Projekta ID
24-TA-1330Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
10.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
2. Šo noteikumu 1.2., 1.5., 1.6., 1.8., 1.11., 1.15., 1.16., 1.17., 1.19., 1.20., 1.21., 1.22., 1.23., 1.25., 1.26., 1.27., 1.28., 1.29., 1.30., 1.32., 1.42., 1.43., 1.47., 1.48. apakšpunkts stājas spēkā 2025. gada 1. februārī.
Iebildums
Lūdzam precizēt
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 1.2., 1.3., 1.5., 1.6., 1.8., 1.11., 1.12., 1.13.,1.14., 1.15., 1.16., 1.17., 1.19., 1.20., 1.21., 1.22., 1.23., 1.24., 1.25., 1.26., 1.27., 1.28., 1.29., 1.30., 1.32., 1.35., 1.42., 1.43., 1.47., 1.48. apakšpunkts stājas spēkā 2025. gada 1. februārī.
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam pievienot ietekmi uz pašvaldību un to kapitālsabiedrību budžetu izdevumiem, lai līdz 2025.gada 1.februārim reģistrētu ATIS apgrūtinājumus, kas šobrīd reģistrēti apgrūtinājumu plānos. Atgādinām, ka pieņemot jauno regulējumu par ATIS, pašvaldībām netika piešķirti līdzekļi jaunas funkcijas veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam pievienot ietekmes novērtējumu uz pašvaldību budžetu ieņēmumiem 2026.un 2027.gadā. aprēķinus veicot salīdzinot šobrīd spēkā esošās kadastrālās vērtības, kuras aprēķinātas ņemot vērā kadastrā reģistrētos apgrūtinājumus no apgrūtinājumu plāniem , ar kadastrālajām vērtībām, kuras šobrīd būtu spēkā, ja jau šobrīd apgrūtinājumi kadastrā būtu reģistrēti no ATIS.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar šī projekta ietekmi uz kadastrālajām vērtībām, jo kā minējis pats VZD daudzi apgrūtinājumi dažādu iemeslu dēļ nav tikuši iezīmēti apgrūtinājumu plānos, tādējādi apgrūtinājumu, kas tiks ņemti no ATIS, kopējā ietekme uz kadastrālajām vērtībām var būt būtiska.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Kadastra objekta reģistrācijas un kadastra datu aktualizācijas noteikumi
Iebildums
Lūdzam pievienot precīzu informāciju par apgrūtinājumu reģistrācijas statusu Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmā, norādot informācijas sniedzējus, kas nav iesnieguši datus par apgrūtinājumiem vai nav iesnieguši kādu daļu no apgrūtinājumiem. Kā arī- vai visu eksistējošo apgrūtinājumu reģistrācija ATIS tiks pabeigta līdz 2025,gada 1.februārim, kad plānojat anulēt apgrūtinājumu plānus, kuros var būt noteikti apgrūtinājumi, kas vēl nav iesniegti ATIS.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
5.3. dzīvokļa īpašumu kopīpašuma domājamās daļas aprēķinātas atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajiem kritērijiem un to summa veido vienu veselu;
Iebildums
Tā kā Valsts zemes dienesta rīcībā ir dati, kas nepieciešami, lai aprēķinātu dzīvokļa īpašumu kopīpašumu domājamās daļas, atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likumam, lūdzam mazināt administratīvo slogu un noteikt, ka tās aprēķina Valsts zemes dienests, attiecīgi arī aprēķināto reģistrējot. Lūdzam attiecīgi grozīt arī pārējās saistītās šo noteikumu normas, atsakoties no pienākuma kādam ārpus VZD rēķināt šīs daļas, kā arī paredzot, ka saprātīgā laika periodā VZD nodrošina visu kadastrā reģistrēto dzīvokļa īpašumu kopīpašumu domājamo daļu, atbilstību Dzīvokļa īpašuma likumam.
Piedāvātā redakcija
dzīvokļa īpašumu kopīpašuma domājamās daļas aprēķinātas atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajiem kritērijiem un to summa veido vienu veselu; Neatbilstību gadījumā, Valsts zemes dienests dzīvokļa īpašumu kopīpašuma domājamās daļas aprēķina pats, izmantojot aktuālos Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datus un reģistrē domājamās daļas, kas atbilst Dzīvokļa īpašuma likumam;
7.
Noteikumu konsolidētā versija
5.4. inženierbūves vai pirmās grupas ēkas izpildmērījuma plānā attēlota būves kontūra (noslēgta, nepārtraukta līnija), norādīts apjoms atbilstoši normatīvajos aktos būves kadastrālās uzmērīšanas jomā noteiktajiem apjoma rādītājiem un izpildmērījuma plāns ir sagatavots DGN vai DWG datņu formātā.
Iebildums
Lūdzam izslēgt šo punktu. Ja izpildmērījumam jānosaka prasības, tās ir jānosaka normatīvajos aktos, kas paredz izpildmērījumu- un tā ir būvniecības joma.
Piedāvātā redakcija
8.
Noteikumu konsolidētā versija
15.3. valsts institūcijas vai vietējās pašvaldības lēmumu par nekustamā īpašuma lietošanas mērķa un tam piekrītošās zemes platības noteikšanu, neapbūvētas zemes lietošanas mērķa, kas klasificēts normatīvajos aktos teritorijas plānošanas jomā noteiktajās funkcionālajās zonās, (turpmāk - funkcionālās zonas mērķis) un tam piekrītošās zemes platības noteikšanu, neapbūvētas apbūves zemes atzīmi un tai piekrītošās zemes platības noteikšanu, ja minētās ziņas nav iesniegusi vietējā pašvaldība vai valsts institūcija.
Iebildums
Atbilstoši Tieslietu ministrijas sagatavotajiem grozījumiem noteikumiem "Nekustamā īpašuma lietošanas mērķu un nekustamā īpašuma lietošanas mērķu noteikšanas un maiņas kārtība" , netiek paredzēts gan "lietošanas mērķis', gan 'neapbūvētas zemes lietošanas mērķis" vai " Funkcionālās zonas mērķis". Katrai zemes vienībai joprojām tiks noteikts viens vai vairāki nekustamā īpašuma lietošanas mērķi. respektīvi, visos gadījumos būs "lietošanas mērķis", nevis "lietošanas mērķis" un/vai "funkcionālās zonas mērķis".
