Atzinums

Projekta ID
23-TA-2265
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
19.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 2.punkta otro teikumu vai skaidrot tā nepieciešamību. Tieslietu ministrijas ieskatā teikums ir lieks, jo Valsts informācijas sistēmu likums, Vispārējā datu aizsardzības regula un citi normatīvie akti datu apstrādes un aizsardzības jomā pamatā ir tieši piemērojami.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros neieraksta ziņas par darbības veidu un jomu atbilstoši saimniecisko darbību statistiskajai klasifikācijai Eiropas Kopienā (NACE klasifikācija). Līdz ar to aicinām precizēt projektu, norādot citu šo ziņu avotu iekļaušanai informācijas sistēmā vai arī svītrot norādi uz šīm ziņām kā informācijas sistēmā iekļaujamām ziņām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros neieraksta ziņas par nodarbināto skaitu. Lūdzam svītrot norādi uz šo ziņu saņemšanu no Uzņēmumu reģistra.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projektā nav paredzēts šo ziņu avots. Līdz ar to lūdzam papildināt projektu, nosakot šajā punktā noteikto ziņu avotu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši likuma "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru" 18.18. pantam publisko personu un iestāžu sarakstā par publiskajām personām un iestādēm ieraksta šādas ziņas:
1) nosaukumu;
2) veidu (saskaņā ar šā likuma 18.17 pantā noteikto);
3) reģistrācijas numuru;
4) adresi, oficiālās tīmekļvietnes adresi (ja tāda ir) un elektroniskā pasta adresi (ja tāda ir);
5) datumu, kad pieņemts tiesību akts, ar kuru izveidota publiskā persona vai iestāde, tiesību akta nosaukumu, numuru (ja tāds ir), pieņēmēja nosaukumu un tā reģistrācijas numuru;
6) ziņas par publiskās personas vai iestādes vadītāju [vārds, uzvārds, personas kods, amata nosaukums, iecelšanas (ievēlēšanas) datums un termiņš, ja persona amatā iecelta (ievēlēta) uz noteiktu laiku];
7) ziņas par publiskās personas vai iestādes amatpersonu, kas īsteno tās vispārējo administratīvo vadību (vārds, uzvārds, personas kods, amata nosaukums);
8) ziņas par publiskās personas vai iestādes institucionālo padotību, norādot publisko personu vai iestādi, kurai attiecīgā publiskā persona vai iestāde ir padota, un padotības formu (ja publiskā persona vai iestāde atrodas padotībā);
9) ziņas par Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros ierakstītajām privātpersonām (reģistrācijas numurs, nosaukums), kurām publiskā persona vai iestāde deleģējusi valsts pārvaldes uzdevumu;
10) ziņas par augstskolas filiāli (nosaukums, adrese) un tās vadītāju (vārds, uzvārds, personas kods);
11) ziņas par to, vai pastarpinātās pārvaldes iestāde ir patstāvīgs nodokļu maksātājs;
12) ziņas par reorganizāciju — tiesību aktu, uz kura pamata tā veikta (numurs un datums), reorganizācijas sekas;
13) ziņas par likvidāciju — tiesību aktu, uz kura pamata tā veikta (numurs un datums);
14) ziņas par izslēgšanu no publisko personu un iestāžu saraksta.
