Atzinums

Projekta ID
22-TA-2538
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Pārtikas aprites uzraudzības likuma 19. panta ceturtajā un sestajā daļā nav ietverts deleģējums noteikumu projekta izdošanai. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un atbilstoši precizēt norādi uz noteikumu projekta izdošanas tiesisko pamatu, svītrojot tajā abas minētās daļas, bet nepieciešamības gadījumā papildinot minēto norādi ar atsauci uz atbilstošu Pārtikas aprites uzraudzības likumā ietvertu deleģējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 100.2. apakšpunktu noteikumu projekta pirmajā punktā raksta (pārraksta) likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Vēršam uzmanību, ka Pārtikas uzraudzības aprites likuma 19. panta piektā daļa paredz, ka dzeramā ūdens monitoringa un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets. Tādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 1. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projekta 2. punktu ar norādi uz piegādes veidu - pildīšanu pudelēs vai citos traukos, kā arī uz avota ūdeņiem, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 16. decembra Direktīvas (ES) 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (turpmāk - direktīva Nr. 2020/2184) 2. panta 1. punkta "a" apakšpunktu un Padomes 2013. gada 22. oktobra Direktīvas 2013/51/EURATOM, ar ko nosaka iedzīvotāju veselības aizsardzības prasības attiecībā uz radioaktīvām vielām dzeramajā ūdenī (turpmāk - direktīva Nr. 2013/51/EURATOM), 2. panta 1. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot pamatojumu tam, ka ūdens piegādes pakalpojumu sniedzējs saskaņā ar noteikumu projektu var būt vienīgi juridiska persona. Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam precizēt noteikumu projektu, nekonkretizējot attiecīgā tiesību subjekta (personas) juridisko formu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām normatīvajos tiesību aktos neskaidro terminus, kuri skaidroti vai lietoti augstāka juridiskās spēka normatīvajā tiesību aktā. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un neskaidrot noteikumu projektā terminus, piemēram, "ūdensapgādes sistēma", "apdraudējums", kas lietoti Pārtikas aprites uzraudzības likumā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 3.3. apakšpunktā vai tā anotācijā skaidrot, kādos gadījumos atbildīgs ir ūdens piegādātājs, nepieciešamības gadījumā noteikumu projekta 3.3. apakšpunktā izdarot atsauci uz normatīvo aktu jomu, kas attiecīgu atbildību nosaka.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projektā vai tā anotācijā skaidrot, kuras ir uzskatāmas par publiskām un privātām telpām, nepieciešamības gadījumā atsaucoties uz normatīvo aktu jomu, kas atbilstošu iedalījumu paredz.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka direktīvas Nr. 2020/2184 2. panta 4. punkts paredz, ka prioritāri ir lieli objekti, kuri nav mājsaimniecības un kuros ar ūdeni saistītiem riskiem potenciāli ir pakļauti daudzi lietotāji, jo īpaši lieli objekti publiskai lietošanai, kā to nosaka dalībvalstis. Saistībā ar minēto lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikumu projekta 3.4. apakšpunktā norādīt uz īpaši lieliem objektiem (tai skaitā skaidrot noteikumu projektā ietvertās klasifikācijas atbilstību citiem nacionāliem normatīvajiem aktiem), kā arī lūdzam izvērtēt, vai par "prioritāriem objektiem" nebūtu jānosaka arī skolas un citas izglītības iestādes, noteikumu projekta anotācijā skaidrojot kritērijus, saskaņā ar kuriem noteikumu projekta 3.4. apakšpunktā noteikti prioritārie objekti.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantu lēmumi, kuros ir norādīti konkrēti adresāti, ir saistoši tikai šiem adresātiem. Ja lēmumu adresāts ir dalībvalstis un ir nepieciešams to normas padarīt saistošas privātpersonām, tad lēmumi ir jāpārņem valsts tiesību sistēmā tāpat kā direktīvas. Atbilstoši Komisijas Īstenošanas (ES) 2022. gada 19. janvāra lēmuma 2022/679, ar ko attiecībā uz dzeramo ūdeni izveido Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā (ES) 2020/2184 paredzēto kontrolsarakstu, kurā ietilpst vielas vai savienojumi (turpmāk - lēmums Nr. 2022/79), kas rada bažas, 2. pantam tas ir adresēts dalībvalstīm. Tādējādi, lai minētā lēmuma normas padarītu saistošas privātpersonām, tās jāpārņem nacionālajā normatīvajā aktā. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu, neatsaucoties uz minēto kontrolsarakstu, bet tā vietā pārņemot lēmuma Nr. 2022/79 prasības noteikumu projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Direktīvas Nr. 2020/2184 3. punkta "b" apakšpunkts paredz attiecīgās direktīvas prasības neattiecināt uz dzeramo ūdeni no atsevišķa piegādes objekta, kas piegādā vidēji mazāk par 10 m3 dienā vai apgādā mazāk par 50 personām, ja vien ūdens piegāde nenotiek komerciālas vai sabiedriskas darbības ietvaros. Saistībā ar minēto vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 4.5. apakšpunktā norādīts uz izņēmumiem, kas precīzi neatbilst minētajā direktīvas vienībā noteiktajam, tai skaitā, noteikumu projektā neparedzot kā izņēmumu to, ka ūdens piegāde nenotiek