Projekta ID
23-TA-1361Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr. 2021/1060) lietoto terminoloģiju, aicinām noteikumu projektā un anotācijā, kur attiecināms, aizstāt terminus - personāla atlīdzība/ personāla atlīdzības izmaksas ar "personāla izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 23.5.apakšpunktā metodikas nosaukumu šādi: Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam visā noteikumu projekta tekstā izmantot pilno metodikas nosaukumu: "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai"".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja pasākumā ir plānoti projekti ar kopējām attiecināmajām izmaksām, sākot ar 5 milj. EUR (t.sk. PVN), lai trešajai pusei būtu izsekojami, aicinām pie noteikumu projekta attiecīgā punkta papildināt ar skaidru nosacījumu, ka gadījumos, ja projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir vismaz 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), tās ir attiecināmas, ja vien nav atgūstamas saskaņā ar valsts normatīvajiem aktiem PVN jomā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt un nepieciešamības gadījumā svītrot noteikumu projekta 55. punktu, ievērojot to, ka projekta iesniedzējs ir valsts pārvaldes iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļas rindkopā, kas sākas ar vārdiem "Pasākumā plānotām finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla b) transporta pakalpojumu izmaksām un d) iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksām…..", redakcionāli precizēt, ka plānots izmantot vadošās iestādes (nevis atbildīgās iestādes) izstrādāto metodiku, kā arī lūdzam norādīt pilno metodikas nosaukumu "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai". Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt visā anotācijas tekstā, kur attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas rindkopā, kas sākas ar vārdiem "d)iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas…." norādīt pilno attiecīgās metodikas nosaukumu: Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz projekta vadības un īstenošanas amatiem/saimēm/mēnešalgu grupām lūdzam salāgot informāciju ar vadošajai iestādei sniegto informāciju, skaņojot vienotās likmes apmēru (piemēram, attiecībā uz projektu finanšu un kontroles nodaļas vadītāju).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 23.1.apakšpunktā norādīto, lūdzam sadaļā "Tiešās attiecināmās izmaksas" rindkopā, kas sākas ar vārdiem "1) tas ir taisnīgs..." skaidri norādīt, ka likme piemērojama tikai finansējuma saņēmējam.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka personāla izmaksas netiek paredzētas sadarbības partneriem.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka personāla izmaksas netiek paredzētas sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā sniegto informāciju par augstākās izglītības iestāžu kā sadarbības partneru vērtēšanu komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā atbilstoši diskusijai 12.12.2023, piemēram, šādā redakcijā:
"Vienlaikus attiecībā uz augstākās izglītības iestāžu, t.sk. koledžu, atlasi kā sadarbības partneri 4.2.4.2.pasākumā paredzēto mācību nodrošināšanai, finansējuma saņēmējs, VIAA veiks individuālu katra potenciālā sadarbības partnera izvērtējumu: pirmkārt, vērtē, vai tas īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu un, otrkārt, ja secina, ka projekts saistītas ar saimnieciskās darbības veikšanu, vērtē atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 4.punktā minētajai pazīmei, lai pārliecinātos ka dalība 4.2.4.2.pasākumā un atbalsta saņemšana nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts.".
"Vienlaikus attiecībā uz augstākās izglītības iestāžu, t.sk. koledžu, atlasi kā sadarbības partneri 4.2.4.2.pasākumā paredzēto mācību nodrošināšanai, finansējuma saņēmējs, VIAA veiks individuālu katra potenciālā sadarbības partnera izvērtējumu: pirmkārt, vērtē, vai tas īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu un, otrkārt, ja secina, ka projekts saistītas ar saimnieciskās darbības veikšanu, vērtē atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 4.punktā minētajai pazīmei, lai pārliecinātos ka dalība 4.2.4.2.pasākumā un atbalsta saņemšana nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts.".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam svītrot anotācijas 3.sadaļas apakšsadaļā "Cita informācija" iekļauto pēdējo teikumu, jo finansējuma pārdale no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" uz nozares ministrijas attiecīgo budžeta apakšprogrammu tiek veikta atbilstoši 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumos Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" paredzētajam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunkts paredz, ka no 80.00.00. programmas līdzekļus var pārdalīt izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Norādām, ka šobrīd anotācijā nav sniegta informācija par potenciālajiem riskiem, kad pirms projekta apstiprināšanas veiktie izdevumi varētu netikt attiecināti no Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma, kā arī potenciālajiem risinājuma variantiem, ja šāda situācija iestājas.
Piedāvātā redakcija
-