Tādējādi  vērtējama norādīto ziņu saņemšana no Uzņēmumu reģistra.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja minētās ziņas paredzēts saņemt no Uzņēmumu reģistra, norādāms, ka publisko personu un iestāžu sarakstā ieraksta ziņas par publiskās personas vai iestādes vadītāju [vārds, uzvārds, personas kods, amata nosaukums, iecelšanas (ievēlēšanas) datums un termiņš, ja persona amatā iecelta (ievēlēta) uz noteiktu laiku] un ziņas par publiskās personas vai iestādes amatpersonu, kas īsteno tās vispārējo administratīvo vadību (vārds, uzvārds, personas kods, amata nosaukums). Citas amatpersonas vai amatpersonu saraksti publisko personu un iestāžu sarakstā netiek ierakstīti. Ņemot vērā minēto, izvērtējama nepieciešamība normu precizēt atbilstoši tās mērķim.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja minētās ziņas paredzēts saņemt no Uzņēmumu reģistra, lūdzam precizēt normu, nosakot kādu tieši "reģistrācijas informāciju" plānots iekļaut informācijas sistēmā. Publisko personu un iestāžu saraksta kontekstā par "reģistrācijas informāciju" varētu uzskatīt reģistrācijas numuru.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikuma projekta 6.4.2. apakšpunktā lūdzam aiz vārda "reģistra" papildināt ar vārdu "adresācijas" atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 29. jūnija noteikumos Nr. 455 "Adresācijas noteikumi" lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
6.4.2. valsts adrešu reģistra adresācijas objekta kods;
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot norādi uz Uzņēmumu reģistru kā projekta 11.6.6. apakšpunktā norādīto ziņu avotu. Atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros neieraksta ziņas par saimnieciskās darbības veidu atbilstoši NACE klasifikācijai, līdz ar to tas nevar sniegt 11.6.6.. apakšpunktā norādītās ziņas.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot norādi uz Uzņēmumu reģistru kā projekta 9.5.7. apakšpunktā norādīto ziņu avotu. Atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros neieraksta ziņas par saimnieciskās darbības veidu atbilstoši NACE klasifikācijai, līdz ar to tas nevar sniegt 9.5.7. apakšpunktā norādītās ziņas.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot norādi uz Uzņēmumu reģistru kā projekta 7.4.2.6. apakšpunktā norādīto ziņu avotu. Atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros neieraksta ziņas par reģistrētajām saimnieciskajām darbībām (vai to veidiem) atbilstoši NACE klasifikācijas datiem, līdz ar to tas nevar sniegt 7.4.2.6. apakšpunktā norādītās ziņas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros neieraksta un uzņēmumu reģistrs neuzkrāj juridiskās personas kontaktinformāciju publiskošanai vai sniegšanai citām iestādēm. Līdz ar to lūdzam svītrot norādi uz Uzņēmumu reģistru kā projekta 7.4.2.3. apakšpunktā minētās informācijas (kontaktinformācijas) avotu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros neieraksta ziņas par nodarbināto skaitu. Lūdzam svītrot norādi uz šo ziņu saņemšanu no Uzņēmumu reģistra.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros neieraksta ziņas par darbības veidu un jomu atbilstoši saimniecisko darbību statistiskajai klasifikācijai Eiropas Kopienā (NACE klasifikācija). Līdz ar to aicinām precizēt projektu, norādot citu šo ziņu avotu iekļaušanai informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros ieraksta juridiskās personas reģistrācijas numuru, līdz ar to, lūdzam sadalīt atsevišķos apakšpunktos projekta 11.6.3.. apakšpunktā noteiktās ziņas, lai varētu korekti norādīt katru ziņu avotu, paredzot no Uzņēmumu reģistra saņemt tikai reģistrācijas numuru.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzņēmumu reģistra reģistros neieraksta ziņas par darba devēja veidu (juridiska vai fiziska persona). Uzņēmumu reģistrs reģistros ieraksta likumā noteiktos tiesību subjektus, tostarp gan juridiskas personas, gan individuālo komersantu, kas ir fiziskā persona, kura kā komersants ierakstīta komercreģistrā.
