Atzinums

Projekta ID
24-TA-2264
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot, ka Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 339 "Noteikumi par prasībām bīstamo ķīmisko vielu un ķīmisko preparātu (produktu) uzglabāšanas rezervuāru projektēšanai, uzstādīšanai, par to atbilstības novērtēšanas kārtību un tirgus uzraudzību"" (turpmāk – projekts) ir papildināts ar jauniem grozījumiem Ministru kabineta 2006. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 339 "Noteikumi par prasībām bīstamo ķīmisko vielu un ķīmisko preparātu (produktu) uzglabāšanas rezervuāru projektēšanai, uzstādīšanai, par to atbilstības novērtēšanas kārtību un tirgus uzraudzību" (turpmāk – noteikumi), lūdzam papildināt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.3. apakšsadaļu ar attiecīgu informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību uz to, ka anotācijas 1.3. apakšsadaļā ir norādīts, ka noteikumu 3.3. apakšnodaļā ir noteikts, ka metinātājiem un defektoskopistiem ir jābūt sertificētiem atbilstoši normatīvajos aktos par metālmateriālu metinātāju profesionālās kvalifikācijas sertifikāciju reglamentētajā sfērā noteiktajai kārtībai, proti, atbilstoši Ministru kabineta 2006. gada 18. jūlija noteikumu Nr. 588 "Metālmateriālu metinātāju un defektoskopistu sertificēšanas kārtība reglamentētajā sfērā" (turpmāk – noteikumi Nr. 588) prasībām. Noteikumos Nr. 588 ir noteikts, ka metinātāji un defektoskopisti drīkst veikt darbus reglamentētajā sfērā, ja viņu profesionālo kvalifikāciju ir atzinusi sertifikācijas institūcija saskaņā ar noteiktajiem standartiem.
Papildus anotācijas 1.3. apakšsadaļā ir norādīts, ka noteikumos Nr. 588 minētās atsauces uz standartiem nav aktuālas, netiek līdzi attīstībai un progresam nozarē un attiecīgajiem standartizācijas procesiem. Attiecīgi šādos gadījumos nepieciešams veikt regulārus grozījumus noteikumos Nr. 588, lai precizētu un atjaunotu atsauces uz standartiem. Līdz ar to nozare izmanto aktuālos standartus vai aktuālās standarta versijas un darbojas nereglamentētajā jomā. Vienlaikus nākotnē ir plānots apsvērt šī normatīvā regulējuma atcelšanu, jo attiecīgā nozare ir pilnībā spējīga darboties nereglamentēti no normatīvā regulējuma viedokļa, bet atbilstoši nozarē esošajiem metinātājiem un defektoskopistiem saistošajiem piemērojamajiem standartiem.
No iepriekš minētā izriet, ka, šobrīd ir spēkā esošs regulējums noteikumos Nr.588, tādēļ, lai izdarītu grozījumus noteikumos, nepieciešami attiecīgi grozījumi noteikumos Nr. 588, jo pretējā gadījumā noteikumos tiks paredzēts regulējums, kas neatbilst spēkā esošajam regulējumam, kuru paredz noteikumi Nr. 588. Turklāt no anotācijā ietvertās informācijas neizriet, ka attiecīgie grozījumi ir izstrādāti, kaut arī abiem grozījumiem būtu jāstājas spēkā vienlaikus.

Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt iepriekš minēto informāciju un precizēt to. Turklāt, ja projektā tiek saglabāti attiecīgie grozījumi noteikumos, lūdzam izstrādāt attiecīgus grozījumus noteikumos Nr. 588, paredzot saistīto grozījumu vienlaicīgu spēkā stāšanos.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot, ka no anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietvertās informācijas izriet, ka sertifikācijas institūcijas lēmumus nepieņem Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, lūdzam precizēt anotācijā ietverto informāciju par to, ka attiecīgie subjekti savas intereses var aizstāvēt un strīdus izšķirt tiesā likumdošanā noteiktajā kārtībā, proti, norādīt attiecīgu likumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu (sk. arī Vadlīnijas tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai Vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā), atkārtoti lūdzam izvērtēt projekta atbilstību Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām un, ja ar noteikumu projektu tiek ieviestas Eiropas Savienības tiesību aktu prasības, piemēram,  Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 16. decembra Regulas (EK) Nr. 1272/2008 par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu un ar ko groza un atceļ Direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006 (turpmāk - Regula Nr. 1272/2008) prasības (sk., piemēram, 4. punktu), - aizpildīt anotācijas 5. sadaļu.
Vēršam uzmanību, ka arī atsauču uz regulu un tās vienībām ietveršana normatīvajos aktos, pēc būtības, ir regulas prasību ieviešana, jo tādējādi tiek nodrošināta regulas prasību praktiskā piemērošana. Attiecīgi, ņemot vērā minēto, aicinām pilnībā aizpildīt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot, ka projekts ir precizēts, lūdzam attiecīgi precizēt arī anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju par to, ko paredz projekts.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punkts noteic, ka Ministru kabineta noteikumu projekta pirmajā punktā secīgi raksta vārdus "noteikumi nosaka" un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektā paredzēto noteikumu 1. punktu atbilstoši likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 7. panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam.
 
Piedāvātā redakcija
-