Tas fakts, ka tiek grozīta 'lietošanas mērķu' klasifikācija un neapbūvētu zemju gadījumā tā pilnībā sakritīs ar teritorijas plānojumos noteiktajām funkcionālajām zonām, LPS ieskatā, nav pamats kadastra jomas normatīvajos aktos ieviest jaunu terminu "funkcionālās zonas mērķis", ja kadastra likums joprojām paredz vienu terminu: "nekustamā īpašuma lietošanas mērķis'
Tas fakts, ka tiek grozīta 'lietošanas mērķu' klasifikācija un neapbūvētu zemju gadījumā tā pilnībā sakritīs ar teritorijas plānojumos noteiktajām funkcionālajām zonām, LPS ieskatā, nav pamats kadastra jomas normatīvajos aktos ieviest jaunu terminu "funkcionālās zonas mērķis", ja kadastra likums joprojām paredz vienu terminu: "nekustamā īpašuma lietošanas mērķis'
Piedāvātā redakcija
valsts institūcijas vai vietējās pašvaldības lēmumu par nekustamā īpašuma lietošanas mērķa un tam piekrītošās zemes platības noteikšanu, neapbūvētas zemes lietošanas mērķa, kas klasificēts normatīvajos aktos teritorijas plānošanas jomā noteiktajās funkcionālajās zonās, (turpmāk - funkcionālās zonas mērķis) un tam piekrītošās zemes platības noteikšanu, neapbūvētas apbūves zemes atzīmi un tai piekrītošās zemes platības noteikšanu, ja minētās ziņas nav iesniegusi vietējā pašvaldība vai valsts institūcija.
9.
Noteikumu konsolidētā versija
20.2. nekustamā īpašuma lietošanas mērķi un tam piekritīgo platību zemes vienībā, funkcionālās zonas mērķi un tam piekritīgo platību zemes vienībā, neapbūvētas apbūves zemes atzīmi un tai piekritīgo platību zemes vienībā.
Iebildums
lūdzam precīzēt, tāpat kā lūdzām 15.3. punktā
Piedāvātā redakcija
nekustamā īpašuma lietošanas mērķi un tam piekritīgo platību zemes vienībā, funkcionālās zonas mērķi un tam piekritīgo platību zemes vienībā, neapbūvētas apbūves zemes atzīmi un tai piekritīgo platību zemes vienībā.
10.
Noteikumu konsolidētā versija
23.1.2. valsts institūcijas vai vietējās pašvaldības lēmumu par zemes vienības daļas nekustamā īpašuma lietošanas mērķa un tam piekrītošās zemes platības noteikšanu, funkcionālās zonas mērķa un tam piekrītošās zemes platības noteikšanu, neapbūvētas apbūves zemes atzīmes un tai piekrītošās zemes platības noteikšanu, ja minētās ziņas nav iesniegusi vietējā pašvaldība vai valsts institūcija;
Iebildums
Lūdzam precizēt, tāpat kā lūdzām 15.3.punktu.
Piedāvātā redakcija
valsts institūcijas vai vietējās pašvaldības lēmumu par zemes vienības daļas nekustamā īpašuma lietošanas mērķa un tam piekrītošās zemes platības noteikšanu, funkcionālās zonas mērķa un tam piekrītošās zemes platības noteikšanu, neapbūvētas apbūves zemes atzīmes un tai piekrītošās zemes platības noteikšanu, ja minētās ziņas nav iesniegusi vietējā pašvaldība vai valsts institūcija;
11.
Noteikumu konsolidētā versija
24.5. ieraksta vietējās pašvaldības un valsts institūciju sniegtās ziņas, tai skaitā funkcionālās zonas mērķi un tam piekrītošo zemes platību, neapbūvētas apbūves zemes atzīmi un tai piekrītošo zemes platību;
Iebildums
Lūdzam precizēt, tāpat kā lūdzām 15.3.punktu.
Piedāvātā redakcija
ieraksta vietējās pašvaldības un valsts institūciju sniegtās ziņas, tai skaitā funkcionālās zonas mērķi un tam piekrītošo zemes platību, neapbūvētas apbūves zemes atzīmi un tai piekrītošo zemes platību;
12.
Noteikumu konsolidētā versija
29. Lai Kadastra informācijas sistēmā reģistrētu būvi (jaunbūvi) vai telpu grupu:
Iebildums
Lūdzam papildināt 29.punktu ar jaunu apakšpunktu šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
29.8. Pašvaldību ielas un ceļus, kā arī valsts un reģionālos ceļus un to sastāvā esošās inženierbūves (tilti, viadukti, utt.) kā kadastra objektu -inženierbūvi kadastra informācijas sistēmā reģistrē automātiski no Teritorijas attīstības plānošanas sistēmas ar šajā sistēmā esošo precizitāti. Gadījumos, kad ielas, ceļi un to sastāvā esošās inženierbūves (tilti, viadukti, utt.) ar būvprojektu tiek izbūvētas no jauna vai pārbūvētas, tās kā kadastra objekts- inženierbūve tie reģistrētas vai dati tik aktualizēti automatizēti no Būvniecības informācijas sistēmas.
13.
Noteikumu konsolidētā versija
32.4.1. ēkai - nolietojumu “V1”;
Iebildums
Tikai tāpēc, ka būve tiek reģistrēta uz deklarācijas pamata, tām visām nevar administratīvi ar noteikumu punktu noteikt vienādu nolietojumu. lūdzam svītrot paredzētos grozījumus un negrozīt 32.4.punktu
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
32.23. normatīvajos aktos būvju kadastrālās uzmērīšanas jomā noteikto ēkas nolietojumu “V1”;
Iebildums
Tikai tāpēc, ka būve tiek reģistrēta uz deklarācijas pamata, tām visām nevar administratīvi ar noteikumu punktu noteikt vienādu nolietojumu. lūdzam svītrot paredzētos grozījumus un negrozīt 32.2.3.punktu
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
35.13.1. ēkai - nolietojumu “V1”;
Iebildums
Tikai tāpēc, ka būve tiek reģistrēta uz deklarācijas pamata, tām visām nevar administratīvi ar noteikumu punktu noteikt vienādu nolietojumu. lūdzam svītrot paredzētos grozījumus un negrozīt 35.1 3.punktu
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
71.4. dokumentu par ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta izbeigšanu;
Iebildums
servitūtus ne tikai izbeidz, bet arī nosaka. Lūdzam precizēt punktu.
Piedāvātā redakcija
dokumentu par ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta noteikšanu vai izbeigšanu;
17.
Noteikumu konsolidētā versija
72.2. informāciju par nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumiem (izņemot nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma – ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta – teritoriju);
Iebildums
servitūtu teritorijas ir attēlotas arī kadastrālās uzmērīšanas dokumentos.
Piedāvātā redakcija
informāciju par nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumiem – ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta – teritoriju;
18.
Noteikumu konsolidētā versija
74.1. atbilstoši Meža valsts reģistra datiem, ja tajā reģistrētā zemes lietošanas veida "mežs" platība atšķiras no Kadastra informācijas sistēmā reģistrētās ne vairāk kā par 10 %:
Iebildums
Nevar gadiem ilgi pastāvēt situācija, kurā Kadastra reģistra un Meža reģsitra dati ir būtiksi atšķirīgi par vienu un to pašu datu lauku- meža zeme.