Ņemot vērā minēto, precizējams ziņu saturs, ko plānots saņemt no Uzņēmumu reģistra atbilstoši šim un 11.6.1. apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros ieraksta juridiskās personas reģistrācijas numuru, līdz ar to, lūdzam sadalīt atsevišķos apakšpunktos projekta 10.5.3. apakšpunktā noteiktās ziņas, lai varētu korekti norādīt katru ziņu avotu, paredzot no Uzņēmumu reģistra saņemt tikai reģistrācijas numuru.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzņēmumu reģistra reģistros neieraksta ziņas par darba devēja veidu (juridiska vai fiziska persona). Uzņēmumu reģistrs reģistros ieraksta likumā noteiktos tiesību subjektus, tostarp gan juridiskas personas, gan individuālo komersantu, kas ir fiziskā persona, kura kā komersants ierakstīta komercreģistrā.
Ņemot vērā minēto, precizējams ziņu saturs, ko plānots saņemt no Uzņēmumu reģistra atbilstoši šim un 10.5.1. apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros ieraksta juridiskās personas reģistrācijas numuru, līdz ar to, lūdzam sadalīt atsevišķos apakšpunktos projekta 9.5.3. apakšpunktā noteiktās ziņas, lai varētu korekti norādīt katru ziņu avotu, paredzot no Uzņēmumu reģistra saņemt tikai reģistrācijas numuru.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekts (20.4. apakšpunkts) paredz, ka Valsts darba inspekcijas integrētās informācijas sistēmas (turpmāk – Informācijas sistēma) darbības nodrošināšanai nepieciešamos datus par Valsts darba inspekcijas (turpmāk – Inspekcija) amatpersonu veiktās pārbaudes vietas adresi un par nelaimes gadījuma darbā notikuma adresi iegūst no Valsts zemes dienesta (turpmāk – Dienests). Anotācijā papildus norādīts, ka no Dienesta tiek iegūti strukturēti dati par Latvijas Republikā esošajām adresēm. Šobrīd atbilstoši 2013. gada 3. jūlijā noslēgtajai starpresoru vienošanās Inspekcija no Dienesta saņem Valsts adrešu reģistra informācijas sistēmas (turpmāk – Adrešu reģistrs) datus XML formātā, izmantojot Dienesta tīmekļa pakalpi. Atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 29. jūnija noteikumu Nr. 455 "Adresācijas noteikumi" 86.punktam šādā veidā Adrešu reģistra datus Dienests var izsniegt starpresoru vienošanās noteiktajā apjomā, veidā un kārtībā ne ilgāk kā līdz 2025. gada 1. janvārim, jo Adrešu reģistra dati bez maksas ir pieejami atvērto datu veidā Latvijas Atvērto datu portālā. Par nepieciešamību Inspekcijai veikt izmaiņas savās informācijas sistēmās, lai turpmāk izmantotu atvērtos datus atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 29. jūnija noteikumu Nr. 455 "Adresācijas noteikumi" 86. punktam un Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa sēdes protokollēmumam (protokols Nr. 17, 32. §, 4. punkts), Dienests informēja Inspekciju 2021. gada decembrī. Tādējādi Inspekcijai tās funkciju un uzdevumu izpildes nodrošināšanai nepieciešamie Adrešu reģistra dati ir jāiegūst no Latvijas Atvērto datu portāla, bet esošās starpresoru vienošanās ietvaros noteiktajā apjomā un veidā Dienests tos varēs sniegt tikai līdz 2025. gada 1. janvārim. Ņemot vērā minēto, nepieciešams veikt atbilstošus precizējumus noteikumu projektā - piemēram, noteikumu projekta 20.4. apakšpunktu izsakot redakcijā, atbilstoši kurai Informācijas sistēmā iekļaujamos datus iegūst no Adrešu reģistra.
