Projekta ID
22-TA-3727Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt sociāli atstumto kopienu, mājsaimniecību ar zemiem ienākumiem un nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, tostarp cilvēku ar īpašām vajadzībām sociāli ekonomisko integrāciju, īstenojot integrētas darbības, tostarp nodrošinot mājokli un sociālos pakalpojumus” nosaukumu, atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam apstiprinātajam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu un/vai anotāciju ar informāciju par 4.3.1.2. pasākuma ieguldījumu sinerģiju, papildinātību ar ES un citiem atbalsta instrumentiem, piemēram, Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcijām, norādot, kā tiks nodrošināta demarkācija un dubultfinansējuma riska novēršana gadījumos, kad no dažādiem finanšu avotiem tiks atbalstītas vienas un tās pašas vai līdzīgas atbalstāmās darbības, piemēram ar 3.1.2.3.i. "Ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojuma noturība un nepārtrauktība: jaunu ģimeniskai videi pietuvinātu aprūpes institūciju attīstība".
Vienlaikus Programmas 4.3.1. SAM aprakstā ir minēta sinerģija ar 4.3.5. SAM, ka pēc ERAF ieguldījumu veikšanas plānoti secīgi ESF+ ieguldījumi izveidoto sociālo pakalpojumu sniedzēju speciālistu apmācībai sabiedrībā balstītu un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu sniegšanai, sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanai jaunizveidotajā infrastruktūrā un sniegto pakalpojumu kvalitātes novērtēšanai.
Vienlaikus Programmas 4.3.1. SAM aprakstā ir minēta sinerģija ar 4.3.5. SAM, ka pēc ERAF ieguldījumu veikšanas plānoti secīgi ESF+ ieguldījumi izveidoto sociālo pakalpojumu sniedzēju speciālistu apmācībai sabiedrībā balstītu un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu sniegšanai, sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanai jaunizveidotajā infrastruktūrā un sniegto pakalpojumu kvalitātes novērtēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, ka rādītājs "izvēlētas un saskaņotas vietas jaunu vai modernizētu sociālās aprūpes iestāžu izveidei" ir "iznākuma rādītājs", nevis "nacionālais rādītājs", ņemot vērā, ka tas ir Programmā apstiprināts.
Vienlaikus lūdzam šim rādītājam norādīt arī līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzamo vērtību, atbilstoši Programmā apstiprinātam - 10.
Vienlaikus lūdzam šim rādītājam norādīt arī līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzamo vērtību, atbilstoši Programmā apstiprinātam - 10.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām piemērot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem.
Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Vienlaikus lūdzam dzēst vārdus: "tai skaitā veselības apdrošināšanas izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas", tā kā izmaksu tvērums ir noteikts VI vadlīnijās Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā".
Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Vienlaikus lūdzam dzēst vārdus: "tai skaitā veselības apdrošināšanas izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas", tā kā izmaksu tvērums ir noteikts VI vadlīnijās Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstu un pamatotu skaidrojumu par noteikumu projekta 16.2.2. punktā un 18.2. apakšpunktā noteikto žūrijas komisijas darbību un atlīdzības, un godalgu izmaksu, kas tiek noteiktas kā tiešās attiecināmās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.1.apakšpunktu, lūdzam vārdus "vai esošo darba vietu atjaunošanai" aizstāt ar vārdiem "vai gadījumā, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts";
2) Vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
2) Vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
18.5. darba vietas aprīkojuma iegādei vai nomai, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanai un remontam, finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumā, ja esošo darba vietas aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam projektā;
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka projekta kopējās izmaksas ir virs 5 milj. EUR, lūdzam MK noteikumu 21.punktā skaidri papildināt ar nosacījumu "ja vien tas nav atgūstams saskaņā ar valsts tiesību aktiem nodokļu jomā" (kā piedāvātajā redakcijā).
Piedāvātā redakcija
21. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) Nr. 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, (turpmāk – regula Nr. 2021/1060) 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja vien tas nav atgūstams saskaņā ar valsts tiesību aktiem nodokļu jomā.