Piedāvātā redakcija
atbilstoši Meža valsts reģistra datiem un Nekustamā īpašuma valsts kadastra reģistrā datiem par , ja tajā reģistrētā zemes lietošanas veida "mežs" platību atšķiras no Kadastra informācijas sistēmā reģistrētās ne vairāk kā par 10 %: (datu starp reģistriem nesakritības gadījumā, valsts institūcijas veic datu labošanu, neiesaistot privātpersonas, bet īnformējot par veiktajiem labojumiem īpašnieku)
19.
Noteikumu konsolidētā versija
75.1 Kadastra informācijas sistēmā zemes vienībai reģistrē atzīmi par tās atrašanos valsts robežas joslā un valsts robežas joslas aizņemto platību. Atzīmi reģistrē pēc stāvokļa uz kārtējā kalendāra gada 15. maiju un 15. decembri.
Iebildums
iebilstam pret 75.1 punkta svītrošanu
Piedāvātā redakcija
Kadastra informācijas sistēmā zemes vienībai reģistrē atzīmi par tās atrašanos valsts robežas joslā un valsts robežas joslas aizņemto platību. Atzīmi reģistrē pēc stāvokļa uz kārtējā kalendāra gada 15. maiju un 15. decembri.
20.
Noteikumu konsolidētā versija
82.2. informāciju par nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumiem (izņemot nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma – ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta – teritoriju);
Iebildums
Servitūtu teritorija ir jāattēlo arī kadastrālās uzmērīšanas dokumnetos
Piedāvātā redakcija
informāciju par nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumiem – ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta – teritoriju;
21.
Noteikumu konsolidētā versija
84. Atbilstoši vietējās pašvaldības vai Kadastra likuma 9. panta pirmās daļas 2. punktā minēto institūciju iesniegtajiem dokumentiem aktualizē zemes vienības daļas nekustamā īpašuma lietošanas mērķi un tam piekritīgo platību zemes vienības daļā, funkcionālās zonas mērķi un tam piekritīgo platību zemes vienības daļā, neapbūvētas apbūves zemes atzīmi un tai piekritīgo platību zemes vienības daļā.
Iebildums
lūdzam precizēt, atbilstoši mūsu lūgumam par 15.3. punktu
Piedāvātā redakcija
Atbilstoši vietējās pašvaldības vai Kadastra likuma 9. panta pirmās daļas 2. punktā minēto institūciju iesniegtajiem dokumentiem aktualizē zemes vienības daļas nekustamā īpašuma lietošanas mērķi un tam piekritīgo platību zemes vienības daļā, funkcionālās zonas mērķi un tam piekritīgo platību zemes vienības daļā, neapbūvētas apbūves zemes atzīmi un tai piekritīgo platību zemes vienības daļā.
22.
Noteikumu konsolidētā versija
87.14. atbilstoši normatīvajiem aktiem būvju kadastrālās uzmērīšanas jomā ieraksta:
Iebildums
Tikai tāpēc, ka būve tiek reģistrēta uz deklarācijas pamata, tām visām nevar administratīvi ar noteikumu punktu noteikt vienādu nolietojumu. lūdzam svītrot paredzētos grozījumus un negrozīt 87.1 4.punktu
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu konsolidētā versija
3.1 Zemes vienības zem iekšzemes publiskajiem ūdeņiem reģistrācija un aktualizācija
Iebildums
Zemes pārvaldības likuma Pārejas noteikumu 5.punkta 6)apakšpunkts nosaka, ka Ministru kabinetam līdz 2023.gada 31.decembrim ir jāizdod noteikumi "par kārtību, kādā Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrē un aktualizē informāciju par jūras piekrastes joslu".
Atgādinām, ka 30.10.2014.pieņemtais Zemes pārvaldības likums sākotnēji šos noteikumus uzdeva izdot līdz 2016.gada 31.decembrim, tādējādi jau ilgstoši Saeima ir pagarinājusi šī uzdevuma izpildes termiņu.
Lūdzam izpildīt likumā doto uzdevumu un iesniegt kārtību kādā Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrē un aktualizē informāciju par jūras piekrastes joslu.
Atgādinām, ka 30.10.2014.pieņemtais Zemes pārvaldības likums sākotnēji šos noteikumus uzdeva izdot līdz 2016.gada 31.decembrim, tādējādi jau ilgstoši Saeima ir pagarinājusi šī uzdevuma izpildes termiņu.
Lūdzam izpildīt likumā doto uzdevumu un iesniegt kārtību kādā Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrē un aktualizē informāciju par jūras piekrastes joslu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu konsolidētā versija
105. Kadastra informācijas sistēmā nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumus reģistrē, izmantojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus, atbilstoši saņemtajiem dokumentiem par ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta nodibināšanu, kā arī ziņām par nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma noteikšanu būvēm vai telpu grupām.
Iebildums
Tā kā zemes reformas laikā un arī vēlāk zemes uzmērīšanas dokumentos (apgrūtinājumu plānos) nav tikuši uzrādīti visi apgrūtinājumi, lūdzam sniegt salīdzināmo informāciju par šobrīd kadastrā reģistrēto apgrūtinājumu kopplatībām pa pašvaldībām un apgrūtinājumu veidiem, kā arī ATIS reģistrēto apgrūtinājumu kopplatībām pa pašvaldībām un apgrūtinājumu veidiem.
Vienlaikus lūdzam sniegt salīdzināmo informāciju par kadastrālo vērtību zemei un ēkām kopsummām pa pašvaldībām šobrīd un kadastrālo vērtību zemei un ēkām kopsummām pa pašvaldībām kādas tās būtu, ja jau šobrīd vis apgrūtinājumi no ATIS būtu reģistrēti kadastrā.
Tāpat lūdzam arī informāciju par visu zemes vienību kadastrālo vērtību kopsummām pa pašvaldībām, kuru kadastrālo vērtību ir ietekmējis kultūras pieminekļa apgrūtinājums, kā arī informāciju par visu ēku kadastrālo vērtību kopsummām pa pašvaldībām, kuru kadastrālo vērtību ie ietekmējis kultūras pieminekļa apgrūtinājums.
Lūdzam sniegt informāciju par šobrīd kadastrā reģistrēto kultūras pieminekļa apgrūtinājumu platībām atsevišķi- par ēkām un zemi pa pašvaldībām, kā arī pieprasīt Kultūras mantojuma pārvaldei sniegt informāciju par visu kultūras pieminekļu apgrūtinājumu platībām atsevišķi- par ēkām un zemi pa pašvaldībām, kuras viņi reģistrēs ATIS.
Vienlaikus lūdzam sniegt salīdzināmo informāciju par kadastrālo vērtību zemei un ēkām kopsummām pa pašvaldībām šobrīd un kadastrālo vērtību zemei un ēkām kopsummām pa pašvaldībām kādas tās būtu, ja jau šobrīd vis apgrūtinājumi no ATIS būtu reģistrēti kadastrā.
