Projekta ID
24-TA-1424Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tā kā noteikumu projekta 24.punkta nosacījumos norādīts, ka izmaksas ir attiecināmas arī sadarbības partnerim, lūdzam atjaunot no noteikumu projekta 13.punktā svītroto frāzi “vai sadarbības partnerim”, jo arī uz sadarbības partneri šādā gadījumā attiecas pienākums atmaksāt projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu.
Vienlaikus aicinām precizēt noteikumu projekta punktu, lai skaidrs, attiecībā uz kurām darbībām finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri nav saimnieciskās darbības veicēji, ņemot vērā, ka pasākumā tiek pieļauts, ka finansējuma saņēmējs var arī īstenot fondu pārvaldnieka funkcijas un tādā gadījumā uz konkrētām aktivitātēm finansējuma saņēmējs būtu de minimis atbalsta saņēmējs. Kā arī lūdzam precizēt redakciju, ņemot vērā to, ka projektā plānots komercdarbības atbalsts (de minimis atbalsts) gala saņēmēju līmenī.
Vienlaikus aicinām precizēt noteikumu projekta punktu, lai skaidrs, attiecībā uz kurām darbībām finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri nav saimnieciskās darbības veicēji, ņemot vērā, ka pasākumā tiek pieļauts, ka finansējuma saņēmējs var arī īstenot fondu pārvaldnieka funkcijas un tādā gadījumā uz konkrētām aktivitātēm finansējuma saņēmējs būtu de minimis atbalsta saņēmējs. Kā arī lūdzam precizēt redakciju, ņemot vērā to, ka projektā plānots komercdarbības atbalsts (de minimis atbalsts) gala saņēmēju līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām noteikumu projekta 25.punktā ietvert, piemēram, atsauci uz noteikumu projekta 62.punktu, lai skaidrība, ka šajā punktā uzskaitītās fonda pārvaldības darbības (saimnieciskas darbības) ir tādas, kuru īstenošana tiek vai nu iepirkta, piemērojot atklātu, caurspīdīgu, nediskriminējošu, konkurenci nodrošinošu procedūru (tādējādi izslēdzot ekonomisko priekšrocību fonda pārvaldības darbībām) vai arī fonda pārvaldniekam to īstenošanai tiek piemērots de minimis atbalsta regulējums, ja šīs darbības veic pats finansējuma saņēmējs. Lūdzam arī attiecīgi norādīt, kurām finansējuma saņēmēja izmaksām atbalsts būs kā de minimis atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā nav skaidri definēts atbalstāmo darbību un attiecināmo izmaksu sadalījums starp finansējuma saņēmēju, sadarbības partneri, kā arī komersantu (gala labuma guvēju) un nav noteikts, uz ko attiecināmas noteikumu projekta 25.punktā paredzētās darbības un ar to īstenošanu saistītās izmaksas, pastāv neatbilstoši piešķirta valsts atbalsta riski, līdz ar to lūdzam noteikumu projektu papildināt ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu saistītajiem nosacījumiem, definējot atbalsta nosacījumus attiecībā uz finansējuma saņēmēju, sadarbības partneri un komersantu, un skaidri identificējot gala labuma guvēju attiecināmo izmaksu pozīcijas, ko finansējuma saņēmējs piešķir kā atbalstu komercdarbībai komersantiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Komisijas Regula 2023/2831 nosaka limitu 300 000 euro apmērā slīdošā trīs gadu periodā viena vienota komersanta līmenī, kas var būt ierobežojošs nosacījums prasmju fonda pārvaldības darbībai un rezultātu sasniegšanai pasākumā, lūdzam primāri noteikumu projektā paredzēt to, ka prasmju fonda pārvaldnieks tiek izvēlēts saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu iepirkuma procedūru, un tikai kā alternatīvu noteikt iespēju, ka prasmju fonda pārvaldību veiktu pats finansējuma saņēmējs. Saistībā ar šo risku, lūdzam anotācijā skaidrot, ka finansējuma saņēmējam, lemjot par to, kuru no alternatīvām prasmju fonda pārvaldnieka izvēlē piemērot, jāņem vērā, ka Komisijas Regula 2023/2831 nosaka limitu 300 000 euro apmērā slīdošā trīs gadu periodā viena vienota komersanta līmenī, un lūdzam arī anotācijā izskaidrot, attiecīgi, kāda būs finansējuma saņēmēja un sadarbības iestādes rīcība gadījumā, ja, izvēloties iespēju, ka finansējuma saņēmējs pats īsteno fonda pārvaldnieka darbības, kādā brīdi vairs nebūs iespējams piemērot de minimis atbalsta regulējumu uz finansējuma saņēmēja kā fonda pārvaldnieka darbībām.