komerciālas vai saimnieciskas darbības ietvaros (t.i., nav gūstama pārliecība, ka ūdens piegāde komerciālas vai sabiedriskas darbības ietvaros var būt vienīgi dzēriena izmantošana sabiedrisko ēku ūdensapgādei vai, sniedzot sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu), turklāt nav gūstama pārliecība par noteikumu projekta 4.5. apakšpunktā ietvertā regulējuma saskaņotību ar noteikumu projekta 5.2. apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un salāgot minētos apakšpunktus, nodrošinot atbilstību direktīvas Nr. 2020/2184 3. punkta "b" apakšpunktā ietvertajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 4.5. apakšpunktā skaidrot, vai 10 kubikmetru diennaktī ir vidējais ieguves apjoms vai minētais apjoms vispār nedrīkst tikt pārsniegts.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 5. punktu un 8. punktu, svītrojot minēto punktu ievaddaļas, kura neatbilst pārējām minētā punkta apakšvienībām. Papildus lūdzam svītrot noteikumu projekta 5.3. apakšpunktu un attiecīgo šajā apakšpunktā ietverto izņēmumu iekļaut noteikumu projektā pēc regulējuma, kas paredz prasību, no kuras šis izņēmums tiek noteikts.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka salīdzinājumā ar jūras kuģiem, kas atsāļo ūdeni, pārvadā pasažierus un pilda ūdens piegādātāju funkciju, attiecībā uz noteikumu projekta 5.2. apakšpunktā minētajiem ūdens piegādātājiem atbilstoši direktīvas Nr. 2020/2184 3. panta 6. punktam neattiecas arī minētās direktīvas  9. un 10. pants, kas noteikumu projektā pārņemts 39., 41., 42., 44., 46., 47., 48. un 49. punktā. Tādējādi nav skaidri saprotams pamatojums 39., 41., 42., 44., 46., 47., 48. un 49. punktā ietverto regulējumu attiecināt uz noteikumu projekta 5.2. apakšpunktā minētajiem ūdens piegādātājiem. Tāpat līdzīgi nav skaidrs pamatojums attiecināt noteikumu projekta 21. , 22. , 23. punktu uz noteikumu projekta 5.1. apakšpunktā minētajiem jūras kuģiem, kas atsāļo ūdeni. Līdz ar to lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta anotāciju papildināt ar atbilstošu skaidrojumu par minēto, skaidrojot, kā noteikumu projektā pārņemts direktīvas Nr. 2020/2184 3. panta 2. un 6. punkts, kā arī nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projekta 5.1. un 5.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 5.2. apakšpunktā norādīt, par kādu pakalpojumu minētajā apakšpunktā ir runa, tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, ciktāl noteikumu projektā ietvertais regulējums ir attiecināms uz pudelēs vai traukos iepildīta dzeramā ūdens ražotājiem. Norādām, lai gan noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā norādīts, ka attiecīgās prasības tiks pārņemtas Ministru kabineta noteikumu projektā "Pārtikas uzņēmumā izmantojamā dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība" (22-TA-186), no noteikumu projekta 5.3. apakšpunkta un citām noteikumu projekta vienībām, kas paredz regulējumu attiecībā uz pudelēs vai citos traukos vai tvertnēs iepildītu dzeramo ūdeni, pirmšķietami izriet, ka atsevišķus jautājumus saistībā ar minēto tomēr paredzēts regulēt arī noteikumu projektā. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot vai precizēt noteikumu projekta 6. punktu, jo attiecīgajai normai nav juridiskas slodzes.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 7. punktu izteikt atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, paredzot konkrētus tiesību subjektus, kuriem jānodrošina attiecīgajā normā ietvertās prasības.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot noteikumu projektā ietvertā regulējuma, kas paredz noteikt obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības dzeramajam ūdenim un kārtību, kādā novērtējama dzeramā ūdens atbilstība šo noteikumu prasībām, atbilstību noteikumu projekta izdošanas tiesiskajam pamatam -  Pārtikas aprites uzraudzības likuma 19. panta piektajai daļai. Skaidrojam, ka minētajā deleģējumā minētais vārds "kārtība" pamatā piešķir Ministru kabinetam tiesības noteikumos regulēt attiecīgā jautājuma procesuālo raksturu, proti, izstrādāt noteiktu procedūru. Vienlaikus tas neizslēdz Ministru kabineta tiesības pieņemt materiāla rakstura normas, ciktāl netiek pārkāpts attiecīgais pilnvarojums. Tomēr Ministru kabineta noteikumos nevar būt iekļautas tādas materiālās tiesību normas, kas veidotu no pilnvarojošā likuma būtiski atšķirīgas tiesiskās attiecības.[1] Ja tiesību normā jēdziens "kārtība" nav izmantots, tad pilnvarojums ir atšķirīgs un aptver ne tikai tiesības regulēt darbību procesuālo aspektu.[2] Šajā sakarā vēršam uzmanību uz Administratīvā procesa likuma 11. pantā minēto, ka Ministru kabineta noteikumi var būt par pamatu privātpersonai nelabvēlīgam administratīvajam aktam vai faktiskai rīcībai tikai tad, ja likumā tieši vai netieši ir ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam, izdodot noteikumus, tajos paredzēt šādus administratīvos aktus vai faktisko rīcību.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projektā norādi uz noteikumu projekta izdošanas tiesisko pamatu vai atbilstoši precizēt noteikumu projektu, svītrojot minēto regulējumu.

