Atzinums

Projekta ID
23-TA-1129
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam svītrot noteikumu projekta 20.1.apakšpunktā vārdus "un sadarbības partnera", lai nerastos interpretācijas iespēja.
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka sadarbības partnera finansējuma plānošana tiek paredzēta sadarbības līgumā, vienlaikus precizējumu lūdzam veikt visā noteikumu projekta tekstā, tostarp noteikumu projekta 20.2.9. punktā un iepriekš minētajā noteikumu projekta 15. punktā.
Papildus norādām, ka, ja vārdu savienojums tiek atstāts, kā arī šo noteikumu projekta 15. punkts netiek svītrots, lūdzam salāgot visu noteikumu projektu, tostarp noteikumu projekta 20.2.9. punktu, ar noteikumu projekta 15.punktu un pie tā papildus lūgto skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas iebildumu, kas iekļauts izziņas 42.punktā un atkārtoti lūdzam precizēt anotācijā ietverto skaidrojumu par to, kāpēc pasākuma ietvaros piešķirtais finansējums sadarbības partneriem, piemēram, BKUS, nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Atkārtoti skaidrojam, ka anotācijā norādītais, ka "BKUS nesaņems kādus papildus labumus vai konkurenci kropļojošas priekšrocības pār citiem tirgus dalībniekiem" un arī, ka "Plānotais atlīdzības izmaksu apmērs nepārsniegs tirgus vērtību kā citiem līdzvērtīgiem atbilstošiem jomas speciālistiem", izslēdz komercdarbības atbalsta 2.pazīmi (ekonomiskā priekšrocība), kas minēta Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 2.punktā, nevis komercdarbības atbalsta 4.pazīmi (ietekme uz tirdzniecību un konkurenci ES iekšējā tirgū), kas minēta Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 4.punktā, līdz ar to aicinām precizēt informāciju anotācijā.
Attiecīgi lūdzam no anotācijas svītrot informāciju par to, ka "BKUS nesaņems kādus papildus labumus vai konkurenci kropļojošas priekšrocības pār citiem tirgus dalībniekiem 4.3.6.8. pasākuma īstenošanas rezultātā un tādējādi šīs darbības neatbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta 4.punktam, kā rezultātā 4.3.6.8. pasākuma finansējums saistībā ar BKUS nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu" un "finansējums nevar ietekmēt konkurenci ne Latvijas iekšējā tirgū, ne ES dalībvalstīs un tādējādi tas neatbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta 4.punktam", bet iekļaut informāciju par to, ka, tā kā plānotais atlīdzības izmaksu apmērs sadarbības partneriem nepārsniegs tirgus vērtību kā citiem līdzvērtīgiem atbilstošiem jomas speciālistiem, tas neiegūs ekonomiskas priekšrocības, kādas tas nevarētu iegūt tirgus apstākļos, un līdz ar to finansējuma piešķiršana sadarbības partneriem neatbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta 2.punktam. 
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.1.apakšpunktā skaitļus un vārdus "4.3. prioritātes "Nodarbinātība un sociālā iekļaušana"", lai nodrošinātu atbilstību noteikumu projekta nosaukumam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu ar vārdiem "un plānoto" aiz vārda "pieejamo", ņemot vērā noteikumu projekta 9.punktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 8.punkta pēdējo teikumu, nosakot, ka maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma un svītrojot tā pēdējo daļu "un nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma", lai nerodas interpretācijas iespējas, ņemot vērā, ka 4.3.6.8. pasākumā ir tikai viens nacionālā līdzfinansējuma avots - valsts budžets, kas nevar pārsniegt 15%.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija protokollēmuma Nr.36 85. § 3.punktā, noteikto, aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam veikt izmaksu un ieguvumu analīzi.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 13.punktā vārdu "arī". Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 1.panta 3.punkta a apakšpunktu, finansējuma saņēmējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona, cita valsts iestāde, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts šajā likumā noteiktajā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 15.punktu, ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējam ar sadarbības partneri ir jāvienojas par pušu pienākumiem un vai par to tiks piešķirt finansējums. Vēršam uzmanību, ka tās ir pušu savstarpējās līgumiskās attiecības. Tomēr, ja punkts tiks atstāt, lūdzam skaidrot, kāda tiesību akta veidā lēmumi tiks pieņemti attiecībā uz finansējuma piešķiršanu? Papildus lūdzam skaidrot, vai var izveidoties tāda situācija, kad sadarbības partneris tam deleģētās darbības veiks bez projektam paredzētā finansējuma. Ja tāda situācija var izveidoties, lūdzam skaidrot par kādiem līdzekļiem sadarbības partneris veiks tam deleģētos pienākumus. Papildus norādām, ka noteikumu projektā ir norādītas atsevišķas izmaksu pozīcijas, kas ir attiecināmas uz sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 16.punktā aiz vārda "nodrošina" vārdus "Eiropas Savienības" ar vārdu "šo", ņemot vērā attiecīgo noteikumu nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 17.3.apakšpunktu ar zīmēm un vārdiem "(ja attiecināms)" aiz vārda "partneri" atbilstoši noteikumu projekta 16.punktā minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 18.10.apakšpunktu.
