Projekta ID
25-TA-569Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un nepieciešamības gadījumā precizēt anotācijas 1.3.apakšsadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” 5.lpp norādīto finansējuma apmēru atalgojumam (201 688 euro), attiecīgi nepieciešamības gadījumā precizējot arī netiešo izmaksu apmēru, kopējo priekšfinansējuma apmēru, kā arī Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punktā norādīto finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” apakšsadaļu “Cita informācija”, papildinot to ar informāciju, ka kopējais 4.2.2.4. pasākuma "Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstība un nodrošināšana" īstenošanai plānotais finansējums tiek samazināts, norādot iemeslu, kā arī pārdalāmā finansējuma izmaiņas sadalījumā pa gadiem un finansējuma avotiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punkta nepieciešamību, ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2024. gada 26. novembra sēdes protokola Nr. 50 40. § “Noteikumu projekts "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.4. pasākuma "Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstība un nodrošināšana" īstenošanas noteikumi"” (23-TA-1284) 3.punkts jau paredz pasākuma īstenošanai nepieciešamo priekšfinansējumu attiecināmo izmaksu segšanai Izglītības un zinātnes ministrijai kā šī projekta finansējuma saņēmējam, papildinot anotāciju ar informāciju, vai/ka iepriekš plānotais priekšfinansējums pasākuma īstenošanai vairs nav aktuāls un attiecīgi ir nepieciešams pieņemt jaunu Ministru kabineta lēmumu par tā nodrošināšanu. Tāpat vēršam uzmanību, ka 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunkts paredz, ka no 80.00.00. programmas līdzekļus izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Ņemot vērā minēto, anotācija ir papildināma ar Ministru kabineta protokollēmuma projekta 2.punkta sasaisti ar iepriekš pieņemto Ministru kabineta lēmumu, kā arī risku analīzi, lai ierobežotu attiecināmības riskus izdevumiem, kas tiks veikti pirms vienošanās parakstīšanas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā:
1) uz kuru pasākumu attiecas informācija par vienošanos ar sociālajiem un sadarbības partneriem un anotācijā minētajiem finansējuma apjomiem mācību līdzekļiem (4 995 471 euro un 1 337 870 euro), ņemot vērā, ka 4.2.2.4.pasākumā nav plānots atbalsts mācību līdzekļiem un minētais finansējums kopsummā neveido 4,8 milj. EUR, kas tiek pārdalīti uz 4.2.2.3.pasākumu;
2) visu pārdalāmo finansējumu norādīt atsevišķi izdalot ES fondu finansējuma daļu.
1) uz kuru pasākumu attiecas informācija par vienošanos ar sociālajiem un sadarbības partneriem un anotācijā minētajiem finansējuma apjomiem mācību līdzekļiem (4 995 471 euro un 1 337 870 euro), ņemot vērā, ka 4.2.2.4.pasākumā nav plānots atbalsts mācību līdzekļiem un minētais finansējums kopsummā neveido 4,8 milj. EUR, kas tiek pārdalīti uz 4.2.2.3.pasākumu;
2) visu pārdalāmo finansējumu norādīt atsevišķi izdalot ES fondu finansējuma daļu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vai precizēt anotācijā informāciju, ka "šobrīd tiek kavēta projekta iesnieguma iesniegšana", ņemot vērā, ka 4.2.2.4.pasākuma projektu iesniegumu atlase ir atvērta līdz 19.05.2025. un gala termiņš iesniegšanai vēl nav pienācis.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar informāciju par pasākuma finansējuma dalījumu pa visām intervences kategorijām (Intervences laukums, Finansējuma veids, Teritoriālie sasniegšanas mehānismi, ESF+ sekundārās tēmas un Dzimumu līdztiesība), norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu, atbilstoši Programmā (2.1. sadaļa "Informācija par dalījumu par intervences kategorijām") un tās papildinājumā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot MK protokollēmuma projekta 3.punktā teikuma daļu "vai, ja Eiropas Komisija neatbalsta ierosināto finansējuma pārdali uz 4.2.2.4.pasākumu plānotajā apmērā", ņemot vēra, ka 3.punkts attiecas uz izmaksu ātrāku attiecināšanu, nevis finansējuma pārdalēm starp pasākumiem. Turklāt vēršam uzmanību, ka finansējums tiek pārdalīts no 4.2.2.4.pasakuma, nevis uz 4.2.2.4.pasākumu.