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 22.punktu, nosakot kārtību, kādā jāizlieto piešķirtais avansa apmērs un viena avansa maksājuma procentuālo apmēru. Papildus lūdzam sniegt anotācijā izvērstu skaidrojumu par nepieciešamību noteikt avansa un starpposma maksājumu kopsummu 100 procentu apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildinātu noteikumu projekta 30.4. apakšpunktu, minētos pienākumus un darbības attiecinot arī uz sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 30.14.apakšpunktā svītrot tekstu aiz vārdiem “pēc noslēguma maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam”, jo nav jādublē normas, kas noteiktas spēkā esošajos normatīvajos aktos par valsts budžeta plānošanu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka aktivitātes ietvaros tiek paredzēti ieguldījumi infrastruktūrā, kā arī anotācijā skaidroto, ka pasākuma ietvaros īstenotajām darbībām nav saimnieciska rakstura, lūdzam nodrošināt, ka visā aktivitātes ietvaros radītās infrastruktūras ekspluatācijas laikā tiek nodrošināts, ka infrastruktūra netiek izmantota saimnieciskās darbības veikšanai un par to ir nodrošināta atbilstoša uzraudzība. Vēršam uzmanību, ka līdzīgus nosacījumus Labklājības ministrija jau ir ietvērusi Ministru kabineta 2022. gada 8. februāra noteikumos Nr. 102 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt pakalpojumu infrastruktūru bērnu aprūpei ģimeniskā vidē un personu ar invaliditāti neatkarīgai dzīvei un integrācijai sabiedrībā" 9.3.1.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras attīstība Rīgas valstspilsētā" īstenošanas noteikumi"".
Vienlaikus lūdzam MK noteikumu projektā noteikt, ka gadījumā, ja pasākuma ietvaros izveidojamā sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūra projekta īstenošanas laikā vai projekta dzīves cikla laikā kļūst par infrastruktūru, kas saistīta ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs atmaksā sadarbības iestādei nelikumīgi saņemto atbalstu saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. Ar atbilstošu skaidrojumu par projektu uzraudzību lūdzam papildināt arī anotāciju.
Vienlaikus lūdzam MK noteikumu projektā noteikt, ka gadījumā, ja pasākuma ietvaros izveidojamā sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūra projekta īstenošanas laikā vai projekta dzīves cikla laikā kļūst par infrastruktūru, kas saistīta ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs atmaksā sadarbības iestādei nelikumīgi saņemto atbalstu saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. Ar atbilstošu skaidrojumu par projektu uzraudzību lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļas "Risinājuma apraksts" pēdējo rindkopu ar pilnu informāciju par dalījumu pa intervences kategorijām (Intervences laukums, Finansējuma veids, Teritoriālie sasniegšanas mehānismi, ESF+ sekundārās tēmas un Dzimumu līdztiesība), norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu, atbilstoši Programmā un tā papildinājumā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar novērtējumu par plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/rādītājus, papildus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajiem rādītājiem. Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 30.14.apakšpunktā paredzēto par projekta rezultātu ilgtspējas nodrošināšanu, lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļu ar informāciju par izdevumu pozīcijām, kādām ir nepieciešams valsts budžeta finansējums projekta rezultātu ilgtspējas nodrošināšanai, tai skaitā sniedzot detalizētus aprēķinus un pamatojot, kāpēc rezultātu uzturēšana ir nodrošināma no valsts budžeta līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 1.4. apakšpunktu izteikt sekojošā redakcijā: "prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk - projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem;".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija protokollēmuma Nr.36 85. § 3.punktā, noteikto, aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam veikt izmaksu un ieguvumu analīzi.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Anotācijā norādīts, ka ir paredzēts veikt pārbūvi vai atjaunošanu (modernizējot jau esošu infrastruktūru).
Lūdzam precizēt atbalstāmās darbības, nodrošinot savstarpēji saskaņotu informāciju.
Lūdzam precizēt atbalstāmās darbības, nodrošinot savstarpēji saskaņotu informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot Eiropas Savienības fondu normatīvos aktus un noteikto vienoto praksi, lūdzam lietot jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 16.2.1.punktu un 30.6.apakšpunktu.
