Projekta ID
23-TA-1361Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt nepārprotamu skaidrojumu par kādiem līdzekļiem tiks īstenota Ministru kabineta (turpmāk- MK) noteikumu 21.4.punktā minētā atbalstāmā darbība "atbalsts karjeras konsultanta pakalpojumiem", proti, par tās praktisko īstenošanu un plānotajām izmaksām, kā tieši notiks atbalsts karjeras konsultanta pakalpojumiem VIAA sadarbība ar NVA un konsultāciju nodrošināšana profesionālās izglītības iestādēs. Vai MK noteikumu 14.punktā minētajam sadarbības partnerim - NVA - tas jānodrošina par saviem līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar kārtību, kā plānots piešķirt noteikumu projekta 21.11.3. apakšpunktā minēto atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai. Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja attiecīgais minētais atbalsts tiks piešķirts konkrēta izvēlēta pakalpojumu sniedzēja - dienesta viesnīcas vai dzīvojamās telpas īres pakalpojuma izmaksu segšanai, tas var kvalificēties kā komercdarbības atbalsts minētajam pakalpojumu sniedzējam, savukārt, ja nodarbinātā persona pati izraugās pakalpojumu sniedzēju un tai tiks piešķirta kompensācija, tad uzskatāms, ka finansējums nesniedz selektīvu ekonomisko priekšrocību konkrētiem saimnieciskās darbības veicējiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 23. punktu, skaidri nosakot, kuras no attiecināmajām izmaksām tiks atbalstītas attiecīgi finansējuma saņēmējam un kuras tiks atbalstītas attiecīgajiem sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot, vai 23.1. īstenošanas personāla izmaksas un 23.2. apakšpunktā norādītās izmaksas attiecas tikai uz finansējuma saņēmēju un/ vai uz sadarbības partnera personālu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības likmes apmēru saskaņot ar vadošo iestādi.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 23.1.apakšpunktā nav uzskaitītas visas pārējās tiešās attiecināmās izmaksas, proti, 23.7., 23.8. un 23.21 apakšpunktā minētās. Lūdzam precizēt, lai nodrošinātu atbilstošu Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regula Nr. 2021/1060) 55.panta 1.punkta piemērošanu, t.sk. norādot korektu likmes apmēru bez cipariem aiz komata. Vienlaikus aicinām neuzskaitīt visu izmaksu apakšpunktus, bet lietot redakciju, piemēram "…% apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav personāla izmaksas".
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 23.1.apakšpunktā nav uzskaitītas visas pārējās tiešās attiecināmās izmaksas, proti, 23.7., 23.8. un 23.21 apakšpunktā minētās. Lūdzam precizēt, lai nodrošinātu atbilstošu Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regula Nr. 2021/1060) 55.panta 1.punkta piemērošanu, t.sk. norādot korektu likmes apmēru bez cipariem aiz komata. Vienlaikus aicinām neuzskaitīt visu izmaksu apakšpunktus, bet lietot redakciju, piemēram "…% apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav personāla izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 23.2.apakšpunktu, jo esošajā redakcijā darba vietas aprīkojuma izmaksas attiecas tikai uz personālu, kas ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata un izslēdz personālu, kas pieņemts projektā uz rīkojuma pamata (ierēdņus).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka vadošās iestādes izstrādātā metodika "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai" attiecas tikai uz maksu par degvielu un maksu par sabiedriskā transporta izmantošanu, tad, lūdzam dzēst no 23.3.apakšpunkta tekstu "transporta pakalpojumu pirkšana" un pārvietot to uz 23.4. apakšpunktu, kā arī papildināt ar norādi uz kuru personālu attiecas 23.3.apakšpunktā norādītās izmaksas, un vai izmaksas attiecas uz finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera personālu.
Lūdzam veikt attiecīgus precizējumus arī anotācijā.