Piedāvātā redakcija
3. Izglītības un zinātnes ministrijai nekavējoties informēt Ministru kabinetu, ja izmaksas, kas 4.2.2.4. pasākuma ietvaros veiktas pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, varētu netikt vai netiek attiecinātas finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda Plus, sagatavojot attiecīgu informatīvo ziņojumu, kurā norādīts detalizēts apraksts par radušos situāciju, neatbilstības rašanās cēloņiem, finansiālo ietekmi, un sniegt fiskāli neitrālus priekšlikumus, veicot finansējuma pārdali starp Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta programmām/apakšprogrammām, lai nodrošinātu projekta neattiecināto izdevumu segšanu.
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot MK protokollēmuma 4. un 5.punktu, ņemot vēra, ka tie pēc būtības škietami attiecas uz citu ES kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam pasākumu (4.2.2.3.pasākums "Mācību procesa kvalitātes pilnveide, īstenojot pedagogu profesionālās darbības atbalsta sistēmas attīstību, izglītojamo izcilības aktivitāšu nodrošināšanu un metodiskā atbalsta materiālu izstrādi pedagogam”), kā arī 4.2.2.4.pasakumā nav nevienas atbalstāmās darbības, kas paredzētu mācību līdzekļu iegādi.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka šobrīd Tiesību aktu portālā skaņošanā ir MK noteikumu projekts 25-TA-542 "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija noteikumos Nr. 358 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.3. pasākuma "Mācību procesa kvalitātes pilnveide, īstenojot pedagogu profesionālās darbības atbalsta sistēmas attīstību, izglītojamo izcilības aktivitāšu nodrošināšanu un metodiskā atbalsta materiālu izstrādi pedagogam" īstenošanas noteikumi", lūdzam nosacījumus, kas attiecas uz 4.2.2.3.pasākumu, iekļaut tajā.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka šobrīd Tiesību aktu portālā skaņošanā ir MK noteikumu projekts 25-TA-542 "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija noteikumos Nr. 358 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.3. pasākuma "Mācību procesa kvalitātes pilnveide, īstenojot pedagogu profesionālās darbības atbalsta sistēmas attīstību, izglītojamo izcilības aktivitāšu nodrošināšanu un metodiskā atbalsta materiālu izstrādi pedagogam" īstenošanas noteikumi", lūdzam nosacījumus, kas attiecas uz 4.2.2.3.pasākumu, iekļaut tajā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Risinājuma apraksts" sesto paragrāfu ar pamatojumu par MkN Nr. 745 4.3.2. punkta svītrošanu.
Paralēli, Ņemot vēra 2025. gada 21. februārī Ministru prezidentes Evikas Siliņas paziņotās valdības 4x4 prioritātes 2025. gadam, ikgadējā ziņojumā Saeimai iekļauto apņemšanos 2025. gadā turpināt darbu pie birokrātijas mazināšanas pasākumiem ES fondu apguvē un publisko iepirkumu jomā, un 2024. gada 20. janvārī apstiprinātā Valsts rīcības plāna pasākuma 35.4. darbības rezultātu: pārskatītas un iespēju robežās mazinātas nacionālajos horizontālajos un specifisko atbalsta mērķu ieviešanu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, aicinām izvērtēt iespēju papildus samazināt nacionālo radītāju skaitu.
Paralēli, Ņemot vēra 2025. gada 21. februārī Ministru prezidentes Evikas Siliņas paziņotās valdības 4x4 prioritātes 2025. gadam, ikgadējā ziņojumā Saeimai iekļauto apņemšanos 2025. gadā turpināt darbu pie birokrātijas mazināšanas pasākumiem ES fondu apguvē un publisko iepirkumu jomā, un 2024. gada 20. janvārī apstiprinātā Valsts rīcības plāna pasākuma 35.4. darbības rezultātu: pārskatītas un iespēju robežās mazinātas nacionālajos horizontālajos un specifisko atbalsta mērķu ieviešanu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, aicinām izvērtēt iespēju papildus samazināt nacionālo radītāju skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros netiks izstrādāta vienkāršoto izmaksu metodika projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, lūdzam izvērtēt, vai veselības apdrošināšanas izmaksas (kas minētas noteikumu projekta 22.2.5. apakšpunktā) un obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas (kas minētas noteikumu projekta 22.2.6. apakšpunktā) nav iespējams segt no netiešo izmaksu vienotās likmes, kas mazinātu administratīvo slogu finansējuma saņēmējam attiecībā uz izmaksu pamatojošo dokumentu iesniegšanu un sadarbības iestādēm uz šo dokumentu pārbaudi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Priekšlikums precizēt redakciju, ņemot vēra, ka 22.04.2025. IZM izplatītajā preses relīzē ir norādīts uz iespējamu atteikšanos no ārvalstu ekspertu konsultācijām.
Piedāvātā redakcija
-