Lūdzam attiecīgo informāciju par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu (komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu ievērošanu), norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
Lūdzam attiecīgo informāciju par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu (komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu ievērošanu), norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu ka žūrijas komisijas dalībnieki, pirms pieteikuma izvērtēšanas, izvērtēja un parakstīja apliecinājumu, ka nav saistīti ar labuma guvēju likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” izpratnē un Regulas (ES) Nr. 2018/1046 61.panta izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izmantot pilnos metodiku nosaukumus:
1) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
2) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
1) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
2) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijā ir noteikts: "Teritorijas labiekārtošanas darbi papildus minimālajām prasībām ir vērtējami pēc nepieciešamības un ekonomiskā samērīguma projekta budžeta ietvaros", aicinām izvērtēt un teritorijas labiekārtošanas darbiem noteikt procentuālo ierobežojumu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projekta 18.6. apakšpunkta iekavas ar vārdiem "maksa par degvielu".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot kā tiek izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, t.i., vai tas tiek izvēlēts uz iepirkumu līguma pamata.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt materiāltehniskā nodrošinājuma uzskaitījumu, piemēram, norādot vai atbalstāma santehnika uzstādīšana, virtuves sadzīves tehnika u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju piemērot zaļo publisko iepirkumu, lai veicinātu Eiropas Zaļā kursa un klimata pārmaiņu mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, ka, lai nodrošinātu, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, tiks izstrādāta kārtība, kādā pārliecinās par minēto risku neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 30.6. apakšpunktu, aizstājot vārdus un skaitļus "un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" ar vārdiem un skaitļiem "un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 1.4.vadlīniju "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 15.punktu, MK noteikumos iekļauj prasības FS horizontālo principu (turpmāk – HP) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, “Klimatdrošināšana” , “Energoefektivitāte pirmajā vietā” un “Nenodarīt būtisku kaitējumu” piemērošanai. Tiešas ietekmes uz HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” gadījumā MK noteikumos iekļauj vismaz divus rādītājus, kur rādītājiem nenosaka sasniedzamās vērtības, bet pienākumu uzkrāt un ziņot aktuālās vērtības. Šobrīd MK noteikumu projektā ir paredzēts uzkrāt datus tikai par vienu HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītāju, lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar otru HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem:
a) “Klimatdrošināšana”;
b) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”.
a) “Klimatdrošināšana”;
b) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka ieguldījumi plānoti saskaņā ar Jauno Eiropas Bauhaus iniciatīvu, ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz ieguldījumus jaunā būvniecībā.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par konkrētiem attiecīgās prioritātes un fonda specifisko atbalsta mērķi, kuru ietvaros tiks noteikts elastības finansējums saskaņā ar Finanšu ministrijas 1.4.vadlīnijām "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. punkta "Problēmas apraksts" otrajā rindkopā skaitļus un vārdus "2014.-2020.gada ES fondu" aizstāt ar vārdiem un skaitļiem "ES struktūrfondu un Kohēzijas fondu 2014.-2020.gada plānošanas periodā, kā arī anotācijas turpmākajā tekstā, kur attiecināms. Vienlaicīgi lūdzam arī aizstāt skaitļus un vārdus "2021. – 2027. gada plānošanas perioda ES fondu" ar skaitļiem un vārdiem "ES fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda" anotācijas 1.3. punkta "Risinājuma apraksts" pirmajā rindkopā kā arī turpmākajā anotācijas tekstā, kur attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem pieprasījumu apropriācijas izmaiņām sniedz ministrijas, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” sniegto informāciju, vārdu “sadarbības iestāde” vietā lietojot vārdus “Finanšu ministrija”.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” sniegto informāciju (izņemot pēdējo rindkopu) pārcelt uz minētās sadaļas 6.punktu “Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins”.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 3., 5. un 7.ailes 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīt ministriju, kuras budžeta ietvaros tiks plānots noteikumu projektā 4.3.1.2.pasākumam paredzētais finansējums, vienlaikus norādot attiecīgo apakšprogrammu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 5.1. punktā "ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums" aizstāt vārdus un skaitļus "Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula Nr. 2021/1060" ar vārdiem un skaitļiem '"Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai" (turpmāk- Regula 2021/106)" , kā arī anotācijas 5.4. 1. tabulā "Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem", kā arī aizstāt vārdus un skaitļu "Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 2018/1046" ar vārdiem un skaitļiem "Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012"
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai anotācijas 7.1. punkts "Projekta izpildē iesaistītās institūcijas" ir papildināms ar "Labklājības ministrija" un "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra", ja attiecināms, lūdzam veikt atbilstoši papildinājumu.
Piedāvātā redakcija
-