Projekta ID
22-TA-3345Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Neatbalstām ar AF nesaistītu investīciju finansēšanu, tāpēc lūdzam svītrot pēdējo teikumu noteikumu 15.punktā. Kā risinājumu izskatīt priekšlikumu, ka LM sadarbībā ar LPS izvērtē nepieciešamību un valsts budžeta likuma izstrādes procesā sagatavo priekšlikumu par pašvaldību aizņemšanās mērķu izmaiņām, paredzot iespējas aizņemties ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu nodrošināšanas projektiem,ievērojot pieejamo aizņemšanās limitu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 49.1.apakšpunktā iekļautais rādītāja sasniegšanas termiņa pagarinājums (no 2023.gada 2.ceturkšņa uz 2024.gada 4.ceturksni) nav saskaņots ar Eiropas Komisiju, šobrīd Finanšu ministrija nevar atbalstīt šī punkta tālāku virzību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Nav sniegti detalizēti aprēķini, kas pamato tik butiskas atšķirības starp tāmēm. Tāpat nav sniegts skaidrojums neierobežotām papildu izmaksām, kas pārsniedz AF un PVN apmēru, un šo ieguldījumu ekonomiskais pamatojums. Līdz ar to saglabājam iepriekš piedāvāto protokollēmuma punkta redakciju, kas paredz papildu izmaksu ierobežojumu noteikšanu.
Piedāvātā redakcija
Finanšu ministrijai likumprojekta par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam izstrādes procesā, izvērtējot valsts budžeta iespējas, izstrādāt priekšlikumu pašvaldību aizņemšanās iespējām 3.1.2.3.i. investīcijas otrās kārtas projekta īstenošanai, tajā skaitā papildu pašvaldības izmaksām līdz 10 procentiem no projekta Atveseļošanas fonda finansējuma.
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Informācija par projekta iesniedzēja nodokļu parādiem tiek pārbaudīta, izmantojot publiski pieejamu Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzi.
Saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktu VID pienākums nodrošināt nodokļu (nodevu) iekasēšanas publiskumu, regulāri publicējot informāciju par atsevišķu nodokļu (nodevu) kopieņēmumiem, un informācijas pieejamību par tiem nodokļu maksātājiem, kuriem Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar šā likuma 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos. Informāciju par minētajiem parādniekiem iekļauj Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē un tās pieejamību nodrošina, ievērojot šā likuma 22.panta pirmās daļas 1.punktā un trešajā daļā minētos nosacījumus.
Līdz ar to, Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē ir informācija Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālo apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.
Ievērojot minēto, ierosinām precizēt projekta 1.pielikuma sadaļas atbilstības kritēriji 2.2.rindu šādā redakcijā:
"2.2.Projekta iesniedzējam Latvijas Republikā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālo apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.
Piedāvātā redakcija
-