Projekta ID
24-TA-3321Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pašreizējā redakcijā Ministru kabineta noteikumu projekta “Noteikumi par transportlīdzekļu reģistrāciju un rindas organizēšanu ārējās sauszemes robežas šķērsošanai” (turpmāk – Ministru kabineta noteikumu projekts) 14.2. apakšpunktā ir norādītas Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes amatpersonu tiesības atcelt elektroniskās rindas rezervāciju, ja ir pieļauta kļūda galvenajā atsauces numurā jeb MRN.
Ministru kabineta noteikumu projekta 21.3.apakšpunkta e), f), g) apakšpunkti noteic, ka par transportlīdzekli un tā kravu, ja attiecināms, ir norādāms: kravas esība, norādot galveno atsauces numuru jeb MRN, vai kravas neesība; ātri bojājošās kravas gadījumā norādot preču pavaddokumentos minēto preču kombinētās nomenklatūras kodu; atbilstība Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10. panta desmitās daļas 6.1 punktā minētajam nosacījumam iekļaušanai prioritārajā rindā.
Ministru kabineta noteikumu projektā nav paredzēts, ka Muitas pārvaldes amatpersonai vai kādai citai iestādei ir tiesības atcelt reģistrāciju rindā, ja tiek iesniegta nepatiesa informācija, piemēram, ka preces ietilpst ārpus kārtas transportējamo preču sarakstā vai, ka persona ir atzītā komersanta (AEO) sertifikāta turētājs. Tātad, ja reģistrācijas veicējs elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā norādīs nepatiesu informāciju par to, ka preces ietilpst ārpus kārtas transportējamo preču sarakstā, taču norādīs pareizu galveno atsauces numuru jeb MRN, tad pierakstu neatcels. Savukārt, ja reģistrācijas veicējs norādīs kļūdainu galveno atsauces numuru jeb MRN, kas pats par sevi ir formāla kļūda, tad VID Muitas pārvaldes amatpersona ir tiesīga atcelt pierakstu.
Papildus norādām, ka VID ieskatā Ministru kabineta noteikumu projekta 21.3.apakšpunkta e), f), g) apakšpunktos ir skaidri norādīti nosacījumi, kuriem neizpildoties ir uzskatāms, ka ir norādīta nepatiesa informācija. Tādējādi nav nepieciešams izstrādāt iestādes iekšējās vadlīnijas, kuras atsevišķi būtu jāpublisko.
Ministru kabineta noteikumu projekta 21.3.apakšpunkta e), f), g) apakšpunkti noteic, ka par transportlīdzekli un tā kravu, ja attiecināms, ir norādāms: kravas esība, norādot galveno atsauces numuru jeb MRN, vai kravas neesība; ātri bojājošās kravas gadījumā norādot preču pavaddokumentos minēto preču kombinētās nomenklatūras kodu; atbilstība Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10. panta desmitās daļas 6.1 punktā minētajam nosacījumam iekļaušanai prioritārajā rindā.
Ministru kabineta noteikumu projektā nav paredzēts, ka Muitas pārvaldes amatpersonai vai kādai citai iestādei ir tiesības atcelt reģistrāciju rindā, ja tiek iesniegta nepatiesa informācija, piemēram, ka preces ietilpst ārpus kārtas transportējamo preču sarakstā vai, ka persona ir atzītā komersanta (AEO) sertifikāta turētājs. Tātad, ja reģistrācijas veicējs elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā norādīs nepatiesu informāciju par to, ka preces ietilpst ārpus kārtas transportējamo preču sarakstā, taču norādīs pareizu galveno atsauces numuru jeb MRN, tad pierakstu neatcels. Savukārt, ja reģistrācijas veicējs norādīs kļūdainu galveno atsauces numuru jeb MRN, kas pats par sevi ir formāla kļūda, tad VID Muitas pārvaldes amatpersona ir tiesīga atcelt pierakstu.
Papildus norādām, ka VID ieskatā Ministru kabineta noteikumu projekta 21.3.apakšpunkta e), f), g) apakšpunktos ir skaidri norādīti nosacījumi, kuriem neizpildoties ir uzskatāms, ka ir norādīta nepatiesa informācija. Tādējādi nav nepieciešams izstrādāt iestādes iekšējās vadlīnijas, kuras atsevišķi būtu jāpublisko.
Piedāvātā redakcija
Ja reģistrācijas veicējs ir norādījis nepatiesu informāciju par noteikumu 21.3.5., 21.3.6. un 21.3.7.apakšpunktā (patreiz tas ir projekta 21.3.apakšpunkta e), f), g) apakšpunkts) norādāmajām ziņām, pierakstu ir tiesīga atcelt Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes amatpersona.
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskai tehnikai, ja noteikumu punktā ir ietverts uzskaitījums, punktu var iedalīt apakšpunktos, tad uzskaitījuma vienību raksta atsevišķā punktā (sk. MK 2009.g.3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi"102.punktu.) Ņemot vērā, ka 14.1. un 14.2. apakšpunkts nav veidots kā 14.punkta uzskaitījums, lūdzam precizēt noteikumu projekta 14.1. un 14.2.apakšpunktus veidojot tos kā patstāvīgus punktus, precizējot noteikumu projekta turpmāku numerāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši MK 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 107. punktam noteikumu projekta vienības apzīmē (numurē):
107.1.nodaļas:
107.1.1.ar romiešu cipariem, liekot aiz tiem punktu;
107.1.2.ar arābu cipariem, liekot aiz tiem punktu, ja noteikumu projektam, ir apakšnodaļas;
107.2. apakšnodaļas, punktus un apakšpunktus- ar arābu cipariem, liekot aiz tiem punktu.
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 21.punktu un tā apakšpunktus ar arābu cipariem, liekot aiz tiem punktu, nevis lietojot mazos latīņu alfabēta burtus, liekot aiz tiem iekavu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” rindkopu, kurā sniegta informācija, ka, ņemot vērā ATD veiktos aprēķinus, secināts, ka visus nepieciešamos līdzekļus ir iespējams segt no iekasētās maksas par e-pakalpojumu, vienlaikus saglabājot samērīgu pakalpojuma maksas apmēru - maksa par pakalpojumu viena transportlīdzekļa reģistrēšanu elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā ir paredzēta 9,30 euro, papildināt ar informāciju ar gadā plānoto pakalpojuma apmēru un attiecīgi plānoto ieņēmumu apmēru, kas attiecīgi apliecinātu spēju nosegt nepieciešamās uzturēšanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
