Atzinums

Projekta ID
24-TA-492
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
15.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums

Lūdzam papildināt anotāciju ar novērtējumu par plānoto ietekmi uz tautsaimniecību t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus.
Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka darbība “Standartizētas profilakses programmas licences iegāde, īstenošana un ietekmes izvērtēšana” ietver attiecināmo izmaksu pozīciju: "• iekšzemes komandējumu izmaksas projekta vadības, treneriem un apmācību dalībniekiem".

Ņemot vērā, ka komandējuma izmaksas kā atsevišķs izmaksu veids MK noteikumu līmenī nav atrunāts, tad, ja vēlaties šādas izmaksas iekļaut projekta izmaksās, vai nu jāparedz attiecīga izmaksu pozīcija MK noteikumos, t.sk. jāparedz, ka komandējuma izmaksām piemēro vadošās iestādes izstrādātās metodikas iekšzemes komandējumu izmaksām un 1 km izmaksām, vai arī tās jāiekļauj iepirkuma līgumu pakalpojumu izmaksās. Papildus lūdzam izvērtēt lielo administratīvo slogu, kas rastos katra atsevišķā apmācību dalībnieka komandējuma izmaksu attiecināšanai uz projektu, tamdēļ lūdzam izvērtēt iespēju apmācību dalībniekiem nodarbības nodrošināt viņu izglītības iestādē, vai arī viņu komandējuma izmaksas iekļaut apmācību pakalpojuma sniedzēja līguma izmaksās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka darbība “Standartizētas profilakses programmas licences iegāde, īstenošana un ietekmes izvērtēšana” ietver attiecināmo izmaksu pozīciju: "• programmas ieviešanas koordinācijas izmaksas".
Lūdzam skaidrot, ko ietver programmas ieviešanas koordinācijas izmaksas un vai tās nav sedzamas no projekta personāla izmaksu vienotās likmes.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts: "Pasākums kopumā ir iedalīts trīs galvenajos virzienos: 
1. Pierādījumos balstītas programmas “Labas uzvedības spēle” (angl. Good Behaviour game11) ieviešana Latvijā.  [...]"

Ņemot vērā tālāk anotācijā sniegto informāciju, ka plānota šīs programmas pilotēšana, iekļaujot tikai apmēram 10% mēķauditorijas, lūdzam precizēt šeit teikto, ka pasākuma ietvaros plānota programmas "ieviešana Latvijā", jo programmas pilotēšana un izvērtēšana nav uzskatāma par programmas ieviešanu Latvijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka datu uzkrāšanai atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 (turpmāk - Regula 2021/1057), I pielikumam un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk - noteikumi Nr. 135) 1. pielikumam ir konkrēts mērķis - rādītāju, kas attiecas uz projekta dalībniekiem, iesniegšana sadarbības iestādē Eiropas Komisijas informēšanai.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt anotācijas 8.1.13. apakšsadaļā minēto par datu uzkrāšanu atbilstoši Regulai 2021/1057 un noteikumiem Nr. 135 un pēc nepieciešamības to svītrot, vai arī papildināt noteikumu projektu ar finansējuma saņēmēja pienākumu uzkrāt, uzskaitīt un iesniegt sadarbības iestādē informāciju par atbalstu saņēmušajām mērķa grupu personām atbilstoši Regulas 2021/1057 I pielikumam un noteikumu Nr. 135 1. pielikumam.
Vienlaikus, ja ir paredzēta personas datu apstrāde, aicinām noteikumu projektu saskaņot arī ar Datu valsts inspekciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta IV nodaļas nosaukumu, jo projekta vērtēšanas prasības izriet no horizontālā normatīvā regulējuma, tostarp Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumiem Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" un projekta atlases nolikuma. Atbilstoši aicinām izvērtēt nepieciešamību svītrot arī noteikumu projekta 17. punktu, ņemot vērā, ka tajā noteiktais nav uzskatāms par papildu prasību jau Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 21. pantā noteiktajam.
Tā pat aicinām izvērtēt, vai projektu iesniegumu vērtēšanas komisijā nav iekļaujams pārstāvis no Izglītības un zinātnes ministrijas, ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros plānots iesaistīt sākumskolas skolēnus vecumā no sešiem līdz 11 gadiem un sākumskolu pedagogus.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārbaudīt vai korekti norādīta atsauce uz MKN punktu un  precizēt to vai skaidrot anotācijā kāda datu uzkrāšana un izvērtēšana ir nepieciešama par iznākuma rādītāju "Nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmušas atbalstu".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādi par finansējuma saņēmēja funkciju nodalīšanu, ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir valsts pārvaldes iestāde un tā neveic saimniecisko darbību, vai attiecīgi sniegt atbilstošu skaidrojumu par saimnieciskās darbības veikšanu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju kā 4.1.2.4. pasākuma “Pierādījumos balstītu narkotiku lietošanas profilakses programmu īstenošana un profilakses kvalitātes standartu ieviešana” ietvaros īstenotais projekts un minētās atbalstāmās darbības veicinās  Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu. Kā arī anotācijā jānorāda, ka investīcijām piemērojams Makroreģionālā un jūras baseinu stratēģija kods 03 - Baltijas jūras reģiona stratēģija.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, par sinerģiju, papildinātību ar ES un citiem atbalsta instrumentiem, piemēram, ar citām 4.1.2. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem veselības aprūpes, veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, uzlabojot veselības aprūpes sistēmu efektivitāti un izturētspēju” investīcijām un 4.3.6.5.pasākumu "Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām un to ģimenēm", norādot, kā tiks nodrošināta demarkācija un dubultfinansējuma riska novēršana gadījumos, kad no dažādiem finanšu avotiem tiks atbalstītas vienas un tās pašas atbalstāmās darbības, piemēram apmācības, vai profilakses pasākumi bērniem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu, kā arī papildināt šīs sadaļas 6.punktu, norādot ministriju un budžeta apakšprogrammu, kurā tiks plānots finansējums pasākuma ieviešanai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3. sadaļas punktu "Cita informācija" un norādīt Iekšlietu ministrijas iestādi, kura būs projekta īstenotājs un finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-