Lūdzam veikt attiecīgus precizējumus arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, norādot, vai 23.5.apakšpunkta izmaksas attiecas uz finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera personālu, un vai tās attiecas uz projekta vadības un/vai īstenošanas personālu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst 23.6.apakšpunktu, jo, pamatojoties uz anotācijā minēto informāciju, 23.6.apakšpunktā norādītās izmaksas ir jau iekļautas personāla atlīdzības izmaksu vienotajā likmē, kas noteikta 23.1.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.15.2.2. un 7.15.2.3.apakšpunktu veselības apdrošināšanas izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas ietilpst Personāla izmaksās. Līdz ar to aicinām svītrot attiecīgās izmaksas no noteikumu projekta 23.6.apakšpunkta, tā kā tās tiks segtas, piemērojot vienoto personāla izmaksu likmi. Vienlaikus ierosinām veselības pārbaužu izmaksas segt no netiešajām izmaksām, attiecīgi noteikumu projektu 23.6. apakšpunktu svītrojot.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus arī anotācijā.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
No esošās Ministru kabineta noteikumu projekta 31.2. un 31.3.apakšpunkta redakcijas nav saprotams, kādu atbalstu saņems mērķa grupas persona par bērnu, kas ir, piemēram, 3 gadus un 6 mēnešus vecs, lūdzam to precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka no noteikumu projekta 14.1., 14.2. un attiecīgi 48. punkta var secināt, ka 14.1. un 14.2.apakšpunktā minētie sadarbības partneri potenciāli īstenos saimniecisko darbību, sniedzot tādus pakalpojumus, kurus sniedz citi privātie pakalpojumu sniedzēji tirgū, lūdzam precizēt un papildināt noteikumu projektu, pirmkārt, nodrošinot, ka noteikumu projekta ietvaros sadarbības partneri tiks piesaistīti tikai tādu funkciju/nesaimnieciskās darbības īstenošanai, kas nekvalificējas kā saimnieciskā darbība (tās skaidri uzskaitot, sniedzot pamatojumu), un, otrkārt, nodrošinot, ka noteikumu projektā tiek ietverti nosacījumi, kas izriet no piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma, saskaņā ar kuru tiks piešķirts komercdarbības atbalsts minētajiem sadarbības partneriem, piemēram, saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, vai arī alternatīvi paredzot, ka pasākuma ietvaros pakalpojumi tiek iepirkti atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā konkursa procedūrā. Vēršam uzmanību, ka mūžizglītības pakalpojumu sniegšana kvalificējas kā saimnieciskā darbība, kas neietilpst valsts vispārējās izglītības sistēmas ietvarā un ko nodrošina daudzi privātie pakalpojumu sniedzēji tirgū. Lūdzam attiecīgi precizēt arī anotācijā sniegto skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām pārskatīt pasākuma īstenošanas termiņu, ņemot vērā to, ka šobrīd noteiktais termiņš 31.12.2029. sakrīt ar 2021.-2027.gada plānošanas perioda beigām un ir arī pēdējais datums, kurā finansējuma saņēmējs var veikt maksājumus.
25.04.2023. MK noteikumu Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 20.punktā noteikts, ka sadarbības iestāde pieņem maksājuma pieprasījumus, pārbauda tos un apstiprina ne vēlāk kā līdz 15.03.2030., savukārt saskaņā ar 21.03.2023. MK noteikumu Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 48.punktu, sadarbības iestāde iesniegto maksājuma pieprasījumu izskata, gūst pārliecību par iekļauto izdevumu atbilstību un apstiprina attiecināmo izdevumu summu 80 dienu laikā. Jāņem vērā arī tas, ka 4.2.4.2.pasākuma projektā finansējuma saņēmējam kopā ar noslēguma maksājuma pieprasījumu ir jāiesniedz arī pārskats par dalībniekiem, kas arī jāapstiprina līdz 15.03.2030.
Attiecīgi ierosinām noteikt kā samērīgu projekta īstenošanas termiņu 31.10.2029. gan attiecībā pret sadarbības iestādes, gan finansējuma saņēmēja tiesībām, veicamajām funkcijām, atbildību un pienākumiem.”
