Projekta ID
24-TA-2300Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
47. Šo noteikumu 42.1. apakšpunktā minētās izmaksas attiecināmas atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi, no līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas brīža starp sadarbības iestādi un sadarbības tīklu.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka faktisko izmaksu piemērošanas gadījumā tiešajās attiecināmajās personāla izmaksās var iekļaut to darbinieku personāla izmaksas, kuri noteiktā laika posmā ne mazāk kā 30% no normālā darba laika katrā mēnesī veic pienākumus, kas saistīti ar projektu, un tas ir pamatots ar atbilstošiem izmaksas pamatojošiem dokumentiem (attiecas uz daļlaika izmaksu attiecināšanas principu).
Lūdzam attiecīgi papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka otrās kārtas personāla izmakas daļlaika gadījumā ir attiecināmas, ja vismaz 30% no normālā darba laika strādā ar projektu, kā arī iekļaut ierobežojumu projekta vadības personāla izmaksām atbilstoši vadošās iestādes vadlīnijām Nr.1.2 "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā", kur noteikts, ka projektiem ar tiešām attiecināmām izmaksām līdz 5 milj. EUR (ieskaitot), tiešajām attiecināmajām projekta vadības personāla izmaksām ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam.
Lūdzam attiecīgi papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka otrās kārtas personāla izmakas daļlaika gadījumā ir attiecināmas, ja vismaz 30% no normālā darba laika strādā ar projektu, kā arī iekļaut ierobežojumu projekta vadības personāla izmaksām atbilstoši vadošās iestādes vadlīnijām Nr.1.2 "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā", kur noteikts, ka projektiem ar tiešām attiecināmām izmaksām līdz 5 milj. EUR (ieskaitot), tiešajām attiecināmajām projekta vadības personāla izmaksām ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijā argumentāciju par atteikšanos no vienkāršoto izmaksu piemērošanas personāla izmaksām pasākuma otrās kārtas ietvaros. Vēršam uzmanību, ka no pašlaik anotācijā iekļautā skaidrojuma secināms, ka dati metodikas izstrādei faktiski ir pieejami, kā arī atgādinām, ka vienkāršoto izmaksu izstrādes galvenais mērķis ir mazināt administratīvo slogu finansējuma saņēmējiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projektā ietverto tiesību normu, lūdzam papildināt anotācijas 1. sadaļas “Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība” 1.3. apakšsadaļu “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” ar informāciju par grozījuma ietekmi uz īstenotajiem projektiem, kā arī skaidrojumu, vai tiks veikti grozījumi līgumā par projekta īstenošanu, un vai grozījumi līgumā par projekta īstenošanu neietekmē projekta mērķi un nosacījumus, tādējādi traucējot tā sākotnējo mērķu sasniegšanu, proti, vai grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 65. pantam
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
29. Otrās kārtas ietvaros šo noteikumu 28.1. apakšpunktā minēto ģeogrāfisko (reģionālo) sadarbības tīklu projektu iesniegumos norādītās teritorijas pēc projektu iesniegumu atlases savā starpā nedrīkst pārklāties.
Priekšlikums
Pamatojoties uz 03.09.2024. kopīgajā sapulcē ar Ekonomikas ministrijas pārstāvjiem sniegto skaidrojumu, ka sadarbības tīklu teritorijas drīkst pārklāties, lūgums anotācijā iekļaut skaidrojumu, kādos gadījumos projektu īstenošanas laikā sadarbības tīklu projektu iesniegumos norādītās teritorijas drīkst pārklāties.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
34. Pirmās kārtas ietvaros aģentūrai, sadarbības tīklam un sadarbības tīkla dalībniekiem šo noteikumu 33. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētas šādas tiešās attiecināmās izmaksas:
Priekšlikums
Lūgums precizēt 34.punktu, no kura dzēst "sadarbības tīklam un sadarbības tīkla dalībniekiem", jo 33. punkts ir attiecināms uz pirmo kārtu.
Piedāvātā redakcija
34. Pirmās kārtas ietvaros aģentūrai šo noteikumu 33. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētas šādas tiešās attiecināmās izmaksas:
6.
Noteikumu konsolidētā versija
44. Attiecībā uz visām šo noteikumu 42. punktā minētajām izmaksām finansējuma saņēmējam jāpiemēro vadošās iestādes izstrādātās metodikas "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai".
Priekšlikums
Lūgums precizēt 44. punktu, jo tajā minētās metodikas ir attiecināmas uz iekšzemes komandējumu izdevumiem.
