Atzinums

Projekta ID
25-TA-396
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās"" (turpmāk – likumprojekts) sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.3. apakšsadaļā norādīts, ka Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) ir saņēmusi priekšlikumus citiem grozījumiem likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" un Latgales speciālās ekonomiskās zonas likumā, tādēļ VARAM izveidos darba grupu, kuras sastāvā cita starpā tiek plānots iekļaut Tieslietu ministrijas pārstāvjus. VARAM darba grupa strādās ar jautājumiem, kas paredz izvērtēt VARAM darba grupā saņemtos priekšlikumus, tajā skaitā veikt izvērtējumu par Latgales speciālās ekonomiskās zonas atbalstāmo nozaru paplašināšanu, lai pēc tam VARAM varētu sagatavot un virzīt grozījumus likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" un Latgales speciālās ekonomiskās zonas likumā.

Tieslietu ministrija vērš uzmanību uz to, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta pirmajai daļai valsts pārvalde ir pakļauta likumam un tiesībām, tā darbojas normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros. Tieslietu ministrijas funkcijas, uzdevumus un kompetenci noteic Ministru kabineta 2017. gada 16. augusta noteikumi Nr. 474 "Tieslietu ministrijas nolikums", kas neparedz Tieslietu ministrijas kompetenci speciālo ekonomisko zonu regulējuma izstrādē.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju par to, ka VARAM darba grupā plānots iekļaut Tieslietu ministrijas pārstāvjus.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ievērojot, no likumprojektā "Grozījumi Latgales speciālās ekonomiskās zonas likumā" (25-TA-397) paredzētajiem grozījumiem izriet, ka Latgales speciālās ekonomiskās zonas teritoriju veido Latgales plānošanas reģiona pašvaldības un Alūksnes novada pašvaldība, kā arī to, ka likuma "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" 1. panta otrās daļas 9. punktā ir atsauce uz Latgales speciālās ekonomiskās zonas likumu, lūdzam izvērtēt likumprojektā paredzētā likuma "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" 1. panta otrās daļas 9. punkta otrā teikuma nepieciešamību un attiecīgi precizēt likumprojektu vai papildināt anotāciju ar atbilstošu informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā norādīts, ka attiecībā par Latgales speciālās ekonomiskās zonas paplašināto teritoriju saskaņojums ar Eiropas Komisiju nav nepieciešams. Proti, "ņemot vērā, ka Alūksnes novads iekļausies Latgales SEZ noteiktajā platībā 25 150 ha apmērā, nepārsniedzot piecus procentus no LPR ietilpstošo pašvaldību teritoriju kopējās platības, šajā gadījumā atkārtota saskaņošana ar Eiropas Komisiju nav nepieciešama". Saistībā ar minēto lūdzam aizpildīt anotācijas 5. sadaļu, ailē "Cita informācija" skaidrojot pamatojumu, kādēļ Komisijai saistībā ar likumprojektā paredzētajiem grozījumiem nav jāsniedz kopsavilkuma informācija saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 11. pantu.
Papildus, ņemot vērā, ka ar likumprojekta 2. un 3. pantu tiek veiktas izmaiņas likuma "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" vienībās, ar kurām iepriekš ieviests minētās regulas 14. panta 9. punkta "a" apakšpunkts, lūdzam anotācijas 5. sadaļā skaidrot minētās regulas normas ieviešanu likumprojekta 2. un 3. pantā.
Piedāvātā redakcija
-