Atzinums

Projekta ID
23-TA-1018
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projektā un anotācijā norādītajam, ka 4.1.2.2. pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 14 795 220 euro, tai skaitā Eiropas Sociāla fonda Plus finansējums – 12 575 937 euro  un nacionālais valsts budžeta finansējums – 2 219 283  euro, nepieciešams novērst matemātisko neprecizitāti noteikumu projekta pielikumā “Projektu iesniedzēju saraksts un projektu attiecināmo izmaksu summa”, jo saskaitot ailē “Projekta summa (euro)” norādīto finansējumu, veidojas 14 795 223 euro, nevis 14 795 220 euro.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projekta IV nodaļu ar prasībām finansējuma saņēmējam, attiecīgi papildinot arī noteikumu 1.4. apakšpunktu ar vārdiem "un finansējuma saņēmējiem". 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot kādā veidā tiks izsniegts finansējums (grantu atbalsts, nefinanšu atbalsts, finanšu instrumentu atbalsts, kombinēto finanšu instrumentu atbalsts).




Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, un atbilstoši papildināt anotāciju, kāpēc noteikumu projekta 12.punktā noteiktais izmaksu attiecināmības termiņš ir noteikts tieši 2023.gada 1.jūlijs, nevis projekta vienošanās, par tā īstenošanu, noslēgšanas datums.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst, jo, iekļaujot šādu punktu, jēgu zaudē visi pārējie apakšpunkti, jo šis punkts iekļauj pilnīgi visas iespējamās jomas, tēmas un apakšjomas. Gadījumā, ja nav plānots noteikt atbalstāmās jomas, lūdzam precizēt 17.punkta definējumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu 24.punktā ir atsauce arī uz 19.punktu, lūdzu papildināt tekstu ar vārdiem “kas nav personāla atlīdzības izmaksas” aiz vārdiem “pārējām tiešajām attiecināmajām īstenošanas izmaksām”. Skaidrojam, ka personāla atlīdzības izmaksas nevar iekļaut bāzē, no kuras aprēķina 10% vienoto likmi, kas paredzēta personāla atlīdzības izmaksu segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, ka pasākuma ietvaros var plānot tikai tādus izmaksu pasākumu veidus, kuri ir iekļauti atbildīgās iestādes izstrādātajā  vienas vienības izmaksu metodikā, vai arī papildināt ar izmaksu pasākumu veidiem, kuriem tiks piemērotas atbildīgās iestādes izstrādātās metodikas vienas vienības izmaksu piemērošanai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 20.punkta redakciju, norādot, ka tā ir vienas vienības izmaksu metodika, kas tiks saskaņota ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka SAMP 4.1.2.2. visām izmaksām ir jāpiemēro vienkāršotās izmaksas, lūdzam dzēst teikumu: “Minēto vienas vienības izmaksu metodiku nepiemēro piegādēm un pakalpojumiem, kuri iepirkti (noslēgts līgums) saskaņā ar publisko iepirkumu regulējumu.” Transporta pakalpojumu izmaksas, kam nepiemēro 1 km izmaksu metodiku, būtu sedzamas no projekta netiešo izmaksu vienotās likmes vai finansējuma saņēmēja pašu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Vispārējās regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījumam SAMP 4.1.2.2. ir jāpiemēro tikai vienkāršotās izmaksas. Ņemot vērā to, ka 2014.-2020.plānošanas periodā SAMP 9.2.4.2. ietvaros faktiski izmaksas par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu ir bijušas nebūtiskas, lūdzam izvērtēt, vai šāda veida izmaksas nebūtu sedzamas netiešu izmaksu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un salāgot informāciju ar 19.punktā minēto, kurā norādīta atsauce uz 24.punktu, ka attiecīgās izmaksas veido projekta pārējās tiešās attiecināmās izmaksas.
Papildus aicinām precizēt aprakstu arī anotācijā, tā kā tur minēts, ka vienotā likme tiek aprēķināta arī no 19.punktā ietvertajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" katrā SAM minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas. Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst tekstu “ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokli noteiktajā kārtībā”, jo 4.1.2.2.pasākuma projektos PVN ir attiecināmās izmaksas saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1.punkta c) apakšpunktu un PVN jau ir iekļauts vienas vienības izmaksu likmē.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta VI.sadaļu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kā tiek aprēķināts pielikumā norādītais katras pašvaldības projekta summas apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta 31.2. punktā (“par sociālās atstumtības riskam pakļautajiem projekta pasākumu dalībniekiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (ES) 2021/1057 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 1. pielikuma 1. punktā noteiktajiem kopējiem iznākuma un rezultāta rādītājiem”) svītrot vārdus “sociālās atstumtības riskam pakļautajiem”, ņemot vērā, ka pasākuma mērķa grupa ir ne tikai sociālās atstumtības riskam pakļautie iedzīvotāji un saskaņā ar  Regulu Nr. 2021/1057 dati jāuzkrāj par visiem dalībniekiem neatkarīgi no to piederības kādai noteiktai sabiedrības grupai.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Lūdzam apvienot 31.2. un 31.3. apakšpunktus vienā, jo abi norādītie normatīvie akti attiecas uz 31.2.apakšpunktā norādītajiem datiem EECO18.
2. Lūdzam 31.3. apakšpunktā precizēt uz “1. pielikumā noteikto dalījumu”. (MK noteikumu Nr.135 2.pielikums ir Pārskats par PVN summām.)
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums

Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, par 4.1.2.2. pasākuma "Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrība"  plānoto ietekmi uz tautsaimniecību.
Norādām, ka investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
No noteikuma projektu anotācijas pirmsšķietami secināms, ka pasākumā netiek sniegts komercdarbības atbalsts, atbalstu plānots piešķirt pašvaldībām to funkciju īstenošanai – veicināt iedzīvotāju veselīgu dzīvesveidu, savukārt gala labuma guvēju līmenī atbalstu saņem fiziskas personas, nevis saimnieciskās darbības veicēji, bez ierobežojumiem un diskriminācijas, taču par šo visu trūkst plašāka skaidrojuma. Attiecīgi, lai nodrošinātu skaidrību, vai 4.1.2.2. pasākuma “Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrība “ ietvaros nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi, lūdzam anotāciju papildināt ar attiecīgu informāciju komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka SAMP 4.1.2.2. visām izmaksām ir jāpiemēro vienkāršotās izmaksas, lūdzam dzēst teikumu: “Minēto vienas vienības izmaksu metodiku nepiemēro piegādēm un pakalpojumiem, kuri iepirkti (noslēgts līgums) saskaņā ar publisko iepirkumu regulējumu.” Transporta pakalpojumu izmaksas, kam nepiemēro 1 km izmaksu metodiku, būtu sedzamas no projekta netiešo izmaksu vienotās likmes vai finansējuma saņēmēja pašu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt teikumu "Pasākuma ietvarā plānotie izmaksu pasākumi iekļauj izmaksas par pasākumiem prioritārajās jomās, kas tiek noteiktas pamatojoties uz Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 1. punkta b) apakšpunktu un uz sadarbības iestādes izstrādātajām vienas vienības izmaksām", ka izmaksas pamatosies uz “atbildīgās iestādes izstrādāto vienas vienības izmaksu metodiku”.


 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši Vispārējās regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījumam SAMP 4.1.2.2. ir jāpiemēro tikai vienkāršotās izmaksas. Lūdzam atrunāt MK noteikumos vai anotācijā, saskaņā ar kādu metodiku būs attiecināmas informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanas izmaksas. Ja izmaksām par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu nav iespējams piemērot vienkāršotās izmaksas, kā arī ņemot vērā to, ka 2014.-2020.plānošanas periodā SAMP 9.2.4.2. ietvaros faktiski izmaksas par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu ir bijušas nebūtiskas, lūdzam izvērtēt, vai šāda veida izmaksas nebūtu sedzamas netiešo izmaksu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam dzēst "g) veselības veicināšana un slimību profilakses uzlabošana", jo, iekļaujot šādu punktu, jēgu zaudē visi pārējie apakšpunkti, jo šis punkts iekļauj pilnīgi visas iespējamās jomas, tēmas un apakšjomas. Gadījumā, ja nav plānots noteikt atbalstāmās jomas, lūdzam precizēt tekstu.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar MK noteikumu 19.punktā noteikto personāla atlīdzības izmaksu likme desmit procentu apmērā ir noteikta no 20., 21. un 22.punktā minētajām pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, tādēļ lūdzam teikumā "Administratīvā sloga mazināšanai projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu nodrošināšanai tiek piemērota personāla atlīdzības izmaksu likme desmit procentu apmērā no šo noteikumu projekta 19., 20., 21. un 22.  punktā minētajām pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav šo noteikumu projekta 18.1 apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās vadības personāla atlīdzības izmaksas, saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktu" dzēst atsauci uz 19.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, ka sadarbības iestāde 4.1.2.2.pasākuma projektu iesniegumu atlasi izsludinās tikai pēc MK noteikumos paredzētās vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika izstrādes un saskaņošanas.
Norādām, ka kamēr nav apstiprināta minētā metodika nav iespējams sagatavot projektu iesniegumus un nodrošināt projektu atlases procesu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi"  sadaļā "Specifiskā atbalsta plānotā ietekme":
1)   precizēt rindkopu "Administratīvā sloga mazināšanai projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksu nodrošināšanai tiek piemērota personāla atlīdzības izmaksu likme desmit procentu apmērā no šo noteikumu projekta 19., 20., 21. un 22.  punktā minētajām pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav šo noteikumu projekta 18.1 apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās vadības personāla atlīdzības izmaksas, saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktu.":
a) dzēšot atsauci uz MK noteikumu projekta 19.punktu, kas paredz attiecināmās personāla atlīdzības izmaksas;
b) precizēt atsauci uz MK noteikumu 18.1.apakšpunktu, ņemot vērā, ka  18.punkts nosaka atbalstāmās darbības, nevis attiecināmās izmaksas.

