Atzinums

Projekta ID
23-TA-3084
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 1.1.3. apakšpunktā svītrot vārdus "un katra atsevišķi", jo šobrīd, noteikumu projektā atsevišķi norādot uz atbalstāmajām darbībām, ar to netiek saprastas abas 1.1.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā pēc būtības iekļauti atbalstāmo darbību nosacījumi, nevis pašas atbalstāmās darbības, kuras izriet no noteikumu projekta 1. punkta, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 1.1.4. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
"1.1.4. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;"
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka iepriekš noteikumu projektā lietots saīsinājums "platforma" (prasmju pārvaldības platformas prototips), līdz ar to no noteikumu projekta 2.3. apakšpunkta neizriet, vai runa ir par informācijas sistēmu vai tās prototipu, turklāt noteikumu projekta pamattekstā nav pieminēta prasmju pārvaldības platforma, tādēļ lūdzam svītrot noteikumu projekta 2.3. apakšpunktu, kurš nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 1.1.3. apakšpunktā minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta ar normu, kas paredz pieejamo finansējumu atbalstāmajai darbībai “Prasmju pārvaldības platformas izstrāde, aprobācija un pilnveide”.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 12. punktā norādīt uz projekta īstenošanu, nevis investīcijas īstenošanu, kas ir Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna sastāvdaļa, ievērojot arī Ministru kabineta apstiprinātajā informatīvajā ziņojumā "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.komponentes “Digitālā transformācija” 2.3.reformu un investīciju virziena “Digitālās prasmes” 2.3.1.r. reformas “Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītībai attīstība” 2.3.1.4.i. investīcijas “Individuālo mācību kontu pieejas attīstība” īstenošanu" lietoto terminoloģiju. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt arī citas noteikumu projekta normas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 13. punktu, kas dublē 19.9. apakšpunktu, nepieciešamības gadījumā 19.9. apakšpunktu attiecīgi papildinot.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam vārdu "Atbalsta" aizstāt ar vārdu "Atbalstāmo", tehniski precizējot noteikumu projekta 14. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 18.2. apakšpunkta ievaddaļā svītrot norādi uz Publisko iepirkumu likumu, vai skaidrot, kura konkrēti Publisko iepirkumu likuma norma paredz, ka izmaksas tiek segtas saskaņā ar metodiku vai saskaņā ar šo likumu. Papildus tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, vai 18.2.1. un 18.2.2. apakšpunktā paredzētajos gadījumos Publisko iepirkuma likuma normas tiek piemērotas pēc analoģijas, ievērojot, ja Publisko iepirkuma likuma normas neparedz izņēmumus no to piemērošanas, šādus izņēmumus nav pieļaujams noteikt ar Ministru kabineta noteikumiem (noteikumu projektu).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka šo noteikumu 16.6., 17.3., 17.4.2. apakšpunktā u.c. gadījumos nav norādītas atbalstāmās darbības, kuras abas divas ir minētas noteikumu projekta 1. punktā. Tādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektā izdarītās atsauces uz atbalstāmajām darbībām, nodrošinot vienveidīgu un konsekventu terminoloģiju. Proti, lūdzam visās atsaucēs precīzi norādīt to, kas attiecīgajās normās tiek noteikts, izvairoties no intepretācijas iespējām.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt.
Piedāvātā redakcija
"18.4.3. finanšu atbalsts izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu saskaņā ar šo noteikumu 17.4.3. apakšpunktu atbilstoši nozares ministrijas apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, nepārsniedzot 50 euro mēnesī;"
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 17.4.1. apakšpunktā norādīts uz atbalstāmiem pasākumiem, nevis darbībām, tādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 18.4.4. apakšpunktā ietverto atsauci.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām nodaļas nosaukumā svītrot vārdus "atbalsta pasākumi individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros" vai konkretizēt, kas tieši saistībā ar minētajiem pasākumiem šajā noteikumu projekta nodaļā tiek regulēts, jo atbalsta pasākumi jau noteikti noteikumu projekta 2.1. nodaļā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam precizēt noteikumu projekta 31.1. apakšpunktu un 32.2. apakšpunktu, no kura izriet, ka finansējuma saņēmējs pieņem lēmumu, ja viņš pieņem lēmumu, no kā savukārt neizriet tas, vai lēmums ir pieņemams obligāti un kādos gadījumos lēmums ir pieņemams.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam svītrot noteikumu projektā iekļautās atsauces uz DigComp ietvaru vai papildināt noteikumu projekta ar normām, kas pārņem attiecīgajā ietvarā noteikto, līdzīgi kā tas darīts Ministru kabineta  2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr.395 "Neformālās izglītības programmas īstenošanas atļaujas izsniegšanas kārtība".