[1] Satversmes tiesas 2011. gada 6. maija spriedums lietā Nr. 2010-57-03, 13.3. apakšpunkts.
[2] Satversmes tiesas 2016. gada 2. marta spriedums lietā Nr. 2015-11-03, 23.3. apakšpunkts.

 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai noteikumu projekta 11.2. un 29.2. apakšpunktā ietvertais regulējums attiecināms vienīgi uz autocisternām. Norādām, ka, piemēram, atbilstoši direktīvas Nr. 2020/2184 6. panta 1. punkta "b" apakšpunktam atbilstība jānodrošina ja dzeramais ūdens tiek piegādāts ar autocisternu – tajā vietā, kurā ūdens izplūst no autocisternas.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta anotācijā skaidrot, vai noteikumu projekta 13.2. apakšpunktā minētie ieteikumi atbilst 13.1. apakšpunktā minētajiem ieteikumiem un vai šo ieteikumu ievērošana ir obligāta. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu, norādes uz ieteikumiem vietā atsaucoties uz norādījumiem, tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kuri uzskatāmi par attiecīgajiem patērētājiem (iedzīvotājiem) noteikumu projekta 13.3. apakšpunkta u.c. vienību izpratnē. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 14. un 16. punktā svītrot norādi "bet ne vēlāk kā 24 stundu laikā" vai skaidrot šīs norādes atbilstību direktīvas Nr. 2020/2184 14. panta 1. punktā noteiktajam. Papildus lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā nodrošināt, ka arī direktīvas Nr. 2013/51/EURATOM 6. panta 1. punktā ietvertā prasība tiek atbilstoši pārņemta, neparedzot minimālo darbības termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 16. punktā norādīt atskaites punktu 24 stundu aprēķināšanai, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgās normas izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projektā lietot konsekventu terminoloģiju attiecībā uz to, vai neatbilstība rādītājiem ir nenozīmīga vai niecīga (sk. direktīvas Nr. 2020/2184 angļu valodas versiju, kur konsekventi norādīts uz "trivial", t.i., "nenozīmīgs").
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 19.2. apakšpunktā un cituviet, kur norādīts uz regulāru darbību veikšanu, atspoguļot minimālo attiecīgo darbību veikšanas biežumu, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgo normu izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 21. punktu nepieciešams izvērtēt un precizēt vai alternatīvi nepieciešams sniegt atbilstošu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā. Proti, norādām, ka nav skaidri saprotams, kas ir domāts ar ķīmisko maisījumu un filtrēšanas līdzekļu efektīvu pārvaldību, tai skaitā, vai ar to saprotamas arī minēto maisījumu un līdzekļu pārbaudes, ievērojot direktīvas Nr. 2020/2184 12. panta 3. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 21. punktu, norādot konkrētus standartu nosaukumus atbilstoši Valsts iestāžu Juridisko dienestu sanāksmes 2005. gada 11. februāra protokola Nr. 1, 2.paragrāfam un 2007. gada 13. februāra Ministru kabineta sēdes protokola Nr.12, 37. paragrāfa 2.1.apakšpunktam vai nepieciešamības gadījumā lūdzam noteikumu projektā atsaukties uz saskaņotajiem standartiem, kuri var tikt izmantoti noteikumu projektā ietverto prasību izpildei, noteikumu projektā skaidrojot attiecīgu standartu saraksta pieejamību (kurus var izmantot minēto prasību izpildei).