Lūdzam attiecīgo informāciju par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu (komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu ievērošanu), norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 20.2.8. punktu "aizstājot vārdu "publicitātes" ar vārdiem "vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas".
Vienlaikus lūdzam aizstāt noteikumu projekta 20.2.8.punkta vārdus un skaitļus "normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" ar vārdiem un skaitļiem "Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr. 2021/1060) 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām". Lūdzam pēc analoģijas precizēt arī noteikumu projekta 25.2.apakšpunktu.
Papildus lūdzam salāgot arī anotāciju, norādot un atsaukties uz spēkā esošajiem Ministru kabineta 2023.gada 13. jūlija noteikumiem Nr.408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā".

Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka termins "likumdošana" ir normatīvā akta vai tā grozījumu izdošanas process, lūdzam precizēt noteikumu projekta 25.4. apakšpunktu aizstājot vārdu "likumdošanā" ar vārdiem "normatīvajos aktos" attiecīgajā locījumā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju no kādiem finansējuma avotiem tiek plānots finansēt sistēmas uzturēšanu pēc projekta beigām, ņemot vērā anotācijā norādīto, ka sistēma tiks veidota kā ilgtermiņā izmantojama informācijas sistēma.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt intervences laukumiem norādīto finansējuma apmēru no 924 325 euro uz 924 375 euro, atbilstoši Programmas papildinājumā norādītajam, lai to kopsumma atspoguļotu pasākumam plānoto ESF+ finansējuma pilno apmēru - 3 697 500 euro.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārbaudīt un izvērtēt vai skaitļi "16.1-16.11." būtu aizstājami ar skaitļiem " 18.1.-18.11" anotācijas 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" "Risinājuma apraksts" 62. rindkopā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 20. punkts nosaka tiešās attiecināmās izmaksas, lūdzam papildināt ar skaidrojumu uz kāda pamata anotācijas 1.3. punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" "Risinājuma apraksts" 36. rindkopā noteikts, ka BKUS speciālistiem tiks kompensēta daļa no atlīdzības, kā arī papildināt ar kritērijiem kādi tiks ievēroti no finansējuma saņēmēja puses, nosakot šo apmēru un izmaksas pamatotību
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegto informāciju finansējuma sadalījumam pa gadiem, ņemot vērā, ka šobrīd elastības finansējuma apjoms no pasākuma ietvaros plānotā kopējā attiecināmā finansējuma veidojas 686 320 euro apmērā, kas neatbilst noteikumu projekta 8. punktā norādītajam finansējuma apjomam 686 321 euro apmērā un pasākuma kopējā attiecināmā finansējuma, lai slēgtu vienošanos par projektu īstenošanu summa veidojas 3 663 680 euro, kas neatbilst noteikumu projekta 9. punktā norādītajam finansējumam 3 663 679 euro apmērā. Vienlaikus lūdzam svītrot pēdējās divās rindkopās sniegto informāciju, ņemot vērā, ka viss pasākumam paredzētais finansējums tiks nodrošināts no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 7.punkta pirmā teikuma redakciju, norādot, ka noteikumu projekts var ietekmēt amata vietu skaitu Valsts kancelejā, ņemot vērā, ka esošo cilvēkresursu kapacitāte vēl tikai tiks vērtēta.
Piedāvātā redakcija
-
20.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punktā norādīts, ka Valsts kanceleja 2023.gadā no budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”” pieprasīs finansējumu ne vairāk kā 86 760 euro apmērā, savukārt anotācijas 3.sadaļā 2023.gadam papildu nepieciešamais finansējums norādīts 73 274 euro apmērā.  Lūdzam novērst minēto neatbilstību, attiecīgi precizējot Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punktā vai anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-