Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
Projekta ID
24-TA-1030
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējas projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām piemērot Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir,  izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem. Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi. “
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 10. punkts paredz, ka avansa apmērs nepārsniedz 30 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz arī valsts budžeta līdzfinansējumu, lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta 47. punktu. Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Kontekstā ar iebildumu par vienkāršoto izmaksu izstrādes iespējām personāla izmaksām, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka projekta īstenošanas laikā, kad būs uzkrāti pietiekami daudz datu par projekta darbību izmaksām, Veselības ministrija atkārtoti izvērtēs iespējas vienkāršoto izmaksu piemērošanai šai projektā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9. punktā, ka trešās kārtas ietvaros uzlabotās veselības aprūpes iestādes vismaz vienu reizi gada laikā apmeklēs 199 794 personas gadā, ņemot vērā, ka 4.1.1.1.pasākuma ietvaros tās būs 3 687 497 personas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 12.punktu, nosakot, ka valsts budžeta finansējuma apmērs nedrīkst pārsniegt 15 procentus no pasākumam pieejamā kopējā finansējuma.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot noteikumu projekta 26.punktu, ja nepieciešams iekļaujot šo informāciju anotācijā, lai nedublētu Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un pēc nepieciešamības dzēst informāciju par projekta īstenošanas personālu, jo projekta īstenošanā tiek iesaistīts tikai projekta vadības personāls. Saskaņot informāciju arī MK noteikumu anotācijā.  
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja personāla izmaksas plānots projektā segt kā faktiskās izmaksas, aicinām precizēt redakciju atbilstoši attiecināmības vadlīnijām "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gada plānošanas periodā", kas paredz, ka "projektiem ar tiešām attiecināmām izmaksām virs 5 milj. EUR, jāparedz maksimālais ierobežojums ES fondu daļai tiešajām projekta vadības personāla izmaksām līdz 84 787 EUR kalendārajā gadā". Lūdzam veikt precizējumus gan noteikumu projektā, gan anotācijā.

Piedāvātā redakcija
31.1.tiešās projekta vadības personāla izmaksas Eiropas Reģionālās attīstības fonda daļai nepārsniedz 84 787 EUR kalendārajā gadā;
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums- finansējuma saņēmējs projektu plānošanai un īstenošanas kontrolei izveido vadības un kontroles komisiju un reizi ceturksnī organizē pārskata sanāksmes par projektu progresu, uz kurām uzaicina atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvjus.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nav svītrojams noteikumu projekta 46.7. apakšpunkts, par principa "Nenodarīt būtisku kaitējumu" vides mērķu ievērošanu, ņemot vērā, ka principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējums tiešā veidā neattiecas uz 4.1.1.1.pasākuma 3.kārtā atbalstāmajām darbībām, un Veselības ministrija nav plānojusi noteikt nosacījumus, kas pārsniedz nacionālajā horizontālajā regulējumā noteikto prasību ievērošanu.
Taču, lūdzam atstāt anotācijā aprakstu, par principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Veselības ministrija nav plānojusi noteikt nosacījumus, kas pārsniedz nacionālajā horizontālajā regulējumā noteikto prasību ievērošanu attiecībā uz zaļo publisko iepirkumu, lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 46.9. apakšpunktā nav jāsvītro teksts, par zaļo publisko iepirkumu, atstājot tikai aprakstu anotācijā, ka zaļais publiskais iepirkums tiks piemērots atbilstoši nacionālajai horizontālajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, ar Eiropas Savienības stratēģijas Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) intervences kodu, t.i., ka investīcijām piemērojams Makroreģionālā un jūras baseinu stratēģija kods 03 - Baltijas jūras reģiona stratēģija.a
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informācija par sinerģiju, papildinātību ar ES un citiem atbalsta instrumentiem, piemēram, Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcijām, vai citiem ES kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam SAM vai pasākumiem, minot konkrētus piemērus.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, pie principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu”, ka Veselības ministrija nav plānojusi noteikt nosacījumus, kas pārsniedz nacionālajā horizontālajā regulējumā noteikto prasību ievērošanu attiecībā uz zaļo publisko iepirkumu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" informāciju, ka projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir darbībām, kas pabeigtas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.
Piedāvātā redakcija
-