Projekta ID
24-TA-3001Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
03.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar apmēru (euro) kādā tiek apmaksāti veselības aprūpes izdevumi kalendārā gada ietvaros. Vienlaikus norādāms, ka saskaņā ar Darba likumu (134.panta trešā daļa) nav pieļaujama nodarbināto diskriminācija ņemot vērā nolīgto darba slodzes apmēru, jo apmaksāto veselības aprūpes izdevumu mērķis ir nodrošināt darba spēju saglabāšanu un to atjaunošanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumus ar sarakstu ar neapmaksājamiem veselības aprūpes pakalpojumiem, lai to lietotājiem sniegtu skaidru priekšstatu par to kas var tikt un kas netiek apmaksāts.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 39.panta pirmās daļas doto deleģējumu lūdzam precizēt NMPD nodarbināto tvērumu, uz kuriem šie noteikumi tiks attiecināti. Vēršam uzmanību, ka minētais deleģējums ir vērsts uz nodarbinātajiem, kuri savus pienākumus veic 24/7 režīmā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par noteikumu piemērošanu. Vai ar to saprotams, ka tiek apmaksātas pilnīgi jebkuras ārstu – speciālistu konsultācijas un manipulācijas, t.sk. piem. arī tādas, kuras netiek iekļautas valsts apmaksātajos veselības aprūpes pakalpojumos (piem. osteopāts, flebologs, akupunktūras speciālists u.tml.);
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam sniegt detalizētu skaidrojumu par noteikumu 2.8. punkta piemērošanu. Vai ar to ir saprotams, ka piemēram tiek paredzēts apmaksāt arī tādus ārstniecības pakalpojumus, kuri netiek iekļauti valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu grozā (piem. bariatrija, redzes lāzerkorekcija, blefaroplastika u.tml.)
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 8. punkts paredz informācijas sniegšanas pienākumu, lūdzu, veikt iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. un 2.4. apakšpunktā.
Tiesību aktu projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. un 16. punktu.
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Tiesību aktu projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. un 16. punktu.
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka deleģējums uz kura pamata tiek paredzēts izdot šos MK noteikumus ir paredzēts arī veselības aprūpes pakalpojumu apmaksai amatpersonām ar speciālām dienesta pakāpēm, karavīriem lūdzam izvērtēt tā ietverto normu salāgošanu ar vismaz Ministru kabinet 2010. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 569 "Kārtība, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi saņem apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus" ietverto apmaksājamo un neapmaksājamo veselības aprūpes pakalpojumu klāstu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 6.sadaļu aizpildīt, uz apgalvojumu "Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas" izvēloties atbildi "Jā". Attiecīgi būs pieejams lauks, kurā norādīt skaidrojumu, kāpēc projekta izstrādē netika iesaistīti sabiedrības pārstāvji atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Priekšlikums
Tiesību aktu anotācijas 7.2. apakšpunkts ir attiecināms uz administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu tiesību aktā noteiktiem informācijas sniegšanas pienākumiem, attiecīgi, aprēķinu skaidrojumā ir jāietver informācija, kas attiecas uz veikto aprēķinu.
Gadījumā, ja tiesību akts nesatur informācijas sniegšanas pienākumu valsts vai pašvaldību institūcijām, administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu neveic un anotācijā atzīmē, ka tiesību akta projekts minēto jomu neskar.
Gadījumā, ja tiesību akts nesatur informācijas sniegšanas pienākumu valsts vai pašvaldību institūcijām, administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu neveic un anotācijā atzīmē, ka tiesību akta projekts minēto jomu neskar.
Piedāvātā redakcija
-