Tāpat lūdzam arī informāciju par visu zemes vienību kadastrālo vērtību kopsummām pa pašvaldībām, kuru kadastrālo vērtību ir ietekmējis kultūras pieminekļa apgrūtinājums, kā arī informāciju par visu ēku kadastrālo vērtību kopsummām pa pašvaldībām, kuru kadastrālo vērtību ie ietekmējis kultūras pieminekļa apgrūtinājums.
Lūdzam sniegt informāciju par šobrīd kadastrā reģistrēto kultūras pieminekļa apgrūtinājumu platībām atsevišķi- par ēkām un zemi pa pašvaldībām, kā arī pieprasīt Kultūras mantojuma pārvaldei sniegt informāciju par visu kultūras pieminekļu apgrūtinājumu platībām atsevišķi- par ēkām un zemi pa pašvaldībām, kuras viņi reģistrēs ATIS.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu konsolidētā versija
107.3. nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumiem, kas reģistrēti, izmantojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus - nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma teritorijas platību (ha) par visiem viena veida apgrūtinājumiem zemes vienībā vai zemes vienības daļā;
Iebildums
Lūdzam noteikumus papildināt ar kārtību un pienākumiem- kā tiks sniegtas ziņas par apgrūtinājumiem, kas attiecas uz ēkām, telpu grupām un inženierbūvēm un kuri dēļ ATIS divdimensionālā rakstura nevar tikt un nav iekļaujami ATIS.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu konsolidētā versija
107.3. nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumiem, kas reģistrēti, izmantojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus - nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma teritorijas platību (ha) par visiem viena veida apgrūtinājumiem zemes vienībā vai zemes vienības daļā;
Iebildums
arī par pārējiem apgrūtinājumiem ir jāreģistrē platības, kā arī platības jāreģistrē par apgrūtinājumiem, kas attiecas tikai uz ēku vai telpu grupu.
Piedāvātā redakcija
nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumiem, kas reģistrēti, izmantojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus - nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma teritorijas platību (ha) par visiem viena veida apgrūtinājumiem zemes vienībā vai zemes vienības daļā, par pārējiem nekustamā īpašuma apgrūtinājumiem- vai apgrūtinājums attiecas uz zemes vienību vai zemes vienības daļu, vai ēku, vai telpu grupu, reģistrējot apgrūtināto platību katram apgrūtinājumam, apgrūtinājuma informācijas sniedzēju, apgrūtinājuma tiesisko pamatu
27.
Noteikumu konsolidētā versija
107.1 Nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma – ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta – teritorijas reģistrāciju un aktualizāciju Kadastra informācijas sistēmā veic pēc informācijas saņemšanas no Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas par pieļaujamību reģistrēt servitūta teritoriju.
Iebildums
Servitūti, jo īpaši ceļu servitūti ir nodibināti ar kompetento iestāžu lēmumiem zemes reformas laikā, tādejādi uz šādu lēmumu pamata nodibinātie servitūti ir jāreģistrē.
Piedāvātā redakcija
Nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma – ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta – teritorijas reģistrāciju un aktualizāciju Kadastra informācijas sistēmā veic pēc informācijas saņemšanas no Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas par pieļaujamību reģistrēt servitūta teritoriju, izņemot par servitūtiem, kas nodibināti zemes reformas laikā ar kompetento iestāžu lēmumiem.
28.
Noteikumu konsolidētā versija
107.2 Valsts zemes dienests izvērtē šo noteikumu 107.1 punktā minēto informāciju un reģistrē servitūta teritoriju, ja saņemtā informācija par servitūtu atbilst šādiem nosacījumiem:
Iebildums
lūdzam precizēt
Piedāvātā redakcija
Valsts zemes dienests izvērtē šo noteikumu 107.1 punktā minēto informāciju un reģistrē servitūta teritoriju, ja saņemtā informācija par servitūtu atbilst šādiem nosacījumiem (nosacījumi neattiecas uz zemes reformas laikā nodibinātajiem servitūtiem, kas nav atcelti):
29.
Noteikumu konsolidētā versija
107.3 Ja šo noteikumu 107.1 punktā minētā informācija ir pretrunīga vai neatbilst šo noteikumu 107.2 punktā minētajiem nosacījumiem, Valsts zemes dienests pieņem lēmumu par kadastra datu aktualizācijas atteikumu.
Iebildums
lūdzam precizēt
Piedāvātā redakcija
Ja šo noteikumu 107.1 punktā minētā informācija ir pretrunīga vai neatbilst šo noteikumu 107.2 punktā minētajiem nosacījumiem, Valsts zemes dienests pieņem lēmumu par kadastra datu aktualizācijas atteikumu, izņemot par zemes reformas laikā nodibinātajiem servitūtiem, kas nav atcelti.
30.
Noteikumu konsolidētā versija
109. Nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumus, izmantojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus, Valsts zemes dienests reģistrē, savietojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus ar kadastra karti. Ja nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma teritorijas platība zemes vienībā, zemes vienības daļā nav mazāka par vienu kvadrātmetru, nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumu reģistrē Kadastra informācijas sistēmā.
Iebildums
Ir jāreģistrē visi apgrūtinājumi, nevis tikai tie, kas lielāki par 1m2, īpaši blīvi apdzīvotās vietās.
Apgrūtinājumu būtība nav platībā, bet gan faktā, ka apgrūtinājums eksistē, piemēram, eksistē konkrētas elektrolīnijas vads, kas ierakts zemē, neatkarīgi no tā cik lielu platību konkrētā zemes vienībā aizņem konkrētais elektrības vads, ir būtiski nodrošināt, ka kadastrā ir informācija, ka zemes vienībā ir ierakts vads, pat ja tas šķērso zemes vienību ļoti mazā platībā.
Apgrūtinājumu būtība nav platībā, bet gan faktā, ka apgrūtinājums eksistē, piemēram, eksistē konkrētas elektrolīnijas vads, kas ierakts zemē, neatkarīgi no tā cik lielu platību konkrētā zemes vienībā aizņem konkrētais elektrības vads, ir būtiski nodrošināt, ka kadastrā ir informācija, ka zemes vienībā ir ierakts vads, pat ja tas šķērso zemes vienību ļoti mazā platībā.
Piedāvātā redakcija
Nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumus, izmantojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus, Valsts zemes dienests reģistrē, savietojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus ar kadastra karti. Ja Nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma teritorijas platību zemes vienībā, zemes vienības daļā nav mazāka par vienu kvadrātmetru, un nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumu reģistrē Kadastra informācijas sistēmā.
31.
Noteikumu konsolidētā versija
109.1 Nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumus no Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas Valsts zemes dienests reģistrē četras reizes gadā, pēc Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datu stāvokļa uz kārtējā kalendāra gada 1. martu, 1. maiju, 1. augustu un 1. decembri
Iebildums
Nav pamata noteikt tādus reģistrācija intervālus, ja apgrūtinājums ir nodibināts un iesniegts ATIS, tas ir jāreģistrē Kadastrā nevilcinoties!