2) rindkopas  "4.1.2.2. pasākuma ietvarā ir atbalstāmi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi šādās sabiedrības veselības jomās, kas novērstu [..] " norādītajā jomu uzskaitījuma h) apakšpunktā dzēst teikuma daļu ",kas novērstu priekšlaicīgu mirstību, darba nespēju, veicinātu dzīves kvalitāti un uzlabotu iedzīvotāju veselībpratību", kura dublē rindkopas sākuma daļā iekļauto informāciju.

3) rindkopā "Pasākuma ietvarā plānotie izmaksu pasākumi iekļauj izmaksas par pasākumiem prioritārajās jomās, kas tiek noteiktas pamatojoties uz Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 1. punkta b) apakšpunktu un uz sadarbības iestādes izstrādātajām vienas vienības izmaksām: [..]"   vārdus "sadarbības iestādes" aizstāt ar vārdiem "atbildīgās iestādes", ņemot vērā, ka vienas vienības metodikas izstrāde ir atbildīgās iestādes kompetence.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Lūdzam sadaļā "8.1.13. uz datu aizsardzību" atbildi uz jautājumu "Vai projekts skar šo jomu?" precizēt uz “Jā”, ņemot vērā, ka projektu ietvaros ir jāuzkrāj personu dati un jāievēro datu aizsardzība.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projektu īstenošanā iesaistītas pašvaldības, lūdzam MK noteikumu projektu nosūtīt saskaņošanai arī Latvijas Pašvaldību savienībai.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atrunāt Eiropas Savienības saīsinājumu citā punktā, jo 1.1.apakšpunktā ir programmas nosaukums.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.7.apakšpunktu, jo šos nosacījumus paredz Ministru kabineta noteikumu projekts “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā” (22-TA-2143), turklāt šajā noteikumu projektā attiecīgais regulējums nav ietverts.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 4.punktu, jo punktā noteiktais izriet no Eiropas Savienības fondu 2021-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta nodaļu nosaukumus un normu izvietojumu atbilstoši Finanšu ministrijas 1.4 Vadlīnijās Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai netiek dublēts noteikumu projekta 2. punkts. 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst teikuma beigu daļu ", kas novērstu priekšlaicīgu mirstību, darba nespēju, veicinātu dzīves kvalitāti un uzlabotu iedzīvotāju veselībpratību" , ņemot vērā, ka dublē 17.punktā ieklauto informāciju, kas attiecināma uz visiem tā apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 18.1.apakšpunktā dzēst vārdus ",personāla atlīdzības" , ņemot vērā, ka personāla atlīdzība nav atbalstāmo darbību, bet gan attiecināmo izmaksu veids.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 18.3.apakšpunktu, un 22.punktu. Vienlaikus lūdzam attiecīgo informāciju par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu (komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu ievērošanu), tostarp atsauces uz attiecīgajiem dokumentiem norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu svītrot vārdu “izmaksu” pirms vārda “pasākumi”.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām MK noteikumu projektā, kā arī anotācijā nenorādīt saiti uz metodiku.

