Projekta ID
22-TA-2713Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
18.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.2.apakšpunktu, jo noteikumu projekts paredz citus spēkā stāšanās nosacījumus (projekta 5. punkts).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. apakšpunktā ir sniegta informācija, ka, ņemot vērā, ka Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija šobrīd saskaņo atbalsta centru izstrādātās audžuģimeņu un specializēto audžuģimeņu mācību programmas un faktiski saskaņo arī potenciālo adoptētāju mācību programmu, nepieciešams papildināt Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumus Nr.611 „Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas nolikums” un Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumus Nr.355 „Ārpusģimenes aprūpes atbalsta centra noteikumi”, nosakot, ka atbalsta centri saskaņo audžuģimeņu, specializēto audžuģimeņu un potenciālo adoptētāju mācību programmas ar Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekciju, savukārt Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija izskata un saskaņo atbalsta centru iesniegtās audžuģimeņu, specializēto audžuģimeņu un potenciālo adoptētāju mācību programmas. Vēršam uzmanību, ka anotācijas 4.sadaļa nav aizpildīta, līdz ar to nav saprotams, vai attiecīgi papildinājumi Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumos Nr.355 „Ārpusģimenes aprūpes atbalsta centra noteikumi” jau ir veikti, vai tikai plānots tos veikt. Tāpat nav sniegta informācija par veiktajiem grozījumiem, kas attiecas un funkciju pārņemšanu no Labklājības ministrijas. Līdz ar to lūdzam precizēt anotāciju, tai skaitā aizpildot anotācijas 4.sadaļu. Tāpat vēršam uzmanību, ka attiecīgajiem grozījumiem būtu jāstājas spēkā vienlaikus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Iebildums
Atbilstoši vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā ietekmi uz publisko pārvaldi (valsts un pašvaldību institūcijām) sniedz anotācijas 7. sadaļā. Savukārt ietekme uz institūcijas cilvēkresursiem ir jāiekļauj anotācijas 3.sadaļā. Līdz ar to lūdzam precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 4. sadaļu, jo nav sniegta informācija, vai projektam ir ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu (vienlaikus lūdzam skatīt iebildumu pie anotācijas 1.3.apakšpunkta).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 6. sadaļā projekta autoram sākumā jāatzīmē, vai tiesību akta projektam ir jānodrošina sabiedrības līdzdalība. No anotācijā sniegtās informācijas izriet, ka sabiedrības līdzdalība nav nodrošināta. Ja noteikumu projektam sabiedrības līdzdalība nav nodrošināta, tad ir jāaizpilda, ka sabiedrības līdzdalība nav nodrošināta un šī izvēle ir jāpaskaidro iznirstošā laukā "Skaidrojums". Lūdzam attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Iebildums
Atbilstoši vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā anotācijā ir jāsniedz informācija, kā projekts ietekmēs katru no mērķgrupām – tieši vai netieši, kāds ir mērķgrupas lielums (ja to ir iespējams novērtēt), kā arī jebkādu citu skaidrojošu informāciju par mērķgrupu. Ņemot vērā minēto, lūdzam būtiski precizēt anotācijas 7. sadaļu, jo nav sniegta informācijā kā noteikumu projekts ietekmēs katru institūciju - Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekciju, ārpusģimenes aprūpes atbalsta centrus un Labklājības ministriju.
Papildus lūdzam aizpildīt anotācijas 7.2., 7.3. un 7.4. apakšpunktu, sniedzot informāciju, vai attiecīgajām institūcijām administratīvais slogs palielināsies, samazināsies vai paliks nemainīgs. Vēršam uzmanību, ka publiskai pārvaldei slogu aprēķina sākot no 1 euro.
Papildus lūdzam aizpildīt anotācijas 7.2., 7.3. un 7.4. apakšpunktu, sniedzot informāciju, vai attiecīgajām institūcijām administratīvais slogs palielināsies, samazināsies vai paliks nemainīgs. Vēršam uzmanību, ka publiskai pārvaldei slogu aprēķina sākot no 1 euro.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sniegt informāciju, vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi. Attiecīgā informācija nav aizpildīta.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 5.sadaļu atbilstoši TAP portāla funkcionalitātei.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
7.5. Cita informācija
Priekšlikums
Ierosinām redakcionāli precizēt sniegto informāciju, vārdus "Noteikumu projektos" aizstājot ar vārdiem "Noteikumu projektā".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
8. Horizontālās ietekmes
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 8.sadaļu, sniedzot informāciju, vai projekts ietekmēs minētajā sadaļā ietvertās jomas.
Piedāvātā redakcija
-