Projekta ID
24-TA-602Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta 28.punktā un anotācijā veiktie precizējumi nenodrošina izziņas 4.punktā izteiktajā Finanšu ministrijas iebildumā lūgto, atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projektu ar kritērijiem, kuri tiks vērtēti, lai secinātu, vai sadarbības partneriem plānots atbalsts saimnieciskai vai nesaimnieciskai darbībai un vai atbalsts tiem kvalificējas vai nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Skaidrojam, ka attiecībā uz augstskolām nav iespējams sniegt vispārīgu izvērtējumu, balstoties uz šī brīža pieņemumiem, ir nepieciešams katras augstskolas individuāls izvērtējums, līdz ar to noteikumu projektā iekļaujami kritēriji, atbilstoši kuriem atbalsta sniedzējs izvērtēs katra sadarbības partnera iesaisti projektā. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam administratīvā sloga mazināšanai izvērtēt iespēju nenoteikt tādus nacionālos rādītājus, kur sasniedzamā mērvienība ir “viens” vai “divi”, bet kā atsevišķu pienākumu finansējuma saņēmējam noteikumu projekta sadaļā “Pasākuma īstenošanas nosacījumi”. Lūdzam izmantot datu uzkrāšanas iespēju KPVIS sistēmā tādiem rādītājiem, kuros nepieciešams apstrādāt lielāku informācijas apjomu. Tādējādi lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 4.3.4. un 4.3.5.apakšpunktā iekļauto rādītāju pārcelšanu pie projekta īstenošanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 36.punkta svītrots, ka finansējuma saņēmējs ievēro arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas, lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu, ka finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, lietoto terminoloģiju, lūdzam visā anotācijā, kur attiecināms, vārdus "personāla atlīdzības izmaksas" aizstāt ar vārdiem "personāla izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam salāgot anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 1.-5.punktā norādītās finansiālās vērtības ar šīs sadaļas 6.1. un 6.2.apakšpunktos norādītajām vērtībām. Vienlaikus lūdzam arī 6.2.apakšpunktā minētās finansiālās vērtības norādīt veselos skaitļos.
Piedāvātā redakcija
-