Aicinām precizēt 21.punkta pēdējā teikuma redakciju (t.sk. arī anotācijā), jo iepirkums nav šķērslis vienkāršoto izmaksu piemērošanai un transporta pakalpojumu izmaksas, nepiemērojot metodiku, būtu attiecināmas tikai gadījumā, kad ir iepirkts pakalpojumu kopums un šīs izmaksas (kam piemērojama likme) nav atsevišķi izdalāmas.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdu “izmaksu” pirms vārda “pasākumi”.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā 2% no šo noteikumu 10.punktā noteiktā pasākumam pieejamā kopējā finansējuma ir 295 904,40 EUR, kas pārsniedz vairāku projektu kopējo finansējumu, lūdzam aizstāt teikuma daļu “no šo noteikumu 10.punktā noteiktā pasākumam pieejamā kopējā finansējuma” ar "no projekta kopējā finansējuma".
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam terminu "neparedzētās izmaksas" aizstāt ar terminu "neparedzētie izdevumi",  atbilstoši "vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" (Nr.1.2.) lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 25. punkta pēdējo teikumu ar vārdiem "par projekta īstenošanu" aiz vārda "vienošanās". 
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai pievienotās vērtības nodokļa maksājumi tiks/netiks iekļauti atbildīgās iestādes izstrādātajā vienas vienības aprēķinā, kā rezultātā finansējuma saņēmējām nebūs tiesību tos atgūt.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums

Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, par zaļo publisko iepirkumu, lai veicinātu Eiropas Zaļā kursa un klimata pārmaiņu mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, paredzot avansa maksājuma izmaksāšanas nosacījumus, atbilstoši MK noteikumu Nr.205 “Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā” 8.1.punktam.
 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 29.punktā dzēst vārdus "vai tās iestādes tīmekļvietnē" vai precizēt redakciju, ņemot vērā, ka saskaņā ar MK noteikumu 13.punktu projekta iesniedzējs/finansējuma saņēmējs ir pašvaldība, kura īsteno vietējās sabiedrības veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumus, nevis tās iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā 2014.-2020.plānošanas perioda pieredzi SAM 9.2.4. ietvaros, kā arī, lai samazinātu administratīvo slogu, lūdzam papildināt – "ja pasākums ilgst vairāk, nekā astoņas stundas".
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
1. Ņemot vērā 2014.-2020.plānošanas perioda pieredzi SAM 9.2.4. ietvaros, kā arī, lai samazinātu administratīvo slogu, lūdzam papildināt – "ja pasākums ilgst vairāk, nekā astoņas stundas".
2. Lūdzam papildināt: “1. un 3. punktā”, ņemot vērā, ka kopējie tūlītējie rezultāta rādītāji minēti Regulas Nr. 2021/1057 1.pielikuma 3.punktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 28.punktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējs" aiz vārda "ietvaros", lai būtu skaidrs punktā noteiktā pienākuma adresāts. 
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.1.apakšsadaļā, ka izstrādes pamatojums ir ministrijas/ iestādes iniciatīva, un aprakstā minēt tikai Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumu.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka vienas vienības izmaksu metodika ir izstrādes/saskaņošanas stadijā un vienas vienības iedalījums var mainīties, lūdzam izvērtēt, vai anotācijā ir nepieciešams detalizēti uzskaitīt visus vienas vienības izmaksu (pasākumu) veidus vai arī anotācijā minēto pasākumu uzskaitījumu minēt tikai kā piemērus un norādīt, ka atbalstāmi būs tikai metodikā iekļautie pasākumu veidi.
 
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām anotācijā pie vienotās likmes apraksta
- "2) tas ir objektīvs" norādīt informāciju koncentrētākā veidā;
- papildināt ar informāciju par dubulto finansējumu starp projektiem (t.sk. plānošanas periodiem).
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā 2014.-2020.plānošanas perioda pieredzi SAM 9.2.4. ietvaros, kā arī lai samazinātu administratīvo slogu, lūdzam izvērtēt teikumu " c) tiek noteikts vismaz viens horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītājs - atbalstu saņēmušo sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto personu skaits (VINPI 04)" papildināt ar - "ja pasākums ilgst vairāk nekā astoņas stundas".
 
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka transporta izmaksu metodiku izstrādā FM, nevis AI, lūdzam to neiekļaut pasākumu izmaksu uzskaitījumā, bet nodalīt atsevišķā rindkopā.
 
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam svītrot anotācijas 1.3.apakšsadaļā teikumu "4.1.2.2. pasākuma ietvaros sadarbības iestādes funkcijas pilda, un slēdz vienošanos par projekta īstenošanu Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde).", jo tas izriet no Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1.apakšsadaļā apakšnodaļu "Ietekmes apraksts" ar norādi, ka noteikumu projekts paredz, ka pašvaldības būs finansējuma saņēmēji. 
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 6.sadaļā teikumu "Tiesību akta projekta ietvarā tika iesaistīti potenciālie finansējuma saņēmēji - pašvaldības un Latvijas pašvaldību asociācija.", ņemot vērā, ka noteikumu projekts kā finansējuma saņēmēju paredz tikai pašvaldības.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 6.sadaļu, tostarp "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam.

*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-