Piedāvātā redakcija
Nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumus no Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas Valsts zemes dienests reģistrē tiklīdz četras reizes gadā, pēc Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas dati tiek aktualizēti, obligāti aktualizējot datus katra gada 30.decembrī. stāvokļa uz kārtējā kalendāra gada 1. martu, 1. maiju, 1. augustu un 1. decembri
32.
Noteikumu konsolidētā versija
109.2 Papildus šo noteikumu 109.1 punktā minētajam gadījumam Valsts zemes dienests nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumus, izmantojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus, reģistrē, pamatojoties uz ierosinātāja iesniegumu.
Iebildums
Lūdzam izslēgt 109.2 punktu. Nav pieļaujami palielināt birokrātisko slogu un likt privātpersonām iesniegt VZD iesniegumu, lai aktualizētu datus, kas jau ir VZD rīcībā, turklāt digitālā foremātā. Tiklīdz tiek aktualizēti ATIS dati, tā VZD ir jānoska atbilstoši aktualizēt un reģistrēt apgrūtinājumus kadastrā!
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu konsolidētā versija
111.1. dokuments par servitūta izbeigšanu saskaņā ar Civillikuma 1237. pantu;
Iebildums
Zemes reformas laikā nodibinātos servitūtus var izbeigt tikai ar tiesas lēmumu, jo lielākās daļas to nodibināšanas laikā nebija atjaunota Civillikuma normu darbība.
Piedāvātā redakcija
dokuments par servitūta izbeigšanu saskaņā ar Civillikuma 1237. pantu, šis nosacījums neattiecas uz servitūtiem, kas nodibināti ar kompetento iestāžu lēmumiem Zemes reformas laikā;
34.
Noteikumu konsolidētā versija
126. Kadastra karti veido kā digitālu pārskata karti par zemes vienību, būvju, ēku, ūdens lietošanas, ceļa servitūtu un zemes vienību daļu savstarpējo izvietojumu teritorijā. Tās veidošanai izmanto digitālos nekustamā īpašuma objektu kadastrālās uzmērīšanas un izpildmērījumu plānu datus vektordatu formā, kā arī citus šajos noteikumos minētos kartogrāfiskos materiālus.
Iebildums
Tā kā ne visām zemes vienībām t.sk. Zemesgrāmatā ierakstītās, tika izgatavoti digitālie zemes vienības robežplāni, jo zemes reformas laikos pat nebija tādu tehnisko iespēju, un kadastra karti veidoja VZD darbinieki manuāli pārzīmējot papīra formāta zemes vienību robežplānus, nav izslēdzamas kļūdas kadastra kartē, tāpēc jāprecizē robežplāna prioritāte pār kadastra karti.
Piedāvātā redakcija
Kadastra karti veido kā digitālu pārskata karti par zemes vienību, būvju, ēku, ūdens lietošanas, ceļa servitūtu un zemes vienību daļu savstarpējo izvietojumu teritorijā. Tās veidošanai izmanto digitālos nekustamā īpašuma objektu kadastrālās uzmērīšanas un izpildmērījumu plānu datus vektordatu formā, kā arī citus šajos noteikumos minētos kartogrāfiskos materiālus. Augstāks juridiskais spēks ir zemes vienības robežplānam un situācijas plānam, gadījumos, kad kadastra karte ir pretruna zemes vienības robežplānam un situācijas plānam, Valsts zemes dienests labo kadastra karti, atbilstoši robežplānam un situācijas plānam
35.
Noteikumu konsolidētā versija
145.1 Ierosinot dzēst ierakstu par zemesgrāmatā ierakstītu būvi, pamatojoties uz pašvaldības būvvaldes vai citas institūcijas, kas veic būvvaldes funkcijas, izdotu dokumentu, kas apliecina būves neesību, ja būve nav vienīgais zemesgrāmatā ierakstītais nekustamā īpašuma objekts, īpašnieks iesniegumu vienlaikus adresē Valsts zemes dienesta teritoriālajai struktūrvienībai un rajona (pilsētas) tiesai un iesniegumam pievieno dokumentus, kas nepieciešami, lai Kadastra informācijas sistēmā un zemesgrāmatā dzēstu ierakstu par būvi. Iesniegumā norāda:
Iebildums
Iebilstam pret 145.1. punkta dzēšanu, lūdzam to precizēt.
Ir iespējamas situācijas, kad īpašnieks ir saņēmis dokumentu par būves neesamību pirms BIS darbības uzsākšanas, bet nav to iesniedzis kadastrā.
Ir iespējamas situācijas, kad īpašnieks ir saņēmis dokumentu par būves neesamību pirms BIS darbības uzsākšanas, bet nav to iesniedzis kadastrā.
Piedāvātā redakcija
Ierosinot dzēst ierakstu par zemesgrāmatā ierakstītu būvi, pamatojoties uz pašvaldības būvvaldes vai citas institūcijas, kas veic būvvaldes funkcijas, izdotu dokumentu, kas apliecina būves neesību, ja būve nav vienīgais zemesgrāmatā ierakstītais nekustamā īpašuma objekts, īpašnieks iesniegumu vienlaikus adresē Valsts zemes dienesta teritoriālajai struktūrvienībai un rajona (pilsētas) tiesai un iesniegumam pievieno dokumentus, kas nepieciešami, lai Kadastra informācijas sistēmā un zemesgrāmatā dzēstu ierakstu par būvi. Iesniegumā norāda:
36.
Noteikumu konsolidētā versija
163. Valsts zemes dienesta teritoriālā struktūrvienība anulē zemes robežu plānu, zemes vienības daļas robežu plānu vai situācijas plānu, ja:
Iebildums
ir jāsamazina administratīvais slogs un bezjēdzīgu darbību pieprasīšana, jo šobrīd ja vienas zemes vienības robežplāns ir caurauklots un sašūts kopā papīra formātā ar citu zemes vienību robežplāniem, tad VZD, pamatojoties uz šiem noteikumiem, pieprasa izgatavot kamerāli (kabinetā) visu cauraukloto zemes vienību robežplānus, pat ja izmaiņas notikušas tikai vienā no caurauklotajiem robežplāniem.
LPS ieskatā ir bezjēdzīgi likt pārzīmēt robežplānus, kuros nav veiktas izmaiņas, likt īpašniekiem par to maksāt, jo vienīgā atšķirība starp cauraukuloto robežplānu un pārzīmēto ir - caurauklojuma fizisko caurumu neesamība fiziskā papīrā, kas nekādā veidā neietekmē robežplāna saturu.