Piedāvātā redakcija
44. Attiecībā uz šo noteikumu 42. punktā minētajām iekšzemes komandējumu izmaksām finansējuma saņēmējam jāpiemēro vadošās iestādes izstrādātās metodikas "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai".
7.
Noteikumu konsolidētā versija
47. Šo noteikumu 42.1. apakšpunktā minētās izmaksas attiecināmas atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi, no līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas brīža starp sadarbības iestādi un sadarbības tīklu.
Priekšlikums
Lūgums papildināt anotāciju atbilstoši 13.09.2024. Nr. 3.7-9.16/2024/5056N Ekonomikas ministrijas skaidrojumam, norādot kā tiek attiecinātas 42.1. izmaksas līdz šo grozījumu stāšanās spēkā brīdim un turpmāk.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
65.7. uzkrāt datus par atbalstu saņēmušajiem sadarbības tīkla dalībniekiem sadalījumā pa dzimumiem;
Priekšlikums
Aģentūra rosina dzēst 65.7. punktu, jo šo datu monitoringam var izmantot Lursoft vai Uzņēmuma reģistra datus par amatpersonu sastāvu pēc dzimuma.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
77.3. uz projekta iesniedzēju un sadarbības tīkla dalībnieku attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbalstu pasākuma ietvaros plānots piešķirt saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831, nosacījumi, ko paredz citi komercdarbības atbalsta regulējumi nav jāiekļauj. Attiecīgi aicinām dzēst nosacījumu par atbilstību regulas Nr.651/2014 1.panta 4.punkta "a" apakšpunktā noteiktajam vai arī sniegt anotācijā skaidrojumu par to, kādēļ tiesību akta izstrādātājs paredzējis stingrākus nosacījumus noteikumos, nekā to paredz Komisijas regula Nr.2023/2831.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
82. Pirmās kārtas ietvaros aģentūra atbalstu sadarbības tīklam un sadarbības tīkla dalībniekiem sniedz un uzskaita saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šā gada 1.jūlijā stājušies spēkā grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība", lūdzam precizēt attiecīgā normatīvā akta nosaukumu un svītrot vārdus "un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem".
Pēc analoģijas lūdzam precizēt arī noteikumu 83.punktu.
Pēc analoģijas lūdzam precizēt arī noteikumu 83.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
84. Sadarbības tīklam un katram sadarbības tīkla dalībniekam plānotais atbalsta apmērs viena vienota uzņēmuma līmenī kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nedrīkst pārsniegt regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Komercdarbības atbalsta piešķiršanu, aprēķināšanu un uzskaiti sadarbības tīklam veic sadarbības iestāde, sadarbības tīkla dalībniekam – sadarbības tīkls vai pirmās kārtas ietvaros – aģentūra.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Komisijas regula Nr.2023/2831 paredz piešķirtā atbalsta pārbaudi kalendāro, nevis fiskālo, gadu ietvaros, kā arī pārbaudes periods ir 3 gadi, lūdzam precizēt noteikumu 84.punktu, nodrošinot tā korektu atbilstību Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punkta nosacījumiem, piemēram, izsakot to piedāvātajā redakcijā.
Ņemot vērā minēto, aicinām pārskatīt un precizēt arī anotācijā sniegto skaidrojumu, papildinot to ar informāciju, ka Komisijas regulas Nr.2023/2831 ietvaros trīs gadu laikposms ir jāvērtē kā slīdošs periods, norādot, ka ar trīs gadu periodu saprotams laika periods no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024.gada 18.jūnijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021.gada 18.jūnijam.
Ņemot vērā minēto, aicinām pārskatīt un precizēt arī anotācijā sniegto skaidrojumu, papildinot to ar informāciju, ka Komisijas regulas Nr.2023/2831 ietvaros trīs gadu laikposms ir jāvērtē kā slīdošs periods, norādot, ka ar trīs gadu periodu saprotams laika periods no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024.gada 18.jūnijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021.gada 18.jūnijam.
Piedāvātā redakcija
"Pirms jauna atbalsta piešķiršanas tiek pārbaudīts, vai sadarbības tīklam un katram sadarbības tīkla dalībniekam plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Komercdarbības atbalsta piešķiršanu, aprēķināšanu un uzskaiti sadarbības tīklam veic sadarbības iestāde, sadarbības tīkla dalībniekam – sadarbības tīkls vai pirmās kārtas ietvaros – aģentūra."
