Projekta ID
24-TA-521Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
23.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15., 16., un 18. punktu, tiesību akta projektam ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārs novērtējums.
Savukārt saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu un/vai atbilstības izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Ņemot vērā minēto ir vērtējams vai ar tiesību akta projektā veiktajām izmaiņām tiek ietekmēts administratīvais slogs, un, vai izmainās informācijas sniegšanas pienākuma un/vai atbilstību izmaksu apjoms.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu un atbilstības izmaksu esamības vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu un/vai atbilstības izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3., un 2.4. apakšpunktā un valsts vai pašvaldību institūcijām 7. sadaļas 7.2., un 7.3. apakšpunktā.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Savukārt saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu un/vai atbilstības izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Ņemot vērā minēto ir vērtējams vai ar tiesību akta projektā veiktajām izmaiņām tiek ietekmēts administratīvais slogs, un, vai izmainās informācijas sniegšanas pienākuma un/vai atbilstību izmaksu apjoms.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu un atbilstības izmaksu esamības vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu un/vai atbilstības izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3., un 2.4. apakšpunktā un valsts vai pašvaldību institūcijām 7. sadaļas 7.2., un 7.3. apakšpunktā.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15., un 16. punktu, tiesību akta projektam ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums.
Savukārt saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Ņemot vērā minēto, kā arī anotācijas 7.4. apakšpunktā ietverto norādi, ka valsts institūcijām samazinās administratīvais slogs, ir vērtējams vai ar tiesību akta projektā veiktajām izmaiņām tiek ietekmēts administratīvais slogs, un, vai izmainās informācijas sniegšanas pienākuma apjoms.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu izmaksu esamības vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par valsts vai pašvaldību institūcijām 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Savukārt saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Ņemot vērā minēto, kā arī anotācijas 7.4. apakšpunktā ietverto norādi, ka valsts institūcijām samazinās administratīvais slogs, ir vērtējams vai ar tiesību akta projektā veiktajām izmaiņām tiek ietekmēts administratīvais slogs, un, vai izmainās informācijas sniegšanas pienākuma apjoms.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu izmaksu esamības vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par valsts vai pašvaldību institūcijām 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-