Atzinums

Projekta ID
23-TA-1960
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
18.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvajā ziņojumā izvērstāk skaidrot piedāvāto ļoti lielo pasākumu jeb dižpasākumu kritēriju noteikšanu (proti, kā tika nonākts līdz attiecīgai definīcijai un kritērijiem (piemēram, kādu pētījumu veikšana v.tml.)).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka privātpersonām saistošas prasības ietveramas ārējā normatīvajā aktā, lūdzam informatīvajā ziņojumā izvērstāk skaidrot, vai un kādus normatīvos aktus plānots izstrādāt un virzīt apstiprināšanai, lai ieviestu informatīvajā ziņojumā minēto regulējumu par dižpasākumiem, to kritērijiem u.tml. Nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt arī Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu (piemēram, ar attiecīga satura uzdevumu vai uzdevumiem ministrijai iesniegt attiecīga satura tiesību aktu projektu vai projektus).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" (turpmāk - Ministru kabineta kārtības rullis) 55.2. apakšpunkts noteic, ka atbildīgā ministrija, novirzot projektu saskaņošanai, steidzamības kārtību var piemērot tikai izņēmuma gadījumā, ja jautājumu nepieciešams risināt nekavējoties saistībā ar tādu valstij nelabvēlīgu seku iestāšanos, kas skar būtiskas sabiedrības intereses vai valsts starptautiskās, finanšu, ekonomiskās vai drošības intereses. Steidzamība jāpamato pēc būtības, norādot konkrētās nelabvēlīgās sekas. Par steidzamības pamatu netiek uzskatīts iepriekš laikus zināma uzdevuma izpildes termiņa kavējums.
Ņemot vērā arī steidzamības pamatojumā minēto informatīvā ziņojuma iesniegšanas termiņu (2023. gada 10. augusts), lūdzam vai nu sniegt izvērstāku skaidrojumu un pamatojumu pēc būtības steidzamības kārtības piemērošanai, vai arī virzīt projektu vispārējā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt un informatīvajā ziņojumā izvērstāk pamatot protokollēmuma projekta 4. punktā paredzēto risinājumu (proti, kā iespējama un paredzēta efektīva komitejas vadība un atbildības sadalījums, ja komitejai ir divi vadītāji).
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju skaidrības labad ietvert atsauci uz informatīvajā ziņojumā minētajiem fiskāli neitrālu dižpasākumu kritērijiem, tādējādi ietverot sasaisti starp protokollēmuma projektā un informatīvajā ziņojumā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju uzdevumu nepārprotamai izpildei noteikt termiņus, kādos uzdevumi ir izpildāmi (sk., piemēram, protokollēmuma projekta 4. un 7. punktu).
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt protokollēmuma projekta 5. punktu, to noformulējot kā uzdevumu. Līdzīgi aicinām izvērtēt un, ja nepieciešams, precizēt arī citus punktus.
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu korektu uzdevumu izpildi, aicinām protokollēmuma projektā un informatīvajā ziņojumā simbolu „/” aizstāt ar saikli „un” vai saikli „vai”, lai būtu nepārprotami skaidrs, vai ar simbolu „/” tiek saprasts saiklis „un” vai saiklis „vai”.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Aicinām nelietot abreviatūras "MK" u.tml. protokollēmuma projektā, tā vietā izmantojot pilnu nesaīsinātu vārdkopu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt protokollēmuma projektā minētos uzdevumus (sk., piemēram, 6. punktu) un tos atbilstoši precizēt, ņemot vērā, ka ministrijas, īpašu uzdevumu ministra sekretariāta, Ministru prezidenta biedra biroja, Valsts kancelejas vai Ministru prezidenta padotībā esošas iestādes izstrādāto projektu izskatīšanai Ministru kabineta komitejas sēdē vai Ministru kabineta sēdē ir tiesīgs iesniegt Ministru kabineta loceklis.
Piedāvātā redakcija
-