Turklāt vrikne robežplānu tika izgatavoti fiziski uz vienas lapas un viena kartogrāfiskā pamata arī kā apgrūtinājumu plāni un situācijas plāni, tādejādi tikai tas fakts, ka apgrūtinājumu sadaļa vairs nebūs aktuāla, jo apgrūtinājumus reģistrēs no ATIS, nevar būt par pamatu anulēt šo plānu, kas vienlaikus ir arī robežplāns.
LPS ieskatā ir bezjēdzīgi likt pārzīmēt robežplānus, kuros nav veiktas izmaiņas, likt īpašniekiem par to maksāt, jo vienīgā atšķirība starp cauraukuloto robežplānu un pārzīmēto ir - caurauklojuma fizisko caurumu neesamība fiziskā papīrā, kas nekādā veidā neietekmē robežplāna saturu.
Turklāt vrikne robežplānu tika izgatavoti fiziski uz vienas lapas un viena kartogrāfiskā pamata arī kā apgrūtinājumu plāni un situācijas plāni, tādejādi tikai tas fakts, ka apgrūtinājumu sadaļa vairs nebūs aktuāla, jo apgrūtinājumus reģistrēs no ATIS, nevar būt par pamatu anulēt šo plānu, kas vienlaikus ir arī robežplāns.
Piedāvātā redakcija
Valsts zemes dienesta teritoriālā struktūrvienība anulē konkrēto zemes robežu plānu, bet neanulē pārējos zemes robežu plānus, ja tie cauraukloti kopā ar konkrēto zemes robežplānu vai neanulē robežplānu tikai tāpēc, ka tas bija caurauklots kopā ar citām lapām, piemēram, apgrūtinājumu plānu vai situācijas plānu vai robežplāns vienlaikus ir fiziski bijis arī apgrūtinājumu plāns un /vai situācijas plāns, zemes vienības daļas robežu plānu vai situācijas plānu, ja:
37.
Noteikumu konsolidētā versija
164.1 Ierosinātājs iesniedz Valsts zemes dienesta teritoriālajā struktūrvienībā iesniegumu ar lūgumu esošā zemes robežu plāna vietā izgatavot katrai zemes vienībai atsevišķu jaunu zemes robežu plānu, izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus un Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus, ja:
Iebildums
Kategoriski iebilstam 164.1. punkta dzēšanai, jo īpaši tā 164.1 2. punktu, kas tika iekļauts pēc ļoti ilgstošām diskusijām un kurš noteic, ka var tikai kamerāli izgatavot jaunus zemes vienības robežplānus, gadījumos, ja vienas zemes vienības robežplāns juridiski un fiziski ir caurauklots kopā ar citas zemes vienības robežplānu. Nav pieļaujams, ka tikai tāpēc, ka šādi robežplāni ir fiziski cauraukloti, būtu kādam jāapmaksā darbības, kuras ir liekas pēc būtības un palielina valsts noteikto administratīvo slogu.
164.1 Ierosinātājs iesniedz Valsts zemes dienesta teritoriālajā struktūrvienībā iesniegumu ar lūgumu esošā zemes robežu plāna vietā izgatavot katrai zemes vienībai atsevišķu jaunu zemes robežu plānu, izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus un Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus, ja:
164.1 1. zemes robežu plānā ir attēlotas divas vai vairākas zemes vienības un zemes robežu plānu sagatavojis Valsts zemes dienests;
164.1 2. zemes robežu plānā ir attēlotas divas vai vairākas zemes vienības un informācija par tām apvienota (caurauklota) vienā dokumentā;
164.1 3. zemes robežu plānā konstatētas pārrakstīšanās kļūdas vai zemes robežu plānā attēlota zemes vienība, kuru veido divas daļas, kas saskaras tikai vienā robežpunktā;
164.1 4. zemes robežu plānā izdalītu platību ar norādi "cits zemes lietojums", izņemot valsts un pašvaldības ceļus, nepieciešams iekļaut zemes vienības platībā un zemes vienības platības izmaiņas nepārsniedz normatīvajos aktos zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā pieļaujamās atšķirības robežas. Iesniegumam pievieno attiecīgā objekta, kura uzturēšanai izdalīta platība ar norādi "cits zemes lietojums", īpašnieka vai, ja tāda nav, tiesiskā valdītāja saskaņojumu;
164.1 5. zemes robežu plānā izdalīta platība ar norādi "cits zemes lietojums" un tā ir zem valsts vai pašvaldības autoceļiem.
164.1 Ierosinātājs iesniedz Valsts zemes dienesta teritoriālajā struktūrvienībā iesniegumu ar lūgumu esošā zemes robežu plāna vietā izgatavot katrai zemes vienībai atsevišķu jaunu zemes robežu plānu, izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus un Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus, ja:
164.1 1. zemes robežu plānā ir attēlotas divas vai vairākas zemes vienības un zemes robežu plānu sagatavojis Valsts zemes dienests;
164.1 2. zemes robežu plānā ir attēlotas divas vai vairākas zemes vienības un informācija par tām apvienota (caurauklota) vienā dokumentā;
164.1 3. zemes robežu plānā konstatētas pārrakstīšanās kļūdas vai zemes robežu plānā attēlota zemes vienība, kuru veido divas daļas, kas saskaras tikai vienā robežpunktā;
164.1 4. zemes robežu plānā izdalītu platību ar norādi "cits zemes lietojums", izņemot valsts un pašvaldības ceļus, nepieciešams iekļaut zemes vienības platībā un zemes vienības platības izmaiņas nepārsniedz normatīvajos aktos zemes kadastrālās uzmērīšanas jomā pieļaujamās atšķirības robežas. Iesniegumam pievieno attiecīgā objekta, kura uzturēšanai izdalīta platība ar norādi "cits zemes lietojums", īpašnieka vai, ja tāda nav, tiesiskā valdītāja saskaņojumu;
164.1 5. zemes robežu plānā izdalīta platība ar norādi "cits zemes lietojums" un tā ir zem valsts vai pašvaldības autoceļiem.
Piedāvātā redakcija
Ierosinātājs iesniedz Valsts zemes dienesta teritoriālajā struktūrvienībā iesniegumu ar lūgumu esošā zemes robežu plāna vietā izgatavot katrai zemes vienībai atsevišķu jaunu zemes robežu plānu, izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus un Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus, ja:
38.
Noteikumu konsolidētā versija
164.2 Valsts zemes dienesta teritoriālā struktūrvienība, neveicot zemes kadastrālās uzmērīšanas darbus un izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus un Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus, no aktuālā zemes robežu plāna sagatavo zemes robežu plānu atbilstoši šo noteikumu 6.["Kļūda! Atsauces avots nav atrasts."] pielikumam. Zemes robežu plāns, kas sagatavots, izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus un Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus, ir tiesisks zemes vienības robežas un citu zemes vienību raksturojošos datus apliecinošs dokuments un uzskatāms par aktuālu zemes robežu plānu līdz jaunu zemes kadastrālās uzmērīšanas dokumentu sagatavošanai vai tā anulēšanai šo noteikumu 163. punktā minētajos gadījumos. Zemes robežu plānu sagatavo vismaz tik eksemplāros, lai pa vienam eksemplāram varētu izsniegt katram īpašniekam (kopīpašniekam), un vienu eksemplāru − Valsts zemes dienesta teritoriālajai struktūrvienībai.