Ja Inspekcija Informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai plāno izmantot atvērtos datus, nepieciešams papildināt arī noteikumu projekta 18. punktu ar jaunu veidu, kādā notiek informācijas apmaiņa starp Inspekciju un citām personām – t.i., izmantojot atvērtos datus no centralizētām valsts informācijas sistēmām. Atbilstoši Ministru kabineta 2020. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 445 "Kārtība, kādā iestādes ievieto informāciju internetā" par centralizētām valsts informācijas sistēmām uzskatāmas 28. punktā noteiktais Latvijas Atvērto datu portāls un iepriekš minēto noteikumi 33. punktā noteiktais valsts vienotais ģeotelpiskās informācijas portāls. Savukārt, ja Informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai plāno izmantot tos Adrešu reģistra atvērtos datus, kas pieejami Valsts reģionālās attīstības aģentūras koplietošanas komponentē "Adrešu meklēšanas komponente" (par kuru izmantošanu Inspekcija Dienestam ir lūgusi atļauju ar 2023. gada 22. augusta vēstuli Nr.2023-01-08/147; Dienesta atļauja sniegta ar 2023. gada 31. augusta vēstuli), noteikumu projekta 18. punkts papildināms ar jaunu veidu – t.i., izmantojot valsts informācijas sistēmu savietotāja standartizētu informācijas un tehnoloģiju koplietošanas infrastruktūru (skat. Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumu Nr. 374 "Valsts informācijas sistēmu savietotāja noteikumi" 27. punkts).
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši 2018. gada 2. marta starpresoru vienošanās Inspekcija noteikumu projektā noteiktajiem mērķiem no Dienesta iegūst arī Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datus, taču noteikumu projektā nav paredzēta šo datu izmantošana noteikumu projekta 3. punktā norādītajiem mērķiem. Līdz ar to, ja noteikumu projekta 3. punktā noteiktajiem mērķiem ir nepieciešams apstrādāt un Informācijas sistēmā uzkrāt arī Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datus, lūdzam to norādīt noteikumu projektā. Vēršam uzmanību, ka Inspekcija 2022. gada 19. augusta vēstulē Nr. 2022-01-08/143 ir informējusi Dienestu, ka Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datus vēlēsies saņemt Dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā www.kadastrs.lv.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Informācijas pieejamības pamatprincipus nosaka Informācijas atklātības likums (turpmāk - IAL), kura 2.panta trešā daļa noteic, ka iestādes informācija ir pieejama sabiedrībai visos gadījumos, kad likumā nav noteikts citādi. IAL 4.pants noteic, ka vispārpieejamā informācija ir tāda informācija, kas nav klasificēta kā ierobežotas pieejamības informācija. 
Anotācijā nav pamatots projektā (piem., 21.1. un 21.3.apakšpunktā) minēto datu pieejamības ierobežojums. Tiek paredzēts, ka tiesības saņemt informāciju, un tai skaitā bez maksas, būs tikai šauram tiesību subjektu lokam (nav skaidrs, vai tas izriet no likuma).  No projekta regulējuma vai anotācijas skaidrojuma nav skaidri saprotams, kuri dati ir klasificēti kā ierobežotas pieejamības informācija. Lūdzam izvērtēt minētos aspektus un nodrošināt projekta regulējuma atbilstību informācijas atklātību regulējošiem normatīvajiem aktiem (skatīt kontekstā ar nākamo iebildumu).
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projektu kopumā, skaidri norādot, kādu funkciju un deleģēto uzdevumu izpildei, valsts un pašvaldību institūcijām, personām, kurām deleģēta valsts pārvaldes uzdevumu izpilde, nepieciešams saņemt datus, tajā skaitā personas datus, no informācijas sistēmas, papildus norādot, kā tiks noteikts, kādi dati no informācijas sistēmas ir nododami un kādi nav nododami minētajām institūcijām un personām.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 5.panta “a”, “b” un “c” apakšpunkts paredz likumīguma, godprātības, pārredzamības, nolūka ierobežojuma un datu minimizēšanas principu. Vēršam uzmanību, ka tiesību aktā ietvertie uzdevumi un funkcijas nedrīkst būt tik vispārīgas, ka neļauj izdarīt pašsaprotamu pieņēmumu, ka šādu uzdevumu un funkciju izpildei ir nepieciešama personas datu apstrāde, proti, formāla atsaukšanās uz tiesību aktā noteiktu publiskas iestādes funkciju nebūtu pieļaujama. Tāpat arī projekta anotācijā nav norādīts, kādu noteiktu funkciju vai deleģēto uzdevumu izpildei nepieciešams saņemt informācijas sistēmā esošos personas datus.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 2.sadaļu, ņemot vērā to, ka regulējums, piem., skars darba devējus, darba ņēmējus, fiziskas personas, kuru datus informācijas sistēma apstrādās vai aizsargās, kā arī skars ikvienu personu, kurai būs tiesības vai būs liegts saņemt informāciju no informācijas sistēmas. 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Lūdzam anotācijas 4.1.1.sadaļas informāciju pārcelt uz 1.sadaļu. Ja spēkā esošā tiesību akta atzīšana par spēku zaudējušu ir paredzēta izstrādātajā tiesību akta projektā, to norāda nevis anotācijas 4.sadaļā, bet anotācijas 1. sadaļā (sk. Vadlīnijas tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai Vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā 39. lpp.).
