Projekta ID
23-TA-267Atzinuma sniedzējs
Biedrība Zemnieku saeima
Atzinums iesniegts
27.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Par likumprojektu “Ceļu nodevu likums” (23-TA-267)
1)Latvijā šobrīd ir spēkā Autoceļu lietošanas nodevas likums, kas nosaka autoceļu lietošanas nodevas par laiku jeb vinjetes piemērošanu kravas transportlīdzekļiem ar pilnu masu lielāku par 3 tonnām un kravas transportlīdzekļu sastāviem ar pilnu masu lielāku par 3,5 tonnām. Aicinām noteikt, ka autoceļu lietošanas nodeva ir piemērojama kravas transportlīdzekļiem ar pilnu masu lielāku par 3,5 tonnām, šo nosacījumu aicinām attiecināt uz gaidāmo ceļu infrastruktūras nodevas apmēru. Piemērojot šis nodevas atlaidi kravas transportlīdzekļiem līdz 3,5 tonnām ir iespējams atbalstīt mazos uzņēmējdarbības veicējus it īpaši lauku reģionos, kuriem ir jānogādā produkcija uz Rīgu vai citu pilsētu tirdzniecības vietām. Tanī pat laikā kravas transportlīdzekļiem, kuri pārvietojas pa Rīgu vai citām pilsētām nav un nav paredzēts maksāt attiecīgās nodevas.
2)Aicinām noteikt, ka sods par braukšanu bez autoceļu lietošanas nodevas ir piemērojams vienu reizi 24h laikā par vienu transportlīdzekli, to pašu aicinām noteikt arī uz gaidāmo ceļu infrastruktūras nodevu;
3)Lūdzam sniegt vismaz aptuvenu informāciju par to, cik liela būs no 2030.gada 1.janvāra ieviestā infrastruktūras nodeva, kā to paredzēts piemērot un iekasēt maksājumu?
4)Ņemot vērā neregulāros lauksaimniecības produkcijas pārvadājumus un esošo sarežģīto situāciju lauksaimniecības nozarē, aicinām lauksaimniecības produkcijas ražotāju un lauksaimniecības kooperatīvus atbrīvot no autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas visa gada garumā, to pašu aicinām attiecināt arī uz gaidāmo ceļu infrastruktūras nodevu.
Piedāvātā redakcija
1)Latvijā šobrīd ir spēkā Autoceļu lietošanas nodevas likums, kas nosaka autoceļu lietošanas nodevas par laiku jeb vinjetes piemērošanu kravas transportlīdzekļiem ar pilnu masu lielāku par 3 tonnām un kravas transportlīdzekļu sastāviem ar pilnu masu lielāku par 3,5 tonnām. Aicinām noteikt, ka autoceļu lietošanas nodeva ir piemērojama kravas transportlīdzekļiem ar pilnu masu lielāku par 3,5 tonnām, šo nosacījumu aicinām attiecināt uz gaidāmo ceļu infrastruktūras nodevas apmēru. Piemērojot šis nodevas atlaidi kravas transportlīdzekļiem līdz 3,5 tonnām ir iespējams atbalstīt mazos uzņēmējdarbības veicējus it īpaši lauku reģionos, kuriem ir jānogādā produkcija uz Rīgu vai citu pilsētu tirdzniecības vietām. Tanī pat laikā kravas transportlīdzekļiem, kuri pārvietojas pa Rīgu vai citām pilsētām nav un nav paredzēts maksāt attiecīgās nodevas.
2)Aicinām noteikt, ka sods par braukšanu bez autoceļu lietošanas nodevas ir piemērojams vienu reizi 24h laikā par vienu transportlīdzekli, to pašu aicinām noteikt arī uz gaidāmo ceļu infrastruktūras nodevu;
3)Lūdzam sniegt vismaz aptuvenu informāciju par to, cik liela būs no 2030.gada 1.janvāra ieviestā infrastruktūras nodeva, kā to paredzēts piemērot un iekasēt maksājumu?
4)Ņemot vērā neregulāros lauksaimniecības produkcijas pārvadājumus un esošo sarežģīto situāciju lauksaimniecības nozarē, aicinām lauksaimniecības produkcijas ražotāju un lauksaimniecības kooperatīvus atbrīvot no autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas visa gada garumā, to pašu aicinām attiecināt arī uz gaidāmo ceļu infrastruktūras nodevu.
Piedāvātā redakcija
Piedāvātā redakcija
-