Atzinums

Projekta ID
22-TA-3777
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
12.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību lietot terminu "profesiju standarti", ņemot vērā, ka vienā profesijas standartā var būt iekļautas dažādu līmeņu profesionālās kvalifikācijas prasības. LDDK ieskatā studiju programmas, kuras noslēgumā tiek iegūta profesionālā kvalifikācija, izstrādes pamatā ir jābūt ar nozari saskaņotām un aktuālām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
Piedāvātā redakcija
5.1. nodrošināt tautsaimniecības, kultūras, valsts aizsardzības un drošības, kā arī sociālajām vajadzībām un profesionālās kvalifikācijas prasībām atbilstošas studijas;
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību lietot terminu "profesiju standarti", ņemot vērā, ka vienā profesijas standartā var būt iekļautas dažādu līmeņu profesionālās kvalifikācijas prasības. LDDK ieskatā studiju programmas, kuras noslēgumā tiek iegūta profesionālā kvalifikācija, izstrādes pamatā ir jābūt ar nozari saskaņotām un aktuālām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
Piedāvātā redakcija
7.1. nodrošināt tautsaimniecības, kultūras, valsts aizsardzības un drošības, kā arī sociālajām vajadzībām atbilstošas, nozares zinātņu teorētiskajos pamatos balstītas un profesionālās kvalifikācijas prasībām atbilstošas studijas;
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību lietot terminu "profesijas standarts", ņemot vērā, ka vienā profesijas standartā var būt iekļautas dažādu līmeņu profesionālās kvalifikācijas prasības. LDDK ieskatā studiju programmas, kuras noslēgumā tiek iegūta profesionālā kvalifikācija, izstrādes pamatā ir jābūt ar nozari saskaņotām un aktuālām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
Piedāvātā redakcija
14. Studiju kursu izvēli studiju programmā, studiju kursu un prakses saturu nosaka saskaņā ar profesionālās kvalifikācijas prasībām vai normatīvajiem aktiem, kas nosaka profesionālās augstākās izglītības programmā studējošam attiecīgai profesionālajai kvalifikācijai nepieciešamo kompetenci, teorētisko un praktisko zināšanu apjomu.
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību lietot terminu "profesijas standarts", ņemot vērā, ka vienā profesijas standartā var būt iekļautas dažādu līmeņu profesionālās kvalifikācijas prasības. LDDK ieskatā studiju programmas, kuras noslēgumā tiek iegūta profesionālā kvalifikācija, izstrādes pamatā ir jābūt ar nozari saskaņotām un aktuālām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
Piedāvātā redakcija
24. Bakalaura studiju programmas studiju satura un īstenošanas aprakstā studiju kursu izvēli, studiju kursu apjomu un saturu, kā arī prakses saturu atbilstoši iegūstamajam grādam un profesionālajai kvalifikācijai nosaka saskaņā ar profesionālās kvalifikācijas prasībām vai normatīviem aktiem, kas nosaka profesionālās augstākās izglītības programmā studējošam attiecīgai profesionālajai kvalifikācijai nepieciešamo kompetenci, teorētisko un praktisko zināšanu apjomu.
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību lietot terminu "profesijas standarts", ņemot vērā, ka vienā profesijas standartā var būt iekļautas dažādu līmeņu profesionālās kvalifikācijas prasības. LDDK ieskatā studiju programmas, kuras noslēgumā tiek iegūta profesionālā kvalifikācija, izstrādes pamatā ir jābūt ar nozari saskaņotām un aktuālām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
Piedāvātā redakcija
Maģistra studiju programmas studiju satura un īstenošanas aprakstā studiju kursu izvēli, studiju kursu saturu un apjomu, tostarp, nosakot darba vidē īstenojamo studiju saturu un apjomu, kā arī prakses saturu atbilstoši iegūstamajam grādam un iegūstamajai kvalifikācijai nosaka saskaņā ar profesionālās kvalifikācijas prasībām vai normatīviem aktiem, kas nosaka profesionālās augstākās izglītības programmā studējošam attiecīgai profesionālajai kvalifikācijai nepieciešamo kompetenci, teorētisko un praktisko zināšanu apjomu.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību lietot terminu "profesijas standarts", ņemot vērā, ka vienā profesijas standartā var būt iekļautas dažādu līmeņu profesionālās kvalifikācijas prasības. LDDK ieskatā studiju programmas, kuras noslēgumā tiek iegūta profesionālā kvalifikācija, izstrādes pamatā ir jābūt ar nozari saskaņotām un aktuālām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
Piedāvātā redakcija
Studiju programmas, kuru īsteno pēc vidējās izglītības programmas apguves, satura un īstenošanas aprakstā, studiju kursu izvēli, studiju kursu saturu un apjomu, tostarp, nosakot darba vidē īstenojamo studiju saturu un apjomu, kā arī prakses saturu atbilstoši iegūstamajai profesionālajai kvalifikācijai nosaka saskaņā ar profesionālās kvalifikācijas prasībām vai normatīviem aktiem, kas nosaka profesionālās augstākās izglītības programmā studējošam attiecīgai profesionālajai kvalifikācijai nepieciešamo kompetenci, teorētisko un praktisko zināšanu apjomu.
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību lietot terminu "profesijas standarts", ņemot vērā, ka vienā profesijas standartā var būt iekļautas dažādu līmeņu profesionālās kvalifikācijas prasības. LDDK ieskatā studiju programmas, kuras noslēgumā tiek iegūta profesionālā kvalifikācija, izstrādes pamatā ir jābūt ar nozari saskaņotām un aktuālām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
Piedāvātā redakcija
Studiju programmas, kuru īsteno pēc īsā cikla vai pirmā cikla augstākās izglītības apguves, studiju satura un īstenošanas aprakstā studiju kursu izvēli, studiju kursu saturu un apjomu, tostarp, nosakot darba vidē īstenojamo studiju saturu un apjomu, kā arī prakses saturu atbilstoši iegūstamajai profesionālajai kvalifikācijai nosaka saskaņā ar profesionālās kvalifikācijas prasībām vai normatīviem aktiem, kas nosaka profesionālās augstākās izglītības programmā studējošam attiecīgai profesionālajai kvalifikācijai nepieciešamo kompetenci, teorētisko un praktisko zināšanu apjomu.