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 27.5. apakšpunktā vai tā anotācijā skaidrot piemērus citiem rādītājiem, kas kalpo par indikatoriem dzeramā ūdens kvalitātes apdraudējumu un ar to saistīto bīstamo notikumu identificēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un salāgot noteikumu projekta 29.1. apakšpunktā minētā parauga ņemšanas vietu ar 2. pielikuma 3. punktu, kas paredz, ka paraugu ņemšanas punktus nosaka atbilstoši šo noteikumu 11. punktā noteiktajām atbilstības vietām.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta 31. punktu, norādot vienīgi konkrētus datumus monitoringa un auditmonitoringa programmu izstrādei, izvairoties no neskaidrām norādām uz kalendāro gadu sākumu un 1. janvāra sākumu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 31. punktā norādīt datumu, līdz kuram saskaņojamas monitoringa un auditmonitoringa programmas, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgo normu izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 32. punktā vai tā anotācijā skaidrot, vai auditmonitoringa programmas pārskatīšanas un aktualizēšanas biežums attiecināms vienīgi uz gadījumiem, ja minētajā programmā iekļauta arī kontrolsarakstā iekļauta viela vai savienojums, vai arī citos gadījumos. Ja 32. punktā regulēts vispārējs pārskatīšanas un aktualizēšanas biežums, lūdzam no minētā punkta attiecīgo regulējumu izdalīt, ietverot atsevišķā noteikumu projekta punktā, tādējādi nodrošinot strukturāli skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 36. punktā atsaukties uz noteikumu projekta 12. punktā minēto atbilstības vietu, nevis noteikumu projekta 29. punktā minēto paraugu ņemšanas vietu, ievērojot direktīvas Nr. 2020/2184 7. panta 1. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 37.1. apakšpunktā ietverto atsauci uz normatīvajiem aktiem par sateces baseina riska novērtēšanu, jo nav skaidri saprotams, kurā normatīvajā aktā ietverts atbilstošs tiesiskais regulējums. Norādām, ka atbilstoši noteikumu Nr. 108 136. punkta prasībām noteikumu projektā neietver atsau­ces uz zemāka juridiskā spēka normatīvo aktu vai normatīvo aktu, kas vēl nav stājies spēkā. Atsauce var norādīt uz normatīvo aktu, kas vēl nav stājies spēkā, ja tas stāsies spēkā pirms noteikumu projekta stāšanās spēkā vai vienlaikus ar to.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 39.3. apakšpunktu papildināt ar vispārīgu norādi uz noplūdēm. Norādām, ka direktīvas Nr. 2020/2184 9. panta 2. punkta "c" apakšpunkts paredz, ka piegādes sistēmas riska novērtēšanā identificē apdraudējumus un bīstamus notikumus piegādes sistēmā un ietver to risku novērtējumu, ko tie sakarā ar dzeramā ūdens lietošanu varētu radīt cilvēku veselībai, ņemot vērā riskus, kurus rada klimata pārmaiņas, noplūdes un noplūdes no cauruļvadiem.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Direktīvas Nr. 2020/2184 41. punkts paredz, ka piegādes sistēmas riska novērtēšana attiecas uz I pielikuma A, B un C daļā uzskaitītajiem parametriem, saskaņā ar 5. panta 3. punktu noteiktajiem parametriem un saskaņā ar 13. panta 8. punktu izveidotajā kontrolsarakstā iekļautajām vielām vai savienojumiem. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 41. punktā vai cituviet nodrošināt, ka ūdensapgādes sistēmas riska novērtēšana tiek attiecināta arī uz minētajā kontrolsarakstā iekļautajām vielām vai savienojumiem, pārņemot minētā kontrolsaraksta prasības noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
 Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot noteikumu projekta 43. punktā ietvertā regulējuma atbilstību direktīvas Nr. 2020/2184 7. panta 2. punktam. Norādām, ka minētā direktīva paredz pielāgot riska izvērtēšanā balstītās pieejas īstenošanu vienīgi gadījumos, kad pastāv īpašas grūtības tādu ģeogrāfisku apstākļu dēļ kā, piemēram, attālums līdz ūdens piegādes zonai vai ierobežotas iespējas tai piekļūt, kas šobrīd neizriet no noteikumu projektā ietvertā regulējuma. Ja atbilstošu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 43. punktu izteikt atbilstoši juridiskā tehnikas prasībām, norādot attiecīgās tiesības subjektu.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 44. punktā paredzēt izņēmumu attiecībā uz šo noteikumu 2. pielikuma  1. punktā minētajiem pamata rādītājiem, kas šobrīd norādīts minētajā pielikumā. Kā arī lūdzam noteikumu projekta pielikumos nedublēt noteikumu projekta pamattekstā ietverto regulējumu. Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību aktu pielikumos ietver tehniskos normatīvus, tabulas, veidlapu paraugus, kartes, zīmējumus u.tml. Pielikumos neietver pastāvīgas tiesību normas un normas, kas neizriet no tiesību akta pamatteksta.
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. panta trešo daļu direktīvas tām dalībvalstīm, kurām tās adresētas, uzliek saistības attiecībā uz sasniedzamo rezultātu, bet ļauj šo valstu varasiestādēm noteikt to īstenošanas formas un metodes. Attiecīgi lūdzam noteikumu projekta 45., 100. punktā un 5. pielikumā neatsaukties uz direktīvu normām, bet tā vietā pārņemt attiecīgo normu saturu noteikumu projektā (vai atsaucoties uz nacionāliem normatīvajiem aktiem vai to jomu, ar kurām šīs direktīvas ir pārņemtas), tādējādi sasniedzot attiecīgo direktīvu mērķi.
