Projekta ID
25-TA-1631Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
12.08.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Projekta virzīšana saskaņošanai TAP portālā pirms nozares arhitektūras apstiprināšanas ir pretrunā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1.pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" pasākuma projekta uzsākšanas nosacījumiem, par ko VARAM informēja Būvniecības valsts kontroles biroju ar 05.05.2025. vēstuli Nr. 11-1/2225
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Projekta pases 5.1.punktā lūdzam pievienot atsauci (*), ka projekta kopējais finansējums tiek ieskaitīts ERAF 1.3.1.1.pasākuma iznākuma rādītāja “saimnieciskās darbības veicējiem izstrādāto digitālo pakalpojumu, produktu un procesu vērtība” vērtībā. Atsauce nepieciešama, ņemot vērā Ministru kabineta 04.06.2024. noteikumu Nr.338 Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" (turpmāk – MK noteikumi Nr.338) anotācijā norādīto, ka minētā rādītāja vērtībā tiks ieskaitīts viss to 1.3.1.1. pasākuma ietvaros īstenoto projektu finansējuma apjoms, kuru ietvaros plānots izstrādāt uz saimnieciskās darbības veicējiem vērstus pakalpojumus, produktus vai procesus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Aicinām precizēt projekta pases 5.1.1. norādīto atbilstību “N/A” - ņemot vērā, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1.pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" (turpmāk - ERAF 1.3.1.1. pasākums) iznākuma rādītāja “saimnieciskās darbības veicējiem izstrādāto digitālo pakalpojumu, produktu un procesu vērtība” vērtībā tiek ieskaitīts viss to ERAF 1.3.1.1. pasākuma ietvaros īstenoto projektu finansējuma apjoms, kuru ietvaros plānots izstrādāt uz saimnieciskās darbības veicējiem vērstus pakalpojumus, produktus vai procesus un atbilstoši 5.2.apakšpunktā norādītajai informācijai projektam ir plānota ietekme uz saimnieciskās darbības veicējiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3. sadaļā aicinām precizēt apgalvojumu par centralizētu informācijas avotu trūkumu, jo visi publiskie pakalpojumi, tostarp tie, kas saistīti ar elektroenerģijas jaudu pieslēgumu un atļauju izsniegšanu ir jāreģistrē VIRSIS sistēmā, kā to nosaka normatīvie akti un valsts pārvaldes arhitektūras principi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt rīkojuma projekta 1. punkta pēdējo teikumu dzēšot vārdu “projektu”.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt projekta pases 3.1. sadaļā un 5.1. sadaļā iekļauto informāciju par datu apmaiņu, atbilstoši VARAM 05.05.2025. vēstulē Nr. 11-1/2225 izvirzītajam nosacījumam par nepieciešamību savlaicīgi iesaistīt Valsts Digitālās attīstības aģentūras (VDAA) pārstāvjus koplietošanas risinājumu analīzes fāzē, lai nodrošinātu atbilstošāko risinājumu izvēli.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot projekta pasē norādīto sadarbības partneru AS “Sadales tīkls”, AS “Augstsprieguma tīkls” iesaisti projekta īstenošanā, t.i. vienlaikus ņemot vērā, ka atbilstoši MK noteikumu Nr.338 22.punktam projekta iesniedzējs par sadarbības partneri var piesaistīt publiskas personas kapitālsabiedrību tai deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanai. Vienlaikus aicinām izvērtēt, vai minētās iestādes ir plānotas kā lietotāji, kas integrēs savus digitālos risinājumus ar projekta ietvaros digitālo risinājumu un šajā gadījumā tās norādīt projekta pases 5.1.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Projekta pases 5.4. sadaļā kolonnā “skaits” jānorāda skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai projektam ir plānota ietekme uz ERAF 1.3.1.1.pasākuma rezultāta rādītāju "jaunu un modernizētu publisko digitālo pakalpojumu, produktu un procesu lietotāji", kas ir jāsasniedz ne vēlāk kā otrajā kalendāra gadā pēc projekta noslēguma maksājuma veikšanas. Minētais rādītājs ir sasniegts, ja saimnieciskās darbības veicēji, iestādes ir transformējuši savus procesus, balstoties uz digitalizētajiem jaunizveidotajiem vai ievērojami uzlabotajiem valsts procesiem, tai skaitā lietotāji kā datu izmantotāji un datu devēji, kā arī lietotāji, kuri ir attīstījuši savus digitālos produktus, pamatojoties uz valsts pārvaldes risinājumiem vai integrējoties ar valsts platformām un informācijas sistēmām. Skaidrojam, ka rādītāja vērtībā, balstoties uz finansējuma saņēmēja sniegto informāciju, tiks ieskaitīti tie lietotāji, kas ir integrējuši savus digitālos risinājumus ar projekta ietvaros digitālo risinājumu, piemēram, datu automatizētai apmaiņai.
Ja 5.2.punktā norādītie lietotāji nebūs tādi lietotāji, kas integrēs savus digitālos risinājumus ar projekta ietvaros digitālo risinājumu, 5.2.punktā lūdzam pievienot atsauci (**), ka 5.2.punktā norādītie lietotāji netiek ieskaitīti 1.3.1.1.pasākuma rezultāta rādītājā “Jaunu un modernizētu publisko digitālo pakalpojumu, produktu un procesu lietotāji”.
Ja 5.2.punktā norādītie lietotāji nebūs tādi lietotāji, kas integrēs savus digitālos risinājumus ar projekta ietvaros digitālo risinājumu, 5.2.punktā lūdzam pievienot atsauci (**), ka 5.2.punktā norādītie lietotāji netiek ieskaitīti 1.3.1.1.pasākuma rezultāta rādītājā “Jaunu un modernizētu publisko digitālo pakalpojumu, produktu un procesu lietotāji”.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Projekta pases 3.3.2. punktā aicinām skaidrot, vai Enerģētikas un vides aģentūras darbinieka laika samazināšanai šī ir esošā vērtība/sasniedzamā vērtība vai mazinātājs.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām projekta pases 3.3.1. sadaļā pārskatīt un precizēt pirmā un otrā punkta ieguvuma aprakstu. Ja mērīšanas metode ir "jauno atļauju skaits gadā", tad arī kolonnā "Vērtība" jānorāda atļauju skaits (esošais/plānotais). Ja vērtība ir ietaupītais laiks, tad tas ir jānorāda ka mērāmais rādītājs, kas arī sasaucas ar ieguvumu aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju projekta pases 1.2. sadaļu papildināt ar vēl vienu partneri - Enerģētikas un vides aģentūra (ņemot vērā anotācijā skaidroto);
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Priekšlikums
Projekta anotācijas 2.2.1. punktā aicinām redakcionāli precizēt Ietekmes apraksta teikuma sākumu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām aizpildīt projekta anotācijas 3. sadaļu un papildināt ar izvērsumu par uzturēšanas izdevumu pozīcijām, kas sastāda kopā 190 000 euro gadā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Projekta anotācijas 7.1. punktu papildināt ar Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.
Piedāvātā redakcija
-
