Projekta ID
24-TA-593Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā apstiprināto pasākuma ERAF finansējuma apjomu, kā arī Satiksmes ministrijas ierosinājumu sadalīt pasākuma īstenošanu divās kārtās, lūdzam par vienu euro palielināt privāto finansējumu, lai tiktu saglabāta ERAF finansējuma intensitāte, kura nevar pārsniegt 85%. Proti, privātais finansējums – ne mazāks par 1 305 001 euro. Vienlaikus lūdzam precizēt arī kopējo pasākuma finansējumu - 8 700 001 euro.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā FM komentāru par privātā finansējuma palielināšanu MK noteikumu projekta 11.punktā, lūdzam palielināt par 1 euro arī 12.punktā iekļauto privāto finansējumu, proti, 1 099 169 euro.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka anotācijā ir ietvertai informācija, ka projekta iesniedzējs var piesaistīt sadarbības partneri, kurš arī ir elektronisko sakaru komersants, kā arī var izpildīt minēto prasību par tīkla nodrošināšanu 300 adresēs kopā ar partneri. Attiecīgi, lūdzam papildināt MKN noteikumu projektu ar šādu punkta normu un/vai tās papildinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 31. punktā norādīto, ka izmaksas attiecināmas arī uz sadarbības partneri un noteikumu projekta 44. punktā norādīto, ka projekta rezultātā veiktie ieguldījumi ir arī sadarbības partnera (ja attiecināms) īpašums, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 24. punktu, nosakot, ka arī uz sadarbības partneri (ja attiecināms) ir attiecināmi stimulējošās ietekmes nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2024 6. panta 2. punkta un 2. panta 23. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai šī punkta norma ar prasību tikai vienam no partneriem būt reģistrētam kā būvkomersantam nenonāk pretrunā ar 21.punktu un anotācijā skaidroto, ka finansējuma saņēmējs var piesaistīt sadarbības partneri, kas ari ir elektronisko sakaru komersants un kopā tie var izpildīt minēto prasību par tīkla nodrošināšanu 300 adresēs, proti, vai ir iespējama tīkla nodrošināšana bez būvkomersanta statusa.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsts paredzēts saimnieciskās darbības veicējam, MK noteikumu projektā jābūt noteiktam, ka plānotais atbalsts jāvērtē un jāpiešķir saistīto uzņēmumu līmenī, ko nosaka atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikumā 3.panta 3.punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā šis nosacījums par īpašuma, lietojuma vai apbūves tiesību iegūšanu uz nekustamo īpašumu, kurā plānots veikt ieguldījumus, projekta īstenošanas laikā, nodrošina MK noteikumu 37.1. apakšpunkta prasību par projekta rezultātu ilgtspējas nodrošināšanu vismaz piecus gadus pēc projekta pabeigšanas. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt šī punkta normas nosacījumus, lai salāgotu tās ar projekta ilgtspējas prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu sniedzējiem netiek piešķirts komercdarbības atbalsts, lūdzam noteikumu projekta 40. punktu izteikt šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru.
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka komercdarbības regulējuma nosacījumi, kas attiecināmi uz ieguldījumiem fiksēto platjoslas tīklu infrastruktūrā, jāievēro visā pasākuma ietvaros attīstītās infrastruktūras amortizācijas periodā jeb dzīves ciklā. Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka netiek pārsniegtas Komisijas regulas Nr. 651/2014 4. panta y) apakšpunktā noteiktās paziņošanas robežvērtības, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbilstošu normu. Papildus lūdzam arī atbilstoši papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka pasākumā plānoti ieguldījumi gan finansējuma saņēmēja, gan sadarbības partnera īpašumā/infrastruktūrā, lūdzam precizēt noteikumu projekta normas par komercdarbības atbalsta piemērošanu, attiecinot komercdarbības atbalsta nosacījumus arī uz sadarbības partneri (piemēram, noteikumu projekta 45.4., 45.5. apakšpunkts).
