikuma nosacījumi ir noteikti MK noteikumos „Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā". Anotācijā šī informācija var palikt.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība", 4.1.1.2. pasākuma "P.Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas infrastruktūras attīstība" un 4.1.1.5 pasākuma “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstība” atbalsta saņēmēji un finansējuma sadalījums
Priekšlikums
Ierosinām pielikumā esošajā faila 6. rindā vārdus "Pasākumam plānotais attiecināmais finansējums pa finansējuma avotiem" aizstāt ar "Pasākumam pieejamais attiecināmais finansējums pa finansējuma avotiem" attiecīgi norādot informāciju par katra pasākuma projektu atlasei pieejamo finansējumu nevis plānoto.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu “Pašreizējā situācija , problēmas  un risinājumi” ar pamatojumu, kāpēc 4.1.1.SAM projektiem tiek piemērots 90% avansa apmērs.
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” 4.rindkopu.
 
Piedāvātā redakcija
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā tiks īstenota Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" (turpmāk – SAM) 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība" (turpmāk – 4.1.1.1.pasākums) pirmā kārta, 4.1.1.2. pasākums "P.Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas infrastruktūras attīstība" (turpmāk – 4.1.1.2. pasākums) un 4.1.1.5 pasākums “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta attīstība” (turpmāk visi kopā - pasākums).
 
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums

Lūdzam papildināt anotāciju ar aprakstītu, kā 4.1.1.SAM vai pasākumu ietvaros īstenotie projekti un minētās atbalstāmās darbības veicinās Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums

Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par ietekmi (tieša/netieša/nav) uz horizontālajiem principiem “Klimatnodrošināšana”, “Nenodarīt būtisku kaitējumu”, “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” un “Energoefektivitāte pirmajā vietā”.
Attiecībā uz horizontālo principu “Nenodarīt būtisku kaitējumu” – jābūt norādītai tiešai vai netiešai ietekmei, ja DNSH novērtējumā (Do no significant harm – DNSH) ir aizpildīta 2.sadaļa, savukārt gadījumos, kad DNSH novērtējumā ir aizpildīta tikai 1.sadaļa, nav ietekmes uz šo horizontālo principu.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi”, vai ieguldījumi infrastruktūrā (galvenokārt attiecināms uz jaunu būvniecību), plānoti saskaņā ar Jauno Eiropas Bauhaus iniciatīvu, kā arī vai plānots piemērot sociāli atbildīgu un inovāciju iepirkuma prasības.


 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas projektu, sniedzot skaidrojumu vai visu projektu ietvaros ir atbalstāma jaunu ēku būvniecība
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā dzēst teikumu: "Specifiskā atbalsta ietvaros sadarbības iestādes funkcijas pilda, piešķir komercdarbības atbalstu un slēdz līgumu par projekta īstenošanu CFLA kā sadarbības iestāde.", ņemot vērā, ka CFLA kā sadarbības iestādes funkcijas ir noteiktas ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda horizontālajos normatīvajos aktos.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā precizēt informāciju par pasākumā sasniedzamajiem rādītājiem, ņemot vērā izteiktos iebildumus un priekšlikumus par rādītājiem noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas teikumu: "Savukārt atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 17. maija protokollēmuma Nr. 27 37.§ “Informatīvais ziņojums “Par SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" ERAF projektu īstenošanu”” (https://tapportals.mk.gov.lv/meetings/protocols/91b3a3b0-ee56-4e0f-9619-b5afad3c7515) 2.1.punktā noteikto SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" ERAF 9.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību, jo īpaši sociālās, teritoriālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, attīstot veselības aprūpes infrastruktūru" projektu iesniegumu atlases pirmo un otro kārtu" (turpmāk - SAM 9.3.2.) projekts Nr. 9.3.2.0/21/I/001 "SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" ēkas Hipokrāta ielā 4 infrastruktūras attīstība" tiek sadalīts divās daļās un īstenots ES fondu 2014. - 2020. gada plānošanas perioda SAM 9.3.2. ietvaros un ES fondu 2021.- 2027. gada plānošanas perioda SAM 4.1.1. ietvaros kā ātrāk uzsākamais projekts.", dzēšot teikumā vārdus "kā ātrāk uzsākamais projekts".


