Atzinums

Projekta ID
23-TA-2102
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt skaidrojumu par komercdarbības atbalsta neesamību finansējuma saņēmēja līmenī, jo tas nav korekts. Pirmkārt, finansējuma saņēmējs atbalsta pasākuma ietvaros ir Veselības ministrija, kas īsteno valsts funkcijas - nesaimniecisko darbību, nevis pakalpojumu sniedzēji, otrkārt, preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī komercdarbības atbalsts visticamāk ir izslēgts, jo neizpildās ekonomiskās priekšrocības kritērijs, jo preču vai pakalpojumu sniedzējs tiks izvēlēts atklātas, pārredzamas, nediskriminējošas konkursa procedūras ietvaros atbilstoši noteikumu projektā noteiktajam. Turklāt ietekme uz tirdzniecību ir vienmēr, kad tiek sniegts pakalpojums liberalizētā tirgū. Selektivitātes kritērijs arī izpildās, jo publiskais finansējums tiek piešķirts konkrētiem uzņēmumiem.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotācijā sniegto skaidrojumu par komercdarbības atbalsta neesamību gala saņēmēju līmenī, skaidrojot, vai ar finansējuma piešķiršanu pasākuma ietvaros attiecīgais uzņēmums, kurā nodarbināta apmācāmā ārstniecības persona, netiks atbrīvota no kārtējiem izdevumiem, kas saistīti ar nodarbinātās ārstniecības personas kārtējās kvalifikācijas celšanu, ko attiecīgajam uzņēmumam būtu jāuzņemas.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams novērst pretrunu starp noteikumu projekta 15.punktā paredzēto, ka projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un tās ir radušās ne agrāk par 2024. gada 1. janvāri, un anotācijas 3.sadaļā norādīto, ka 2023.gadā plānots apgūt 87 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Atkārtoti lūdzam precizēt anotācijas 8.1.13. apakšsadaļu, ņemot vērā, ka noteikumu projekts neparedz sadarbības partneru iesaisti.

Atkārtoti lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13. apakšsadaļu ar informāciju, kā finansējuma saņēmējs plāno pārliecināties par projektā iesaistīto personu atbilstību mērķa grupai, nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbilstošu regulējumu, ievērojot Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 64 6. § 3. punkts) minēto.

Papildus aicinām anotācijas 8.1.13. apakšsadaļā norādīt pilno Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz publisko iepirkumu veikšanu, lūdzam papildināt noteikumu projekta 17. punktu aiz skaitļa un vārda "61. pantā" ar vārdiem "un publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izziņā sniegto informāciju par plašāku vienkāršoto izmaksu nepiemērošanu (specifika, plaša izmaksu amplitūda utt.). Vienlaikus lūdzam anotācijā papildināt, ka projekta īstenošanas laikā Veselības ministrija atkārtoti izvērtēs iespēju piemērot vienkāršoto izmaksu iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai pasākuma ietvaros ir paredzētas izmaksas, kas saistītas ar dalību pieredzes apmaiņas pasākumos un nav iekļautas jau minētajās vienas vienības izmaksu standartlikmes piemērošanas metodikās, un kuras būtu attiecināmas atbilstoši kārtībai, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi (MK noteikumi Nr.969). Ja nepieciešams, tad attiecīgi precizēt MK noteikumu 21.3.apakšpunkta redakciju un anotācijā iekļauto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai 22.punktā noteiktais procentuālais ierobežojums (3%)  būtu jāattiecina uz projektā iekļautajām kopējām attiecināmajām izmaksām, nevis MK noteikumu 11.punktā noteikto pasākumam plānoto kopējo finansējumu. Ņemot vērā izziņas 3.punktā sniegto skaidrojumu "Elastības finansējuma ietvaros tiek plānotas visas izmaksas, ne tikai rezidentu atbalsta pasākuma izmaksas [..]" , vēršam uzmanību, ka pašreizējā MK noteikumu 22.punkta redakcija nepieļauj, ka 2026.gadā, palielinot pasākumam pieejamo finansējumu līdz MK noteikumu 11.punktā plānotajam kopējam finansējumam,  projektā paredzēt papildu izmaksas apmācībām sociālā jomā strādājošiem speciālistiem. Ja nepieciešams, tad atbilstoši precizēt MK noteikumu 22.punkta redakciju un anotācijā iekļauto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 24.punktu, norādot Eiropas Sociālā fonda Plus un valsts budžeta finansējumu veselos skaitļos, vienlaikus vārdus “valsts budžeta finansējums” aizstājot ar vārdiem “valsts budžeta līdzfinansējums”.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā veikto papildinājumu anotācijā, ka "Rezidentiem noteiktās īpaši atbalstāmās specialitātes, atbalstāmās darbības un attiecināmo izmaksu sadalījums tiks noteikts Cilvēkresursu apmācību plānā.", un to, ka Cilvēkresursu apmācību plāns nav ārējais normatīvais akts, lūdzam papildināt MK noteikumu 24.punktu ar vārdiem ”atbilstoši šo noteikumu 33.punktā minētajā Cilvēkresursu apmācību plānā noteiktajām atbalstāmajām darbībām un attiecināmajām izmaksām”.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām Ministru kabineta noteikumu tekstā piemērus neiekļauj. Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, precizēt noteikumu projekta 31.1. apakšpunktu, ietverot atsauces uz konkrētiem noteikumu projekta 19. punkta apakšpunktiem, kuros minētas apmācības.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 32. punkts paredz rezidentu atlasi, lūdzam papildināt noteikumu projektu arī ar atbalsta piešķiršanas strīdu risināšanas kārtība starp finansējuma saņēmēju un rezidentu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt, vai MK noteikumu projekta 39.1. apakšpunkts būtu papildināms ar atbalstu saņēmušajiem rezidentiem.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas punktā “Risinājuma apraksts” 6.lpp. ceturtajā rindkopā norādīto Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu 10 7825 224.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas punktā “Risinājuma apraksts” 5.lpp. pirmajā rindkopā sniegto informāciju, jo, saskaitot norādīto Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu ar valsts budžeta līdzfinansējumu, veidojas 16 767 822 euro, nevis kā norādīts 17 400 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izmaksu un ieguvumu analīzes aprēķinus pievienot pielikumā anotācijai, bet anotācijas sadaļā "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" norādīt galvenos pieņēmumus, rezultātus un secinājumus.
Lai ES fondu atbalsta pasākumu ietvaros veikto izmaksu un ieguvumu analīžu veiktie aprēķinu rezultāti būtu savstarpēji salīdzināmi un pārbaudāmi, kā arī, lai nodrošinātu aprēķinu atbilstību Eiropas Komisijas vadlīnijās par izmaksu un ieguvumu analīzi noteiktajiem principiem, lūdzam izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanai izmantot CFLA sagatavoto izmaksu un ieguvumu analīzes aprēķinu universālo modeli.  Modelis izveidots, lai automatizētu un atvieglotu darbu izmaksu un ieguvumu analīzes veicējam. Nepieciešamības gadījumā CFLA var nodrošināt operatīvas un individuālas izmaksu un ieguvumu analīzes ekspertu konsultācijas sākot no modeļa aizpildīšanas jautājumiem un beidzot ar rezultātu interpretēšanu un secinājumu noformulēšanu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam svītrot teikumu "Plānotie ieguldījumi veicinās Bauhaus mērķu sasniegšanu", ņemot vērā, ka pasākumā nav paredzēti ieguldījumi infrastruktūrā.
Piedāvātā redakcija
-