Atzinums

Projekta ID
23-TA-1175
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikts:
“Lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzi veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro. Atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā.”
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka finansējuma saņēmējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi. Atbilstoši lūdzam papildināt arī anotācijas 1.3. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot Eiropas Savienības fondus regulējošos horizontālos normatīvos aktos un praksē lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšana", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 14.10.apakšpunktu, 16.2.7.punktu un 22.1.apakšpunktu. Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst vārdus: "tostarp veselības apdrošināšanas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas", tā kā izmaksu tvērums ir noteikts VI vadlīnijās Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā".
Papildus vēršam uzmanību, ka, piemērojot Regulā Nr. 2021/1060 noteikto iespēju metodikas ietvaros izstrādāt stundas likmi, kuras aprēķins balstīts uz 1720 h, izmantojamas darbaspēka bruto izmaksas, kurās apdrošināšanas izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas nav iekļaujamas.
Ņemot vērā iepriekš minēto, aicinām izvērtēt iespēju veselības apdrošināšanas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas segt no netiešajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņā norādīto, ka iepriekš izteiktais priekšlikums ņemts vērā, lūdzam anotācijā sadaļas "Projekta īstenošanai tiks piemērotas šādas vienkāršotās izmaksas:" 3.punktā precizēt atbilstoši izziņā norādītajam "un citas vadošās vai atbildīgās iestādes vienkāršoto izmaksu metodikas, kas tiks izstrādātas projekta īstenošanas laikā".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas 1.3.apakšnodaļas apakšpunktā "Datu apstrāde" noteikto, lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13.sadaļu ar atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)  Nr. 2021/1057, ar  ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 un, ka dati tiks iesniegti Eiropas Komisijai.
Piedāvātā redakcija
-