Lūdzam noteikumu projektu papildināt ar nosacījumu, ka, ja pats finansējuma saņēmējs veic prasmju fonda darbības, finansējuma saņēmējam jānodrošina darbību un izmaksu nošķiršana, lai nodrošinātu, ka nav šķērssubsidēšana.
Lūdzam ņemt vērā komentāru pie noteikumu projekta 42.punkta par terminoloģijas pārskatīšanu. Piedāvājam, piemēram, noteikumu projekta VI nodaļu attiecināt uz “prasmju fonda pārvaldnieka” darbībām un noteikt, ka gadījumā, ja finansējuma saņēmējs pats veiktu prasmju fonda pārvaldnieka darbības, tad uz viņu attiecas šajā sadaļā un citos noteikumu projekta punktos (kuros) noteiktie pienākumi.
Lūdzam noteikumu projektu papildināt ar nosacījumu, ka, ja pats finansējuma saņēmējs veic prasmju fonda darbības, finansējuma saņēmējam jānodrošina darbību un izmaksu nošķiršana, lai nodrošinātu, ka nav šķērssubsidēšana.
Lūdzam ņemt vērā komentāru pie noteikumu projekta 42.punkta par terminoloģijas pārskatīšanu. Piedāvājam, piemēram, noteikumu projekta VI nodaļu attiecināt uz “prasmju fonda pārvaldnieka” darbībām un noteikt, ka gadījumā, ja finansējuma saņēmējs pats veiktu prasmju fonda pārvaldnieka darbības, tad uz viņu attiecas šajā sadaļā un citos noteikumu projekta punktos (kuros) noteiktie pienākumi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atsauci uz šajos noteikumos minētajām finansējuma saņēmēja (kā prasmju fonda pārvaldnieka) izmaksām, kurām atbalstu piešķir, piemērojot de minimis atbalsta regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām noteikumu projektu papildināt arī ar dokumentu glabāšanas pienākumu finansējuma saņēmējam kā de minimis atbalsta saņēmējam fonda pārvaldības darbību īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normu viennozīmīgu interpretāciju un ņemot vērā, ka noteikumu projekta 2.3. apakšpunktā ir precizēts jēdziens "mācību pakalpojumu sniedzējs", lūdzam papildināt noteikumu projekta 2.3. apakšpunkta otro teikumu aiz vārda "Mācību" ar vārdu "pakalpojumu".
Papildus, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 2.8. apakšpunktā ir precizēts jēdziens "prasmju fonda partnerība", lūdzam aizstāt noteikumu projekta 5.3.1. apakšpunktā vārdu "pārvaldītāju" ar vārdu "partnerības". Lūdzam atbilstoši precizēt arī noteikumu projekta 1. pielikuma 2.3. apakšpunktu.
Līdztekus lūdzam norādīt noteikumu projekta 1. pielikuma 1.3. apakšpunktā korektu programmas nosaukumu - "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.-2027. gadam".
Lūdzam arī anotācijā atbilstoši precizēt lietoto terminoloģiju, lai nodrošinātu viennozīmīgu regulējuma interpretāciju.
Papildus, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 2.8. apakšpunktā ir precizēts jēdziens "prasmju fonda partnerība", lūdzam aizstāt noteikumu projekta 5.3.1. apakšpunktā vārdu "pārvaldītāju" ar vārdu "partnerības". Lūdzam atbilstoši precizēt arī noteikumu projekta 1. pielikuma 2.3. apakšpunktu.
