Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-871
Atzinuma sniedzējs
SIA "Rīgas namu pārvaldnieks"
Atzinums iesniegts
01.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Sabiedrība ir izskatījusi Noteikumu projektu un norāda, ka, Sabiedrības ieskatā, ir saglabājams iepriekšējā Noteikumu projekta versijā ietvertais 26.10. apakšpunkts, ko Sabiedrība saskaņoja ar 07.08.2022. vēstuli Nr. 1-2e/33064:
“26. Piegādātājam ir tiesības, brīdinot trīs dienas iepriekš, pilnīgi vai daļēji pārtraukt siltumenerģijas piegādi lietotājam šādos gadījumos:[..]
26.10. ja daudzdzīvokļu ēkas norēķini par piegādāto siltumenerģiju par iepriekšējiem 12 kalendāriem mēnešiem ir veikti mazāk kā 80% apmērā no daudzdzīvokļu ēkas dzīvokļu īpašnieku kopībai attiecīgajos norēķinu periodos izrakstītajiem rēķiniem un par nesaņemtajiem maksājumiem nav uzsākts parādu piedziņas process, kas ietver vismaz:
26.10.1. paziņojumu par parāda esamību nosūtīšanu dzīvokļa, nedzīvojamās telpas vai mākslinieka darbnīcas īpašniekam;
26.10.2. prasības pieteikuma par parāda piedziņu iesniegšanu tiesā.”
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Sabiedrība vērš uzmanību, ka tai joprojām ir nepieciešams Sabiedrības 07.08.2022. vēstulē Nr. 1-2e/33064 lūgtais skaidrojums par paredzēto grozījumu piemērošanu, ievērojot, ka Noteikumu projekta anotācijā nav iekļauts izvērsts skaidrojums par parādu piedziņas procesa uzsākšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Saglabājot minēto 26.10.apakšpunktu, būtu svītrojams šobrīd Noteikumu projektā iekļautais 26.1 2. apakšpunkts, kurš paredz, ka piegādātājs atjauno siltumenerģijas piegādi daudzdzīvokļu mājai trīs darba dienu laikā pēc tam, kad ir konstatējis, ka lietotājs ir veicis samaksu par piegādāto siltumenerģijas vairāk nekā 80% apmērā no lietotājam attiecīgajos norēķinu periodos izrakstītajiem rēķiniem un par nesaņemtajiem maksājumiem ir uzsākts parādu piedziņas process. Sabiedrība norāda, ka Noteikumu projekta 26.2. apakšpunkts rada neskaidrības, jo atbilstoši noteikumu 26.4. apakšpunktam piegādātājs joprojām var pārtraukt siltumenerģijas piegādi jebkāda apmēra parādu dēļ. Atbilstoši Noteikumu projekta 26.1 2. apakšpunktam pat nebūtisku un īslaicīgu lietotāja parādu dēļ, lai atjaunotu siltumenerģijas piegādi, pārvaldniekiem būs nepieciešams pamatot, ka uzsākts parādu piedziņas process (paredzams, ka siltumenerģijas piegādātāji lūgs iesniegt pamatojošus dokumentus), kas radīs papildu administratīvo slogu pārvaldniekiem. Turklāt, šādu neliela apmēra parādu gadījumā prasības pieteikuma iesniegšana tiesā varētu būt ekonomiski nelietderīga, taču Noteikumu projekta 26.1 2. apakšpunkts paredz gan paziņojumu par parāda esamību nosūtīšanu, gan prasības pieteikuma par parāda piedziņu iesniegšanu tiesā. Tāpat Noteikumu projekta 26.1 2. apakšpunkts siltumapgādes atjaunošanas termiņa sākumu (trīs darba dienas) padara atkarīgu no piegādātāja rīcības, respektīvi, termiņu sāk skaitīt no dienas, kad piegādātājs konstatē apakšpunktā norādītos apstākļus. Noteikumu projekta 26.2. apakšpunkts, salīdzinot ar Noteikumu projektā iepriekš iekļauto 26.10. apakšpunktu, paredz ievērojami mazāku dzīvokļu īpašnieku aizsardzību, jo vairs netiek paredzēts, ka atbilstoša parādu piedziņas procesa uzsākšanas gadījumā siltumenerģija ir jāpiegādā arī tad, ja norēķini par daudzdzīvokļu ēku veikti 80% apmērā vai mazāk. Papildus norādāms, ka, Noteikumu projektā saglabājot 26.10.apakšpunktu, tajā formulējums “daudzdzīvokļu ēkas dzīvokļu īpašnieku kopībai” būtu aizstājams ar formulējumu “daudzdzīvokļu ēkas īpašniekam vai dzīvokļu īpašnieku kopībai”.
Noteikumu projekta anotācijā šobrīd saistībā ar 26.1 2. apakšpunktu norādīts, ka, “ja lietotājs ir daudzdzīvokļu ēka un piegādātāja trīs gadu vidējais lietotājiem piegādātās siltumenerģijas apjoms ir lielāks par 2 000 000 megavatstundām gadā, siltumapgādi ēkai var atjaunot arī tajos gadījumos, ja lietotājs ir veicis samaksu par piegādāto siltumenerģijas vairāk nekā 80% apmērā par iepriekšējiem 12 kalendāriem mēnešiem un par nesaņemtajiem maksājumiem uzsācis parādu piedziņas procesu”. Anotācijā lietotais formulējums “var atjaunot” neatbilst Noteikumu projekta 26.1 2. apakšpunktā norādītajam, ka piegādātājs “atjauno” siltumenerģijas piegādi, proti, anotācijā lietotais formulējums var maldināt, ka grozījumi paredz piegādātāja izvēles tiesības, nevis pienākumu atjaunot siltumenerģijas piegādi (piegādātājam jau šobrīd atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir tiesības piegādāt siltumenerģiju lietotājiem ar parādiem). Sabiedrība lūdz Ekonomikas ministriju, izstrādājot Noteikumu projekta gala versiju, novērst minēto neatbilstību starp Noteikumu projektu un tā anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-