Atzinums

Projekta ID
23-TA-894
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
25.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma 13. panta otrajai daļai platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā iekļauj Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas veiktajā platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma ģeogrāfiskajā apsekošanā iegūtos datus un elektronisko sakaru komersantu sniegto informāciju par elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras attīstības plāniem, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas rīcībā esošos interneta piekļuves pakalpojumu kvalitātes mērījumu rezultātus, kā arī Satiksmes ministrijas sagatavoto informāciju par teritorijām, kurās tiek plānots valsts atbalsts, un valsts atbalsta ietvaros izbūvēto elektronisko sakaru infrastruktūru. Valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” atkārtoti vērš uzmanību, ka, ievērojot Elektronisko sakaru likuma 13. panta otro daļu, platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā nav iekļaujami valsts akciju sabiedrības “Elektroniskie sakari” dati vai informācija un lūdz svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 3. punktā vārdus “valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari”” un Ministru kabineta noteikumu projekta 21. punktu.
Atbilstošo Ministru kabineta noteikumu projekta 9. punktam Ministru kabineta noteikumu projekta 8. punktā minētā informācija, tostarp informācija par mobilā elektronisko sakaru tīkla bāzes staciju atrašanās vietu, pieslēguma tehnoloģiju, izmantoto radiofrekvenču spektra diapazonu un antenu azimuti, nepieciešama Satiksmes ministrijai un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai, lai analizētu:
1. informāciju par publisko fiksēto un publisko mobilo platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma, kā arī universālā pakalpojuma ģeogrāfisko pieejamību un to parametriem;
2. valsts atbalsta pasākumu izstrādes nepieciešamību elektroniskie sakaru tīklu infrastruktūras izvēršanai un platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma pieejamības veicināšanai;
3. gatavotu platjoslas elektronisko sakaru attīstības politikas un normatīvo aktu izstrādei nepieciešamos analītiskos materiālus un statistiku.
Vienlaikus Satiksmes ministrija Ministru kabineta noteikumu projekta izziņas 13. punktā skaidro: “informācija par infrastruktūras pieejamību ir būtisks aspekts valsts atbalsta plānošanā, lai novērstu dublētas infrastruktūras izbūves riskus. Lai risinātu šo jautājumu, noteikumu projektā paredzēts, ka esošās infrastruktūras atrašanās vietas apzināšanai tiek izmantoti Valsts zemes dienesta uzturētie Augstas detalizācijas topogrāfiskās informācijas centrālās datubāzes dati par elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras ģeogrāfisko izvietojumu.”
Ņemot vērā minēto, aicinām izvērtēt datu ieguves no dažādiem avotiem lietderību un nepieciešamību, ņemot vērā šādas pieejas iespējamo ietekmi uz informācijas precizitāti (iespējamība avotu sniegtās informācijas nesakritībai), papildu izmaksas, kā arī aicinām apsvērt iespēju visus nepieciešamos datus iegūt vienlaicīgi no to pirmavota - elektronisko sakaru komersantiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” neuzkrāj datus par mobilā elektronisko sakaru tīkla bāzes stacijām, bet gan atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 133 “Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju noteikumi” 2. punktam radiofrekvenču spektra datubāzē atbilstoši izsniegtajām radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujām reģistrē datus par radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujām, radiofrekvences piešķīrumu un radioiekārtas darbības nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Informējam, ka valsts akciju sabiedrībai “Elektroniskie sakari” tās funkciju izpildei nav nepieciešami Platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas dati. Ņemot vērā minēto, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta 5.1. apakšpunktā svītrot vārdus “valsts akciju sabiedrībai “Elektroniskie sakari””.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Starp valsts akciju sabiedrību “Elektroniskie sakari” un Satiksmes ministriju norit pārrunas par sadarbību, noslēdzot deleģēšanas līgumu par platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas uzturēšanu laika posmam līdz trīs gadiem. Ņemot vērā minēto, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projektā lietot vispārīgu apzīmējumu, piemēram: “platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas uzturētājs” un Ministru kabineta noteikumu projekta 10., 12. un 17.punktā svītrot vārdus “valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” (attiecīgajā locījumā)”.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu projekta 12. punkta otrajā teikumā plānots noteikt: “Valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" saskaņo darbiniekus, kuriem ir tiesības piekļūt sistēmai.” Lai izvērtētu plānotās tiesību normas ietekmi uz valsts akciju sabiedrības “Elektroniskie sakari” darbību, lūdzam sniegt plānotās tiesību normas mērķa, lietderības un izpildes kārtības skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Starp valsts akciju sabiedrību “Elektroniskie sakari” un Satiksmes ministriju norit pārrunas par sadarbību, noslēdzot deleģēšanas līgumu par platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas uzturēšanu laika posmam līdz trīs gadiem. Ņemot vērā minēto, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projektā lietot vispārīgu apzīmējumu, piemēram: “platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas uzturētājs” un Ministru kabineta noteikumu projekta 10., 12. un 17.punktā svītrot vārdus “valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” (attiecīgajā locījumā)”.