Atzinums

Projekta ID
23-TA-2286
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas procesā papildu finansējums nacionālā sociālo inovāciju kompetences centra darbības nodrošināšanai nav atbalstīts, informatīvais ziņojums var tikt virzīts izskatīšanai Ministru kabineta sēdē tikai tad, ja minētā centra darbība tiek nodrošināta Sabiedrības integrācijas fonda esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atbilstoši informatīvā ziņojuma projekta 7.sadaļā “Finansēšanas modelis” norādītajam pilnvērtīgai kompetences centra darbībai nepieciešami trīs pilnas slodzes aktivitāšu koordinatori. Ņemot vērā Valsts sekretāru sanāksmes 2023.gada 30.marta sēdes protokola Nr.12 4.§ 1.punktā noteikto, ka tiesību aktu projekti, kuru turpmākai ieviešanai būs nepieciešama papildu pastāvīgu amata vietu izveide vai arī tie paredz ar nodarbināto atlīdzību saistītus jautājumus, obligāti saskaņojami ar Valsts kanceleju (Valsts pārvaldes politikas departamentu), informatīvā ziņojuma projekts saskaņojams ar Valsts kanceleju.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā to, ka no informatīvā ziņojuma izriet, ka tiek plānota sociālo inovāciju kompetences centra izveide, kuras uzdevumos ietilps arī tādu pakalpojumu sniegšana, kā kapacitātes celšana; sadarbības tīkla izveide; zināšanu pārnese; sinerģijas radīšana; finansiāla atbalsta nodrošināšana, kurus potenciāli sniedz pakalpojumu sniedzēji tirgū, šobrīd no informatīvā ziņojuma nav iespējams izslēgt, ka attiecībā uz publiskā finansējuma piešķiršanu nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar informatīvā ziņojuma projektā pieminētā Eiropas Savienības atbalsta apjoms sociālajām inovācijām Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.4.1.specifiskā atbalsta mērķa   “Veicināt   nabadzības   vai   sociālās   atstumtības   riskam   pakļauto   personu   sociālo integrāciju, izmantojot sociālās inovācijas” 4.4.1.1. pasākuma “Atbalsts jaunām pieejām sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanā” (23-TA-645) (turpmāk – 4.4.1.1. pasākums) nosacījumiem, publiskā finansējuma piešķiršana ir paredzēta, piemērojot Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) nosacījumus. Attiecīgi lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar izvērtējumu par atbilstību Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta pazīmēm, kā arī, ievērojot Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 2.1.-.2.3. sadaļā sniegtos skaidrojumus. Gadījumā, ja tiek secināts, ka izpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā minētās pazīmes, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu par piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta (turpmāk – MK) š.g. 26.septembra sēdē tika apstiprināti prioritārie pasākumi 2024. – 2026.gadam. Ņemot vērā, ka likumprojekta “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam” sagatavošanas procesā ne Labklājības ministrija, ne Sabiedrības integrācijas fonds nebija iesniedzis prioritāro pasākumu nacionālā sociālo inovāciju kompetences centra darbības nodrošināšanai, jautājums par papildu finansējuma piešķiršanu šim mērķim nav skatīts un nav atbalstīts. Attiecīgi ir svītrojams MK sēdes protokollēmuma projekta 3.punkts, vienlaikus 2.punktu izsakot šādā redakcijā: “2. Noteikt Sabiedrības integrācijas fondu kā atbildīgo institūciju par sociālo inovāciju kompetences centra darbības uzsākšanu un tā darbību nodrošināt Sabiedrības integrācijas fonda esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros.”. Attiecīgi precizējams informatīvā ziņojuma projekts.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Atbilstoši MK 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.606 “Ministru kabineta kārtības rullis” 47.punktam informatīvais ziņojums ir informācija vai pārskats par Ministru kabineta kompetencē esoša jautājuma risināšanas gaitu, par Ministru kabineta atbalstīta plānošanas dokumenta īstenošanu vai tiesību akta izpildi, un tajā neietver konceptuālus jautājumus, savukārt izstrādātais informatīvā ziņojuma projekts ietver konceptuālus jautājumus. Līdz ar to lūdzam izvērtēt, vai informatīvā ziņojuma projekts nav pārformējams par konceptuālā ziņojuma projektu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 8.sadaļas “Turpmākā rīcība” otro teikumu, svītrojot vārdu “katrā”.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu ar alternatīvu risinājumu izvērtējumu par citiem subjektiem, kas varētu uzņemties nacionālā sociālo inovāciju kompetences centra lomu (ņemot vērā, ka to var nodrošināt gan viena organizācija, gan vairāku organizāciju savienība) un alternatīvu izmaksu un ieguvumu analīzi, lai tiktu pieņemts izsvērts MK lēmums par kompetenču centra funkciju uzticēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK sēdes protokollēmuma projektu ar atļauju FM informēt EK par nacionāli noteikto sociālo inovāciju kompetences centru, tādējādi sniedzot iespēju piedalīties EK tiešās pārvaldības programmu projektu konkursos, gadījumos, kad EK lūdz Finanšu ministriju kā ES fondu vadošo iestādi rakstiski informēt EK par Latvijā noteikto vadošo sociālo inovāciju kompetences institūciju.
Piedāvātā redakcija
-