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektu papildināt ar normu, kas nosaka termiņu, līdz kuram var pieņemt lēmumu par atbalsta piešķiršanu, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punktā un 59. pantā noteikto darbības termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektu papildināt ar uz pasākumu attiecināmiem uzraudzības un dokumentu glabāšanas nosacījumiem, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. panta gan attiecībā uz atbalsta sniedzēju, gan atbalsta saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka Komisijas Regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta nosacījumi ir jāvērtē/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī (Komisijas Regulas Nr. 651/2014 angliskajā versijā nosacījumi, kas ir attiecināmi uz ‘undertaking’, ir jāpārbauda/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī). Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projekta 47. punktu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) tiks vērtēts grupas līmenī, tādējādi nodrošinot, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris tiek vērtēti grupas līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta nosacījumi ir jāvērtē/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī, jo Komisijas regulas Nr. 651/2014 angliskajā versijā nosacījumi, kas ir attiecināmi uz “undertaking”, ir jāpārbauda/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 50. punktu tā, lai nodrošinātu, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) tiek vērtēts grupas līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka 2023. un 2024. gadā ES Padome izteica rekomendācijas saistībā ar digitālā savienojamība atbalstu, lūdzam ietvert atsauci uz konkrēto rekomendāciju un norādīt, kā plānotās darbības pasākuma ietvaros ir vērstas uz rekomendācijas ieviešanu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka 2.4.1.2.i. investīcijas ietvaros projektu iesniegšana notika līdz 2024. gada 30. jūnijam, un projekta rādītāji ir jāsasniedz līdz 2026. gada 30. jūnijam, kas var pārklāties ar 1.4.1.1. pasākumā veicamajām darbībām, kā arī lai novērstu demarkācijas riskus, aicinām papildināt anotāciju, norādot, ka objekti tiks vērtēti adrešu līmenī, ņemot vērā valsts atbalsta nosacījumus un salīdzinot tos ar iesniegtajiem projektiem, neatkarīgi no finansējuma avota, apstiprinot gan projektus, gan maksājuma pieprasījumus.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Noteikumu projekta 15. punkts nosaka kopējo sasniedzamo iznākuma rādītāju: 1565 papildu mājokļi un 521 papildu uzņēmums ar piekļuvi ļoti augstas veiktspējas platjoslas tīklam. No tiem projekta pirmajā kārtā jānodrošina 1120 papildu mājokļi un 375 uzņēmumi. Savukārt anotācijā (risinājuma apraksts) minēts vienots sasniedzamais rādītājs — 2086 galalietotāji. Lai nodrošinātu, ka finansējuma saņēmējiem ir skaidri atlases īstenošanas nosacījumi, aicinām anotācijā norādīt atlases kārtām atbilstošus sasniedzamos rādītājus, paredzot sasniedzamos rezultātus atlases pirmajā kārtā un kopējā rādītāja sasniegšanu projekta otrās kārtas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar novērtējumu par plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus.
Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju īstenojot pasākumu, piemērot sociāli atbildīga publiskā iepirkumu un inovatīvu publiskā iepirkumu.
Iepirkumu uzraudzības biroja sagatavotā informācija par Sociāli atbildīgu publisko iepirkumu pieejama šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/socialais-iepirkums. Vienlaikus aicinām izmantot Vadlīnijas sociāli atbildīga publiskā iepirkuma īstenošanai; pieejamas: https://www.iub.gov.lv/lv/media/658/download; Ārvalstu prakses apkopojums; pieejams: https://www.iub.gov.lv/lv/media/877/download
Iepirkumu uzraudzības biroja sagatavotā informācija par Inovatīvo publisko iepirkumu pieejama šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/inovativais-iepirkums?utm_source=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Iepirkumu uzraudzības biroja sagatavotā informācija par Sociāli atbildīgu publisko iepirkumu pieejama šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/socialais-iepirkums. Vienlaikus aicinām izmantot Vadlīnijas sociāli atbildīga publiskā iepirkuma īstenošanai; pieejamas: https://www.iub.gov.lv/lv/media/658/download; Ārvalstu prakses apkopojums; pieejams: https://www.iub.gov.lv/lv/media/877/download
Iepirkumu uzraudzības biroja sagatavotā informācija par Inovatīvo publisko iepirkumu pieejama šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/inovativais-iepirkums?utm_source=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atsaucoties uz KPMG Baltics SIA un Oxford Research Baltics SIA, 2022. gadā veikto izvērtējumu (https://www.esfondi.lv/izvertejumi-1), pasākumam ir iespējams piemērot vienkāršotās izmaksas. Tādējādi lūdzam izvērtēt iespēju, īstenojot 1.4.1.1. pasākumu, piemērot vienkāršoto izmaksu iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 2. punktu, norādot konkrētos Komisijas regulas Nr. 651/2014 pantus un punktus, kuros iekļautas šajā punktā minētās definīcijas.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām SM pasākuma mērķi formulēt ne tik vispārīgu, bet atbilstoši pasākuma ietvaros plānotajam atbalstam, piemēram, nodrošinot mūsdienīgam prasībām atbilstošu, ļoti augstas veiktspējas elektronisko sakaru pieejamību galalietotājiem.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normu viennozīmīgu interpretāciju, lūdzam konkretizēt noteikumu projekta 8. punktā minēto tiesību aktu jomu, ņemot vērā, ka esošā norāde "tiesību aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" ir vispārīga.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 10.1. apakšpunktā, 37.4.2. un 37.4.3. punktā ietverto norādi uz Satiksmes ministriju, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 9. punktā atrunāts saīsinājums "atbildīgā iestāde" un 10. punkta ievaddaļā atrunāts saīsinājums "nozares ministrija".
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vai pareizi saprotam, ka šis termiņš ir attiecināms tikai uz 1.kārtas līguma slēgšanu?