Līdztekus lūdzam norādīt noteikumu projekta 1. pielikuma 1.3. apakšpunktā korektu programmas nosaukumu - "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.-2027. gadam".
Lūdzam arī anotācijā atbilstoši precizēt lietoto terminoloģiju, lai nodrošinātu viennozīmīgu regulējuma interpretāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 5.3. apakšpunktā noteiktie nosacījumi pēc būtības ir finansējuma saņēmēja pienākumi, attiecīgi lūdzam tos iekļaut piemēram, noteikumu projekta 42.punktā.
Attiecīgi lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 37. punktu un anotācijas projektu.
Attiecīgi lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 37. punktu un anotācijas projektu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 24.4.apakšpunktā definētās atbalstāmās darbības ietvaros ir paredzēta prasmju fonda izveidei un darbībai nepieciešamo tiesību aktu, procedūru aprakstu izstrāde, lūdzam izvērtēt prasību projekta iesniedzējam izstrādāt un sadarbības iestādē ar projekta iesniegumu iesniegt iekšējo kārtību komercdarbības atbalsta piešķiršanai kā tas ir noteikts noteikumu projekta 21.6. apakšpunktā, vai noteikumu projektā paredzēt, ka procedūru jeb iekšējo kārtību kā finansējuma saņēmējs nodrošinās komercdarbības atbalsta piešķiršanu komersantam projekta iesniedzējs var iesniegt un saskaņot sadarbības iestādē arī ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc noteikumu projekta 17. punktā minētā līguma noslēgšanas vai pirms mācību un citu nepieciešamo atbalsta pasākumu cilvēkkapitāla attīstībai nozarē īstenošanas plāna apstiprināšanas (attiecīgi, kuri apstākļi iestājas ātrāk), vai nosakot kādu citu objektīvu iesniegšanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 28. punktā ir minētas attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim, lūdzam noteikumu projektā izdalīt finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru atbalstāmās darbības vai anotācijā sniegt skaidrojumu par atbalstāmajām darbībām, kas attiecināmas uz finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai iesaistītajām pusēm būtu skaidri pasākuma ieviešanas nosacījumi, aicinām noteikumu projektā definēt, uz ko ir attiecināmas noteikumu projekta 25.punktā minētās atbalstāmās darbības, t.i. vai uz projekta iesniedzēju un/vai sadarbības partneri, kā arī lūdzam identificēt, kādas nozares šī punkta ietvaros ir ietvertas zem vārdu savienojuma "atsevišķās nozares".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu attiecināmo izmaksu izsekojamību un attiecināmību, lūdzam noteikumu projekta 28.3.apakšpunktā norādīt, kuram personālam (finansējuma saņēmēja/ sadarbības partneru, projekta vadības/īstenošanas) tiek plānota darba vietas aprīkojuma iegāde.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 47.punktā ir noteikts, ka ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta 28.4.apakšpunktu, vienlaikus arī norādot, kuru atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētas iekšzemes un ārvalstu komandējumu un darba braucienu izmaksas. Lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu, kādam mērķim ir nepieciešami ārvalstu komandējumi un darba braucieni.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka no Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regulas 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" punkta izriet, ka darbībām (t.i. projektiem), kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas; savukārt no "ii" punkta izriet, ka darbībām (t.i. projektiem), kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas gadījumos, kad tas nav atgūstams saskaņā ar pievienotās vērtības nodokli reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Vienlaikus gadījumos, kad finansējuma saņēmējs ir komercdarbības atbalsta (t.sk. de minimis) saņēmējs, neatkarīgi no projekta kopējo izmaksu apmēra, pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām var tikt attiecināms tikai tādā gadījumā, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 29. punktu.
Vienlaikus gadījumos, kad finansējuma saņēmējs ir komercdarbības atbalsta (t.sk. de minimis) saņēmējs, neatkarīgi no projekta kopējo izmaksu apmēra, pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām var tikt attiecināms tikai tādā gadījumā, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 29. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekta iesniedzējs var nebūt publiskā iepirkuma subjekts, lūdzam precizēt noteikumu projekta 30.punktu, paredzot, ka iepirkumi var tikt veikti arī atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem".
