Atzinums

Projekta ID
24-TA-2837
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projekta 8.punktu pasākuma kopējo attiecināmo finansējumu veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums un nacionālais līdzfinansējums (valsts un pašvaldību budžets), lūdzam attiecīgi precizēt 10.punkta redakciju, vārdus “valsts budžeta” aizstājot ar vārdu “nacionālais”.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējiem - pašvaldībām - nacionālais līdzfinansējums netiks nodrošināts no valsts budžeta, bet jāsedz no sava budžeta, lūdzam precizēt noteikumu projekta 23.punkta redakciju, aiz vārdiem “līdz 30 procentiem no kopējā projektam apstiprinātā” ievietojot vārdus “Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas."
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 22. punktā minētos starpposma maksājumus sadarbības iestāde veic arī laikposmā, kad finansējuma saņēmējs izmanto saņemtā avansa maksājumu. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde to apstiprina, ņemot vērā nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam ir jāizmanto sešu mēnešu laikā no tā saņemšanas dienas saimnieciskā gada ietvaros, bet šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam – sešu mēnešu laikā no tā saņemšanas dienas. Sadarbības iestāde var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu līdz 30 procentiem no kopējā projektam apstiprinātā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos.
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta anotācijā minēto, ka "Šajā rādītājā ieskata tikai personas ar GRT un bērnus ar FT, kuri 4.3.5.1. pasākuma 4. kārtas projektā saņems SBSP. Personu ar GRT un bērnu ar FT vecākiem, aizbildņiem, audžuģimenēm vai neformālajiem aprūpētājiem sniegto atbalstu projekta ietvaros neieskaita iznākuma rādītājā.", lūdzam izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 29.5.apakšpunktu, paredzot uzkrāt datus tikai par noteikumu projekta 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētajām personām.
Piedāvātā redakcija
uzkrāj, uzskaita un iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 3.1 un 3.2. apakšpunktā minētajām personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, 1. pielikumam un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumam;
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja noteikumu projekta 14.2.apakšpunktā minētais cits sociālo pakalpojumu sniedzējs ir biedrība vai nodibinājums, tad tai ir jāizvērtē, vai iepirkumi ir jāveic, ievērojot Publiskā iepirkumu likuma vai Ministru kabineta noteikumu Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem" regulējumu.
Lūgums atbilstoši precizēt noteikumu projekta 31.2.apakšpunkta redakciju, paredzot finansējuma saņēmējam pienākumu izvērtēt iepirkumiem piemērojamo normatīvo regulējumu.
Vairāk informācija par šo ir atrodama Centrālās finanšu un līgumu aģentūras tīmekļvietnē:
www.cfla.gov.lv/lv/jaunums/noderigi-materials-biedribam-par-iepirkumu-veiksanu

 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
MK noteikumu projekta 10.punktā norādīts, ka Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus, līdz ar to atkārtoti lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā otro rindkopu.

 
Piedāvātā redakcija
-