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 46.1. apakšpunktā atbilstoši direktīvas Nr. 2020/2184 10. panta 1. punkta "a" apakšpunktam skaidrot, ka vispārīgā analīze neietver atsevišķu īpašību analīzi. Alternatīvi lūdzam atbilstošu skaidrojumu ietvert noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 47. punkta otrajā teikumā norādīt uz 46.2. apakšpunktā minēto monitoringu attiecībā uz attiecībā uz Legionella baktērijām un svinu, ņemot vērā, ka nav saskatāms pamats šāda attiecīgā izņēmuma vispārināāšanai uz 46.2. apakšpunktā minēto monitoringu kopumā. Papildus lūdzam tiesiskās noteiktības nolūkā noteikumu projekta 47. punkta otrajā teikumā vai noteikumu projekta anotācijā norādīt, kādā veidā varētu tikt konstatēts risks cilvēku veselībai.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 48. punktā skaidrot, kā tiek konstatēts risks cilvēku veselībai, t.i., vai to konstatē ēkas iekšējā ūdensvada riska novērtēšanas vispārīgās analīzes rezultātā. Kā arī lūdzam minētajā punktā un citās noteikumu projekta vienībās skaidrot, kas ir saprotams ar kvalitātes standartiem, ievērojot direktīvas Nr. 2020/2184 10. panta 2. punktā u.c. noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 49.1. apakšpunktā skaidrot, kā konkrēti izpaužas apmācību veicināšanas pienākums, tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 50. punkta nav skaidri saprotams, vai inspekcijas un Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra speciālists īsteno monitoringa programmu, vai kontrolē to izpildi. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt minēto punktu, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam no noteikumu projekta 56.1. apakšpunkta citā noteikumu projekta vienībā izdalīt pienākumu sniegt visu attiecīgo informāciju par metodēm un to līdzvērtību, paredzot arī attiecīgā pienākuma subjektu, tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka direktīvas Nr. 2020/2184 14. panta 2. punkta otrā daļa paredz, ja radusies neatbilstība I pielikuma D daļā noteiktajām parametru vērtībām, korektīvie pasākumi ietver 10. panta 3. punktā noteiktos pasākumus. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā paredzēt, ja radusies neatbilstība noteikumu projekta 1. pielikuma 4. punktā ietvertajiem rādītājiem, korektīvie pasākumi ietver noteikumu projekta 49. punktā ietvertos pasākumus.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 2. panta trešajai daļai administratīvos pārkāpumus, par tiem piemērojamos sodus un amatpersonu kompetenci administratīvo pārkāpumu procesā iestādē, ievērojot šajā likumā paredzētos administratīvās atbildības pamatnoteikumus, nosaka attiecīgo nozari regulējošajos likumos vai pašvaldību saistošajos noteikumos. Attiecīgi lūdzam noteikumu projekta 60.4. apakšpunktā svītrot vārdus "kā arī piemērot administratīvo sodu", neskaidrojot amatpersonu kompetenci administratīvās atbildības jomā. Kā arī lūdzam noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā informācijā par direktīvas Nr. 2020/2184 23. prasību pārņemšanu norādīt likumu, kurā paredzēta administratīvā atbildība par konkrētu noteikumu projektā ietverto pienākumu pārkāpumiem.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 66.1. un 66.2. apakšpunktā norādīt konkrētu termiņu informācijas nosūtīšanai, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgo normu izteiksmi. Tāpat līdzīgi lūdzam pārskatīt noteikumu projektu, nodrošinot, ka arī cituviet līdzīgos gadījumos (piemēram, sk. noteikumu projekta 72. punktu) tiek paredzēti termiņi noteiktu darbību veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 68. punkts nosaka radioaktīvo vielu kontroles biežumu dzeramajam ūdenim, ko īslaicīgi piegādā cisternās, līdz ar to nav skaidrs, par kādu gadījumu šo noteikumu 66.2. apakšpunktā ir runa. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 66.2. apakšpunktu, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 67. punktā svītrot norādi uz "sīkāku" izvērtēšanu, kura nav juridiski korekta, nepieciešamības gadījumā skaidrojot, kāds izvērtējums vairs nav jāveic.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 69. punktu izteikt atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, norādot, kam ir tiesības neīstenot monitoringu.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 73. punktā norādīt uz iespējami īsu laiku, ievērojot direktīvas Nr. 2020/2184 15. panta 1. punkta otrajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 73. punktu, nedublējot tajā Pārtikas aprites uzraudzības likuma 19. panta sestajā daļā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 82. punktu, paredzot izņēmumu attiecībā uz noteikumu projekta 74.3. apakšpunktā ietverto regulējumu, kad īpašo normu piemērošanu nevar pagarināt, kā arī svītrojot vārdus "kopumā īpašo normu darbības periodam summāri nepārsniedzot sešus gadus", ievērojot direktīvas Nr. 2020/2184 15. panta 1. punkta trešajā daļā ietvertās prasības.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 87.1. apakšpunktā norādīt, kas ir saprotams ar ūdens piegādātāja identifikāciju, tādējādi nodrošinot vienveidīgu un precīzu attiecīgās normas piemērošanu praksē.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 87.3.3. apakšpunktā norādīt arī uz citu rādītāju (ne vien 1. pielikuma 1. un 2. punktā noteikto) pārsniegšanu, ņemot vērā, ka direktīvas Nr. 2020/2184 IV pielikuma 4. punktā vispārīgi norādīts uz 5. pantā noteikto parametru vērtību pārsniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 87.3.6.2. apakšpunktā precīzāk noteikt, kā īpašumtiesību statuss ir norādāms. Vēršam uzmanību, ka ūdens piegādei ir līguma (tiesiska darījuma) priekšmets, kam nav īpašumtiesību statusa, līdz ar ko minētajā apakšpunktā ietvertā prasība ir neskaidra. Skaidrojam, lai gan attiecīgā prasība izriet no direktīvas Nr. 2020/2184 regulējuma, saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. panta trešo daļu direktīvas tām dalībvalstīm, kurām tās adresētas, uzliek saistības attiecībā uz sasniedzamo rezultātu, bet ļauj šo valstu varasiestādēm noteikt to īstenošanas formas un metodes. Arī no Eiropas Savienības Tiesas prakses izriet, ka, lai ieviestu Eiropas Savienības tiesības nacionālajā tiesību sistēmā, nav obligāti, lai to saturs skaidri un detalizēti formālā un tekstuālā ziņā tiktu pārņemts normatīvajos vai administratīvajos aktos. Pietiek, ja tiek ievērots vispārīgais juridiskais konteksts, lai pietiekami skaidri un precīzi varētu piemērot Eiropas Savienības tiesības (Eiropas Savienības Tiesas spriedums lietā C-428/04 Commission v Austria, 99. §.).