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 25.2 un 25.3.apakšpunkta nosacījumi paredz, ka prasmju fonds ir de minimis atbalsta sniedzējs, lūdzam pārskatīt lietoto terminoloģiju noteikumu projektā tā, lai būtu skaidrs, ka prasmju fonda pārvaldnieka pienākumi attiecas uz abiem noteikumu projekta 62.punktā minētajiem gadījumiem - gan gadījumiem, kad prasmju fonda pārvaldība tiek iepirkta ārpakalpojumā, gan - kad finansējuma saņēmējs izvēlas to veikt un par attiecīgajām pārvaldnieka darbībām ir de minimis atbalsta saņēmējs. Piemēram, lūdzam izvērtēt, kuri no noteikumu projektā iekļautajiem pienākumiem atteicas uz finansējuma saņēmēju, kuri pienākumi būtu iekļaujami, piemēram, līgumā starp finansējuma saņēmēju un fonda pārvaldnieku de minimis atbalsta piešķiršanas un fondu pārvaldības darbību kontekstā. Lūdzam attiecīgi precizēt arī terminoloģiju un nosacījumus citur noteikumu projekta tekstā, tostarp, V un VI sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumā 4.2.4. specifiskajam atbilstības mērķim “Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti” ir norādīta nebūtiska ietekme uz šo principu, tad lūdzam svītrot noteikumu projekta 42.2. apakšpunktu, tādējādi mazinot noteiktās prasības un administratīvo slogu finansējuma saņēmējam. Attiecīgi lūdzam precizēt anotācijas projektu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 42.8. apakšpunktā ietvertās atsauces uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 132. pantu korektumu un nepieciešamības gadījumā aizstāt ar atsauci uz 133. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tehnisks komentārs. Lūdzam precizēt nosacījumu, piemēram, piedāvātajā redakcijā.
Aicinām pēc analoģijas precizēt arī šo noteikumu projekta 67.punktu.
Aicinām pēc analoģijas precizēt arī šo noteikumu projekta 67.punktu.
Piedāvātā redakcija
52. [Finansējuma saņēmējs] lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu pieņem līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 8.pantā un 7. panta 3. punktā minētajam termiņam. Lēmuma pieņemšanas diena ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt redakciju, jo finansējuma saņēmējam nav jāpārbauda tikai tas, vai netiek pārsniegts de minimis atbalsta robežlimits viena vienota komersanta līmenī, bet arī atbilstība pārējiem de minimis atbalsta regulā ietvertajiem nosacījumiem. Un tikai pēc visu de minimis regulas nosacījumu pārbaudes, pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tehnisks precizējums. Lūdzam precizēt noteikumu projekta 56.pantu, svītrojot pirmajā teikumā frāzi “saņemto de minimis atbalstu”, jo kumulācijas norma attiecināma uz piešķirto de minimis atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt noteikumu projekta 60.punktu, norādot, pirmkārt, ka komersantam ir pienākums atmaksāt nelikumīgi saņemto de minimis atbalstu prasmju fondam. Otrkārt, lūdzam papildināt ar skaidrojumu, nosakot prasmju fonda rīcību ar no komersanta atgūto nelikumīgo de minimis atbalstu, proti, vai atgūtie līdzekļi tiek atkātoti piešķirti atbalsta programmas ietvaros citam komersantam, vai tiks atmaksāti sadarbības partnerim un ,attiecīgi, – sadarbības iestādei.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projektā ir ietverta definīcija 'vienam vienotam komersantam' aicinām noteikumu projekta 64.punkta 2.teikumu svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Uzturam izziņas 34.punktā izteikto komentāru un atkārtoti lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu, vai fakts, ka projekta ietvaros viena persona var atkārtoti piedalīties vairākās mācībās, neapdraud pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu, ņemot vērā, ka tajos ieskaitāmas unikālas personas.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” rindkopā par ekspertu piesaisti, aprakstot ekspertu piesaistei nepieciešamā finansējuma novirzīšanu Finanšu ministrijai, iekavās norādīt atsauci uz sadarbības iestādi, kas veiks ekspertu piesaisti, lai pamatotu finansējuma novirzīšanu Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai.
