Atzinums

Projekta ID
23-TA-645
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka izvērtējumam par pretendenta atbilstību de minimis atbalsta nosacījumiem ir jābūt veiktam uz de minimis atbalsta piešķiršanas brīdi, kas noteikts noteikumu projekta 46.punktā, t.i., De minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai noslēgtā līguma ar atbalsta pretendentu spēkā stāšanās diena. Attiecīgi šobrīd nav skaidrs, vai noteikumu projekta 42.punktā minētais ir attiecināms uz de minimis atbalsta piešķiršanas brīdi. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 42.punkta ievaddaļu tā, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka pretendenta atbilstība de minimis atbalsta nosacījumiem ir izvērtēta arī uz de minimis atbalsta piešķiršanas brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt norādīto elastības finansējumu no 2 997 727 euro uz 2 997 728 euro, lai 4.4. prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt Programmā noteikto kopējo elastības finansējuma apjomu. Attiecīgi nepieciešams veikt saistītās izmaiņas noteikumu projekta 9. punktā, ka pasākumā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma ietvaros pieejams šķērsfinansējums Eiropas Reģionālā attīstības fonda atbalsta jomas izmaksām sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu inovāciju īstenošanai, kas nepārsniedz 2 160 408 euro jeb 18 procentus no pasākumam pieejamā finansējuma.
Piedāvātā redakcija
Pasākumam ir noteikts elastības finansējums 2 997 728 euro apmērā. Līdz elastības finansējuma piešķiršanai projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 12 002 272 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu – 10 201 931 euro apmērā, valsts budžeta līdzfinansējumu – 1 800 341 euro apmērā.
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt izmaksas, nodrošinot dubultā finansējuma riska neesamību, ņemot vērā netiešajās attiecināmajās izmaksās iekļautās pozīcijas. Vienlaikus aicinām izvērtēt, vai Vadošās iestādes izstrādātā metodika "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai"" nav piemērojama 30.2.5.16.apakšpunktā norādītajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par izmaksu un ieguvumu analīzes (turpmāk – IIA) neveikšanas iemeslu atbilstoši e-pastā panāktai vienošanās, lai nodrošinātu informācijas izsekojamību.
Vienlaikus lūdzam precizēt izziņas 62. punktā norādīto skaidrojumu, ka gala labuma guvējiem būs jāsagatavo izmaksu un ieguvumu analīze un jāpievieno tā sociālās inovācijas projekta pieteikumam, ņemot vērā noteikumu projekta 30.5. apakšpunktā veiktās izmaiņas – svītrots uzdevums gala labuma guvējiem sagatavot izmaksu un ieguvumu analīzi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka finansējuma saņēmēja pienākums vērtēt gala labuma guvējus atbilstoši Eiropas Savienības 2021.-2027. gada plānošanas perioda 22. pantā noteiktajiem izslēgšanas nosacījumiem ir ar mērķi, lai rezultātā finansējuma saņēmējs būtu tiesīgs noraidīt gala labuma guvēja projekta pieteikumu. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta 30.10. apakšpunktu, nosakot, ka lēmumu par sociālo inovāciju projekta pieteikuma noraidīšanu pieņem arī tad, ja tiek konstatēta gala labuma guvēja atbilstība iepriekš minētajiem izslēgšanas nosacījumiem (atbilstoši noteikumu projekta 30.6. apakšpunktam).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz finansējuma saņēmēja pienākumu parakstīt interešu konflikta neesamības apliecinājumu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu Eiropas Savienības tiesu judikatūrai atbilstošu pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu, aicinām šo noteikumu projekta punktu izteikt, piemēram, piedāvātajā redakcijā:
"Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 1407/2013 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem"

 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 7. punktā "projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšana" 4. rindkopā minēto, norādot ar ko tiek slēgts Sabiedrības integrācijas fonda (turpmāk - SIF) sadarbības līgums, lai uzkrātu datus gala labuma guvēju līmenī. Nepieciešamības gadījumā, lūdzam precizēt minēto norādi, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projektam gala labuma guvēji ar SIF slēdz līgumu vai vienošanos par sociālās inovācijas projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar skaidrojumu, ka SIF padome pieņem lēmumus par sociālo inovāciju ideju atlasi un sociālo inovāciju projektu atlasi, pamatojoties uz to, ka finansējuma saņēmēja (SIF) lēmējorgāns ir SIF padome atbilstoši SIF likuma 2. panta otrajai daļai.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Sadaļā "Cita informācija" ir svītrojams pirmais teikums, ņemot vērā, ka likumprojekts "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" šobrīd ir sagatavošanas noslēguma stadijā un priekšlikumi par nepieciešamajām pārdalēm 2024.gadam un turpmākajiem gadiem Finanšu ministrijā bija jāiesniedz līdz š.g. 17.novembrim.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam korekti atspoguļot pilnu Komisijas regulas Nr.1407/2013 nosaukumu, kā arī pārskatīt un atbilstoši precizēt noteikumu projekta punktu izvērtējumu pret Komisijas regulu Nr.1407/2013, piem., Komisijas regulai Nr.1407/2013 nav 107. un 108.panta.
Piedāvātā redakcija
-