Atzinums

Projekta ID
24-TA-593
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām Satiksmes ministriju (turpmāk – SM) pārskatīt pasākuma mērķi, to formulējot ne tik vispārīgu, bet atbilstoši pasākuma ietvaros plānotajam atbalsta fokusam. Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 132. paragrāfs paredz ļoti augstas veiktspējas elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras izveidi elektronisko sakaru pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
3. Pasākuma mērķis ir nodrošināt ļoti augstas veiktspējas elektronisko sakaru pakalpojumu pieejamību galalietotājiem Latvijas teritorijā.
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normu viennozīmīgu interpretāciju, atkārtoti lūdzam konkretizēt noteikumu projekta 8. punktā minēto normatīvo aktu jomu, ņemot vērā, ka esošā norāde "normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" ir vispārīga, vai svītrot attiecīgo norādi.
Piedāvātā redakcija
8. Pasākuma ietvaros visi īstenotie projekti ir stratēģiskas nozīmes projekti saskaņā ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam.
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šī pasākuma projektu atlasē tiek piemērots Eiropas Komisijas regulas Nr. 651/2014 52. panta 7. punkta a) apakšpunkts, kas paredz saimnieciski izdevīgākā piedāvājuma izvēli, un projektu atlasē kā kritērijs netiek piemērota izmaksu un ieguvumu analīze, noteikumu projekta 11. punkta pēdējais teikums - “Potenciālo neto ienākumu no projekta aprēķina saskaņā ar projekta diskontēto neto ienākumu aprēķināšanas metodi” - ir dzēšams.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu, ka finansējuma saņēmējiem ir skaidri atlases īstenošanas nosacījumi, aicinām izvērtēt papildinājuma "nepārsniedzot regulas Nr. 651/2014 4. panta y apakšpunktā dotācijai noteikto paziņošanas robežvērtību" atrašanās vietu. Ņemot vērā, ka regulas Nr. 651/2014 4. panta y apakšpunkts nosaka maksimālās izmaksas vienam projektam, bet noteikumu projekta 12. punkts regulē pirmās kārtas kopējo finansējumu, šī robežvērtība (100 miljoni eiro) jau ir nodrošināta ar noteikumu nosacījumiem un nav nepieciešams to noteikt kā atsevišķu nosacījumu.
Tāpēc iesakām attiecīgo piebildi saglabāt tikai noteikumu 46. punktā, kur tā saturiski iederas, tādējādi nodrošinot noteikumu loģiskāku un skaidrāku struktūru.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu, ka finansējuma saņēmējiem ir skaidri un precīzi atlases īstenošanas nosacījumi, lūdzam precizēt un salāgot ar noteikumu 11. un 12. punktu katram plānošanas reģionam (Latgales, Vidzemes, Rīgas, Zemgales un Kurzemes) atbilstoši pieejamo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.4. apakšpunktā noteikts, ka daļlaika gadījumā attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze, lūdzam papildināt noteikumu projekta 30.11. apakšpunktu ar šādu papildinājumu: ''Ja personāla iesaisti projektā nodrošina saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze.''
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 40. punktu, attiecinot arī uz sadarbības partneri pienākumu par iepirkuma procedūras veikšanu projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādei.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 50. punkta pēdējo teikumu, nosakot, ka lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem līdz termiņam, kas noteikts Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 59. pantā, ievērojot 58. panta 4. punktu.

Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta 46., 47., 49., 50. un 53. punktā norādīt korektu regulas numuru, aizstājot skaitļus “615/2014” ar skaitļiem “651/2014”.[AR1] 

 [AR1]Aicinu šādi papildināt priekšlikumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu saprotamu un precīzi definētu informācijas uztveri, lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" teikumu "Tādējādi galalietotājam jānodrošina iespēja abonēt elektronisko sakaru pakalpojumu 300 Mbit/s ne vēlāk kā mēneša laikā pēc tam, kad patērētājs paziņojis par šādu izvēli" papildināt ar formulējumu "ar lejupielādes ātrumu vismaz".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lai nodrošinātu korektu un vienotu informāciju par ātrgaitas interneta pakalpojumu specifiku, lūdzam anotācijas sadaļā "Ietekmes apraksts" aizstāt formulējumu "augšuplādes ātrumu vismaz 300 Mb/s" ar "lejuplādes ātrumu vismaz 300 Mb/s". Šī izmaiņa atbilst arī sadaļā "Rezultāti" norādītajai informācijai, ka "Pasākuma īstenošanas rezultātā tiks izbūvēta VHCN elektronisko sakaru tīkla infrastruktūra, kas nodrošinās galalietotājiem vismaz 300 Mb/s lejuplādes ātrumu". Šāds precizējums veicinās vienotu un precīzu informācijas atspoguļojumu visās dokumenta sadaļās.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lai projektu iesniedzēji netiktu ierobežoti izvēlēties tikai lauku teritorijas un netiktu sniegta neatbilstoša informācija pasākuma ietvaros, lūdzam anotācijas sadaļā "Ietekmes apraksts" precizēt formulējumu "(..) 521 uzņēmumam lauku teritorijās tiks nodrošināta (..)", kas neatbilst pasākuma nosacījumiem, aizstājot to ar "teritorijās, kurās šobrīd nav pieejami platjoslas piekļuves pakalpojumi ar datu pārraides ātrumu vismaz 100 Mb/s (VHCN tīklu baltās teritorijas)".
Šāds precizējums ir nepieciešams, jo "baltās adreses" ietver arī teritorijas ārpus lauku teritorijām, tostarp pat valstspilsētās. Tādējādi tiks nodrošināta atbilstoša un precīza informācija par pasākuma nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Informējam, ka anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā "Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)" jāizlabo pieejamais attiecināmais privātais finansējums uz 1 099 169 euro.  
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Vēršam SM uzmanību uz to, ka sadaļā  "Cita informācija"  ir kļūdaini norādīta 33 intervences koda summa, jo izziņas 52.punktā tā ir 5 546 250 euro apmērā, tomēr, pat ņemot vērā augstākminēto summu, kopsumma sanāk 7 395 001 euro, kas par 1 euro nesakrīt ar pasākumam pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 7395 000 euro. Lūdzam veikt atbilstošu precizējumu.
Tāpat lūdzam papildināt anotāciju, norādot katras intervences kategorijas koda finansējuma apjomu pasākumu kārtu līmenī, lai nodrošinātu korektu un savlaicīgu datu ievadi Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā.




Piedāvātā redakcija
-