Iebildums
Kategoriski iebilstam 164.2. punkta dzēšanai, kas tika iekļauts pēc ļoti ilgstošām diskusijām un kurš noteic, ka var tikai kamerāli izgatavot jaunus zemes vienības robežplānus, gadījumos, ja vienas zemes vienības robežplāns juridiski un fiziski ir caurauklots kopā ar citas zemes vienības robežplānu. Nav pieļaujams, ka tikai tāpēc, ka šādi robežplāni ir fiziski cauraukloti, būtu kādam jāapmaksā darbības, kuras ir liekas pēc būtības un palielina valsts noteikto administratīvo slogu.
Piedāvātā redakcija
Valsts zemes dienesta teritoriālā struktūrvienība, neveicot zemes kadastrālās uzmērīšanas darbus un izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus un Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus, no aktuālā zemes robežu plāna sagatavo zemes robežu plānu atbilstoši šo noteikumu 6.["Kļūda! Atsauces avots nav atrasts."] pielikumam. Zemes robežu plāns, kas sagatavots, izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus un Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus, ir tiesisks zemes vienības robežas un citu zemes vienību raksturojošos datus apliecinošs dokuments un uzskatāms par aktuālu zemes robežu plānu līdz jaunu zemes kadastrālās uzmērīšanas dokumentu sagatavošanai vai tā anulēšanai šo noteikumu 163. punktā minētajos gadījumos. Zemes robežu plānu sagatavo vismaz tik eksemplāros, lai pa vienam eksemplāram varētu izsniegt katram īpašniekam (kopīpašniekam), un vienu eksemplāru − Valsts zemes dienesta teritoriālajai struktūrvienībai.
39.
Noteikumu konsolidētā versija
164.4 Zemes vienībai, kuras zemes robežu plānā daļa no zemes vienības attēlota kā "Cits zemes lietojums", zemes robežu plānā, kas sagatavots, izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus un Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus, saglabā ierakstu par platību ar norādi "Cits zemes lietojums" un tā kontūras zemes vienībā, izņemot šo noteikumu 164.1 4. apakšpunktā minētajā gadījumā.
Iebildums
Kategoriski iebilstam 164.4. punkta dzēšanai, kas tika iekļauts pēc ļoti ilgstošām diskusijām un kurš noteic, ka var tikai kamerāli izgatavot jaunus zemes vienības robežplānus, gadījumos, ja vienas zemes vienības robežplāns juridiski un fiziski ir caurauklots kopā ar citas zemes vienības robežplānu. Nav pieļaujams, ka tikai tāpēc, ka šādi robežplāni ir fiziski cauraukloti, būtu kādam jāapmaksā darbības, kuras ir liekas pēc būtības un palielina valsts noteikto administratīvo slogu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu konsolidētā versija
169.2 Kadastra informācijas sistēmā reģistrē vai aktualizē nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma – ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta – teritoriju, ja ierosinātājs iesniedz dokumentu par servitūta nodibināšanu un tā grafisko pielikumu, kurā zemes vienības teritorijā iezīmēta servitūta atrašanās vieta, ja zemes vienība pirmreizēji nav ierakstīta zemesgrāmatā.
Iebildums
lūdzam precizēt
Piedāvātā redakcija
Kadastra informācijas sistēmā reģistrē vai aktualizē nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājuma – ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta – teritoriju, ja ierosinātājs iesniedz dokumentu par servitūta nodibināšanu un tā grafisko pielikumu, kurā zemes vienības teritorijā iezīmēta servitūta atrašanās vieta, ja zemes vienība pirmreizēji nav ierakstīta zemesgrāmatā, izņemot, ja servitūts nodibināts Zemes reformas laikā ar kompetentās institūcijas lēmumu.
41.
Noteikumu konsolidētā versija
169.31. dokuments par servitūta izbeigšanu saskaņā ar Civillikuma 1237. pantu;
Iebildums
lūdzam precizēt
Piedāvātā redakcija
dokuments par servitūta izbeigšanu saskaņā ar Civillikuma 1237. pantu, izņemot ja servitūts nodibināts Zemes reformas laikā ar kompetentās institūcijas lēmumu;
42.
Noteikumu konsolidētā versija
208. Ēkai, kurai Kadastra informācijas sistēmā nav reģistrēts ēkas konstruktīvo elementu konstatācijas gads, Valsts zemes dienests to reģistrē atbilstoši ēkas pirmreizējās kadastrālās uzmērīšanas (tehniskās inventarizācijas) gadam vai, ja tāds nav reģistrēts Kadastra informācijas sistēmā, atbilstoši ēkas datu pirmreizējam reģistrācijas gadam, ne vēlāk kā gada laikā no šā punkta spēkā stāšanās dienas.
Iebildums
Nevar administratīvi noteikt ēkas konstruktīvo elementu konstatācijas gadu! Lūdzam izslēgt šo punktu.
Dati, kas nepieciešami kadastrālajai vērtēšanai vispirms ir diskutējami Kadastrālās vērtēšanas konsultatīvajā padomē, kā arī tādiem datiem ir jānodrošina to atbilstība izmantošanas mērķim un Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā noteiktajam kadastrālās vērtēšanas mērķim un principiem. Ja administratīvi tiek noteikts datu saturs, tad kadastrālās vērtības, kas aprēķinātas uz šādu administratīvi noteiktu datu bāzes, būs administratīvās vērtības, nevis vērtības, kas balstītas nekustamo īpašumu tirgus datos.
Dati, kas nepieciešami kadastrālajai vērtēšanai vispirms ir diskutējami Kadastrālās vērtēšanas konsultatīvajā padomē, kā arī tādiem datiem ir jānodrošina to atbilstība izmantošanas mērķim un Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā noteiktajam kadastrālās vērtēšanas mērķim un principiem. Ja administratīvi tiek noteikts datu saturs, tad kadastrālās vērtības, kas aprēķinātas uz šādu administratīvi noteiktu datu bāzes, būs administratīvās vērtības, nevis vērtības, kas balstītas nekustamo īpašumu tirgus datos.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu konsolidētā versija
209. Inženierbūvei, kurai Kadastra informācijas sistēmā nav reģistrēts inženierbūves uzbūvēšanas gads, Valsts zemes dienests to reģistrē atbilstoši inženierbūves pirmreizējās kadastrālās uzmērīšanas (tehniskās inventarizācijas) vai, ja tāds nav reģistrēts, atbilstoši inženierbūves datu pirmreizējam reģistrācijas gadam, ne vēlāk kā gada laikā no šā punkta spēkā stāšanās dienas.
