Atzinums

Projekta ID
23-TA-894
Atzinuma sniedzējs
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Atzinums iesniegts
25.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Regulators lūdz dzēst noteikumu projekta 26.punktu. Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma 13.panta otrajā daļā minētajam sistēmā cita starpā iekļauj Regulatora rīcībā esošos interneta piekļuves pakalpojumu kvalitātes mērījumu rezultātus. Minētā informācija ir tikai daļa no sistēmā iekļaujamās informācijas. Ņemot vērā, ka interneta piekļuves pakalpojumu kvalitātes mērījumu rezultātu esamība vai iztrūkums tieši neietekmē citas sistēmā esošas informācijas atspoguļošanu, kā arī sistēmas funkcionalitāti, tiešsaistes kartes pirmreizējai publicēšanai nav pamatota iemesla būt saistītai ar Regulatora interneta piekļuves pakalpojumu kvalitātes mērījumu rezultātu iesniegšanu sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 23.panta pirmo daļu, otrās daļas 7.punktu un Regulatora 2022.gada 22.septembra lēmuma Nr.1/29 “Informācijas iesniegšanas noteikumi elektronisko sakaru nozarē” 10.1 punktu elektronisko sakaru komersants informāciju par platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma mobilā elektronisko sakaru tīklā pieejamību iesniedz Regulatoram, ievietojot to sistēmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu noteikumu projektā lietoto terminu “datu uzturētāji”, “sistēmas lietotāji” un “sistēmas darbības un drošības nodrošinātājs” vienotu izpratni, Regulators aicina noteikumu projektu papildināt ar jaunu 2. punktu, skaidrojot minētos terminus. Vienlaikus aicinām terminu “sistēmas slēgtā daļa” un “sistēmas publiski pieejamā daļa” lietošanu salāgot visā noteikumu projekta tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot noteikumu projektā minēto, ka sistēma atspoguļo informāciju par platjoslas interneta piekļuves pakalpojumu, Regulators aicina precizēt 5.2. apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
5.2. Sabiedrībai publiski pieejamajā daļā esošos datus ir tiesības lietot personām, lai noskaidrotu informāciju par platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma pieejamību konkrētā adresē.
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai uzlabotu 6.punkta uztveramību, aicinām precizēt 6.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
6. Sistēmas publiski pieejamā daļa ir publiski pieejama tiešsaistes karte, kuras adrese tīmeklī ir www.platjoslaskarte.lv. Tiešsaistes kartē tiek attēlota informācija apkopotā (agregētā) veidā par platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma fiksētā un mobilā elektronisko sakaru tīklā pieejamību un tā raksturlielumiem attiecīgi administratīvo teritoriju, adrešu vai poligonu līmenī Latvijas teritorijā kartē izvēlētajā vietā šādā apjomā:
6.1. elektronisko sakaru komersanta nosaukums, kas nodrošina platjoslas interneta piekļuves pakalpojumu mazumtirdzniecībā;
6.2. informācija par platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma nodrošināšanai izmantotajām tehnoloģijām fiksētā un mobilā elektronisko sakaru tīklā;
6.3. informācija par pieejamo platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma pieslēguma lejupielādes un augšupielādes ātrumu fiksētā elektronisko sakaru tīklā;
6.4. informācija par pieejamo teorētisko maksimālo lejupielādes ātrumu mobilā elektronisko sakaru tīklā;
6.5. informācija par Regulatora veiktajiem interneta piekļuves pakalpojuma mērījumu rezultātiem.
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt noteikumu projekta 8.5. apakšpunkta redakciju aiz vārdiem “elektronisko sakaru” ar vārdu “tīklu”.
Piedāvātā redakcija
8.5. Satiksmes ministrijas sagatavotā informācija par teritorijām, kurās tiek plānots vai tiek realizēts valsts atbalsts, un valsts atbalsta ietvaros izbūvēto elektronisko sakaru tīklu infrastruktūru;
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt 8.6. apakšpunkta redakciju – aiz vārdiem “valsts atbalsta regulējumam” ar vārdu “elektronisko”.
Piedāvātā redakcija
8.6. informācija par atbalsttiesīgām teritorijām adrešu un poligonu līmenī atbilstoši valsts atbalsta regulējumam elektronisko sakaru nozarē.
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumos Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” noteikts, ka normatīvajam aktam ir jābūt lakoniskam. Ievērojot minēto, Regulators aicina precizēt noteikumu projekta 10.punkta redakciju, vienkāršojot to un uzlabojot tās uztveramību.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumos Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” noteikts, ka normatīvajam aktam ir jābūt lakoniskam. Ievērojot minēto, Regulators aicina precizēt noteikumu projekta 11.punkta redakciju, vienkāršojot to un uzlabojot tās uztveramību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Regulators lūdz precizēt noteikumu projekta 12.punktu, norādot, ar ko valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" saskaņo darbiniekus, kuriem ir tiesības piekļūt sistēmai. Papildus aicinām precizēt noteikumu projekta 12.punkta redakciju vārdus “Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija” aizvietot ar “Regulators” un vārdam “tiesības” mainīt galotni uz “tiesību”.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No noteikumu projekta 5.punkta izriet, ka sistēmai ir gan publiski pieejamā daļa, gan slēgtā daļa. Attiecīgi tās lietotāji var būt ne tikai Satiksmes ministrija, Regulators un valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari", bet arī sabiedrība kopumā. Tādējādi aicinām precizēt noteikumu projekta 14.punktu, lietojot atsauces un konkrētām noteikumu projektā minētajām institūcijām vai elektronisko sakaru komersantiem. Papildus aicinām noteikumu projekta 14.punktā vārdus “darba vieta” aizvietot ar vārdiem “piekļuves tiesības”, ņemot vērā, ka noteikumu projektā nav skaidrots, ko nozīmē termins “darba vieta sistēmā”.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No noteikumu projekta 5.punkta izriet, ka sistēmai ir gan publiski pieejamā daļa, gan slēgtā daļa. Attiecīgi tās lietotāji var būt ne tikai Satiksmes ministrija, Regulators un valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari", bet arī sabiedrība kopumā. Tādējādi aicinām precizēt noteikumu projekta15.punktu, lietojot atsauces un konkrētām noteikumu projektā minētajām institūcijām vai elektronisko sakaru komersantiem.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot noteikumu projekta 21.punktā noteikto, aicinām precizēt anotācijas 1.3.sadaļu attiecībā uz valsts akciju sabiedrības “Elektroniskie sakari” sistēmā iesniedzamo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-