25.04.2023. MK noteikumu Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 20.punktā noteikts, ka sadarbības iestāde pieņem maksājuma pieprasījumus, pārbauda tos un apstiprina ne vēlāk kā līdz 15.03.2030., savukārt saskaņā ar 21.03.2023. MK noteikumu Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 48.punktu, sadarbības iestāde iesniegto maksājuma pieprasījumu izskata, gūst pārliecību par iekļauto izdevumu atbilstību un apstiprina attiecināmo izdevumu summu 80 dienu laikā. Jāņem vērā arī tas, ka 4.2.4.2.pasākuma projektā finansējuma saņēmējam kopā ar noslēguma maksājuma pieprasījumu ir jāiesniedz arī pārskats par dalībniekiem, kas arī jāapstiprina līdz 15.03.2030.
Attiecīgi ierosinām noteikt kā samērīgu projekta īstenošanas termiņu 31.10.2029. gan attiecībā pret sadarbības iestādes, gan finansējuma saņēmēja tiesībām, veicamajām funkcijām, atbildību un pienākumiem.”
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 37. punktu, skaidri nosakot, ka tajā noteiktie nosacījumi ir attiecināmi arī uz sadarbības partneriem. Vienlaikus vēršam uzmanību uz neprecizitāti noteikumu projekta 37. punkta 3. teikumā, ņemot vērā, ka par komercdarbības atbalstu kvalificējas nevis veiktās izmaksas, bet gan publiskā finansējuma piešķiršana saimnieciskās darbības veicēja izmaksu segšanai var kvalificēties kā komercdarbības atbalsts. Papildus vēršam uzmanību, ka pasākuma 4.2.4.2. projekta iesniegumu vērtēšanas kritēriju saskaņošanas ietvaros nebija paredzēts, ka pasākuma ietvaros tiks paredzēts saimnieciskās darbības veikšana, kurai piešķirot atbalstu, būtu nepieciešams vērtēt šī atbalsta atbilstību komercdarbības atbalstu raksturojošām pazīmēm, lai izslēgtu komercdarbības atbalsta esamību.
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu.
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt Ministru kabineta noteikumu 50.punkta redakciju, lai nepārprotami būtu skaidrs - vai tajā noteiktais konceptuālā risinājuma apraksts, ko finansējuma saņēmējs līdz projekta iesnieguma iesniegšanai Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk- KPVIS) saskaņo ar Izglītības un zinātnes ministriju, tiek plānots kā dokuments (pielikums), kas projekta iesniedzējam būs jāpievieno projekta iesniegumam projekta iesniegšanas brīdī KPVIS un attiecīgi jāņem vērā veicot projekta iesnieguma vērtēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 52. punktu, ņemot vērā to, ka tajā uzskaitītās atbalstāmās darbības nav vienīgās, kas var ietvert atbalsta piešķiršanu par pakalpojumu sniegšanu tādiem pakalpojumu sniedzējiem, kuri darbojas tirgus apstākļos (skat. piemēram, 21.5.-21.9., 21.11.1. - 21.11.3.) un tādējādi, lai izslēgtu komercdarbības atbalsta esamību šo pakalpojumu sniedzēju līmenī, tos būtu nepieciešams izvēlēties atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka pienākumu finansējuma saņēmējam nodrošināt papildu komunikācijas pasākumu īstenošanu saskaņā ar Finanšu ministrijas 30.05.2023. vadlīniju Nr.1.4."Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 18.punktu, ņemot vērā, ka 4.2.4.2.pasākums ir stratēģiski svarīgs pasākumus saskaņā ar Programmas 3. papildinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sadaļā “Risinājumu apraksts” ir minēta informācija par nodarbināto personu atbilstības 4.2.4.2. pasākuma mērķa grupai pārbaudi, atsaucoties uz personas iesaistes brīdi 4.2.4.2.pasākumā, taču lūdzam anotāciju papildināt un nepārprotami norādīt, kad tiek pārbaudīta atbilstība mērķa grupai – tad, kad nodarbinātie ir pieteikušies atbalstam vai tad, kad tiek uzsāktas mācības, t.i., izglītības iestāde izdod rīkojumu par nodarbinātā uzņemšanu mācībās.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Norādām, ka anotācijas 3.sadaļā "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6. apakšpunktā norādītajā indikatīvajā finansējuma sadalījumā veidojas nekorekts proporcijas sadalījums ar 4 euro nobīdi valsts budžeta līdzfinansējumā. Lūdzam novērst neatbilstības.