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Iebildums
Lūdzam papildināt institūciju uzskaitījumu, jo projekta izpildē piedalās arī publiskas personas, kas ir datu sniedzējas un saņēmējas (izmantotājas) (piem., sniedzējas - Valsts zemes dienests, Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Valsts ieņēmumu dienests, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, saņēmējas - valsts un pašvaldību institūcijas, personas, kurām deleģēta valsts pārvaldes uzdevumu izpilde, Labklājības ministrija, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Nodarbinātības valsts aģentūra).
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Uzņēmumu reģistra ieskatā šajā punktā norādītais nav savstarpēji saskaņots ar 18. punktā paredzēto.
Ņemot vērā minēto, abas tiesību normas būtu savstarpēji saskaņojamas.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai norāde uz datuma iekļaušanu informācijas sistēmā ir pamatota. Uzņēmumu reģistra ieskatā juridiskās personas identifikācijai ir pietiekami ar tās nosaukumu un reģistrācijas numuru.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši Uzņēmumu reģistra ierakstiem, reģistros ieraksta ziņas par juridiskās personas izslēgšanu no reģistra.
Norāde uz statusu "slēgts" var būt maldinoša, līdz ar to projekts būtu precizējams, ja šo informāciju plānots saņemt no Uzņēmumu reģistra.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Uzņēmumu reģistrs aicina izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt regulējumu, vai paredzēts informācijas sistēmā iekļaut sarakstu (ziņas) par prokūrām vai prokūristiem. Komercreģistrā ieraksta ziņas par prokūristiem - prokūrista vārds, uzvārds un personas kods (ja personai nav personas koda, — dzimšanas datums, personu apliecinoša dokumenta numurs un izdošanas datums, valsts un institūcija, kas dokumentu izdevusi), kā arī norāde uz kopprokūru vai filiāles prokūru, ja tāda izdota, norāde uz šā likuma 34.panta otrajā daļā minēto tiesību piešķiršanu, ja tādas piešķirtas, kā arī prokūrista tiesības pārstāvēt komercsabiedrību atsevišķi vai kopīgi ar vienu vai vairākiem valdes locekļiem vai personālsabiedrības biedriem. Uzņēmumu reģistra žurnālā par kooperatīvo sabiedrību ieraksta ziņas - prokūrista vārds, uzvārds un personas kods, kā arī norāde uz kopprokūru vai filiāles prokūru, ja tāda izdota, un norāde uz Komerclikuma 34. panta otrajā daļā minēto tiesību piešķiršanu, ja tādas piešķirtas.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja minētās ziņas paredzēts saņemt no Uzņēmumu reģistra, norādāms, ka juridisko adresi Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros ieraksta par juridisko personu. Par publisku personu un iestādi publisko personu un iestāžu sarakstā ieraksta adresi, oficiālās tīmekļvietnes adresi (ja tāda ir) un elektroniskā pasta adresi (ja tāda ir). Līdz ar to izvērtējama nepieciešamība projektu precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atkārtoti izvērtēt minētās informācijas avotu, kā arī izvērtēt, vai ir pamatoti vienā punktā apvienot norādi uz zināms par publiskas personas iestādi, kas atrodas citas publiskas personas iestādes padotībā, un uzņēmuma struktūrvienību un precizēt projektu.