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projekta 14. punkta pēdējo teikumu aiz vārda "apstiprina" ar vārdiem "ne vairāk kā", ņemot vērā, ka pastāv risks, ka projekta iesniegums neatbilst kritērijiem un citām prasībām, lai to apstiprinātu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai finansējuma saņēmējiem būtu skaidri projekta īstenošanas nosacījumi, lūdzam sniegt papildu skaidrojumu par to, vai noteikumu projekta 19.punktā minētais progresa pārskats ir jāparedz kā papildu iesniedzamais dokuments, papildus jau maksājumu pieprasījumā paredzētajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Projektu atlases nolikuma izstrādes procesā var rasties nepieciešamība pēc precizējumiem pievienojamos dokumentos, tostarp pielikumā. Lai nodrošinātu iespēju pielāgot pielikumu atlases nolikuma specifikai un vērtēšanas kritēriju prasībām, kā arī iespēju apvienot visus būtiskākos pielikumus vienā datnē, tādējādi padarot projekta iesnieguma aizpildīšanas un pēctecīgi arī pārbaudes procesu vieglāku un pārskatāmāku, aicinām iekļaut pielikumu kā projekta iesniegumu atlases nolikuma daļu un izslēgt to no MK noteikumu pielikuma.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai finansējuma saņēmējiem būtu skaidri projekta īstenošanas nosacījumi, lūdzam pārskatīt visu noteikumu projekta redakciju un, ja nepieciešams, precizēt to, lai noteikumu projekta punkti saturiski nedublētu citus punktus. Piemēram, noteikumu projekta 24. punkts atkārto 48. punktā norādīto, 37.5 apakšpunkts atkārto 38.punktu, savukārt 46. punkts dublē un apkopo 6., 12., 13. un 14. punktos noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai finansējuma saņēmējiem būtu skaidri projekta īstenošanas nosacījumi un ņemot vērā, ka noteikumu projekta 39. punkts nosaka ierobežojumus, kas attiecas uz avansa maksājuma izmaksas kārtību, nevis uz attiecināmajām izmaksām, lūdzam noteikumu projekta 31. punktā dzēst atsauci uz 39. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Gadījumos, kad atbalsts tiek piešķirts kā komercdarbības atbalsts, projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) sedz no saviem līdzekļiem, kas brīvi no jebkāda komercdarbības atbalsta. Ņemot vērā to, ka no noteikumu projekta nav skaidrs, ko ietver jēdziens “savi līdzekļi”, aicinām izteikt noteikumu projekta 36. punktu, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) sedz no saviem līdzekļiem, kas ir brīvi no jebkāda komercdarbības atbalsta.
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību noteikt komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu nodrošināšanu kā atbalstāmo darbību, tai atbilstoši paredzot arī attiecināmo izmaksu pozīciju projekta ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 39. punktā vārdus "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda" ar vārdiem "Eiropas Savienības fondu", ņemot vērā, ka apzīmējums "Eiropas Savienības struktūrfondi un Kohēzijas fonds" attiecināms uz to 2014.-2020. gada plānošanas perioda īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Anotācijā, kā arī projekta iesniegumu vērtēšanas kritēriju piemērošanas metodikas 3.4. kritērijā, noteikts, ka projekta iesniegums paredz vismaz vienas vispārīgas HP VINPI darbības veikšanu, kas attiecas uz publicitāti, personālu vai publiskajiem iepirkumiem. Lai nodrošinātu informācijas saskaņotību MK noteikumos un pārējā atlases dokumentācijā, ka arī lai projekta nosacījumi ir savstarpēji pamatoti, aicinām papildināt noteikumu projektu ar punktu par nepieciešamību veikt HP VINPI darbības.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normu viennozīmīgu interpretāciju, lūdzam precizēt noteikumu projekta 44. punktu, 45.3. un 45.7. apakšpunktu, aizstājot vārdu "partneris" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "sadarbības partneris" (attiecīgā locījumā).
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 52. punktu, nosakot, kura būs tā iestāde (sadarbības iestāde vai Satiksmes ministrija), kas veiks Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktā noteikto prasību izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai noteikumu projektā nodrošinātu vienotu terminoloģiju, aicinām vārdu "atbalsta saņēmējam" vietā lietot vārdus: "finansējuma saņēmējam".
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt katras intervences kategorijas koda finansējuma apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekts paredz ieguldījumus infrastruktūrā , anotācijā ir janorāda, ka ieguldījumi plānoti saskaņā ar Jauno Eiropas Bauhaus iniciatīvu.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" un atbilstošo apakšsadaļu "Ietekmes apraksts", norādot, ka Satiksmes ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, elektronisko sakaru komersanti pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas un, ja attiecināms, sadarbības partnera funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam svītrot anotācijas 6.1. sadaļas apakšsadaļā "Valsts un pašvaldību institūcijas" norādi uz Finanšu ministriju, ņemot vērā, ka tā nav piedalījusies noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
