Atzinums

Projekta ID
22-TA-3704
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekts "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība" (22-TA-3815) neparedz lēmumu par intervences saistību turpināšanu vai neturpināšanu pieņemšanas kārtību, līdz ar to lūdzam precizēt noteikumu projekta 11. punktu, kas paredz atsauci uz normatīvajiem aktiem par tiešo maksājumu piešķiršanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 26. punktā nepārrakstīt Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulai (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 tekstu, svītrojot minētajā punktā vārdus "neatmaksājot saņemto atbalstu".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka regulas 2021/2115 70. panta 7. punkta otrajā daļā norādīts uz nākamajā periodā piemērojamo tiesisko regulējumu. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 27. punktu, kas paredz pielāgot nākamā plānošanas perioda stratēģiskā plānošanas dokumenta prasībām, kuras indivīdiem nav juridiski saistošas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 46. punktā izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt norādi uz ganāmpulku (saimniecību). Norādām, ka vairākos gadījumos noteikumu projektā norādīts vienīgi uz ganāmpunktu, līdz ar to nav gūstama pārliecība par to, kādā nozīmē attiecīgie termini (ganāmpulks, saimniecība) noteikumu projektā tiek lietoti. Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, normatīvajā aktā nelieto sinonīmus un vienu lietu konsekventi sauc vienā un tajā pašā vārdā. Tāpat atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, termins ir jālieto vienā nozīmē, un tas nav aizstājams ar sinonīmiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 51. punkta un tā anotācijas neizriet pamatojums prasību izpildes fotodokumentācijas attiecināšanai uz noteiktām darbībām. Tai skaitā norādām, ka no noteikumu projekta 51. punktā ietvertās atsauces uz šo noteikumu 49.1.1., 49.1.3., 49.3.1. un 49.4. apakšpunktu izriet, ka attiecīgās prasības netiek vienlīdzīgi attiecinātas uz konkrētām darbībām, piemēram, 45.2. apakšpunktā paredzēto darbību gadījumā nodrošināma šo noteikumu 49.1. apakšpunktā minēto prasību fotodokumentācija, bet citu darbību gadījumos paredzēta vienīgi 49.1.1. un 49.1.3. apakšpunktā ietverto prasību fotodokumentācija. Kā arī norādām, ka nav skaidrs pamatojums saskaņošanas ietvaros vairākos gadījumos prasību fotodokumentāciju noteikumu projektā vairs neparedzēt, piemēram, 49.1.4., 49.1.5. un 49.2.2. u.c. apakšpunkta gadījumos. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu vai sniegt skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 102. punktā norādīt, kādas darbības veic Lauku atbalsta dienests, tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 104. punkta otrajā teikumā norādīt konkrētu termiņu informēšanai, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgās normas izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 104. punkta otro teikumu, ņemot vērā, ka informēšana pārkāpumu gadījumos jau izriet no citiem normatīvajiem tiesību aktiem, kas (proti, citu pārkāpumu izskatīšanas kārtība) neattiecas arī uz šo noteikumu regulēšanas priekšmetu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot vai precizēt noteikumu projekta 111. punktu, jo tas, kura institūcija administrē saskaņā ar likumu "Par kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijā", izriet no minētā likuma. Norādām, ja attiecīgās noteikumu projekta normas mērķis ir paredzēt Dabas aizsardzības pārvaldei, Valsts meža dienestam, Valsts zemes dienestam un Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas turētājam pienākumu sniegt konkrētus datus, lūdzam noteikumu projektā paredzēt atbilstošu regulējumu, nodrošinot, ka ir nepārprotami skaidrs, kādi dati ir jāsniedz (sasaistot ar konkrētām noteikumu projekta prasībām).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 3. punktā ir vairākkārt norādīts izņēmums, kad prasību nav izpildījis atbalsta pretendents, kurš atbilstoši Valsts izglītības informācijas sistēmas reģistra datiem ir zinātniskā institūcija, paredzot, ka šādā gadījumā kārtējā gadā atbalstu neatsaka. Saistībā ar minēto lūdzam precizēt noteikumu projekta 3. punktu, attiecīgu izņēmumu noteikumu projektā atbilstoši tiesiskās vienlīdzības principam neparedzot, vai lūdzam sniegt izvērstu pamatojumu attiecīgā nosacījuma atbilstībai tiesiskās vienlīdzības principa prasībām (iepretim citiem atbalsta pretendentiem, uz kuriem šāds izņēmums nav paredzēts) noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta 11. punktā skaidrot, par kādiem apstākļiem informējams Lauku atbalsta dienests.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta 11. punktu, norādot, ka saskaņā ar regulas 2021/2116 59. panta 5. punkta trešajai daļai indivīdam ir atbilstošas tiesības saņemt atbalstu.
Piedāvātā redakcija
"11. Ja atbalsta saņēmējs regulas 2021/2116 3. pantā minētās nepārvaramas varas vai ārkārtas apstākļu dēļ daļēji vai pilnībā nav izpildījis kādu no atbalsta saņemšanas nosacījumiem, tostarp saistības, ko tas uzņēmies, atbalsta saņēmējam saskaņā ar regulas 2021/2116 59. panta 5. punkta trešo daļu ir tiesības saņemt atbalstu. Lai to saņemtu, atbalsta pretendents par apstākļiem informē Lauku atbalsta dienestu atbilstoši normatīvajiem aktiem par tiešo maksājumu piešķiršanu. Lauku atbalsta dienests, izvērtējot saņemto informāciju, pieņem lēmumu par intervences saistību turpināšanu vai neturpināšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par tiešo maksājumu piešķiršanu."
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā izvairīties no sarunvalodā lietotiem vārdiem un norādi uz vetārstu aizstāt ar norādi uz veterinārārstu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projektu (piemēram, 89.4.1. apakšpunktu u.c. vienības), novēršot tehniskas (pārrakstīšanās) kļūdas.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izziņas 23. punktā ietverto skaidrojumu iekļaut noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-