Piedāvātā redakcija
Vienlaikus MK noteikumu projekts paredz, ka projektu iesniegumu vērtēšanā atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē vismaz divi piesaistīti ārvalstu eksperti cilvēkresursu attīstības jautājumos. Lai sadarbības iestāde 4.2.4.1. pasākuma otrās kārtas projektu iesniegumu atlasē nepieciešamiem un piesaistītajiem ārvalstu ekspertiem nodrošinātu atlīdzību par to veikto darbu, panākts risinājums, ka tiks precizētas IZM ar 2021.gada 7.septembra Ministru kabineta sēdes protokola Nr.60 32.§ 1.punktu pieņemtajā informatīvā ziņojuma “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ieviešanu” tabulā Nr.3 noteiktās administrēšanas izmaksas, samazinot finansējumu IZM par 12 000 euro, un par attiecīgu summu palielinot finansējumu Finanšu ministrijai (Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai). Attiecīgi MK protokollēmumā tiek noteikts uzdevums IZM sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu apropriācijas izmaiņām IZM budžeta apakšprogrammā 74.50.00 “Tehniskā palīdzība Atveseļošanas un noturības mehānisma apgūšanai”, paredzot attiecīgu finansējuma pārdali uz 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 80.00.00. “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” apakšsadaļā “Sinerģija, papildinātība un demarkācja ar citiem pasākumiem” skaidrots 4.2.4.1. pasākuma 2.kārtas savstarpēji papildinošais atbalsts ar citiem Izglītības un zinātnes ministrijas pasākumiem, t.sk. dalībai mācībās nenosakot ierobežojumus tām personām, kuras saņēmušas mācību atbalstu 4.2.4.2. "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" un 6.1.1.5. "Nodarbināto prasmju paaugstināšana un atbalsts kvalifikācijas iegūšanai, atbalsts darbaspēka mācībām saskaņā ar uzņēmumu pieprasījumu" pasākuma, un 2.3.1.4.i. "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" investīcijas projektu ietvaros. Ņemot vērā, ka nodarbināto mācībām atbalsts ir plaši pieejams dažādos atbalsta pasākumos (gan iepriekš minētajos pasākumos, gan arī Ekonomikas ministrijas 4.2.4.1. pasākuma 1.kārtā, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas īstenotajos pasākumos, Nodarbinātības valsts aģentūras pasākumos u.c.), lūdzam papildināt anotāciju, skaidrojot iespējamos riskus noteikumu projekta 5.1.apakšpunktā noteiktā iznākuma rādītāja (4 740 unikālās personas) sasniegšanai, ko varētu ietekmēt plaši pieejamais mācību piedāvājums.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļā "Finansējuma saņēmēja pienākumi 4.2.4.1. pasākuma otrās kārtas īstenošanā" minēto skaidrojumu "5. Ne retāk kā reizi sešos mēnešos ievietot savā tīmekļa vietnē aktuālo informāciju par projekta īstenošanas gaitu un sniegtajām mācībām", saskaņojot to ar aktuālo noteikumu projekta 44.punkta redakciju, kas paredz tīmekļvietnes aktualizēšanu ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
Piedāvātā redakcija
-
28.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ar Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā noteiktais attiecas uz konkrētām valsts pārvaldes iestādēm, lūdzam aizstāt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punkta vārdus "Sadarbības iestāde" ar vārdiem "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā Eiropas Savienības fondu sadarbības iestāde".
Piedāvātā redakcija
-
29.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK sēdes protokollēmuma projekta 3.punktā svītrot vārdu “līdz” pirms 12 000 euro un norādīt gadu, kurā plānots samazināt finansējumu Izglītības un zinātnes ministrijai budžeta apakšprogrammā 74.50.00 “Tehniskā palīdzība Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) apgūšanai”.
Piedāvātā redakcija
-