Uzņēmumu reģistra ieskatā publiskas personas iestāde, kas atrodas citas publiskas personas iestādes padotībā, nav pielīdzināma "uzņēmuma struktūrvienībai".
Publisko personu un iestāžu sarakstā ieraksta gan tiešās pārvaldes iestādes, gan pastarpinātas pārvaldes iestādes, neatkarīgi no tā, vai iestāde ir citas iestādes padotībā. Vienas no publisko personu iestāžu sarakstā ierakstāmajām ziņām ir ziņas par iestādes institucionālo padotību, norādot publisko personu vai iestādi, kurai attiecīgā publiskā persona vai iestāde ir padota, un padotības formu (ja publiskā persona vai iestāde atrodas padotībā).
Vienlaikus norādāms, ka publisko personu un iestāžu sarakstā netiek ierakstītas ziņas atbilstoši turpmāk norādītajiem apakšpunktiem, proti, netiek ierakstītas ziņas par nodokļu maksātāja reģistrācijas kodu, izslēgšanas no nodokļu maksātāja reģistra datumu, adreses administratīvā teritorija un teritoriālā iedalījuma vienību klasifikatora kodu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijā informāciju, vai attiecībā uz plānoto veselības datu apstrādi ir veikts novērtējums par ietekmi uz personas datu aizsardzību (turpmāk - NIDA), kā arī lūdzam anotācijā norādīt Datu regulas 35.panta 7.punkta b), c) un d) apakšpunktos norādīto informāciju no NIDA.
Paskaidrojam, ka no Datu regulas 35. panta 1., 3. un 4. punkta, kā arī Datu valsts inspekcijas 2018. gada 18. decembra rīkojuma Nr. 1-2.1/125 "Apstrādes darbību veidi, attiecībā uz kuriem ir jāveic datu aizsardzības ietekmes novērtējums saskaņā ar VDAR 35. panta 4. punktu" 4. punkta izriet prasība pārzinim veikt NIDA par īpašu kategoriju personas datu apstrādi. Savukārt VDAR 35. panta 7. punkta b), c) un d) apakšpunktos minētās informācijas no NIDA norādīšana anotācijā nodrošinās risku minimizēšanu, ko varētu radīt personas datu par veselību apstrāde.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam  izvērtēt nepieciešamību precizēt tiesību normu, jo nav saprotams, kā autentifikāciju paredzēts izmantot ziņu patiesuma apstiprināšanai. Norādāms, ka autentifikācija ir elektronisks process, kurā veic fiziskās personas elektronisko identifikācijas datu pārbaudi, lai nodrošinātu šīs personas elektronisko identifikāciju. Līdz ar to, nav saprotams, kā personas identifikāciju var izmantot sniegto ziņu patiesuma apstiprināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt normu atbilstoši tās mērķim un saskaņot ar spēkā esošo regulējumu (tostarp attiecībā uz auditācijas pierakstu glabāšanas termiņiem), novēršot normu pārklāšanos.
Pienākums nodrošināt informācijas sistēmu auditāciju ir noteikts Ministru kabineta 2015. gada 28. jūlija noteikumos Nr. 442 "Kārtība, kādā tiek nodrošināta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu atbilstība minimālajām drošības prasībām". Regulējums par auditācijas pierakstiem attiecībā uz fiziskās personas datiem ir ietverts Fizisko personu datu apstrādes likumā. Auditē notikumus sistēmā, tostarp pieslēgšanas notikumu. Uzņēmumu reģistra ieskatā regulējums nav korekts.
Piedāvātā redakcija
-