 
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 88. punktā paredzēt atskaites punktu 10 gadu termiņa aprēķināšanai, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgās normas izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 89. punktu papildināt ar norādi par piemērotu padomu sniegšanu nekavējoties atbilstoši direktīvas Nr. 2020/2184 3. panta 4. punktam noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 95. punktā ietvertais regulējums ir neskaidrs, jo nav skaidri saprotama atsauces uz Valsts informācijas sistēmu likumu nepieciešamība un mērķis, ņemot vērā, ka minētais likums nekonkretizē valsts funkcijas, kuras ir nepieciešamas. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un atbilstoši precizēt minēto punktu, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 96. un 97. punktu nepieciešams izvērtēt un precizēt. Norādām, ka:
pirmkārt, minētajos punktos ietvertas atsauces uz vairākām noteikumu projekta vienībām, kas satur gan ūdens piegādātāja, gan inspekcijas kompetenci, kas ir savstarpēji sasaistīta (piemēram, auditmonitoringa programmas izstrāde un saskaņošana), līdz ar to nav skaidri saprotams, kādu pienākumu sadalījumu 96. un 97. punkts paredz;
otrkārt, noteikumu projekta 96. un 97. punktu nepieciešams saskaņot, jo nav skaidri saprotams, kuram  tiesību subjektam ir paredzēti pienākumi auditmonitoringa  programmas izstrādei, pārskatīšanai un auditmonitoringa īstenošanai konkrētā datumā - 2024. gada 1. janvārī.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 100. punktā ietverto noslēguma jautājumu, ņemot vērā, ka 2023. gada 12. janvāris ir pagājis.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 101. punktā nedublēt noteikumu projekta 87.3.6.1. apakšpunktā ietverto regulējumu, atbilstoši precizējot noteikumu projekta 101. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu (piemēram, precizējot 1. pielikumu), nodrošinot, ka noteikumu projekta 105-107. punktā netiek dublēts noteikumu projekta 1. pielikumā ietvertais regulējums.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un skaidrot, vai noteikumu projektā ietvertās prasības attiecināmas uz ēkas iekšējā ūdensvada īpašniekiem, valdītājiem vai pārvaldniekiem, noteikumu projekta anotācijā sniedzot atbilstošu pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka noteikumu projekta 108. punktā ietvertais regulējums paredzēts, lai ieviestu pārejas laiku direktīvas Nr. 2020/2184 prasību nodrošināšanai, jo līdz šim nebija šāds monitoringa veids. No direktīvas Nr. 2020/2184 9. panta 3.c apakšpunkta izriet, ka operatīvais monitorings ir riska pārvaldības pasākums, kas jāveic, pamatojoties uz riska novērtēšanas rezultātiem. Ņemot vērā, ka direktīvas Nr. 2020/2184 7.pantā ietvertie termiņi risku identificēšanai un novērtēšanai ir 2027.-2029.gada 12. janvāris, tad, nepārkāpjot 7.panta 7.punktu, noteikts šis pārejas noteikums. Saistībā ar minēto vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta anotācijā ietvertā skaidrojuma nav viennozīmīgi skaidrs, kura direktīvas Nr. 2020/2184 norma pieļauj noteikumu projekta 108. punktā paredzētā pārejas laika noteikšanu, kā arī tas, kā atbilstoši noteikumu projekta 108. punktam tiek nodrošināts tas, ka operatīvais monitorings tiks veikts, pamatojoties uz riska novērtēšanas rezultātiem. Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu. Ja šādu skaidrojumu nav iespējams sniegt, lūdzam svītrot noteikumu projekta 108. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav skaidri saprotama noteikumu projekta 1. pielikuma 4. punktā ietvertā atsauce uz šo noteikumu 51. punktu. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projektu vai sniegt atbilstošu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz svinu lūdzam papildināt noteikumu projekta 1. pielikuma 2. punktu ar regulējumu, ar kuru pārņemta direktīvas Nr. 2021/2184 I pielikuma B daļā ietvertā piezīme, kas paredz, ka, piemērojot 11. panta 2. punkta pirmās daļas "b" apakšpunktu, piemēro parametra vērtību 5 μg/l krānā. Papildus atbilstoši minētajai direktīvai lūdzam minētajā noteikumu projekta pielikumā papildināt pie rādītāja "Trihalometāni kopā" ar piezīmi, ka tā ir šādu noteiktu savienojumu summārā koncentrācija: hloroforms, bromoforms, dibromhlormetāns un bromdihlormetāns.