 
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vai skaidrot anotācijā minēto: "Līdz ar to, "SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" ES fondu 2021.- 2027. gada plānošanas perioda ERAF SAM 4.1.1. ietvaros ir iezīmēts finansējums 18 759 513 euro apmērā.", ņemot vērā to, ka atbilstoši pielikumam "SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" ES fondu 2021.- 2027. gada plānošanas periodā SAM 4.1.1. ietvaros ir paredzēti kopā 46 759 513.00 euro, no kuriem ERAF daļa 39 745 586.00 euro. 
 
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas teikumu: "Tāpat noteikts, pieņemt zināšanai, ka starpību starp 4.1.1.2. pasākumam pieejamo kopējo finansējumu un līdz EK lēmuma par vidusposma pārskata apstiprināšanas plānoto kopējo finansējumu 104 502 947 euro nodrošināt no valsts budžeta virssaistībām.", jo finansējums 104 502 947 euro ir 4.1.1.2. pasākuma kopējais pieejamais finansējums, savukārt starpība starp kopējo plānoto un pieejamo finansējumu ir 46 682 293 euro. Atbilstoši lūdzam precizēt arī protokollēmuma 4. punktu.

 
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā MK noteikumu projekta  pielikumā sniegto informāciju par finansējuma sadalījumu un anotācijas projektā sniegto skaidrojumu, lūdzam papildināt anotācijas projektu sniedzot informāciju par SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" un VSIA "Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca" projektu iesniegumos plānotajām finanšu saistībām, t.i., skaidrot, kā jaunos  projektu iesniegumos tiks norādīts finansējums, kas paredzēts 2014. - 2020. gada plānošanas perioda projektu iesniegumu darbībām. 
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas projektu norādot, ka infrastruktūras izmantošanas proporcijas aprēķina  metodiku izstrādā Veselības ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta tabulā 4.1.1.5. pasākumam norādīto finansējumu, ņemot vērā, ka, sasummējot ERAF finansējumu un nacionālo VB finansējumu, veidojas  5 402 780 euro, nevis 5 402 781 euro.
 
Piedāvātā redakcija
-
55.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4. Atbalstīt, ka starpība starp šī ziņojuma 2.punktā minēto 4.1.1.2. pasākumam pieejamo kopējo finansējumu un līdz Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskata apstiprināšanas plānoto kopējo finansējumu 104 502 947 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 88 827 505 euro apmērā un nacionālo finansējumu, kas iekļauj valsts budžeta un privāto finansējumu, 15 675 442 euro apmērā, tiks nodrošināta no valsts budžeta virssaistībām.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši MK sēdes protokollēmuma projektam paredzēts pieņemt noteikumu projektu, nav saprotams MK sēdes protokollēmuma 4.punktā minētais ziņojums un tā 2.punkts.
 
Piedāvātā redakcija
-
56.
MK sēdes protokollēmuma projekts
4. Atbalstīt, ka starpība starp šī ziņojuma 2.punktā minēto 4.1.1.2. pasākumam pieejamo kopējo finansējumu un līdz Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskata apstiprināšanas plānoto kopējo finansējumu 104 502 947 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 88 827 505 euro apmērā un nacionālo finansējumu, kas iekļauj valsts budžeta un privāto finansējumu, 15 675 442 euro apmērā, tiks nodrošināta no valsts budžeta virssaistībām.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt protokollēmuma 4. punktā norādīto "šī ziņojuma 2.punktā", jo šis nav informatīvais ziņojums.
Piedāvātā redakcija
-