Atzinums

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
Projekta ID
22-TA-2138
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
01.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā zinojuma 5.3. sadaļā minēts, ka "Ar 2023. gada 1. janvāri, atbilstoši jaunajam ārstniecības personu atalgojuma modelim, ārstniecības personas atalgojuma mainīgā daļa nepārsniedz 30% no pamatalgas katrai ārstniecības personu grupai. Pamatalga un mainīgā daļa tiek diferencēta pēc individuālā darba snieguma vērtēšanas kritērijiem (5.3. tabula).", taču netiek norādīts kā sasniegt izvirzīto mērķi, īpaši ņemot vērā, ka laika periodā no 2018.gada līdz 2021.gadam tieši piemaksu apmērs ir būtiski pieaudzis (piem. ārsti  no 27% līdz 40% vidēji 2021.gadā; APAP - no 31% 2018.gadā līdz 46% 2021.gadā, bet APAAP no 29%  2018.gadā līdz 44% 2021.gadā (minētie dati no iestāžu iesniegtās informācijas Atlīdzības uzskaites sistēmā). Papildus norādāms, ka piemaksu kopējā īpatsvara palielinājumu var noteikt arī piemaksa par Covid-19 izplatības ierobežošanu, kā arī citas piemaksas. 
Lūdzam pārskatīt Informatīvajā ziņojumā 6.2. tabulu attiecīgi precizējot plānoto vidējās darba samaksas apmēru 2022.gadam, jo faktiskā vidējā darba samaksa 2021.gadā bija krietni lielāka nekā tiek norādīts par 2022.gadu. Atbilstoši iestāžu, kuras sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, sniegtajiem datiem atlīdzības uzskaites sistēmā vidējā darba samaksa 2021.gadā pa grupām bija sekojoša : ārsti - zemākā vidējā darba samaksa 5.līmeņa specilizētās iest.. 2567 euro līdz augstākai  4.līm.iest. 4100 euro, APAP no pārējās iestādes 1238 euro līdz 2441 valsts iestādes; APAAP no 5.līm.specializētās iest 909 euro  līdz valsts iest. 1494 euro. Minētā vidējā darba samaksa ir par pilnas slodzes darbu. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 5.sadaļā norādīts, ka "No 2020. gada 1. decembra līdz 31. decembrim tika izvērtēti pilotprojekta testa rezultāti un apzinātas problēmu vietas, kas tiks ņemti vērā, izstrādājot normatīvo regulējumu modeļa ieviešanai.", bet netiek minēti galvenie secinājumi no pilotprojekta, ar ko būtu papildināms pilnveidojamais normatīvais regulējums. Lūdzam attiecīgi precizēt. 
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 83.lp. norādīts, ka "No MK noteikumu stāšanās spēkā dienas visām stacionārajām ārstniecības iestādēm, kas sniedz valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus, un NMPD līdz 2023. gada beigām tiek dots laiks, lai pakāpeniski ieviestu PLE saturu visās savās struktūrvienībās." Šobrīd valsts pārvaldes iestādes, kurās ārstniecības personu algu noteikšanai tiek piemēroti MK 851 noteikumi ir vairākas (piem. VADC, IeVP, VTMEC u.c.), līdz ar ko minētais PLE modelis attiecīgi būtu jāpiemēro arī tiem darbiniekiem, kuru darba samaksu nosaka MK 851, lai nodrošinatu līdzvērtīgus darba samaksas principus. Lūdzam attiecīgi papildināt ziņojumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojumā ir norādīts, ka tas attiecināms arī uz valsts iestāžu darbiniekiem. Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu, norādot par kuru valsts iestāžu un kādiem darbiniekiem tas tiek saprasts.
 
Piedāvātā redakcija
-