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka direktīvā Nr. 2020/2184 ietvertā norāde, ka jācenšas panākt zemāku rādītāju vērtību attiecināma uz dalībvalstīm, nevis ūdens piegādātājiem. Ņemot vērā, ka minētajai norādei un līdzīgām norādēm noteikumu projektā nav juridiskas slodzes, lūdzam precizēt noteikumu projektu (tai skaitā 1. pielikumu), nepieciešamības gadījumā paredzot konkrētus pasākumus zemākas rādītāju vērtības panākšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un atbilstoši direktīvas Nr. 2020/2184 II pielikuma B daļai noteikumu projekta 2. pielikuma 1.2.1. apakšpunktā paredzēt izņēmumu attiecībā uz noteikumu projekta 1. pielikuma 4. punktā ietvertajiem rādījiem vai skaidrot noteikumu projekta anotācijā, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka direktīvas Nr. 2020/2184 II pielikuma D daļas 2. punkta "a" apakšpunktā ietverta dalībvalstu rīcības brīvība. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 2. pielikuma 3.2.1. apakšpunktu, kas paredz parauga ņēmēja tiesības izmantot noteikta fiksēta netecēšanas laika metodes, skaidrojot to, kā izmantota minētā rīcības brīvība noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 2. pielikumā  un nepieciešamības gadījumā cituviet noteikumu projektā simbolu un vārdus "un/vai" aizstāt ar saikli "un" vai saikli "vai", jo no attiecīgās normas nav skaidrs, vai ar simbolu un vārdiem "un/vai" tiek saprasts saiklis "un" vai saiklis "vai". Pamatojoties uz juridiskās tehnikas prasībām, tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tā lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par saviem pienākumiem un tiesībām.
 
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 2. pielikuma 3. punkts un 3. pielikums neatbilst normatīvo aktu izstrādes juridiskās tehnikas prasībām par pielikumiem, jo minētajā pielikumā ietvertais regulējums izteikts vienkārša teksta veidā ar punktiem un apakšpunktiem tai skaitā par noteiktiem pasākumiem, metodēm un dokumenta izmantošanu. Ievērojot minēto, lūdzam minētajās pielikuma vienībās ietverto regulējumu iekļaut noteikumu projekta pamattekstā atbilstoši konkrētā regulējuma vietai.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 3. pielikuma 2. punktu, paredzot, ka ūdens piegādātājam samazina rādītāja monitoringa biežumu vai svītro kādu rādītāju no monitorējamo rādītāju saraksta vienīgi gadījumos, ja inspekcijai ir pārliecinājusies, ka, to darot, netiks apdraudēta dzeramā ūdens kvalitāte, ievērojot direktīvas Nr. 2020/2184 9. panta 4. punkta "a" apakšpunktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta nav skaidri saprotams, kā paredzēts pārņemt direktīvas Nr. 2020/2184 8. panta 5.punkta "a" un "b" apakšpunkta prasības. Proti, minētā direktīvas norma paredz, ka dalībvalstis nodrošina, ka ūdens piegādātājiem un kompetentajām iestādēm ir piekļuve 2. un 3. punktā minētajai informācijai. It īpaši attiecīgajiem ūdens piegādātājiem ir nodrošināma piekļuve monitoringa rezultātiem, kas iegūti saskaņā ar 2. punkta pirmās daļas "c" apakšpunktu. Tomēr no noteikumu projekta neizriet, kā attiecīga piekļuve informācijai tiek nodrošināta. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un sniegt pamatotu skaidrojumu par minēto noteikumu projekta anotācijā, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka direktīvas Nr. 2013/51/EURATOM II pielikuma 4. piezīme paredz, ka intermitējošas īstermiņa piegādes gadījumā kontroles biežumu ūdenim, ko izplata ar cisternām, nosaka attiecīgā dalībvalsts. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projektu ar atbilstošu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā neatsaukties uz kvalitātes pārvaldības metodiku un tehniskajām pamatnostādnēm, ko Eiropas Komisija paredzējusi izstrādāt līdz 2024. gada 12. janvārim, ievērojot noteikumu Nr. 108 121. punktā noteikto. Nepieciešamības gadījumā lūdzam minētās metodikas un pamatnostādņu saturu pārņemt noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
79.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu, lūdzam pilnveidot noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu. Norādām, ka:
