Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-3250
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Neatbalstām Ministru kabineta protokollēmuma 3.punktu un ziņojumā sniegto informāciju par akcīzes nodokļa ieņēmumiem kā finansējuma avotu atskurbšanas pakalpojuma pieejamības nodrošināšanai. Atkārtoti vēršam uzmanību, ka Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 21. punkts paredz, ka atskurbināšanas pakalpojumu pieejamības nodrošināšana ir noteikta kā pašvaldības autonomā funkcija, savukārt minētā likuma 4.panta ceturtā daļa nosaka, ka autonomo funkciju izpildi finansē no pašvaldības budžeta, ja likumā nav noteikts citādi. Papildus vēršam uzmanību, ka akcīzes nodokļa ieņēmumi tiek ieskaitīti vispārējos valsts budžeta ieņēmumos un tie nav tieši novirzāmi kādas konkrētas funkcijas īstenošanai.
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot Ministru kabineta protokollēmuma 3.punktu, kā arī svītrot informatīvā ziņojuma projektā sniegto informāciju par akcīzes nodokļa ieņēmumiem kā finansējuma avotu atskurbšanas pakalpojuma pieejamības nodrošināšanai.
Ja Vides aizsardzības un reģionālās attīstītības ministrijas ieskatā pašvaldībām atskurbināšanas pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai ir jāpiešķir valsts budžeta finansējums, tad lūdzam Vides aizsardzības un reģionālās attīstītības ministriju izvērtēt, vai šāds jautājums no Vides aizsardzības un reģionālās attīstītības ministrijas būtu iesniedzams kā prioritārā pasākuma pieteikums un attiecīgi izskatāms Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem, ievērojot valsts budžeta finansiālās iespējas.
Vienlaikus atgādinām, ka Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības vienošanās un domstarpību protokolā par 2023. gada budžetu un budžeta ietvaru 2023.-2025. gadam attiecībā uz diskusiju par Pašvaldību likuma 4. panta pirmajā daļā pašvaldībām noteiktajām autonomām funkcijām, kas tai skaitā paredz nodrošināt arī atskurbšanas pakalpojumu pieejamību, Ministru kabineta viedoklis ir šāds: “Saskaņā ar Pašvaldību likumā noteikto pašvaldību autonomo funkciju izpildi atbilstoši savai kompetencei organizē un par to atbild pašvaldība, kā arī autonomo funkciju izpildi finansē no pašvaldības budžeta, ja likumā nav noteikts citādi. Atbilstoši Pašvaldību likumam pašvaldības domes kompetencē ir lemt par kārtību, kādā izpildāmas pašvaldības autonomās funkcijas. Vienlaikus jāatzīmē, ka pašvaldību budžetu ieņēmumi katru gadu pieaug."
 
Piedāvātā redakcija
-