Piedāvātā redakcija
-
20.
MK sēdes protokollēmuma projekts
2. Noteikt, ka 2024. gadā līdz vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanai ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru 4.2.4.2 pasākuma "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” (turpmāk – 4.2.4.2. pasākums) projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu attiecināmo izmaksu segšanai Valsts izglītības attīstības aģentūrai kā 4.2.4.2. pasākuma plānotajam finansējuma saņēmējam līdz 295 000 euro apmērā nodrošina no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunkts paredz, ka no 80.00.00. programmas līdzekļus var pārdalīt izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Norādām, ka no šobrīd anotācijā sniegtās informācijas nav skaidrs, kāpēc pirms projekta apstiprināšanas nepieciešams finansējums 295 000 euro apmērā, kas kavē projekta savlaicīgu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē pēc noteikumu projekta apstiprināšanas, kādam periodam un kādām izdevumu pozīcijām (pievienojot aprēķinus) minētais finansējums nepieciešams. Papildus norādām, ka nav pamatojuma priekšfinansējumu piešķirt no 80.00.00 programmas, ja projekts atbilstoši anotācijas 3.sadaļā sniegtajai informācijai tiks priekšfinansēts no Izglītības un zinātnes ministrijas 70.08.00 apakšprogrammā “Valsts izglītības attīstības aģentūra” plānotajiem līdzekļiem. Tāpat lūdzam skaidrot potenciālos risinājumus gadījumam, ja izpildās kāds no uzrādītajiem riskiem un attiecīgie izdevumi netiek attiecināti no Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rādītāja definīciju atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027. gadam noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
4.1. iznākuma rādītāju - nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits) - 28 000, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim - 5 600 personas;
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rādītāja nosaukumu atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
4.2.1. dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas ir ieguvuši kvalifikāciju (personu skaits) - 24 118
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rādītāja nosaukumu atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
4.2.2. dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc aiziešanas atrodas labākā darba tirgus situācijā (personu skaits) - 5 601;
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 19. punktu, lai tajā ietvertās normas nedublētu Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 6. punktā ietvertās prasības attiecībā uz sadarbības līgumā iekļaujamo informāciju. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.2. apakšpunktu normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam IZM izvērtēt ieguldījumu lietderību šajā atbalstāmajā darbībā un iespēju datus uzkrāt citā jau izstrādātā informācijas sistēmā, piemēram, sistēmā "BURVIS", ņemot vērā Valsts kontroles revīzijas ziņojuma rezultātus un ieteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām izvērtēt, vai mērķa grupas personu apmācību izmaksām būtu piemērojamas kādas no Eiropas Komisijas izstrādātajām Eiropas Savienības līmeņa likmēm, un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 23.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
21.6. jaunradītu darba vietas aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma attiecināmās izmaksas nosakāmas proporcionāli darba laika projektā procentuālajam sadalījumam, ņemot vērā darbinieka rīkojumā noteikto darba laika proporciju vai atbilstoši iepriekšējā mēnesī faktiski nostrādātajam darba laikam uz brīdi, kad darbinieks saņem darba vietas aprīkojumu lietošanā, ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
21.6. jaunradītu darba vietas aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma attiecināmās izmaksas nosakāmas proporcionāli darba laika projektā procentuālajam sadalījumam, ņemot vērā darbinieka rīkojumā noteikto darba laika proporciju vai atbilstoši iepriekšējā mēnesī faktiski nostrādātajam darba laikam uz brīdi, kad darbinieks saņem darba vietas aprīkojumu lietošanā, ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā sniegt precīzāku un plašāku skaidrojumu, ko tieši ietver 23.17.apakšpunktā norādītās izmaksas, piemēram, vai plānota attiecīgo mācību izdevumu (par iegūtu sertifikātu vai apliecību) kompensēšana. Kā tiks izvērtēts, noteikts ka tās tiešām ir atbilstošas un nepieciešamas papildu zināšanas?