pirmkārt, šobrīd 1. tabulā sniegta acīmredzami nekorekta informācija par tai skaitā direktīvas Nr. 2020/2184 2. panta 2. punkta, 2. panta 3. punkta , 2. panta 4. punkta, 5.1. un 5.2. apakšpunkta pārņemšanu (noteikumu projekta 9.2. apakšpunktā nav divu teikumu), 6. panta 3. punkta, 9. panta 6. punkta u.c., direktīvas Nr. 2013/51/EURATOM 7. panta 1. un 2. punkta u.c. pārņemšanu noteikumu projektā;
otrkārt, nepieciešams izvērst skaidrojumu par direktīvas Nr. 2020/2184 4. panta 1. punkta, 10. panta 2. punkta otrās daļas, 13. panta 2. punkta, II pielikuma A daļas, direktīvas Nr. 2013/51/EURATOM 6. panta pārņemšanu noteikumu projektā. Lūdzam nodrošināt, ka katram direktīvas pantam vai panta daļai un apakšpunktam korespondē nacionāla normatīvā akta pants, panta daļa vai punkts, tādējādi nodrošinot, ka kāda no direktīvas prasībām nejaušības pēc nepaliek nepārņemta vai veids, kādā to plāno pārņemt, nav neatbilstošs;
treškārt, nepieciešams detalizēt skaidrojumu par nacionālajiem normatīvajiem aktiem, ar kuriem pārņemtas tai skaitā 2. panta 10. un 11. punkta, 4. panta 3. punkta, 11. panta 7. punkta, 16. panta u.c. prasības, norādot arī konkrētas attiecīgo normatīvo aktu vienības;
ceturtkārt, nav sniegts skaidrojums par direktīvas Nr. 2020/2184 8. panta 6. punkta, 18. panta 1. punkta otrās daļas, direktīvas Nr. 2013/51/EURATOM 2. panta 2., 3. un 4. punkta, 5. panta 3. punkta pārņemšanu noteikumu projektā;
piektkārt, nav gūstama pārliecība par direktīvas Nr. 2020/2184 13. panta 5. punkta pārņemšanu noteikumu projekta 17. punktā, ņemot vērā, ka minētā noteikumu projekta vienība neparedz veikt papildus vielu un mikroorganismu monitoringu, tāpat nav gūstama pārliecība par direktīvas Nr. 2013/51/EURATOM 4. panta pārņemšanu noteikumu projekta 73. punktā, 6. panta 1. punkta pārņemšanu noteikumu projekta 52.2. apakšpunktā u.tml.;
visbeidzot, tai skaitā direktīvas Nr. 2020/2184 3. panta 3. punkts, 7. panta 2. punkts, 8. panta 5. punkta otrā daļa, 10. panta 1. punkta otrā daļa, 11. panta 9. punkts, 13. panta 8.punkta sestā daļa, 18. panta 5. punkts, II pielikuma B daļa, IV pielikuma 1. punkts, direktīvas Nr. 2013/51/EURATOM I pielikuma "a" piezīme, II pielikuma tabula, III pielikuma 1. punkts un vairākas citas minēto direktīvu vienības paredz rīcības brīvību, tādēļ nepieciešams atbilstoši aizpildīt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, norādot konkrētās direktīvas normas, kas paredz rīcības brīvību, kādā veidā minētā rīcības brīvība ir izmantota noteikumu projektā, un to, kādēļ ir vai nav izmantota direktīvā Nr. 2020/2184 un direktīvā Nr. 2013/51/EURATOM paredzētā rīcības brīvība. Savukārt citos gadījumos, kad 1. tabulā norādīts uz rīcības brīvības izmantošanu, nepieciešams sniegt pamatojumu, kādēļ rīcības brīvība ir izmantota.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 3.1. apakšpunktā svītrot vārdus "ir ūdens piegādes pakalpojumu sniedzējs", jo attiecīgā termina skaidrojumā jau ir norādīts uz ūdens piegādes pakalpojuma sniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 28.2. apakšpunktu, kas paredz, ka auditmonitoringu veic atbilstoši ar inspekcijas apstiprinātu monitoringa programmu, izvairoties no norādes, ka monitoringu veic ar programmu.
Piedāvātā redakcija
-
82.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins "uzņēmums" apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 84. punktu, termina "uzņēmums" vietā izmantojot terminu "komersants" vai "saimnieciskās darbības veicējs".
 
Piedāvātā redakcija
-
83.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 1. pielikumā konsekventi lietot terminoloģiju un atsaukties uz rādītājiem, nevis parametriem.
Piedāvātā redakcija
-
84.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 2. punktā pēc vārdiem "(paraugu ņemšanas nolūks A)" svītrot vārdu "naktī", tādējādi novēršot tehnisku kļūdu.
Piedāvātā redakcija
-
85.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 4. pielikuma 3.3.8. apakšpunktā pirms vārdiem "Ra-228 radionuklīdu īpašajiem mērījumiem, līdz nepieciešama atkārtota pārbaude" svītrot pieturzīmi punktu, tādējādi novēršot tehnisku kļūdu.
Piedāvātā redakcija
-
86.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 5. pielikuma 1. tabulā papildināt rādītājā "Cianīdi" piezīmi ar norādi uz 3. piezīmi.
Piedāvātā redakcija
-