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 58. punktā svītrot vārdus "un piemērojot attiecināmās šajos noteikumos noteiktās prasības izglītības pakalpojumu sniedzējiem", jo attiecīgajai norādei nav juridiskas slodzes, ievērojot, ka šo noteikumu prasības būs jāievēro arī tad, ja citās noteikumu projekta normās tas netiks uzsvērts.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vai precizēt tvērumu noteikumu projekta 62. punktā ietvertajam regulējumam. Norādām, ka noteikumu projektā nevar pilnībā noregulēt izglītības programmu uzraudzības kārtību, kas pārsniedz noteikumu projekta izdošanas tiesiskajā pamatā paredzēto pilnvarojumu, bet uzraudzību pieļaujams veikt vienīgi par noteikumu projektā iekļauto prasību izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 69. punktā norādi uz Atveseļošanas fonda īstenošanas nosacījumiem aizstāt ar konkrētu normatīvo aktu jomu. Kā arī lūdzam šajā punktā svītrot norādi "nododami arhīvā", jo Atveseļošanas fonda īstenošanas nosacījumi neietver tiesisko regulējumu par nodošanu arhīvā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ar kārtību saprotami arī termiņi, lūdzam atbilstoši precizēt. 
Piedāvātā redakcija
"83. Platformā uzkrātos personas datus par individuālo mācību kontu pieejas aprobācijas ietvaros līdzfinansēto izglītojamo glabā Eiropas Savienības normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda īstenošanu noteiktajā kārtībā."
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 83. punktā atsauci "Eiropas Savienības normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda īstenošanu" aizstāt atsauci uz konkrētu Eiropas Savienības regulu prasībām, ievērojot, ka noteikumu projektā ir pieļaujamas vienīgi atsauces uz tieši piemērojamiem Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot noteikumu projekta 88.2. apakšpunktā vārdus "ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu, parakstītu" vai skaidrot noteikumu projekta anotācijā, kādēļ nepieciešams iesniegt elektroniski, ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu. Norādām, ka nav saskatāms pamatojums ierobežot iesniegumu iesniegšanas veidu, ievērojot arī to, ka individuālā mācību konta izveide notiek, pamatojoties arī uz personas rakstveidā iesniegto iesniegumu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 66. un 90. punktu, svītrojot tajā regulējumu, kas dublē Valsts informācijas sistēmu likumā noteikto. Norādām, ka minētā likuma 1. panta 2. punkts un 8. pants jau tostarp paredz platformas pārziņa funkcijas, atbildību un pienākumus. Turklāt vairākas 90. punktā ietvertās normas dublē jau iepriekš atrunātus platformas pārziņa pienākumus. Alternatīvi lūdzam sniegt noteikumu projekta anotācijā atbilstošu skaidrojumu par noteikumu projekta 90. punktā ietvertā regulējuma nepieciešamību un mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 92. punkta tālākos apakšpunktus salāgot ar 92. punkta ievaddaļu, jo šobrīd no 92. punkta neizriet, vai attiecīgās darbības ir jāveic pārzinim, vai to veikšana ir jānodrošina.
Piedāvātā redakcija
"92.1.līdz 2024. gada 31. decembrim individuālo mācību kontu tīmekļvietni un līdz 2026. gada 31. maijam to papildina ;"
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka informatīvais ziņojums satur informāciju, nevis tiesību normas, tādēļ lūdzam precizēt noteikumu projekta anotācijā ietverto norādi, ka noteikumu projekts papildina informatīvajā ziņojumā ietverto regulējumu. Nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt noteikumu projektu ar konkrētu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulas A,B,C un D aili, norādot konkrētas regulu normas, kuras tiek ar noteikumu projektu (proti, 13., 19.3., 19.7., 19.9., 49.4., 90.5. apakšpunktu) ieviestas.
Piedāvātā redakcija
-