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu projekta 17. punktā plānots noteikt: “Elektronisko sakaru komersants, kas mazumtirdzniecībā sniedz interneta piekļuves pakalpojumu mobilā elektronisko sakaru tīklā, vienojoties par datu formātu ar valsts akciju sabiedrību "Elektroniskie sakari", sniedz sistēmā informāciju par platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma mobilā elektronisko sakaru tīklā pieejamību atbilstoši Regulatora informācijas iesniegšanas noteikumos elektronisko sakaru nozarē noteiktajam termiņam, apjomam un kārtībai.” Lai izvērtētu plānotās tiesību normas ietekmi uz valsts akciju sabiedrības “Elektroniskie sakari” darbību, lūdzam sniegt plānotās tiesību normas mērķa, lietderības un izpildes kārtības skaidrojumu, jo īpaši par nepieciešamību slēgt vienošanās par datu formātu ar elektronisko sakaru komersantu, kas mazumtirdzniecībā sniedz interneta piekļuves pakalpojumu mobilā elektronisko sakaru tīklā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Starp valsts akciju sabiedrību “Elektroniskie sakari” un Satiksmes ministriju norit pārrunas par sadarbību, noslēdzot deleģēšanas līgumu par platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas uzturēšanu laika posmam līdz trīs gadiem. Ņemot vērā minēto, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projektā lietot vispārīgu apzīmējumu, piemēram: “platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas uzturētājs” un Ministru kabineta noteikumu projekta 10., 12. un 17.punktā svītrot vārdus “valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” (attiecīgajā locījumā)”.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma 13. panta otrajai daļai platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā iekļauj Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas veiktajā platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma ģeogrāfiskajā apsekošanā iegūtos datus un elektronisko sakaru komersantu sniegto informāciju par elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras attīstības plāniem, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas rīcībā esošos interneta piekļuves pakalpojumu kvalitātes mērījumu rezultātus, kā arī Satiksmes ministrijas sagatavoto informāciju par teritorijām, kurās tiek plānots valsts atbalsts, un valsts atbalsta ietvaros izbūvēto elektronisko sakaru infrastruktūru. Valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” atkārtoti vērš uzmanību, ka, ievērojot Elektronisko sakaru likuma 13. panta otro daļu, platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā nav iekļaujami valsts akciju sabiedrības “Elektroniskie sakari” dati vai informācija un lūdz svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 3. punktā vārdus “valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari”” un Ministru kabineta noteikumu projekta 21. punktu.
Atbilstošo Ministru kabineta noteikumu projekta 9. punktam Ministru kabineta noteikumu projekta 8. punktā minētā informācija, tostarp informācija par mobilā elektronisko sakaru tīkla bāzes staciju atrašanās vietu, pieslēguma tehnoloģiju, izmantoto radiofrekvenču spektra diapazonu un antenu azimuti, nepieciešama Satiksmes ministrijai un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai, lai analizētu:
1. informāciju par publisko fiksēto un publisko mobilo platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma, kā arī universālā pakalpojuma ģeogrāfisko pieejamību un to parametriem;
2. valsts atbalsta pasākumu izstrādes nepieciešamību elektroniskie sakaru tīklu infrastruktūras izvēršanai un platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma pieejamības veicināšanai;
3. gatavotu platjoslas elektronisko sakaru attīstības politikas un normatīvo aktu izstrādei nepieciešamos analītiskos materiālus un statistiku.
Vienlaikus Satiksmes ministrija Ministru kabineta noteikumu projekta izziņas 13. punktā skaidro: “informācija par infrastruktūras pieejamību ir būtisks aspekts valsts atbalsta plānošanā, lai novērstu dublētas infrastruktūras izbūves riskus. Lai risinātu šo jautājumu, noteikumu projektā paredzēts, ka esošās infrastruktūras atrašanās vietas apzināšanai tiek izmantoti Valsts zemes dienesta uzturētie Augstas detalizācijas topogrāfiskās informācijas centrālās datubāzes dati par elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras ģeogrāfisko izvietojumu.”
Ņemot vērā minēto, aicinām izvērtēt datu ieguves no dažādiem avotiem lietderību un nepieciešamību, ņemot vērā šādas pieejas iespējamo ietekmi uz informācijas precizitāti (iespējamība avotu sniegtās informācijas nesakritībai), papildu izmaksas, kā arī aicinām apsvērt iespēju visus nepieciešamos datus iegūt vienlaicīgi no to pirmavota - elektronisko sakaru komersantiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” neuzkrāj datus par mobilā elektronisko sakaru tīkla bāzes stacijām, bet gan atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 133 “Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju noteikumi” 2. punktam radiofrekvenču spektra datubāzē atbilstoši izsniegtajām radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujām reģistrē datus par radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļaujām, radiofrekvences piešķīrumu un radioiekārtas darbības nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Informācijas atklātības likuma 10.panta (21) noteic, ka vispārpieejamai informācijai, ko ievieto internetā, iestāde pēc savas iniciatīvas, ja tas ir lietderīgi, nodrošina piekļuvi atvērto datu veidā kopā ar informācijas metadatiem.
Ņemot vērā minēto aicinām izvērtēt un informāciju par konkrētā adresē pieejamiem elektronisko sakaru pakalpojumiem publicēt kā atvērtos datus Latvijas Atvērto Datu portālā data.gov.lv.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespējamību arī šo noteikumu 6.punktā minētos datus, publicēt kā atvērtos datus Latvijas Atvērto Datu portālā data.gov.lv.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
VARAM uztur VAS “Elektroniskie sakari” iesniegtos iebildumus, vienlaikus aicinot Satiksmes ministriju rast risinājumu diskusijās ar VAS “Elektroniskie sakari”, lai neplānotu Sistēmā dublēt identiska satura datus, efektīvi izmantotu operatoru iesniegtos datus un izvairītos no datu nesakritības.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 133 “Radiofrekvences piešķīruma lietošanas atļauju noteikumi” 2.punktam Valsts akciju sabiedrība "Elektroniskie sakari" datus par radioatļaujām, radiofrekvences piešķīrumu un radioiekārtas darbības nosacījumus reģistrē radiofrekvenču spektra datubāzē atbilstoši izsniegtajai radioatļaujai.
Tāpat aicinām izsvērt pārlieku atklātības un datu pieejamības vajadzības.
 
Piedāvātā redakcija
-