Atzinums

Projekta ID
23-TA-325
Atzinuma sniedzējs
"Latvijas Informācijas tehnoloģiju klasteris"
Atzinums iesniegts
26.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Informatīvā ziņojuma "Par Kohēzijas politikas Eiropas Savienības fondu investīciju aktualitātēm līdz 2022. gada 1. februārim (pusgada ziņojums)" (22-TA-417) 9. punkts nosaka, ka:
“Nozaru ministrijas un Valsts kanceleja, izstrādājot Atveseļošanas fonda plāna Ministru kabineta noteikumus vai informatīvo ziņojumu par reformu vai investīciju ieviešanu (un nepieciešamības gadījumā konsultējoties ar Valsts ieņēmumu dienestu), attiecībā uz pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) finansēšanu, ievēro šādus nosacījumus:
9.1. valsts budžeta iestādes PVN sedz no valsts budžeta līdzekļiem;
9.2. tādas atvasinātas publiskās personas un kapitālsabiedrības kā valsts un pašvaldību ārstniecības iestādes (slimnīcas), plānošanas reģioni, augstskolas un zinātniskās institūcijas, ja PVN nevar atgūt, to sedz no valsts budžeta līdzekļiem;
9.3. ja biedrības un nodibinājumi (NVO) veic valsts deleģētu funkciju un PVN nevar atgūt, to sedz no valsts budžeta līdzekļiem;
9.4. pašvaldības, t.sk. pašvaldību kapitālsabiedrības finansējumu projekta ieviešanai, t.sk. PVN segšanai, var aizņemties Valsts kasē;
9.5. komersanti PVN sedz no saviem privātajiem finanšu līdzekļiem vai cita piesaistīta finansējuma, kas nav Atveseļošanas fonda finansējums”, kas attiecīgi nozīmē, ka gan EDIC koordinatori (biedrība “Latvijas Informācijas tehnoloģiju klasteris” un biedrība “Latvijas Digitālais akselerators”), gan arī EDIC inovāciju kopas partneriem (atvasinātas publiskās personas, augstskolas un zinātniskās institūcijas, plānošanas reģioni, biedrības un nodibinājumi) ir deleģētas valsts funkcijas Eiropas Digitālās inovācijas centru īstenošanai, ir tiesīgi pieprasīt PVN ANM projektu īstenošanai no 80. programmas, saskaņā ar 2018. gada 17. jūlija MK noteikumiem Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas”.
Aicinām grozīt MK noteikumu attiecīgo punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Aicinām MK noteikumu tekstā vienoties par vienotu terminoloģiju, kas attiecas uz Gala labuma guvēju atbalsta pieteikumiem EDIC pakalpojumu saņemšanai. Vēršam uzmanību, ka GLG EDIC iesniedz atbalsta un pakalpojumu pieteikumu nevis projekta pieteikumu/iesniegumu vai investīciju projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Aicinām MK noteikumu tekstā vienoties par vienotu terminoloģiju, kas attiecas uz Gala labuma guvēju atbalsta pieteikumiem EDIC pakalpojumu saņemšanai. Vēršam uzmanību, ka GLG EDIC iesniedz atbalsta un pakalpojumu pieteikumu nevis projekta pieteikumu vai investīciju projektu.

Ierosinām noteikt termiņu, ka nosacījumus pārbauda uz atbalsta piešķiršanas brīdi nevis uz iesniegšanas brīdi.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ierosinām paplašināt automātisko digitālās attīstības ceļa karšu izsniegšanu, neaprobežojoties tikai ar LIAA grantiem mikro un mazajiem komersantiem, vienlaikus, jebkurām automātiskajām ceļa kartēm, tāpat kā testiem, paredzot, ka sniegtais atbalsts nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.
Papildus ņemot vērā plānotos sasniedzamos rādītājus 2.3.1.2.i. investīcijā “Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība”, uzskatām, ka tikai ar automātiski izsniegtām ceļa kartēm spēs nodrošināt rādītāju sasniegšanu.
 
Piedāvātā redakcija
sniegt gala labuma guvējam automātisku digitālās attīstības ceļa karti, un sniegtais atbalsts nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu.