Atzinums

Projekta ID
24-TA-969
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas 14.06.2024 izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 14.punktā (izziņā norādīts, ka tas ir ņemts vērā, bet faktiski precizējums noteikumu 13.1.1.4.apakšpunktā nav veikts). Skaidrojam, ka, lai izslēgtu komercdarbības atbalstu preču/pakalpojumu piegādātājiem, tiem jābūt izvēlētiem ievērojot caurspīdīgu, pārskatāmu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Vēršam uzmanību, ka atsevišķas publisko iepirkumu procedūras var nenodrošināt, ka tiek novērsts komercdarbības atbalsta sniegšanas risku - atbilstoši Eiropas Komisijas norādēm, piemēram, tāda iepirkuma procedūra kā sarunu procedūra bez paziņojuma par līgumu iepriekšēju publicēšanu var radīt risku, ka netiek piemērota tirgus cena par darījumu (sīkāka informācija pieejama Komisijas paziņojumā par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01). Attiecīgi, lai nodrošinātu, ka preču piegādātāju/pakalpojumu sniedzēja līmenī netiek piešķirts komercdarbības atbalsts, lūdzam papildināt noteikumu 13.1.1.4.apakšpunktu ar nosacījumu, ka īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs izvēlas preču piegādātājus/pakalpojuma sniedzējus saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt anotācijas 1.3.sadaļā ietverto informāciju par noteikumu 7.5. un 7.7.apakšpunktu, jo iekļautais skaidrojums par atbalsta pretendenta pienākumu iesniegt apliecinājumu par to, ka tas neatbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru, pašreizējā redakcijā vairākkārt atkārtojas un atsevišķos skaidrojumos ir redakcionālas nepilnības.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas tabulā 2024.gadā ailē "saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam" norādīto finansējumu pārcelt uz aili "izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam", kā arī 2025. un 2026.gadā ailē "saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" norādīto finansējumu pārcelt uz aili "izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru".
Attiecīgi anotācijas 3.sadaļas apakšsadaļa "Cita informācija" papildināma ar informāciju, ka ailē "izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam" 2024.gadā norādīts finansējums, kas ieplānots precizētajā 2024.gada budžeta likuma plānā, savukārt ailē "izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" 2025. - 2027.gadā norādīts finansējums, kas ieplānots Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta 2025.-2028.gada bāzes izdevumos atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 12. decembra sēdes protokola Nr. 61 74.§.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 5.4.sadaļas 1. tabulā ietverto noteikumu projekta 17.punkta izvērtējumu arī pret Komisijas regulas Nr.651/2014 58.panta 4.punktu.
Piedāvātā redakcija
-