Projekta ID
22-TA-3705Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
13.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Minētā norma paredz apstrādāt datus par bērnu, kas atbilst noteiktām pazīmēm, ziņas par tā vecākiem un par personas aizbildņiem vai audžuģimeni.
Pirmkārt, saskaņā ar šo noteikumu 3.1.apakšpunktu pasākuma mērķa grupa ir bērni, kas nav sasnieguši 18 gadu vecumu, ar smagu slimību vai funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti, kuri saslimšanas brīdī nonāk valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” stacionārā vai regulārā ambulatorā uzraudzībā un kuriem ir nepieciešams psihosociāls atbalsts. Līdz ar to secināms, ka minētā norma paredz apstrādāt fizisku personu datus ne tikai par šo noteikumu 3.1.apakšpunktā norādīto mērķgrupu, bet arī citām personām.
Otrkārt, norma nosaka konkrētu apstrādājamo datu apjomu (fizisku personu identificējoši dati) tikai attiecībā uz šo noteikumu 3.1.apakšpunktā norādīto mērķgrupu, savukārt attiecībā uz citām personām apstrādājamo datu apjoms nav vispār noteikts.
Ņemot vērā minēto, kā arī lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk - Regula) 5.panta 1.punktā noteiktā noteiktā nolūka ierobežojuma un datu minimizēšanas principa ievērošanu, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 23.1.7.1.apakšpunkta redakciju.
Pirmkārt, saskaņā ar šo noteikumu 3.1.apakšpunktu pasākuma mērķa grupa ir bērni, kas nav sasnieguši 18 gadu vecumu, ar smagu slimību vai funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti, kuri saslimšanas brīdī nonāk valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” stacionārā vai regulārā ambulatorā uzraudzībā un kuriem ir nepieciešams psihosociāls atbalsts. Līdz ar to secināms, ka minētā norma paredz apstrādāt fizisku personu datus ne tikai par šo noteikumu 3.1.apakšpunktā norādīto mērķgrupu, bet arī citām personām.
Otrkārt, norma nosaka konkrētu apstrādājamo datu apjomu (fizisku personu identificējoši dati) tikai attiecībā uz šo noteikumu 3.1.apakšpunktā norādīto mērķgrupu, savukārt attiecībā uz citām personām apstrādājamo datu apjoms nav vispār noteikts.
Ņemot vērā minēto, kā arī lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk - Regula) 5.panta 1.punktā noteiktā noteiktā nolūka ierobežojuma un datu minimizēšanas principa ievērošanu, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 23.1.7.1.apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no 23.1.7.2. apakšpunkta redakcijas nav saprotams, kāpēc par personām, ar ko bērns dzīvo nedalītā mājsaimniecībā, tiek prasīts norādīt lielāku datu apjomu, nekā šo noteikumu 23.1.7.2.apakšpunktā attiecībā uz likumiskajiem pārstāvjiem un audžuģimeni.Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt minēto normu atbilstoši datu minimizēšanas principam, kā arī, ja šāda prasība ir pamatota, lūdzam skaidrot šo jautājumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no minētās normas redakcijas, kā arī anotācijā ietvertā skaidrojuma nav saprotams, kā darbosies minētais elektronisko datu apmaiņas rīks, vai tas darbosies tikai kā sistēmu savietotājs, vai arī tajā tiks uzkrāti dati un attiecībā uz šo datu apmaiņas rīku ir attiecināmas Regulas prasības. Lūdzam skaidrot šo jautājumu anotācijā. Savukārt gadījumā, ja rīkā plānots veikt personas datu apstrādi, piemēram, šos personas datus uzkrājot, nepieciešams papildināt noteikumu projektu ar regulējumu par personas datu apstrādi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Minētā norma nosaka prasību finansējuma saņēmējam uzkrāt datus, tai skaitā, personas datus, vienlaikus noteikumu projektā nav noteikts datu glabāšanas termiņš.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Regulas 5.pantā noteikto glabāšanas ierobežojuma principu, personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā; personas datus var glabāt ilgāk, ciktāl personas datus apstrādās tikai arhivēšanas nolūkos sabiedrības interesēs, zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos, vai statistikas nolūkos saskaņā ar 89. panta 1. punktu, ar noteikumu, ka tiek īstenoti atbilstoši tehniski un organizatoriski pasākumi, kas šajā regulā paredzēti, lai aizsargātu datu subjekta tiesības un brīvības.
Ņemot vērā minēto, lūdzam noteikumu projektā noteikt personas datu glabāšanas termiņu vai arī skaidrot šo jautājumu anotācijā, ja personas datu glabāšanas termiņš ir noteikts citā normatīvā aktā.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Regulas 5.pantā noteikto glabāšanas ierobežojuma principu, personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā; personas datus var glabāt ilgāk, ciktāl personas datus apstrādās tikai arhivēšanas nolūkos sabiedrības interesēs, zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos, vai statistikas nolūkos saskaņā ar 89. panta 1. punktu, ar noteikumu, ka tiek īstenoti atbilstoši tehniski un organizatoriski pasākumi, kas šajā regulā paredzēti, lai aizsargātu datu subjekta tiesības un brīvības.
Ņemot vērā minēto, lūdzam noteikumu projektā noteikt personas datu glabāšanas termiņu vai arī skaidrot šo jautājumu anotācijā, ja personas datu glabāšanas termiņš ir noteikts citā normatīvā aktā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Regula ir tieši piemērojama, līdz ar to noteikumu projektā nav nepieciešams noteikt prasību, ka īstenojot projektu finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem ir nepieciešams personas datu apstrādi veikt saskaņā ar Regulu. Līdz ar to šis noteikums var būt svītrots no noteikumu teksta.
Piedāvātā redakcija
-
