Projekta ID
25-TA-377Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
18.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Saskaņā ar likumprojektā ietvertā Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 34. panta ceturtās daļas 6. punktu Ieslodzīto informācijas sistēmā tiks iekļauta informācija arī par personu, kura ierodas ieslodzījuma vietā profesionālo pienākumu pildīšanai.
Likumprojekta sākotnējā ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) (turpmāk – anotācija) 8.1.13. punktā kā piemērs ir norādīti izmeklētāji, advokāti un prokurori. Līdz ar ko nav skaidri un viennozīmīgi saprotams, vai attiecīgajā sistēmā tiks iekļauti arī dati par, piemēram, Valsts policijas amatpersonām, kuru profesionālie pienākumi saistīti ar apcietināto un notiesāto konvojēšanu, un līdz ar to nav arī skaidrs, kādā veidā Valsts policijas amatpersonu, kuras nodrošina konvoja funkciju, dati tiks nodoti iekļaušanai sistēmā. Piemēram, vai attiecīgie dati tiks ievadīti katrā konvojēšanas gadījumā.
Tāpat no likumprojekta anotācijā ietvertā piemēra, ievērojot to, ka anotācijā nav sniegts termina “profesionālā darbība” tvērums var tikt izdarīts secinājums, ka sistēmā tiks ievadīti dati tikai par tām personām, kuru profesionālie pienākumi ir saistīti ar kriminālprocesa nodrošināšanu, tomēr ieslodzījuma vietas profesionālo pienākumi pildīšanai var apmeklēt arī, piemēram, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonas, avārijas dienestu, kā arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieki, plašsaziņas līdzekļu pārstāvji.
Ievērojot minēto, lai nodrošinātu skaidru un viennozīmīgu tiesiskā regulējuma piemērošanu, izsakām priekšlikumu anotācijā detalizētāk skaidrot likumprojekta 3. pantā iekļautā Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 34. panta ceturtās daļas 6. punktā paredzēto datu apstrādes leģitīmo mērķi, visaptverošu, skaidru un nepārprotamu skaidrojumu, kas atbilstoši likumā ietvertajam regulējumam ietilpst profesionālo pienākumu pildīšanas tvērumā, kā arī ieskicēt, kādā veidā attiecīgo personu dati tiks iegūti.
Likumprojekta sākotnējā ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) (turpmāk – anotācija) 8.1.13. punktā kā piemērs ir norādīti izmeklētāji, advokāti un prokurori. Līdz ar ko nav skaidri un viennozīmīgi saprotams, vai attiecīgajā sistēmā tiks iekļauti arī dati par, piemēram, Valsts policijas amatpersonām, kuru profesionālie pienākumi saistīti ar apcietināto un notiesāto konvojēšanu, un līdz ar to nav arī skaidrs, kādā veidā Valsts policijas amatpersonu, kuras nodrošina konvoja funkciju, dati tiks nodoti iekļaušanai sistēmā. Piemēram, vai attiecīgie dati tiks ievadīti katrā konvojēšanas gadījumā.
Tāpat no likumprojekta anotācijā ietvertā piemēra, ievērojot to, ka anotācijā nav sniegts termina “profesionālā darbība” tvērums var tikt izdarīts secinājums, ka sistēmā tiks ievadīti dati tikai par tām personām, kuru profesionālie pienākumi ir saistīti ar kriminālprocesa nodrošināšanu, tomēr ieslodzījuma vietas profesionālo pienākumi pildīšanai var apmeklēt arī, piemēram, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonas, avārijas dienestu, kā arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieki, plašsaziņas līdzekļu pārstāvji.
Ievērojot minēto, lai nodrošinātu skaidru un viennozīmīgu tiesiskā regulējuma piemērošanu, izsakām priekšlikumu anotācijā detalizētāk skaidrot likumprojekta 3. pantā iekļautā Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 34. panta ceturtās daļas 6. punktā paredzēto datu apstrādes leģitīmo mērķi, visaptverošu, skaidru un nepārprotamu skaidrojumu, kas atbilstoši likumā ietvertajam regulējumam ietilpst profesionālo pienākumu pildīšanas tvērumā, kā arī ieskicēt, kādā veidā attiecīgo personu dati tiks iegūti.
Piedāvātā redakcija
-
