Atzinums

Projekta ID
23-TA-3274
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas 6.punktā un 6.1.apakšpunktā norādīts, ka noteikumu projekta īstenošanai intervences LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" ietvaros pieejams finansējums 13 625 000 euro apmērā, kas ir 100% valsts finansējums. Lūdzam papildināt sniegto informāciju ar skaidrojumu, norādot Ministru kabineta lēmumu, ar kuru šāds finansējums ir piešķirts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā un 6.1.apakšpunktā precizēt informāciju par Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" plānoto finansējumu, norādot 2024.gadam plānotā finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai viennozīmīgi būtu skaidrs, ka de minimis atbalstu piešķir (pieņemt lēmumu par atbalsta piešķiršanu) ievērojot Komisijas regulas 2023/2831​ 3. panta 2. punktā noteikto atbalsta limitu, lūdzam vārdu "izmaksā" aizstāt ar vārdu "piešķir". Attiecīgi lūdzam pārskatīt arī noteikumu 11.6. un 11.7.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. punkts nosaka, ka "Dalībvalstis reģistrēto informāciju par de minimis atbalstu glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas", taču vienlaikus Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 7. punkts nosaka, ka “Pēc rakstiska Komisijas pieprasījuma attiecīgā dalībvalsts 20 darbdienu laikā vai tādā ilgākā laikposmā, kāds noteikts pieprasījumā, sniedz Komisijai visu informāciju, kuru Komisija uzskata par vajadzīgu, lai novērtētu, vai šīs regulas nosacījumi ir izpildīti, un jo īpaši informāciju par uzņēmuma saņemto de minimis atbalsta kopsummu šīs regulas un citu de minimis regulu nozīmē”, tādējādi pastāv gadījumi, ka Eiropas Komisija, ievērojot Padomes Regulā (ES) 2015/1589 (2015. gada 13. jūlijs), ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108. panta piemērošanai (kodificēta redakcija) (jeb Procesuālā regula) noteikto 10 gadu noilguma periodu saistībā ar nelikumīga un nesaderīga komercdarbības atbalsta atgūšanu, var pieprasīt dalībvalstīm iesniegt informāciju, kas pārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 1. punktā ietverot informācijas apjomu, lūdzam papildināt noteikumu 11.9.punktā minēto atsauci uz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. punktu ar atsauci uz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 7. punktu.
Vai alternatīvi lūdzam izvērtēt iespēju dzēst atsauces uz regulu pantu punktiem, izsakot normu tā, lai skaidrs, ka atbalsta sniedzējs (LAD) informāciju par piešķirto de minimis atbalstu glabā 10 gadus no pēdējā pasākuma ietvaros piešķirtā atbalsta dienas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
MK noteikumu projekta anotācijas kvalitātes uzlabošanai un pilnveidošanai, ierosinām papildināt MK noteikumu projekta anotācijas 1.3.sadaļā “Risinājuma apraksts”:
1) pēc vārdiem “Precizēts noteikumu Nr. 59 10.4. apakšpunkts, lai nodrošinātu to, ka visos lauksaimniecības atbalsta pasākumos tiek piemērots vienots nodokļu parāda slieksnis, līdz kuram var piešķirt atbalstu pretendentiem” ar papildus skaidrojumu kādi precīzi normatīvie akti domāti precizētajā MK noteikumu projekta 10.4. apakšpunktā ar vārdiem “normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai”, lai nodrošinātu atbalsta saņēmēju skaidru un nepārprotamu šī jautājuma izpratni;
2) pēc vārdiem “Noteikumu Nr. 59 13.1.3. apakšpunkts precizēts, paredzot atbalstu arī par aizdevumiem iekārtām un aprīkojumam precīzo tehnoloģiju izmantošanai” ar papildus skaidrojumu un piemēriem kādas precīzo tehnoloģiju iekārtas un aprīkojums domātas;
3) pēc vārdiem “precizēts noteikumu Nr. 59 52.2. apakšpunkts, izvirzot lauksaimniecībā izmantojamu zinātnes pētījumu veicējiem papildu nosacījumus atbalsta saņemšanai un atbilstoši precizējot arī noteikumu Nr. 59 9. pielikumu” ar paskaidrojumu par nepieciešamību izvirzīt pētījumu veicējiem papildu nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ierosinām tehniski precizēt MK noteikumu projekta anotācijas 3.sadaļas 6.2. apakšpunktā norādīto kopsummu par daļējo kredītprocentu dzēšanu kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē  no “560 000” uz “800 000” euro.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 23.2., 34.1 , 34.2, 34.3 un 34.4 punktos ir noteikts atbalsta saņēmēja pienākums ievērot nosacījumu par izmaksu nošķiršanu kā to paredz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1.panta 2.punkts, lūdzam pārliecināties, ka ar šiem punktiem ir apvērti visi gadījumi, kad atbalsta saņēmējam jāievēro minētais nosacījums.   ​
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
MK noteikumu projekta 50.punktā ierosinām tehniski dzēst vārdu “paziņo” pēc vārdiem “paziņo Lauku atbalsta dienestam”, jo tas dublējas.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
MK noteikumu projekta 55.punktā pēc vārdiem “2023. gadā, pretendenti atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai var saņemt atbilstoši šiem noteikumiem, iesniedzot iesniegumus (1., 2., 3., 4., 5. vai 6. pielikums), kā arī” lūdzam redakcionāli precizēt vārdu “;so  ” uz vārdu “šo”.
Piedāvātā redakcija
-