Projekta ID
24-TA-1022Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
11.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam izslēgt projekta 10. panta otro daļu, jo jautājumu attiecībā uz administratīvo aktu pamatojumu regulē Administratīvā procesa likums, proti, atbilstoši Administratīvā procesa likuma 67.panta otrajā daļā noteiktajam, rakstveidā izdots administratīvais akts satur noteiktas sastāvdaļas, tai skaitā piemēroto tiesību normu uzskaitījumu. Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 67.panta ceturto daļu iestāde administratīvo aktu pamato ar Satversmi, likumiem, Ministru kabineta noteikumiem vai pašvaldību saistošajiem noteikumiem, starptautisko tiesību vai Eiropas Savienības normām, kā arī vispārējiem tiesību principiem. Administratīvā procesa likuma 67. panta sestajā noteikts, ka iestāde nedrīkst pamatot administratīvo aktu ar iekšējo normatīvo aktu. Ja iestāde ir piemērojusi iekšējo normatīvo aktu, to administratīvā akta pamatojumā min, norādot iekšējā normatīvā akta izdevēju, izdošanas datumu, nosaukumu un piemēroto tiesību normu. Šai norādei ir informatīvs raksturs.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai projekta pārejas noteikumu 2. punktā minētie Ministru kabineta noteikumi, kurus paredzēts izdot līdz 2025. gada 1. jūlijam uz projekta 7. pantā ietvertā pilnvarojuma pamata, ņemot vērā tajos regulējamo saturisko jautājumu loku (proti, gāzes balonu aprite), netiks drīzāk izdoti uz likumprojekta "Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu" (24-TA-1754) 6. pantā ietvertā likuma 9.12 panta pamata: "Ja noteiktas preces vai preču grupas var radīt nopietnu risku cilvēka dzīvībai, veselībai, videi vai īpašumam, Ministru kabinets nosaka speciālās prasības, tajā skaitā attiecībā uz preču apriti, vai nepieciešamos pasākumus riska mazināšanai vai novēršanai, kā arī to uzraudzības un kontroles kārtību". Attiecīgi aicinām izvērtēt un, ja nepieciešams, izslēgt no projekta 2. pantu un pārcelt to uz minēto likumprojektu, vienlaikus izvērtējot arī iespēju pārejas noteikumu 1. punktu pārcelt uz minēto likumprojektu.
Līdzīgi aicinām izvērtēt un precizēt anotācijas 4. sadaļu. Piemēram, aicinām precizēt anotācijas 4.1.4. apakšsadaļu, jo, tā kā Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumi Nr. 755 "Gāzes balonu aprites, uzraudzības un kontroles kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr. 755) ir izdoti tikai uz Preču un pakalpojumu drošuma likumā ietvertā pilnvarojuma pamata, būs nepieciešams izdot jaunus Ministru kabineta noteikumus, nevis grozīt noteikumus Nr. 755.
Līdzīgi aicinām izvērtēt un precizēt anotācijas 4. sadaļu. Piemēram, aicinām precizēt anotācijas 4.1.4. apakšsadaļu, jo, tā kā Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumi Nr. 755 "Gāzes balonu aprites, uzraudzības un kontroles kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr. 755) ir izdoti tikai uz Preču un pakalpojumu drošuma likumā ietvertā pilnvarojuma pamata, būs nepieciešams izdot jaunus Ministru kabineta noteikumus, nevis grozīt noteikumus Nr. 755.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta anotācijā minēts: "[..] likumprojekta konstrukcija paredz, ka pamatā to piemēro jebkuram pakalpojumam, ko sniedz patērētājam Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 1. panta 3. punkta izpratnē un kuriem ir tieša vai netieša ietekme uz cilvēka dzīvību vai veselību [..]." Pirmkārt, aicinām svītrot vārdu "pamatā" kā lieku. Otrkārt, aicinām precīzi un pilnīgi norādīt likuma piemērošanas jomu atbilstoši likumprojekta 2. pantam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Aicinām precizēt projekta anotācijā norādīto, ka "ar likumprojektu tiek veiktas tehniska rakstura izmaiņas šobrīd spēkā esošajā Preču un pakalpojumu drošuma likuma regulējumā". Piemēram, bet ne tikai, projektā, salīdzinot ar Preču un pakalpojumu drošuma likuma regulējumu, nav ietvertas normas par administratīvo atbildību.
Piedāvātā redakcija
-