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt punktu, norādot, ka finansējuma saņēmējs noteikto informāciju ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 44. punktā minēto un izvērtēt, vai tās darbības un izdevumi, kas tiks veikti 4.2.4.2. pasākuma "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” ietvaros īstenojamā projektā, nedublēs darbības un izdevumus, kas tiks veikti Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.3.1.4.i. investīcijas pasākuma ietvaros. Vēršam uzmanību, ka dublēšana nav pieļaujama.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 53.punktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka 4.2.4.2.pasākums ir 2014.-2020.plānošanas perioda 8.4.1. SAM turpinājums un ka 8.4.1. SAM projekta īstenošanas laikā no mērķa grupas dalībniekiem saņemtas arī sūdzības par mācību saturisko kvalitāti, lūdzam anotācijā aprakstīt, kā tiks nodrošināta mācību saturiskā kvalitāte, t.sk. kādi kontroles un uzraudzības pasākumi no finansējuma saņēmēja puses tiks veikti, un kā mācību satura kvalitāte (ja konstatēti trūkumi) ietekmēs sadarbības partneru (izglītības iestāžu) atkārtotu iesaisti projektā.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas rindkopā "4.2.2.4.pasākuma ietvaros plānotas šādas atbalstāmās darbības:" 7)apakšpunktā norādīts "informācijas sistēmas pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam attīstība un uzturēšana personu reģistrēšanas un datu uzkrāšanas nodrošināšanai projekta ietvaros noteikto mērķu sasniegšanai, nodrošinot pakāpenisku savietojamību vai pāreju uz Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.3. reformas un investīciju virziena “Digitālās prasmes” 2.3.1.4.i. investīcijas “Individuālo mācību kontu pieejas attīstība” (turpmāk - 2.3.1.4.i. investīcija) pasākumā izveidoto informācijas sistēmu." Lūdzam sniegt plašāku skaidrojumu ko tā ietver un kā praktiski plānots īstenot šo darbību, ko nozīmē "nodrošinot pakāpenisku savietojamību". Vai un kā tiks nodrošināta dubultā finansējuma nepieļaujamība?
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā rindkopā par vienkāršotajām izmaksām ir norādīts: "Ja projekta īstenošanas laikā atbildīgā iestāde vai vadošā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no minētajām izmaksām, tām piemēro atbildīgās iestādes vai vadošās iestādes izstrādāto metodiku", lūdzam precizēt no kura brīža tiktu piemērotas vienkāršoto izmaksu metodikas un cik ilgā termiņā tās indikatīvi varētu tikt izstrādātas.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas rindkopas "4.2.4.2. pasākuma īstenošanas nosacījumi paredz, ka "10) punktu "finansējuma saņēmējs nodrošina, ka pēc mācību piedāvājuma apstiprināšanas nodarbinātie var iepazīties ar konkrētajā gadā plānotajām mācību iespējām un pieteikties karjeras konsultācijām [..]" lūdzam papildināt ar informāciju, kādā veidā tiks nodrošināta nodarbināto iepazīšanās ar konkrētajā gadā plānotajām mācību iespējām, t.sk. skaidrojot, kā plānots uzrunāt prioritārās mērķa grupas un veicināt to interesi iesaistīties pieaugušo izglītībā, ņemot vērā, ka Valsts kontrole ir norādījusi, ka iepriekšējā periodā cilvēkiem, kuriem nav (vai ir ļoti vājas) digitālās prasmes un piekļuves internetam, informācija par mācību iespējām nebija sasniedzama.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, cik plānotas vienkāršoto izmaksu metodikas un to indikatīvos izstrādes termiņus. Vai vienkāršoto izmaksu metodikas ir plānots izstrādāt līdz projektu iesniegumu atlases uzsākšanas brīdim? Vai ir plānots par pamatu metodikas izstrādei izmantot ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda vienkāršoto izmaksu metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes piemērošanas metodika profesionālās tālākizglītības, profesionālās pilnveides un neformālās izglītības programmu, kā arī modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas un studiju moduļa vai studiju kursa augstskolā vai koledžā īstenošanā darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 8.4.1.specifiskā atbalsta mērķa „Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci” ietvaros"?
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka likumā “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.2 pasākuma "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” īstenošanai nav plānots finansējums Izglītības un zinātnes ministrijas budžetā, lūdzam precizēt informāciju anotācijas 3.sadaļā "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem"
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-