Projekta ID
24-TA-767Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
08.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.7.apakšpunktā vārdus "un valstu sarakstu, uz kuru pilsoņiem šāda nodarbinātībai nepieciešamo dokumentu pieņemšanas un izskatīšanas kārtība neattiecas", jo noteikumu projekts attiecīgu valstu sarakstu nesatur.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka komersantiem, kas atbilst noteikumu projekta 4. punktā noteiktajiem kritērijiem, prioritārā kārtībā paredzēts nodrošināt arī ar ārvalstu darbaspēka piesaisti saistītus pakalpojumus, lūdzam svītrot noteikumu projekta 4. punktā vārdus "prioritāro projektu īstenošanai". Papildus lūdzam arī izvērtēt, vai citur noteikumu projektā norādes uz "prioritāriem projektiem" tiek lietotas pamatoti. Pirmšķietami šādas norādes varētu būt lietotas nepamatoti arī citās noteikumu projekta vienībās –, piemēram, noteikumu projekta 6. punkta ievaddaļā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 9., 10., 18. punktā un 15.1. apakšpunktā expressis verbis noteikt izņēmumu attiecībā uz noteikumu projekta 6.6. apakšpunkta piemērošanu. Pirmšķietami, pieņemot lēmumu par komersanta iekļaušanu/neiekļaušanu Sarakstā vai par komersanta izslēgšanu/neizslēgšanu no Saraksta, noteikumu projekta 6.6. apakšpunkts nebūtu piemērojams.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai ir samērīgi uz noteikumu projekta 15.2. apakšpunktā minētā Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes lēmuma pamata komersantu izslēgt no Saraksta, tādējādi tam liedzot ne vien saņemt attiecīgos ar ārvalstu darbaspēka piesaisti saistītos pakalpojumus, bet arī liedzot tam prioritārā kārtībā saņemt citus noteikumu projekta pielikumā paredzētos pakalpojumus.
Vienlaikus norādām, ja šādas sekas tiek uzskatītas par samērīgām, tad attiecīgs nosacījums būtu paredzams ne vien kā pamats komersanta izslēgšanai no Saraksta, bet arī kā pamats komersanta neiekļaušanai Sarakstā. Pretējā gadījumā sanāk, ka, esot attiecīgam PMLP lēmumam, vienā dienā jāpieņem lēmums par komersanta iekļaušanu Sarakstā, jo nebūs tiesiska pamata pieņemt lēmumu par komersanta neiekļaušanu Sarakstā, bet jau nākamajā dienā jāpieņem lēmums par komersanta izslēgšanu no Saraksta.
Vienlaikus norādām, ja šādas sekas tiek uzskatītas par samērīgām, tad attiecīgs nosacījums būtu paredzams ne vien kā pamats komersanta izslēgšanai no Saraksta, bet arī kā pamats komersanta neiekļaušanai Sarakstā. Pretējā gadījumā sanāk, ka, esot attiecīgam PMLP lēmumam, vienā dienā jāpieņem lēmums par komersanta iekļaušanu Sarakstā, jo nebūs tiesiska pamata pieņemt lēmumu par komersanta neiekļaušanu Sarakstā, bet jau nākamajā dienā jāpieņem lēmums par komersanta izslēgšanu no Saraksta.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 15.3. apakšpunkta tiesisko sastāvu un formulēt to plašāk, nereducējot to uz noteikumu projekta 17. punktā paredzēto izvērtējumu. Pirmšķietami noteikumu projekta 17. punktā paredzētais izvērtējums nav derīgs (vismaz neveicot vēl kādas papildu pārbaudes) tam, lai konstatētu komersanta darbības atbilstību/neatbilstību pieteikumā deklarētajam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot noteikumu projekta pielikuma 2.1. apakšpunktu, lūdzam noteikumu projekta anotācijas 1.3. sadaļā dotajā normatīvo aktu uzskaitījumā ietvert arī Aizsargjoslu likumu. Vienlaikus lūdzam aktualizēt informāciju attiecībā uz Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumiem Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi", jo Ministru kabinets 2025. gada 25. marta sēdē (prot. Nr. 12, 29. §) ir pieņēmis grozījumus Vispārīgajos būvnoteikumos, paredzot no 2025. gada 1. novembra īsākus termiņus tehnisko noteikumu izdošanai.
Turklāt uzskatām, ka noteikumu projekta pielikumā uzskaitīto pakalpojumu sniegšanas termiņu potenciālais samazinājums turpmāk būtu jāvērtē kopsakarā ar Inovatīvās uzņēmējdarbības un prioritāro projekta atbalsta likuma 3. panta otrajā daļā noteikto, proti, šie noteikumu projektā pielikumā minētie pakalpojumu jāsniedz vismaz divas reizes īsākā termiņā, ja to termiņš ir garāks par piecām darbdienām un projektu izvērtēšana kā pakalpojums netiek piedāvāta paātrinātā kārtībā par papildu samaksu.
Turklāt uzskatām, ka noteikumu projekta pielikumā uzskaitīto pakalpojumu sniegšanas termiņu potenciālais samazinājums turpmāk būtu jāvērtē kopsakarā ar Inovatīvās uzņēmējdarbības un prioritāro projekta atbalsta likuma 3. panta otrajā daļā noteikto, proti, šie noteikumu projektā pielikumā minētie pakalpojumu jāsniedz vismaz divas reizes īsākā termiņā, ja to termiņš ir garāks par piecām darbdienām un projektu izvērtēšana kā pakalpojums netiek piedāvāta paātrinātā kārtībā par papildu samaksu.
Piedāvātā redakcija
-
