Projekta ID
25-TA-55Atzinuma sniedzējs
Zemkopības ministrija
Atzinums iesniegts
25.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Likumprojekts paredz striktus pasākumus pretmobilitātes un mobilitātes pasākumiem un tā 4. pants jau noteic, ka uz šiem pasākumiem neattiecas “meža apsaimniekošanas, koku ciršanas un vides aizsardzības prasības”, bet 5. panta trešā daļā ir paredzēti apliecinājumi koku ciršanai, kas ir savstarpēji pretrunīgi, attiecīgi rosinām precizēt vai dzēst 5. daļa trešo daļu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Priekšlikums
Likumprojekta 1. pantā ir norādīts likumprojekta mērķis, paredzot īpašu tiesisko regulējumu pretmobilitātes un mobilitātes pasākumu īstenošanai pierobežā (teritorijā līdz 30 km no valsts robežas). Atsavināšanas zonā (30 km no valsts robežas) ietilpst vairākas aktīvas derīgo izrakteņu ieguves vietas, ko apsaimnieko akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" (turpmāk - LVM).
Likuma redakcijā norādīts, ka uz pretmobilitātes un mobilitātes infrastruktūras izbūvi neattiecas būvniecību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, līdz ar to kopējā kontekstā vērtējams, vai arī uz derīgo izrakteņu ieguvi, kas tiks iegūti mobilitātes objektu izbūvei, un to transportēšanu arī nav attiecināmi vides un citi ierobežojumi, kas kavētu izbūvi.
Likuma redakcijā norādīts, ka uz pretmobilitātes un mobilitātes infrastruktūras izbūvi neattiecas būvniecību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, līdz ar to kopējā kontekstā vērtējams, vai arī uz derīgo izrakteņu ieguvi, kas tiks iegūti mobilitātes objektu izbūvei, un to transportēšanu arī nav attiecināmi vides un citi ierobežojumi, kas kavētu izbūvi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt likumprojektu ar terminu “pretmobilitāte” un “mobilitāte” definīcijām vai papildu paskaidrot šos terminus, tādējādi precizējot 1.panta otro daļu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, uz kāda tiesiskā pamata tiks ierosinātas un veiktas likumprojektā paredzētās darbības uz citas publiskas personas valdījumā esošas zemes (piemēram, Zemkopības ministrijas).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt, vai likumprojekta 2. panta otrajā daļā nav konstatējamas pretruna starp pirmo un otro teikumu, cita starpā ņemot vērā likumprojekta mērķi un nepieciešamību darbības tā ietvaros veikt operatīvi. Proti, pirmais teikums paredz, ka Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrs organizē uzmērīšanu, savukārt otrais teikums – ka ir tiesības veikt mērniecību un objekta reģistrāciju, ja īpašnieks nepiekrīt vai nav sasniedzams.
Piedāvātā redakcija
Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrs organizē pretmobilitātes un mobilitātes infrastruktūras izveidei nepieciešamo nekustamo īpašumu vai to daļu uzmērīšanu, t.i. pēc nepieciešamības sagatavo un izsniedz darba uzdevumu zemes ierīcības un mērniecības darbu veikšanai komersantam, kas pieaicinājis zemes ierīkotāju un mērnieku, un nekustamā īpašuma objekta reģistrāciju Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā atsavināmajai nekustamā īpašuma daļai un atlikušajai nekustamā īpašuma daļai, tai skaitā gadījumos, kad īpašnieks nepiekrīt iepriekšminēto darbību veikšanai vai nav sasniedzams.
6.
Likumprojekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt likumprojekta 5. panta ceturto daļu, nosakot, ka darba uzdevumam, ko izsniegs LVM, apauguma novākšanai, būtu jābūt prognozētajam sortimentu pievešanas ceļam un kokmateriālu krautuvei un informācijai par informētajiem citu īpašumu īpašniekiem (ko paredz likumprojekta 6. panta otrā daļa). Tas nodrošinās to, ka uzdevumi un to izpildes termiņi tiktu noteikti reāli un izpildāmi.
Piedāvātā redakcija
Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrs sagatavo un iesniedz akciju sabiedrībai "Latvijas valsts meži" darba uzdevumu koku un krūmu ciršanai pretmobilitātes un mobilitātes infrastruktūras izveidei nepieciešamajā teritorijā. Darba uzdevumu izsniedz, kad dabā marķētas (redzamas) cirsmas robežas. Darba uzdevumā shematiski norāda prognozēto kokmateriālu pievešanas ceļu un kokmateriālu krautuves vietu pie autoceļa, kā arī informāciju par rakstveidā informētajiem īpašniekiem par nepieciešamību lietot citus nekustamos īpašumus atbilstoši 6. panta otrajai daļai.
7.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lai piekļūtu ar tehniku pretmobilitātes un mobilitātes infrastruktūras izveides darbu veikšanas vietai, praksē būs nepieciešama koku un krūmu ciršana ārpus darbu veikšanas vietai. Ciršanas tiesību piešķiršana nodrošinās visu darbu izpildes ātrumu.
Piedāvātā redakcija
Ja pie pretmobilitātes un mobilitātes infrastruktūras izveides darbu veikšanas vietas nevar piekļūt no valsts autoceļa vai no pašvaldības ceļa, pretmobilitātes un mobilitātes infrastruktūras izveides darbu veicējam ir tiesības pārvietoties pa privātpersonām piederošajiem ceļiem un citu nekustamo īpašumu teritoriju. Darbu veicējam ir tiesības veikt koku un krūmu ciršanu privātpersonām piederošajos nekustamajos īpašumos, ja tas nepieciešams piekļuvei pretmobilitātes un mobilitātes infrastruktūras izveides darbu veikšanas vietai.
8.
Likumprojekts
Priekšlikums
Ievērojot likumprojekta mērķi, aicinām vērtēt, vai ir atbilstoši atvēlēt 10 dienas tam, lai īpašnieks iepazītos ar plānotajiem pasākumiem, ko viņš īsti nespēs ietekmēt. Turklāt laiku aizņems tas, lai atrastu īpašnieka adresi un sagatavotu rakstveida paziņojumu.
Piedāvātā redakcija
-
