Atzinums

Projekta ID
23-TA-1490
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
08.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 2. punktu un precizēt noteikumu projekta 1. punktu atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punkta prasībām (sk. tostarp 1.punkta redakcijas citos Labklājības ministrijas sagatavotajos Ministru kabineta noteikumos ANM investīciju ieviešanas jomā, piemēram, Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumi Nr. 512 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" otrās kārtas "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" īstenošanas noteikumi" vai Ministru kabineta 2022. gada 20. septembra noteikumi Nr. 582 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virzienu "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" īstenošanas noteikumi"
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot vai precizēt noteikumu projekta 5. punktu, proti, aicinām precizēt noteikuma par investīcijas īstenošanu "sasaistē" ar Atveseļošanas fonda plāna reformu 3.1.2.r. piemērošanas mehānismu. No piedāvātās noteikumu projekta 5. punkta redakcijas nav noskaidrojams, kādu pienākumu minētā sasaiste uzliek finansējuma saņēmējam vai citām investīcijas īstenošanā iesaistītajām ministrijām. Aicinām noteikumu projekta 5. punktu svītrot kopumā, ņemot vērā, ka investīcijas sinerģija ar reformu 3.1.2.r. raksturota noteikumu projekta anotācijā. Savukārt ārējā normatīvā akta normās šāda veida skaidrojumus nav jāiekļauj.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām noteikumu projektā svītrot normas par pagātnē sasniedzamiem investīcijas rezultātiem. Vēršam uzmanību arī uz to, ka konkrētais rādītājs, kurš bija sasniedzams līdz 2023. gada 31. martam, jau noteikts iepriekš Ministru kabineta apstiprinātājā informatīvajā ziņojumā par  3.1.2.4.i. investīcijas īstenošanu.
Minētais attiecas arī uz noteikumu projekta 6.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta noteikumos neietver atsau­ces uz zemāka juridiskā spēka normatīvo aktu. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 13.4. un 13.5. apakšpunktu atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumuNr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 136. punkta prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktu svītrot noteikumu projekta 22.3.3. apakšpunktu. Vēršam uzmanību, ka finansējuma saņēmējam, kas ir labklājības ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, jau ir saistošas Trauksmes celšanas likumā, tostarp tā 5. pantā, noteiktās prasības.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.– 2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām. Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta noteikumos neietver atsau­ces uz zemāka juridiskā spēka normatīvo aktu (sk. Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 136. punktu). 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu tieši piemērojamu Eiropas Savienības tiesību aktu normu pārrakstīšanu un interpretāciju, lūdzam svītrot noteikumu projekta 22.14. apakšpunkta apakšvienības, kurās daļēji pārrakstīti Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regulas (ES) 2020/85 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza Regulu (ES) 2019/2088, 17. pantā minētie  vides mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām apsvērt Ministru kabineta noteikumu izstrādes nepieciešamību. 
No noteikumu projekta anotācijas izriet, ka Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna  3.1.2.4.i. investīcija jau tiek īstenota - jau 2022. gada 17. oktobrī ir apstiprināts Sociālās integrācijas valsts aģentūras īstenotais projekts investīcijas īstenošanai.  Vienīgais finansējuma saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde, savukārt investīcijas mērķis un projektā ietvertie pasākumi aptver iestādes kompetencē risināmus jautājumus, tostarp infrastruktūras attīstību, vides piekļūstamības pilnveidošanu, materiāli tehniskās bāzes papildināšanu, pakalpojuma sniegšanas aprakstu (standartu) izstrādi, u.tml. Savukārt investīcijas īstenošanai nepieciešamos tiesiskos mehānismus, piemēram, iepirkumus, jau regulē citi iestādei saistoši ārējie normatīvie akti. Līdz ar to piemērotāks instruments investīcijas vadībai ir Ministru kabinetā apstiprināms informatīvais ziņojums un iestādes iekšējie normatīvie akti.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 19. punkta nepieciešamību, ņemot vērā, ka noteikumu projektā jau noteikti konkrēti nekustamā īpašuma objekti, kuros tiek veiktas atbalstāmās darbības. 
Aicinām arī vārdus "reģistrēts Valsts vienotajā Zemesgrāmatā" aizstāt ar vārdiem "nostiprināts zemesgrāmatā". 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta anotāciju, izvairoties no apzīmējuma "nepieciešams pārizdot informatīvo ziņojumu Ministru kabineta noteikumu veidā". Minētais apzīmējums nav juridiski korekts. Tā vietā aicinām norādīt, piemēram, ka investīcijas īstenošanas un uzraudzības nosacījumus nepieciešams regulēt ārējā normatīvā aktā (norādot arī pamatojumu, proti, kādu tiesību aktu nepilnību plānots novērst ar Ministru kabineta noteikumiem).
Piedāvātā redakcija
-