Iebildums
Nevar administratīvi noteikt inženierbūves uzbūvēšanas gadu! Lūdzam izslēgt šo punktu.
Dati, kas nepieciešami kadastrālajai vērtēšanai vispirms ir diskutējami Kadastrālās vērtēšanas konsultatīvajā padomē, kā arī tādiem datiem ir jānodrošina to atbilstība izmantošanas mērķim un Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā noteiktajam kadastrālās vērtēšanas mērķim un principiem. Ja administratīvi tiek noteikts datu saturs, tad kadastrālās vērtības, kas aprēķinātas uz šādu administratīvi noteiktu datu bāzes, būs administratīvās vērtības, nevis vērtības, kas balstītas nekustamo īpašumu tirgus datos.
Dati, kas nepieciešami kadastrālajai vērtēšanai vispirms ir diskutējami Kadastrālās vērtēšanas konsultatīvajā padomē, kā arī tādiem datiem ir jānodrošina to atbilstība izmantošanas mērķim un Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā noteiktajam kadastrālās vērtēšanas mērķim un principiem. Ja administratīvi tiek noteikts datu saturs, tad kadastrālās vērtības, kas aprēķinātas uz šādu administratīvi noteiktu datu bāzes, būs administratīvās vērtības, nevis vērtības, kas balstītas nekustamo īpašumu tirgus datos.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu konsolidētā versija
210. Pirmreizēji nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumus, izmantojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus, Kadastra informācijas sistēmā reģistrē 2025. gada 1. februārī, vienlaicīgi dzēšot no Kadastra informācijas sistēmas visus iepriekš reģistrētos nekustamā īpašuma apgrūtinājumus, izņemot ēku, ūdens lietošanas un ceļa servitūtus.
Iebildums
lūdzam precizēt
Piedāvātā redakcija
Pirmreizēji nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumus, izmantojot Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus, Kadastra informācijas sistēmā reģistrē 2025. gada 1. februārī, vienlaicīgi dzēšot no Kadastra informācijas sistēmā visus iepriekš reģistrētos nekustamā īpašuma apgrūtinājumus dzēšot, vienlaikus nodrošinot to elektronisku pieejamību kā vēsturiskos datus Kadastra informācijas sistēmā un tās pārlūkā, izņemot ēku, ūdens lietošanas un ceļa servitūtus.
45.
Noteikumu konsolidētā versija
211. Apgrūtinājumi plāni, uz kuru pamata Kadastra informācijas sistēmā reģistrēti nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumi, zaudē spēku ar 2025. gada 1. februāri.
Iebildums
lūdzam precizēt
Piedāvātā redakcija
Apgrūtinājumi plāni, uz kuru pamata Kadastra informācijas sistēmā reģistrēti nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumi, nezaudē spēku ar 2025. gada 1. februāri, bet ja tajos esošā informācija ir pretrunā ar Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datiem, spēkā ir Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas dati, bet zemes īpašnieks vai institūcija, kas iesniegusi datus Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmā, var lūgt pamatot atšķirības vai arī lūgt precizēt Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas datus.
46.
Noteikumu konsolidētā versija
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Iebildums
Tā kā kadastrālo vērtību bāze sastāv no ļoti daudzām bāzes vērtībām katrā vērtību zonā, lūdzam paredzēt, ka katra bāzes vērtība arī tiek paredzēta atspoguļot kā datu lauku. Tā kā ir vairāki veērtēšanas modeļi, piemēram, daudfunkcionālo ēku vērtēšanas modelis, lūdzam apredzēt datu lauku, kas atspoguļo pielietoto vērtēšanas modeli. Tā kā atbilstoši Kadastra likumam vairākus gadus būs spēkā 2 kadastrālo vērtību bāzes, kā arī 2 kadastrālās vērtības katram objektam, lūdzama to paredzēt datu laukos.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu konsolidētā versija
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Iebildums
lūdzam pievienot salīdzināmo tabulu- spēkā esošie 5.pielikuma datu lauki un grozījumos piedāvātie, pamatojot datu lauku izmaiņas
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu konsolidētā versija
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumus ar 3.7.; 3.7.1.; 3.7.2, .3.7.3 datu lauku skaidrojumu un veidu kā un kad šādi dati tiks noteikti. kā arī pievienot Nekustamā īpašuma kadastrālās vērtēšanas konsultatīvās padomes veidokli par šādu datu būtību, saturu un noeteikšanas veidu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu konsolidētā versija
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Iebildums
3.4.1. rindu lūdzam izteikt šādā redakcijā "reģistrācijas datums Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmā, apgrūtinājumiem, kas netiek reģitrēti ATIS- reģistrācijas datums kadastrā"
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu konsolidētā versija
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Iebildums
datu grupa nekustamā īpašuma lietošanas mērķis iekļauj sevī datu grupu "dati par funkcionālās zonas mērķi', iebilstam, ka šajos noteikumos tiktu lietots termins, kas netiek lietots lietošanas mērķu noteikumos- "funkcionālās zonas mērķis' , jo minētajos noteikumos tas ir nekustamā īpašuma lietošanas mērķis, mērķiem tiek precizēta un papildināta klasifikācija, nevis ieviests jauns termins vai datu lauks
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu konsolidētā versija
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Iebildums
lūdzam saglabāt zemes vienības daļas datos datu lauku "norāde uz zemes vienību"
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu konsolidētā versija
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Iebildums
Lūdzam saglabāt datu lauku par plānoto zemes vienības pirmsreģistrāciju "numurs' , jo nepietiek tikai ar kadastra apzīmējumu, jo tas tiek piešķirts tikai pēc tam, kad ir zemes vienību 'projekts' , bet projektā plānotās zemes vienības tiek sanumurētas, tādējādi jānodrošina sasaistei ar dokumentu, kurā sākotnēji ir iezīmētas plānotās zemes vienības un kurā objektīvi nevar parādīties kadastra apzīmējumi, kas vēl nav piešķirti.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu konsolidētā versija
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Iebildums
Lūdzam saglabāt datu laukus visiem kadastra objektiem - 'norāde uz nekustamo īpašumu, kā sastāvā ietilpst kadastra objekts"
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu konsolidētā versija
Zemes robežu plāns, kas sagatavots, izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus un Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus
Iebildums
Kategoriski iebilstam 6.pielikuma dzēšanai, kas tika iekļauts pēc ļoti ilgstošām diskusijām un kurš noteic, ka var tikai kamerāli izgatavot jaunus zemes vienības robežplānus, gadījumos, ja vienas zemes vienības robežplāns juridiski un fiziski ir caurauklots kopā ar citas zemes vienības robežplānu. Nav pieļaujams, ka tikai tāpēc, ka šādi robežplāni ir fiziski cauraukloti, būtu kādam jāapmaksā darbības, kuras ir liekas pēc būtības un palielina valsts noteikto administratīvo slogu.
Piedāvātā redakcija
-